Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #51 Skrevet 5. mars 2019 Hvordan kan man tenke at det å ha så sterk panikkangst at man ikke kan gå ut døren kan kombineres med å ha barn? Hvordan skal man gjennomføre trilleturer, besøk på helsestasjonen, oppfølging i barnehage og skole, oppfølging av vennebesøk osv? Det er jo kjempefint at hi har en plan og jobber motå komme seg i jobb, men det er en tøff kamp som hun bør ha fullt fokus på før hun vurderer å få barn. Anonymkode: 76f98...8e5
sug lut Skrevet 5. mars 2019 #52 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Abort hykleri på høyeste nivå her også: kvinner skal få bestemme over sin egen kropp skrikes det, nå sitter det ganske mange (kvinner?) å regelrett presser Hi til og ta abort. Så bestemmelsesretten over egen kropp gjelder bare når det Er FOR abort da eller? Anonymkode: a8399...bd1 Det er neppe de med dårligst psyke som skal befolke landet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #53 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, sug lut skrev: Det er neppe de med dårligst psyke som skal befolke landet. Åja, så det Er du som avgjør hvem som er skikket til å få barn eller ikke? Hva vet du om psyken til HI? Ho tar utdannelse, psyken kan neppe være så skakkjørt som dere skal ha det til. Tenk å sitte på et forum å mene noe om en annen sin psykiske helse, nitrist ! Anonymkode: a8399...bd1
amandine Skrevet 5. mars 2019 #54 Skrevet 5. mars 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Abort hykleri på høyeste nivå her også: kvinner skal få bestemme over sin egen kropp skrikes det, nå sitter det ganske mange (kvinner?) å regelrett presser Hi til og ta abort. Så bestemmelsesretten over egen kropp gjelder bare når det Er FOR abort da eller? Anonymkode: a8399...bd1 Ikke hykleri i det hele tatt, og heller ingen som presser for at noen skal ta abort. Det er likevel sånn at det ikke er alle utgangspunkt for familieforøkelse som er å anbefale. Vi er ganske mange her inne som vet godt hvor mye som kreves for å være forelder. HI har store utfordringer ut over det økonomiske, sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #55 Skrevet 5. mars 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åja, så det Er du som avgjør hvem som er skikket til å få barn eller ikke? Hva vet du om psyken til HI? Ho tar utdannelse, psyken kan neppe være så skakkjørt som dere skal ha det til. Tenk å sitte på et forum å mene noe om en annen sin psykiske helse, nitrist ! Anonymkode: a8399...bd1 Men...du gjør jo det samme 🤨🧐 Anonymkode: 76f98...8e5
Fru Banderas Skrevet 5. mars 2019 #56 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Åja, så det Er du som avgjør hvem som er skikket til å få barn eller ikke? Hva vet du om psyken til HI? Ho tar utdannelse, psyken kan neppe være så skakkjørt som dere skal ha det til. Tenk å sitte på et forum å mene noe om en annen sin psykiske helse, nitrist ! Anonymkode: a8399...bd1 Det er klart at ingen her avgjør noen ting, men legen og staten er enige om at hun pr. tid ikke er frisk nok til å jobbe 37,5 timer i uka, så når man tenker på at en baby er tilnærmet 24 timer i døgnet, alle dager, er det mildt sagt forventet at så mange av oss reagerer. Videre beskriver hun jo sin psykiske helse grundig nok til at man konkluderer med at den ikke er kompatibel med ansvar for et annet liv. Sterk sosial angst, som fører til at en ikke klarer å gå ut av døra, betyr grov omsorgssvikt for et barn som har rett på et normalt liv. Sier ikke at hun ikke er en god person, eller at hun ikke er omsorgsfull, men det er forferdelig naivt å tenke at de to egenskapene er nok til å være skikket som forelder. Man tar for øvrig ikke "utdannelse" når man tar opp fag som privatist. Sannsynligvis går hun på voksenopplæring eller tilsvarende for å oppnå studiekompetanse. Det kan selvsagt hende at hun tar fagbrev eller lignende, kanskje helsefagarbeider, men skriftspråket hennes indikerer ikke akkurat at hun fordyper seg daglig i fagbøker, så jeg holder en knapp på at hun tar opp fag fra videregående. Som er flott, bevares, man må starte et sted, men hun kan ikke være der hun er nå, med de utfordringene hun har, og med tanke på jobbutsiktene fremover, og samtidig synes det er en god idé å bringe et barn inn i det hele.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #57 Skrevet 5. mars 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men...du gjør jo det samme 🤨🧐 Anonymkode: 76f98...8e5 Gjør jeg? Hvor da? Anonymkode: a8399...bd1
amandine Skrevet 5. mars 2019 #58 Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gjør jeg? Hvor da? Anonymkode: a8399...bd1 Psyken er neppe så skakkjørt som dere vil ha det til, sier du. Har du lest tråden i det hele tatt? Du tolker jo fritt! HI selv sier hun er dårlig psykisk.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #59 Skrevet 5. mars 2019 14 minutter siden, amandine skrev: Psyken er neppe så skakkjørt som dere vil ha det til, sier du. Har du lest tråden i det hele tatt? Du tolker jo fritt! HI selv sier hun er dårlig psykisk. Basert på det at hun skriver at hun tar opp fag og får seg en utdannelse, NAV og lege har jo sett at hun får til det. Hun går til psykolog og får hjelp til problemene. Jeg vet om mange som går hjemme med diverse psykiske utfordringer, og har venner oppvokst med foreldre som har hatt litt psykiske utfordringer, og det er alt fra ME til biopolar, det har gått og går fint med de alle. Uansett er det ikke vårt bord og oppfordre Hi til abort. Snu litt på det da, Om noen hadde laget en tråd hvor en fortvilet jente skriver at hun bare er nødt for å ta abort og det kommer noen som prøver å fortelle henne at abort er feil, ta ansvar, osv, hvor mye ramaskrik hadde i den/de personene fått i retur da? Anonymkode: a8399...bd1
kittycat123 Skrevet 5. mars 2019 #60 Skrevet 5. mars 2019 3 hours ago, sug lut said: Å ikke ta abort her er ikke å ta ansvar for en uplanlagt graviditet, det er å unngå å ta ansvar etter samme modell som å tisse i buksa for å holde varmen - det er det enkleste her og nå, men fryktelig galt på sikt. Det er umulig å respektere valget til noen som selv ikke er voksen nok til å se at å få et barn til ikke er forenlig med å ikke kunne gå ut døra pga angst og depresjon, som er så dårligfungerende at hun betales av staten for ikke å jobbe, som har en mann som heller ikke kan jobbe, og som likevel blir snurt over ikke å få klapp på skulderen for å ha blitt uplanlagt gravid og IKKE ta ansvar for det. Barn kan de få senere om de får fysisk og psykisk helse på stell, får seg jobb og er økonomisk og mentalt i stand til det, men det er de ikke nå. Jeg kan veldig fint gå ut døra. Men ikke om jeg skal til noe arbeid. Vanskelig å forklare.
kittycat123 Skrevet 5. mars 2019 #61 Skrevet 5. mars 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Åja, så det Er du som avgjør hvem som er skikket til å få barn eller ikke? Hva vet du om psyken til HI? Ho tar utdannelse, psyken kan neppe være så skakkjørt som dere skal ha det til. Tenk å sitte på et forum å mene noe om en annen sin psykiske helse, nitrist ! Anonymkode: a8399...bd1 Den er faktisk ikke så ille som de tror den er. Jeg skrev jeg kan ikke gå ut døra for å gå på jobb uten å gå i bakken. Jeg kan fint gå ut ellers. Blandt annet går jeg til psykolog og veiledning mtp privatist en gang i uka. Er med stesønnen min over alt og går turer hver dag. Jeg har snakket med lege og NAV og de mente det var best for meg og få AAP mens jeg holder på med utdannelsen min og behandling for angst og depresjon. Akuratt nå fysisk kan jeg ikke gå i jobb. Om jeg blir levert på døra til jobben eller faktisk kjenner alle på jobben så er det fremdeles like ille. Derfor jeg har kombinert psykolog og utdannelse. Jeg skal bli bedre. Å legge enda et barn til i miksen vil ikke være lett. Men jeg vet at det bare vil motivere meg enda mer. Samme som stesønnen min motvierer meg veldig han også.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #62 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, kittycat123 skrev: Den er faktisk ikke så ille som de tror den er. Jeg skrev jeg kan ikke gå ut døra for å gå på jobb uten å gå i bakken. Jeg kan fint gå ut ellers. Blandt annet går jeg til psykolog og veiledning mtp privatist en gang i uka. Er med stesønnen min over alt og går turer hver dag. Jeg har snakket med lege og NAV og de mente det var best for meg og få AAP mens jeg holder på med utdannelsen min og behandling for angst og depresjon. Akuratt nå fysisk kan jeg ikke gå i jobb. Om jeg blir levert på døra til jobben eller faktisk kjenner alle på jobben så er det fremdeles like ille. Derfor jeg har kombinert psykolog og utdannelse. Jeg skal bli bedre. Å legge enda et barn til i miksen vil ikke være lett. Men jeg vet at det bare vil motivere meg enda mer. Samme som stesønnen min motvierer meg veldig han også. Da synes jeg du skal ta kontakt med de instansene som en tidligere her skriver om i forhold til dine rettigheter med tanke på penger, ring allerede idag og Finn ut hva du kan ha krav på. Det kommer til å gå kjempe fint, har troa på deg selv, gjøre det beste for barnet ditt👍🏻 Når du finner riktig type jobb klarer du sikkert å gå på jobb uten å smelle i bakken, du skriver vel at du aldri har hatt en jobb, så kanskje det som utgjør panikken din at du ikke helt vet hva som forventes av deg? Det kan læres, har hatt mange igjennom nav på Min arbeidsplass som kommer første arbeidsdag og så vidt tørr å si Hei, og knapt vet hvordan man skal åpne en eske, som ender opp med å mestre de fleste arbeidsoppgaver i en eller annen grad. Den utviklingen hos mennesker er et privilegium å få oppleve i praksis. Alle trenger å kjenne mestringsfølelse, det kommer sikkert du til å kjenne den første dagen du klarer å gå ut døra for å gå på jobb uten å dette i bakken. Stå på👍🏻👍🏻 Anonymkode: a8399...bd1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #63 Skrevet 5. mars 2019 4 hours ago, sug lut said: Det er neppe de med dårligst psyke som skal befolke landet. Det er det ikke opp til deg og bestemme. Folk må få velge og bestemme over sin egen kropp! Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #64 Skrevet 5. mars 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Men...du gjør jo det samme 🤨🧐 Anonymkode: 76f98...8e5 H*n gjør jo ikke det hun prøver bare og være positiv og gi TS positiv respons fordi hun velger og beholde. du derimot burde samme deg makan til umoden oppførsel og sitte bak en skjerm anonym og kritisere og dømme ett menneske du ikke kjenner. Og si at hun ikke kommer til og bli en god mor. Wtf? Det virker som om du har ganske store problemer siden du er så fordommdsfull av unnskyld får og si det rett ut full av dritt! Vi trenger deg rett og slett ikke i denne tråden om du ønsker og fortsette med og dømme kritisere og si at TS ikke er egnet får og bli mor når hun faktisk sier hun er det. Hun er ikke klar får jobb nå men hun er frisk nokk til og ta av seg sitt barn hun sier det selv så hva er problemet ditt egenklig? Om du ikke har noe positivt eller gode råd får TS før hun føder så råder jeg deg om og holde deg unna denne tråden får her er det ikke ett spørsmål om og ta abort eller beholde hun har allerede tatt valge om og beholde så da får vi rundt respektere hennes valg om du ikke klarer det så er det vel du såm kanskje burde trenge psykolog? Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #65 Skrevet 5. mars 2019 3 hours ago, amandine said: Psyken er neppe så skakkjørt som dere vil ha det til, sier du. Har du lest tråden i det hele tatt? Du tolker jo fritt! HI selv sier hun er dårlig psykisk. Også sier hun at det ikke er såå ille at det er blitt bedre. Og at hun kommer til og takle og bli mor. Hun kjenner seg selv best og må da få velge hva hun vil. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #66 Skrevet 5. mars 2019 1 hour ago, kittycat123 said: Jeg kan veldig fint gå ut døra. Men ikke om jeg skal til noe arbeid. Vanskelig å forklare. FERDIG snakka hun merk dere at hun sier her hun klarer veldig fint og gå ut døra. Men ikke om hun skal på jobb. Og at hun synes at det er vannskelig og forklare. Og det skjønner jeg veldig godt får her på anonym forum er folk dømmende og fordommsfulle på høyeste nivå. Kjære TS klart du skal få beholde såm alle andre. Og jeg har tro på at dette klarer du! Stå på ikke gi opp det finnes masse støtte der ute om det skulle trenges. Det er ikke opp til folk her og bestemme hva du skal og ikke skal. Jeg støtter deg i og beholde. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #67 Skrevet 5. mars 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ho skriver at ho er under utdannelse, selvom du er en pingle som ikke klarer stå i tøffe tak og utfordringer så trenger du ikke presse dine dårlige holdninger og ansvarsfraskrivelse på andre. Stå på HI, her inne er det så mange som ikke klArer å dra på ferie uten å svi av 100 000 en gang, med andre ord: ikke hør på folk ang stram økonomi her inne med mindre de har litt erfaring om temaet. Heia deg for at du ikke flyr å tar abort bare fordi det ikke passer helt optimalt nå👍🏻 Lykke til 🙏🏼 Anonymkode: a8399...bd1 Hva slags utdannelse får man når man få panikkanfall bare ved å gå ut døra? Brevkurs? Anonymkode: 8df45...1fd
amandine Skrevet 5. mars 2019 #68 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er det ikke opp til deg og bestemme. Folk må få velge og bestemme over sin egen kropp! Anonymkode: f4d19...f00 Det er jo essensen her, det å ta inn over seg at det ikke bare er ens egen kropp det er snakk om. Det er snakk om å ta ansvar for et liv. Og å ta ansvar for et liv innebærer enormt mye mer enn det rent økonomiske. I tillegg kommer det som står i kontrast til hva flere nevner her, det er ikke barnet som skal gjøre forelderen egnet til ansvaret, det er forelderens jobb. Alt blir ikke bra selv om man fullfører et svangerskap. I følge det hi sier har hun mye ansvar for samboerens barn. Betyr det at han ikke gjør sin del av jobben? De har ikke bodd sammen lenge, han har et lite barn fra før, han har fysiske plager som gjør at han ikke jobber ( rygg, arm) hun har psykiske. Økonomien er nå det minste problemet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #69 Skrevet 5. mars 2019 7 minutter siden, amandine skrev: Det er jo essensen her, det å ta inn over seg at det ikke bare er ens egen kropp det er snakk om. Det er snakk om å ta ansvar for et liv. Og å ta ansvar for et liv innebærer enormt mye mer enn det rent økonomiske. I tillegg kommer det som står i kontrast til hva flere nevner her, det er ikke barnet som skal gjøre forelderen egnet til ansvaret, det er forelderens jobb. Alt blir ikke bra selv om man fullfører et svangerskap. I følge det hi sier har hun mye ansvar for samboerens barn. Betyr det at han ikke gjør sin del av jobben? De har ikke bodd sammen lenge, han har et lite barn fra før, han har fysiske plager som gjør at han ikke jobber ( rygg, arm) hun har psykiske. Økonomien er nå det minste problemet. Er dette i det hele tatt ditt bord? Hvorvidt de er egnet som foreldre eller ikke er virkelig ikke vår oppgave å avgjøre. Hva vi selv hadde gjort om vi var i den situasjonen er noe annet, HI spør om er ikke hva ho skal gjøre med at ho er blitt gravid og står i den situasjonen ho står i. Da kunne dere som har så mange pekefingre å komme med i denne sammenhengen få komme med alle deres velmenende råd. Hvor mye far er samme barnet sitt eller ikke kommer heller ikke fram her, ho skriver ikke om far er med eller ikke når ho gjør disse tingene med dette barnet heller. Ikke er det heller vårt ansvar å fortelle Hi hvor mye ho bør engasjere seg i barnet til samboer og ikke. Tror kanskje noe av det dummeste et menneske i en fortvilende situasjon er å spørre om råd på anonymforumet på barnematen, det er det eneste rådet du skal Få av meg Hi som ikke har med saken å gjøre. Anonymkode: a8399...bd1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #70 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva slags utdannelse får man når man få panikkanfall bare ved å gå ut døra? Brevkurs? Anonymkode: 8df45...1fd Nei. Hun kan vissnok gå utenfor døra, men hun kan ikke gå på jobb, for det får hun panikkanfall av.... Merkelig... Anonymkode: 5a500...113
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #71 Skrevet 5. mars 2019 8 minutes ago, amandine said: Det er jo essensen her, det å ta inn over seg at det ikke bare er ens egen kropp det er snakk om. Det er snakk om å ta ansvar for et liv. Og å ta ansvar for et liv innebærer enormt mye mer enn det rent økonomiske. I tillegg kommer det som står i kontrast til hva flere nevner her, det er ikke barnet som skal gjøre forelderen egnet til ansvaret, det er forelderens jobb. Alt blir ikke bra selv om man fullfører et svangerskap. I følge det hi sier har hun mye ansvar for samboerens barn. Betyr det at han ikke gjør sin del av jobben? De har ikke bodd sammen lenge, han har et lite barn fra før, han har fysiske plager som gjør at han ikke jobber ( rygg, arm) hun har psykiske. Økonomien er nå det minste problemet. Fortsatt hun såm bestemmer over sin egen kropp. Hun sier selv hun vil beholde så om hun ønsker og beholde barne og får glede av det og føler seg bedre og er en god mor og klarer og gi begge barna kjærlighet og trygge rammer og følge barna så er jeg faktisk ganske glad påvegne av TS. Dessuten står det noe sted her i tråden om at hun ikke ønsker og beholde? Og at hun ikke har noe glede av og være hjemme med sin stesønn? Jeg kan forstå at noen er bekymret her men om du også ser på andre tråder TS har skrivd så sier hun faktisk at dette mener hun at hun klarer og takle så da får det være opp til hun hva hun ønsker og gjøre. Hun er med sin stesønn overalt leker med han og har masse kjærlighet og trygge rammer får sin stesønn vært oss sin lege reiser ut til nav og snakker med dem og jobber med utdannelse og forbedrer sin helse hver dag osv da betyr jo dette at hun vet bevisst hva hun gjør? Og at hun er samarbeidsvillig? Det er jo ikke opp til deg og alle andre her inne på forumet og bestemme hennes og henne sitt barns fremmtid. Om hun ønsker extra støtte og veileledning så kan både hun og samboer få det av fks ved helsestasjonen. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #72 Skrevet 5. mars 2019 13 minutes ago, Anonym bruker said: Nei. Hun kan vissnok gå utenfor døra, men hun kan ikke gå på jobb, for det får hun panikkanfall av.... Merkelig... Anonymkode: 5a500...113 Kanskje du burde lese trådene TS skriver her istedenfor hun skriver at hun er syk til og jobbe? en jobb og være hjemmeværende med barn er mildt sakt to helt forskjellige ting. Og være i jobb krever noen ganger lang utdannelse kanskje hun ikke har det? Og være mor er en helt normal naturlig for en kvinne det er slik gud skapte oss. om hun har ett mamma hjerte såm hun sier at hun har med masse kjærlighet og omsorg og trygge rammer så er det ingenting i veien får og beholde. hun får selvsagt støtte av nav økonomisk og gode råd av jordmor og helsesøster. kanskje hun og resten av familien må leve stramt men mann kommer lengst med kjærlighet og omsorg og ett sterkt bånd med både det nyfødte barnet og resten av familien! Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #73 Skrevet 5. mars 2019 Tenker du fort vil komme deg ut døren, også til jobb, når alle ytelser stanser. Dette lukter det svidd av. Og en takk til «slike som dere» som gjør det vanskeligere og vanskeligere for syke å få hjelp og støtte. Kommer du deg ut ellers, men ikke på jobb, er du ikke «Psyk». Du er bare redd for å bidra og jobbe. Anonymkode: 9b4e4...d87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #74 Skrevet 5. mars 2019 Just now, Anonym bruker said: Tenker du fort vil komme deg ut døren, også til jobb, når alle ytelser stanser. Dette lukter det svidd av. Og en takk til «slike som dere» som gjør det vanskeligere og vanskeligere for syke å få hjelp og støtte. Kommer du deg ut ellers, men ikke på jobb, er du ikke «Psyk». Du er bare redd for å bidra og jobbe. Anonymkode: 9b4e4...d87 Omg så barnslig. Og umodent sakt skjerp deg. and mind your own issue. Har hun sakt at hun ikke og aldri ønsker og jobbe? Hun sier jo i nesten alle trådene at hun jobber med sin utdannelse. Og hvem vet kanskje hun senere i fremtiden vil hun få en mye bedre jobb en deg og alle andre såm sitter og kritiserer her inne. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #75 Skrevet 5. mars 2019 Synes det helt bakmål og dømme/kritisere andre når man ikke overhodet kjenner til situasjonen hennes eller hvordan hun er som person! Det sier inventing om hvilken person Ts er, men sier en hel masse om personene som kommentere dette innlegget. Kan man ikke være saklig og svare på det som er relevant så la vær og kommentere! Hva slags sykdoms historie hun har, har ikke verken du eller noe andre noe med. Tenk på hvordan dere kommentere her inne på dette innlegget og sikkert andre steder, hvor lærer barna mobbing og kritisering av andre fra? Jo akkurat slike steder som dette! Jeg er helt i mot mobbing/trakassering på andre mennesker pga de ikke er i samme situasjon som deg, har jobb og etc! Hvem er du til og dømme egentlig? Begynn og tenk over hvordan dere kommenter til andre mennesker. Det som holdes på med her er rett og slett ikke greit, det er person angrep og trakassering!! En fin regel er; har du ikke noe fint og saklig og si, så la vær. Tenk på hva slike kommentarer gjør med den personen som får de! Hadde du likt og fått slengt slike kommentarer etter deg? Dette kan faktisk gjøre slik at en person får det verre enn den hadde i utgangspunktet og kan i verstefall bidra til at en slik person tar livet sitt! Sier ikke Ts har tenkt til det eller vill gjøre det, men velg dine ord med omhuet i stedet! Anonymkode: 1781a...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå