Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #76 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Omg så barnslig. Og umodent sakt skjerp deg. and mind your own issue. Har hun sakt at hun ikke og aldri ønsker og jobbe? Hun sier jo i nesten alle trådene at hun jobber med sin utdannelse. Og hvem vet kanskje hun senere i fremtiden vil hun få en mye bedre jobb en deg og alle andre såm sitter og kritiserer her inne. Anonymkode: f4d19...f00 Dette er en gjenganger og en av grunnene til at regelverk blir enda mer innskjerpet. Dagens unge eier ikke arbeidsmoral. Det er altfor lett å gå direkte over på aap og «leve livet». Mens voksne som blir syke etter 20-30-40 år i arbeidslivet ikke blir trodd og regelrett satt på gaten. De må selge både hus og grunn. Unge bruker forsikringen vår til å være hjemme med barna greit betalt. Anonymkode: 9b4e4...d87
amandine Skrevet 5. mars 2019 #77 Skrevet 5. mars 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette i det hele tatt ditt bord? Hvorvidt de er egnet som foreldre eller ikke er virkelig ikke vår oppgave å avgjøre. Hva vi selv hadde gjort om vi var i den situasjonen er noe annet, HI spør om er ikke hva ho skal gjøre med at ho er blitt gravid og står i den situasjonen ho står i. Da kunne dere som har så mange pekefingre å komme med i denne sammenhengen få komme med alle deres velmenende råd. Hvor mye far er samme barnet sitt eller ikke kommer heller ikke fram her, ho skriver ikke om far er med eller ikke når ho gjør disse tingene med dette barnet heller. Ikke er det heller vårt ansvar å fortelle Hi hvor mye ho bør engasjere seg i barnet til samboer og ikke. Tror kanskje noe av det dummeste et menneske i en fortvilende situasjon er å spørre om råd på anonymforumet på barnematen, det er det eneste rådet du skal Få av meg Hi som ikke har med saken å gjøre. Anonymkode: a8399...bd1 Det er helt sant at det ikke er mitt bord, og jeg har ikke ment å si at noen er uegnet som foreldre. Det jeg derimot mener er å si at ut fra det HI beskriver her er det flere faktorer enn akkurat det økonomiske hun bør og må ta med i beregningen. At hun er en god stemor for et lite barn er en super ressurs for barnet, men som jeg leser henne gjør hun allerede mye i rollen som forelder for dette barnet. Om hun gjør alle disse omsorgsoppgavene for dette lille barnet betyr det også at barnets far ikke gjør dem. Det sier mye godt om HI som omsorgsperson, men det sier også en del om den hun deler ansvar med ( barnets far ). HI har utfordringer som hun jobber med og det sier også mye om HI , hun prøver å ta tak og det skal hun ha kred for. Å få et nytt barn inn i en såpass vanskelig og ustabil situasjon ( mtp behandling, utdanning, jobb) er ikke rosenrødt uansett hvordan man ser det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #78 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det helt bakmål og dømme/kritisere andre når man ikke overhodet kjenner til situasjonen hennes eller hvordan hun er som person! Det sier inventing om hvilken person Ts er, men sier en hel masse om personene som kommentere dette innlegget. Kan man ikke være saklig og svare på det som er relevant så la vær og kommentere! Hva slags sykdoms historie hun har, har ikke verken du eller noe andre noe med. Tenk på hvordan dere kommentere her inne på dette innlegget og sikkert andre steder, hvor lærer barna mobbing og kritisering av andre fra? Jo akkurat slike steder som dette! Jeg er helt i mot mobbing/trakassering på andre mennesker pga de ikke er i samme situasjon som deg, har jobb og etc! Hvem er du til og dømme egentlig? Begynn og tenk over hvordan dere kommenter til andre mennesker. Det som holdes på med her er rett og slett ikke greit, det er person angrep og trakassering!! En fin regel er; har du ikke noe fint og saklig og si, så la vær. Tenk på hva slike kommentarer gjør med den personen som får de! Hadde du likt og fått slengt slike kommentarer etter deg? Dette kan faktisk gjøre slik at en person får det verre enn den hadde i utgangspunktet og kan i verstefall bidra til at en slik person tar livet sitt! Sier ikke Ts har tenkt til det eller vill gjøre det, men velg dine ord med omhuet i stedet! Anonymkode: 1781a...43a Det er jo du som provoserer frem svar fra folk her, du gjør ikke hi noen tjeneste med å leke hennes advokat Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #79 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo du som provoserer frem svar fra folk her, du gjør ikke hi noen tjeneste med å leke hennes advokat Anonymkode: bc7e5...a63 What?? Jeg har kommentert 2 ganger! Men dette sier jo alt om deg som person! Jeg leker ingens advokat, jeg sier det slik som det faktisk er! Dette er ikke noe diskusjon angående hennes sak lengre dette er direkte person angrep og kritisering på henne som person! Skjønner ikke at ikke admin har slettet hele denne chatten.. håper dere lære barna deres bedre enn det dere holder på med nå! Anonymkode: 1781a...43a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #80 Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: What?? Jeg har kommentert 2 ganger! Men dette sier jo alt om deg som person! Jeg leker ingens advokat, jeg sier det slik som det faktisk er! Dette er ikke noe diskusjon angående hennes sak lengre dette er direkte person angrep og kritisering på henne som person! Skjønner ikke at ikke admin har slettet hele denne chatten.. håper dere lære barna deres bedre enn det dere holder på med nå! Anonymkode: 1781a...43a Unnskyld, jeg legger meg flat. Jeg blandet deg med en annen bruker. Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #81 Skrevet 5. mars 2019 Kan vi ikke heller komme med gode råd til TS og gratulere henne og være glad på hennes vegne istedenfor og Mobbe Kritisere Diskriminere Og angripe hverandre? Ikke rart det blir krig her i værden. Og om noen ønsker og diskutere at folk såm går på aap ikke bør få barn lag får all del en egen tråd om det da. i dette tilfelle handler det ikke om det men råd og positive tanker rundt det og få barn i en litt vannskelig situasjon såm går ann og helbredes. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #82 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje du burde lese trådene TS skriver her istedenfor hun skriver at hun er syk til og jobbe? en jobb og være hjemmeværende med barn er mildt sakt to helt forskjellige ting. Og være i jobb krever noen ganger lang utdannelse kanskje hun ikke har det? Og være mor er en helt normal naturlig for en kvinne det er slik gud skapte oss. om hun har ett mamma hjerte såm hun sier at hun har med masse kjærlighet og omsorg og trygge rammer så er det ingenting i veien får og beholde. hun får selvsagt støtte av nav økonomisk og gode råd av jordmor og helsesøster. kanskje hun og resten av familien må leve stramt men mann kommer lengst med kjærlighet og omsorg og ett sterkt bånd med både det nyfødte barnet og resten av familien! Anonymkode: f4d19...f00 Les din første setning. Det er jo nettopp det hun skriver! At hun er for syk til å jobbe! Anonymkode: 5a500...113
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #83 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hun kan vissnok gå utenfor døra, men hun kan ikke gå på jobb, for det får hun panikkanfall av.... Merkelig... Anonymkode: 5a500...113 Med andre ord.. Hun er arbeidssky.... Anonymkode: 2a737...843
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #84 Skrevet 5. mars 2019 17 minutes ago, Anonym bruker said: Dette er en gjenganger og en av grunnene til at regelverk blir enda mer innskjerpet. Dagens unge eier ikke arbeidsmoral. Det er altfor lett å gå direkte over på aap og «leve livet». Mens voksne som blir syke etter 20-30-40 år i arbeidslivet ikke blir trodd og regelrett satt på gaten. De må selge både hus og grunn. Unge bruker forsikringen vår til å være hjemme med barna greit betalt. Anonymkode: 9b4e4...d87 Det er jo en grunn til at hun får støtte av nav. og det er jo ikke sånn at selvom man har en ytelse fra nav så er man en dårlig foreldrer.snakk om diskriminering hadde det ikke vært for at folk poster anonymt her så skulle jeg gjerne ha annmeldt all denne diskrimuneringen og personangepene her. om du synes det er så urettferdig at TS får støtte av nav paga sin livssituasjon såm er privat og helt personelig og sensitiv og hun ikke trenger og fortelle det til verken deg eller andre her inne. så får du heller ta det opp med nav og stortinget. Så om du hadde hatt barn og havnet i en ulykke såm gjør at du blir fysisk skadet eller LETTERE psykisk syk så mener du selv at du bør gi vekk barna dine og at du er en dårlig foreldrer? Og at du aldri i ditt liv sette barn til værden? Da er det helt klart opp til deg men det er mange her som ikke har samme tanke mønster som deg. Skjerp deg jeg synes det er bra at oppegående mennesker såm har vært utsatt får ulykker voldtekt ran osv får støtte til og komme seg vidre i livet alene og med barn og i svangerskapet. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #85 Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en grunn til at hun får støtte av nav. og det er jo ikke sånn at selvom man har en ytelse fra nav så er man en dårlig foreldrer.snakk om diskriminering hadde det ikke vært for at folk poster anonymt her så skulle jeg gjerne ha annmeldt all denne diskrimuneringen og personangepene her. om du synes det er så urettferdig at TS får støtte av nav paga sin livssituasjon såm er privat og helt personelig og sensitiv og hun ikke trenger og fortelle det til verken deg eller andre her inne. så får du heller ta det opp med nav og stortinget. Så om du hadde hatt barn og havnet i en ulykke såm gjør at du blir fysisk skadet eller LETTERE psykisk syk så mener du selv at du bør gi vekk barna dine og at du er en dårlig foreldrer? Og at du aldri i ditt liv sette barn til værden? Da er det helt klart opp til deg men det er mange her som ikke har samme tanke mønster som deg. Skjerp deg jeg synes det er bra at oppegående mennesker såm har vært utsatt får ulykker voldtekt ran osv får støtte til og komme seg vidre i livet alene og med barn og i svangerskapet. Anonymkode: f4d19...f00 Som, det heter som! Anonymkode: 8df45...1fd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #86 Skrevet 5. mars 2019 6 minutes ago, Anonym bruker said: Les din første setning. Det er jo nettopp det hun skriver! At hun er for syk til å jobbe! Anonymkode: 5a500...113 Ja men hun ønsker også og gå ut i jobb. og hun sier at hun er bedere og at det er en lett deprisjon. Si meg har du aldri i ditt liv hatt det vannskelig og vært lettere deprimert? Det er faktisk ganske normalt. Fødselsdeprisjon er også normalt men du er vel også en av de såm mener at om man er det så er mann en dårlig mor?! Med hjelp og støtte så blir man bedre! Dette er ikke ditt bord så bedre om du og alle de andre såm kritiserer og diskriminerer overlater jobben til fagfolk sertifisert i yrke ang LETTERE MILDE psykiske problemer. Istedenfor og sitte her og angripe både TS og oss såm er enige med TS. Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #87 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja men hun ønsker også og gå ut i jobb. og hun sier at hun er bedere og at det er en lett deprisjon. Si meg har du aldri i ditt liv hatt det vannskelig og vært lettere deprimert? Det er faktisk ganske normalt. Fødselsdeprisjon er også normalt men du er vel også en av de såm mener at om man er det så er mann en dårlig mor?! Med hjelp og støtte så blir man bedre! Dette er ikke ditt bord så bedre om du og alle de andre såm kritiserer og diskriminerer overlater jobben til fagfolk sertifisert i yrke ang LETTERE MILDE psykiske problemer. Istedenfor og sitte her og angripe både TS og oss såm er enige med TS. Anonymkode: f4d19...f00 Ingen lett depresjon når hun går på AAP og ikke kan jobbe. Anonymkode: 2a737...843
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #88 Skrevet 5. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en grunn til at hun får støtte av nav. og det er jo ikke sånn at selvom man har en ytelse fra nav så er man en dårlig foreldrer.snakk om diskriminering hadde det ikke vært for at folk poster anonymt her så skulle jeg gjerne ha annmeldt all denne diskrimuneringen og personangepene her. om du synes det er så urettferdig at TS får støtte av nav paga sin livssituasjon såm er privat og helt personelig og sensitiv og hun ikke trenger og fortelle det til verken deg eller andre her inne. så får du heller ta det opp med nav og stortinget. Så om du hadde hatt barn og havnet i en ulykke såm gjør at du blir fysisk skadet eller LETTERE psykisk syk så mener du selv at du bør gi vekk barna dine og at du er en dårlig foreldrer? Og at du aldri i ditt liv sette barn til værden? Da er det helt klart opp til deg men det er mange her som ikke har samme tanke mønster som deg. Skjerp deg jeg synes det er bra at oppegående mennesker såm har vært utsatt får ulykker voldtekt ran osv får støtte til og komme seg vidre i livet alene og med barn og i svangerskapet. Anonymkode: f4d19...f00 Nå vet jo ikke du heller hvilken bakgrunn og erfaring de som kommenterer her har. Det må du ikke glemme. Og det er STOR forskjell på å bli ufør underveis i livet når du allerede har barn og på å starte en graviditet uten plan og penger. Alle har rett på hjelp men man får være ansvarlig. Anonymkode: 9e43e...076
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #89 Skrevet 5. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en grunn til at hun får støtte av nav. og det er jo ikke sånn at selvom man har en ytelse fra nav så er man en dårlig foreldrer.snakk om diskriminering hadde det ikke vært for at folk poster anonymt her så skulle jeg gjerne ha annmeldt all denne diskrimuneringen og personangepene her. om du synes det er så urettferdig at TS får støtte av nav paga sin livssituasjon såm er privat og helt personelig og sensitiv og hun ikke trenger og fortelle det til verken deg eller andre her inne. så får du heller ta det opp med nav og stortinget. Så om du hadde hatt barn og havnet i en ulykke såm gjør at du blir fysisk skadet eller LETTERE psykisk syk så mener du selv at du bør gi vekk barna dine og at du er en dårlig foreldrer? Og at du aldri i ditt liv sette barn til værden? Da er det helt klart opp til deg men det er mange her som ikke har samme tanke mønster som deg. Skjerp deg jeg synes det er bra at oppegående mennesker såm har vært utsatt får ulykker voldtekt ran osv får støtte til og komme seg vidre i livet alene og med barn og i svangerskapet. Anonymkode: f4d19...f00 Har ikke nevnt evne til å oppdra barn med ett eneste ord. Ikke tillegg meg meninger Ja, det var en digresjon. Anonymkode: 9b4e4...d87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #90 Skrevet 5. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en grunn til at hun får støtte av nav. og det er jo ikke sånn at selvom man har en ytelse fra nav så er man en dårlig foreldrer.snakk om diskriminering hadde det ikke vært for at folk poster anonymt her så skulle jeg gjerne ha annmeldt all denne diskrimuneringen og personangepene her. om du synes det er så urettferdig at TS får støtte av nav paga sin livssituasjon såm er privat og helt personelig og sensitiv og hun ikke trenger og fortelle det til verken deg eller andre her inne. så får du heller ta det opp med nav og stortinget. Så om du hadde hatt barn og havnet i en ulykke såm gjør at du blir fysisk skadet eller LETTERE psykisk syk så mener du selv at du bør gi vekk barna dine og at du er en dårlig foreldrer? Og at du aldri i ditt liv sette barn til værden? Da er det helt klart opp til deg men det er mange her som ikke har samme tanke mønster som deg. Skjerp deg jeg synes det er bra at oppegående mennesker såm har vært utsatt får ulykker voldtekt ran osv får støtte til og komme seg vidre i livet alene og med barn og i svangerskapet. Anonymkode: f4d19...f00 Hvis du synes det er personangrep, så får du rapportere det til moderator Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #91 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men hun ønsker også og gå ut i jobb. og hun sier at hun er bedere og at det er en lett deprisjon. Si meg har du aldri i ditt liv hatt det vannskelig og vært lettere deprimert? Det er faktisk ganske normalt. Fødselsdeprisjon er også normalt men du er vel også en av de såm mener at om man er det så er mann en dårlig mor?! Med hjelp og støtte så blir man bedre! Dette er ikke ditt bord så bedre om du og alle de andre såm kritiserer og diskriminerer overlater jobben til fagfolk sertifisert i yrke ang LETTERE MILDE psykiske problemer. Istedenfor og sitte her og angripe både TS og oss såm er enige med TS. Anonymkode: f4d19...f00 Man får ikke AAP fordi man er lettere deprimert Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #92 Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man får ikke AAP fordi man er lettere deprimert Anonymkode: bc7e5...a63 Man kan få aap for mindre enn det. Til nå. Anonymkode: 9b4e4...d87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #93 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man kan få aap for mindre enn det. Til nå. Anonymkode: 9b4e4...d87 Da har man andre ting i tillegg Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #94 Skrevet 5. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har man andre ting i tillegg Anonymkode: bc7e5...a63 Har sjelden hørt om situasjonsbetinget «depresjon». Man er frisk til alle de morsomme ting i livet, men de nødvendige og viktige er man for syk til. Anonymkode: 9b4e4...d87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #95 Skrevet 5. mars 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan få aap for mindre enn det. Til nå. Anonymkode: 9b4e4...d87 Hva tenker du å da? Anonymkode: bc7e5...a63
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #96 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hun kan vissnok gå utenfor døra, men hun kan ikke gå på jobb, for det får hun panikkanfall av.... Merkelig... 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tenker du fort vil komme deg ut døren, også til jobb, når alle ytelser stanser. Dette lukter det svidd av. Og en takk til «slike som dere» som gjør det vanskeligere og vanskeligere for syke å få hjelp og støtte. Kommer du deg ut ellers, men ikke på jobb, er du ikke «Psyk». Du er bare redd for å bidra og jobbe. Anonymkode: 9b4e4...d87 Anonymkode: 5a500...113 Det er alltid like idiotisk og trist å se når slike svar kommer. Ikke fordi de sier noe som helst om HI, for det gjør det ikke. Men det avslører at det fremdeles finnes en enorm mangel på det som i dag burde være allmennkunnskap. Panikkanfall/angst/fobier er ikke alltid logiske. Det betyr ikke at de ikke er like ille for den som er rammet, eller at det er redd. Man kan jo si at det er merkelig at noen kan ha edderkoppfobi i Norge når vi ikke har en eneste edderkopp som kan være farlig. Eller høydeskrekk, eller agorafobi eller mysofobi eller klaustrofobi. Det er ikke logisk, slik er det bare. Noen får det uten å vite hvorfor, andre har helt konkrete opplevelser (som f.eks. en forferdelig barndom) som kan ha trigget fobien og angsten. Personen vet like godt som alle andre at det de er redd for ikke er farlig, men selv om de vet det overstyrer kroppen deres og hele systemet varsler *ekstrem fare*. Det er ikke noe de kan noe for. Men det kan i de fleste tilfeller behandles slik at man kan bli frisk eller slik at man kan fungere normalt igjen. Det er ikke gjort i en fei, spesielt ikke når det er bakenforliggende traumer som ligger bak. Da må man jobbe med alt. Men man kan bli frisk igjen. Hi har fortalt at hennes problemer er forårsaket av en forferdelig barndom. Og så sitter slike kunnskapsløse og kritiserer henne for den sykdommen barndommen hennes har gitt henne? Dere burde være dypt skamfulle - men dere har vel ikke vett nok til det heller... Hi forteller at hun er i behandling, at hun jobber målbevisst for å bli bedre, at hun studerer og at hun har som mål å komme seg ut i jobb. DET burde støttes og roses, for det er mange nok som gir opp eller som ikke vil. Hi vil! Hun gjør det hun kan. Anonymkode: 48bcf...0ef
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #97 Skrevet 5. mars 2019 14 timer siden, kittycat123 skrev: Merker jeg blir helt gåen av hvor synsyke noen kommentarer her er. Har ikke anger management issues eller noe sånt. Har depresjon og panikklidelse. Jeg har kommet frem med NAV om at jeg skal gå i behandling for å bli frisk, MENS jeg er privatist på siden for å få en utdannelse sånn at når behandlingen er ferdig, så har jeg en utdannelse også. Jeg kommer ikke til å ta abort. Det ville ikke hjulpet det psykiske. Vi bor i et stort his med 3 soverom og 2 bad. Mødrene våre er her ofte på besøk med tanke på stesønnen min. Min kjære er helt oppegående og er en flott far. At noen kan foreslå abort til et menneske som sliter psykisk er helt hull i hodet. Jeg står opp med stesønnen min hver dag. Lager mat. Skifter bleier. Dusjer han og alt. Leker til og med med han hele tiden. Mitt problem er at om jeg skal gå ut døra og gå på jobb så hyperventilerer jeg og går i bakken. Får fysiske symptomer og blir faktisk syk pga panikken. Noe jeg går til psykolog for. Så for noen her å si jeg burde ta abort og vente med å bli forelder, må lære seg å lese. Ba om tips økonomisk. Ikke hva dere mener jeg skal gjøre. Fordi det er mitt og min kjære sitt valg. Og du tror du ikke må ut døren med babyen din? Anonymkode: d951e...e0f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #98 Skrevet 5. mars 2019 Just now, Anonym bruker said: Og du tror du ikke må ut døren med babyen din? Anonymkode: d951e...e0f Og kan ikke du lese hva TS har skrivd i sin tråd eller bare er du et troll som bare ønsket og provosere? Hun sier at hun klarer og gå ut og overalt med sin stesønn og at hun klarer og gå ut og at deprisjonen ikke er så ille. men hun får panikk angst og sliter med og jobbe og det jobber hun med. Hun brukte p piller som ikke fungerte i hennes tilfelle. Og det var ikke planlagt men nå gleder hun seg og ønsker og beholde og hun ønsker ikke og ta abort! Men hun ønsker og sier hun vil beholde. Du og alle andre såm diskriminerer og såm synes tydelig at det er vanskelig og holde seg unna andres personelige private saker. virker såm noen mennesker som er i mot at kvinnen skal få kunne bestemme over eget barn og helse og liv i det heletatt. Det er sånne som dere såm ødelegger dagens samfunn. Feminister er dere i hvertfall ikke! Anonymkode: f4d19...f00
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #99 Skrevet 5. mars 2019 Hi, jeg anbefaler deg å ikke kommentere noe mer i tråden din. Du trenger ikke forklare eller forsvare deg. Du reflekterer over situasjonen din, du er allerede i behandling og utdanning, du er motivert for å bli frisk og komme deg ut i jobb og du forteller at barnet du venter gjør deg enda mer motivert for å jobbe for å bli frisk og komme deg ut i jobb igjen. Du isolerer deg ikke, du holder deg i så mye aktivitet som du greier - det er akkurat det som er anbefalt at man gjør. Du ville bare blitt dårligere og fått mer angst om du isolerte deg. Så det er flott at du gjør alt du greier. Det er nødvendigvis eneste måten å komme tilbake på. Ta kontakt med nav, legen din og psykologen, som jeg skrev tidligere i tråden. Husk at det sitter mange og kommenterer på slike forum som aldri burde ha gjort det. Husk at ingen kjenner deg godt nok til å være så kategorisk som flere her er. Og husk at de egentlig ikke svarer deg, men en anonym. Det er dessverre mange som i denne tråden viser en enorm mangel på kunnskap når det kommer til både fysisk og psykisk sykdom. Ikke la deres totale mangel på kunnskaper påvirke deg, for det er deres problemer. Hva de i sin kunnskapsløshet spyr ut av seg, det har ikke noe med deg å gjøre! Ergo skal du heller ikke la det påvirke deg. Andre har noe mer kunnskap, men mangler empati og innsikt, og det stygge de sier skal du heller ikke ta til deg, for heller ikke det sier noe om deg, bare om deres holdninger. At det ikke er ideelt å få barn akkurat i den situasjonen du/dere er i nå, det er alle enige i, også du selv. Noen har sterkere meninger om det enn andre, og noen av disse mener det nok godt, selv om det nok ikke føles godt for deg å høre det. Men disse har sine meninger, og de kan de ha. Men igjen, de kjenner ikke deg og de kjenner ikke helheten i situasjonene din. Det er fort gjort at denne tråden kan bli veldig negativ for deg, HI, men ikke la den få påvirke deg, da er det bedre å bare trekke seg unna. Det virker som om du er ny på forumet, og i så fall skal du vite at så mye usaklige og ufine kommentarer som er kommet her dessverre ikke er unormalt. Det er altfor mange som ikke greier å tenke hva det de spyr ut av seg av negativitet, at det kan få følger. Prøv å bare la det prelle av deg. Man må dessverre være litt hardhudet her inne, og derfor er det også lurt å vurdere hvor mye informasjon man vil/bør gi, om man kanskje kan få svar uten å gi gribbene og de kunnskapsløse her inne for mye å ta tak i. Som jeg skrev i mitt første svar til deg, Hi. Vær smart fremover. Planlegg og ligg i forkant. Det er du allerede i gang med siden du har startet å søke informasjon. Ta kontakt med lege, nav og psykolog slik at du og dere vet hva dere har å forholde dere til, hvilke frister du ev. må søke om ting osv. Be om møte med saksbehandler på nav. Be gjerne om utskrift av lover og regler som er relevante for deg, og be også om et møtereferat slik at du vet hva som er sagt. Dere har "god" tid frem til fødsel, så planlegg fremover. Sett av penger eller begynn å kjøpe ting brukt som dere vil trenge. Husk at ofte trenger man mindre enn hva man kan få inntrykk av fra blad og butikker. Snakk med nettverket deres. Ta gjerne et foreldrekurs, det kan minske mye stress og det kan være bra for forholdet deres. Du har tatt et valg, da må dere gjøre det beste ut av det, det er det viktigste. Husk det viktigste du har skrevet selv, Hi - du vil bli frisk, du skal ut i jobb, du går i behandling, du studerer, du er motivert, og nå er du enda mer motivert for å komme deg ut i jobb. Det er styrke i det, HI. Ikke la noen ta fra deg den motivasjonen eller troen på deg selv. Anonymkode: 48bcf...0ef
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #100 Skrevet 5. mars 2019 La nå TS få velge og bestemme hva hun vil og pass på deres eget liv. Anonymkode: f4d19...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå