Gå til innhold

Hvordan minne kollega på at hun skylder meg penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff ja, utrolig ergerlig situasjon. Jeg har ihvertfall fått støtte fra de som vet på jobb og har advart om at andre ikke må være like naive som meg. Det er noe som ikke stemmer, blir ikke klok på dama. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.3.2019 den 8.46, Anonym bruker skrev:

Huff ja, utrolig ergerlig situasjon. Jeg har ihvertfall fått støtte fra de som vet på jobb og har advart om at andre ikke må være like naive som meg. Det er noe som ikke stemmer, blir ikke klok på dama. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Men har du spurt henne ordentlig på tomannshånd? Hun vet jo at du har rett og må vel ha en forklaring på hvorfor hun mener at du skal betale hele gaven til sjefen (en sum er mer enn dobbel så stor som jeg pleier å kjøpe til mine søsken for)

Anonymkode: 6f49c...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde ordna ei gavekasse på jobben som alle betaler inn en sum til, og så kan du få refundert gava du kjøpte til sjefen. Og andre kan få gaver på runde dager.

Anonymkode: aa1e6...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du spurt henne ordentlig på tomannshånd? Hun vet jo at du har rett og må vel ha en forklaring på hvorfor hun mener at du skal betale hele gaven til sjefen (en sum er mer enn dobbel så stor som jeg pleier å kjøpe til mine søsken for)

Anonymkode: 6f49c...5bd

Villle gjort det slik. Viss du går til angrep i felleskap går ho tydlegvis berre i forsvarsposisjon. Og pengane får du visst ikkje uansett. Men kanskje ei forklaring? 

Anonymkode: 3248d...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere burde ordna ei gavekasse på jobben som alle betaler inn en sum til, og så kan du få refundert gava du kjøpte til sjefen. Og andre kan få gaver på runde dager.

Anonymkode: aa1e6...a4e

Det er jo ikke riktig at de andre ansatte skal betale for dette

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikkje riktig at HI skal ta hele regningen heller..

Anonymkode: aa1e6...a4e

Det er uansett ikke de andre kollegaene sitt ansvar

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdelingsleder synes dette er ekkelt og ønsker gjerne å betale meg halvparten av gaven men det er uaktuelt for meg. Problemet som er størst for meg nå er å kunne samarbeide med kollegaen, jeg stoler absolutt ikke på henne og vet ikke hva hun kan finne på.

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen måte å få igjen pengene på er at neste gang det skal kjøpes gave til noen kan kollegaene dine få henne til å kjøpe og legge ut, også får du tilbake siden ho skylda deg penger. 😂

Anonymkode: aa1e6...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En annen måte å få igjen pengene på er at neste gang det skal kjøpes gave til noen kan kollegaene dine få henne til å kjøpe og legge ut, også får du tilbake siden ho skylda deg penger. 😂

Anonymkode: aa1e6...a4e

Ja, for det vil hun heeelt sikkert gjøre.....

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spurt henne rett ut nei, jeg ba henne bare overføre de gangene vi snakket om det. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke spurt henne rett ut nei, jeg ba henne bare overføre de gangene vi snakket om det. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Du må jo spørre henne hva som er grunnen til at hun ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hun at du har gitt beskjed til avdelingsleder? Mulingens hun får fart på seg da, om du informerte om at du har gitt beskjed 😂😂 siden hun er så opptatt med å smiske med henne.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke spurt henne rett ut nei, jeg ba henne bare overføre de gangene vi snakket om det. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Har du gått til sjefen som faktisk var at den som fekk gåva, sett fram krav om pengar i all offentlegheit, involvert alle kollegaane dine og fått øydelagt arbeidsmiljøet til både deg og kollegaen din Uten at du først spurde kollegaen din kvifor du ikkje får pengane?  

Eg meinar jo sjølvsagt at ho skal betale, og ho burde sjølv uoppfordra kome med ei forklaring kvifor ho ikkje kan/vil betale. Men det kan hende du kunne spart deg mykje ergrelse ved å snakke med henne om kvifor du ikkje får pengar før du sette igong heile maskineriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Har du gått til sjefen som faktisk var at den som fekk gåva, sett fram krav om pengar i all offentlegheit, involvert alle kollegaane dine og fått øydelagt arbeidsmiljøet til både deg og kollegaen din Uten at du først spurde kollegaen din kvifor du ikkje får pengane?  

Eg meinar jo sjølvsagt at ho skal betale, og ho burde sjølv uoppfordra kome med ei forklaring kvifor ho ikkje kan/vil betale. Men det kan hende du kunne spart deg mykje ergrelse ved å snakke med henne om kvifor du ikkje får pengar før du sette igong heile maskineriet. 

Til hi sitt forsvar så har kollegaen gjort det hun kunne for å unngå hi. Så her er det kun kollegaen som har skylden i alt. 

Anonymkode: 6f49c...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal gjøre det etterhvert. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Etterhvert? Det burde du jo gjort for lenge siden, før du involverte både den ene og den andre.

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun vet. En kollega som jobber på naboavdelingen sa at ryktet har spredd seg og nesten hele arbeidsplassen vår vet. 

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville spurt hvorfor hun ikke betaler. Ville også fortalt at sjefen har tilbudt seg å betale tilbake halvparten av gaven og spurt om hun ikke blir flau av hele opplegget. Pengene hadde jeg mast på hver dag. Hadde aldri gitt meg før pengene står på konto.

Anonymkode: 7db0c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ønsket å konfrontere henne etter sykmeldingen fordi jeg var redd hun ville bruke det mot meg. Dette er faktisk hennes skyld, ikke min.

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen har gjort sitt for å unngå Hi og slik hindret at hun har kunnet spørre. Kollegaen sa jo også i flere uker at hun skulle overføre pengene. Slik som ting utartet seg så trenger ikke Hi føle på at hun ikke har spurt tidligere. Hi var forståelsesfull og tålmodig lenge, kollegaen hadde mange muligheter til å spørre om hun kunne utsette betalingen eller dele den opp, men kollegaen valgte å la være.

Hi, anbefaler deg å ikke skrive mer om dette, for det vil ikke være til din fordel om det kommer frem informasjon som andre kan kjenne igjen. Men får du igjen pengene kan du jo bare oppdatere kort om det.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til hi sitt forsvar så har kollegaen gjort det hun kunne for å unngå hi. Så her er det kun kollegaen som har skylden i alt. 

Anonymkode: 6f49c...5bd

Ja, det er kollegaen som er litt merkjeleg. Men av og til må ein sjølv vere den vaksne og ta den litt rare praten, sjølv om det i utgangspunktet er den andre sitt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kollegaen har gjort sitt for å unngå Hi og slik hindret at hun har kunnet spørre. Kollegaen sa jo også i flere uker at hun skulle overføre pengene. Slik som ting utartet seg så trenger ikke Hi føle på at hun ikke har spurt tidligere. Hi var forståelsesfull og tålmodig lenge, kollegaen hadde mange muligheter til å spørre om hun kunne utsette betalingen eller dele den opp, men kollegaen valgte å la være.

Hi, anbefaler deg å ikke skrive mer om dette, for det vil ikke være til din fordel om det kommer frem informasjon som andre kan kjenne igjen. Men får du igjen pengene kan du jo bare oppdatere kort om det.

Anonymkode: e6458...7d1

Jo, dette er jo en av de mest underholdende trådene på lenge. Den har snart 10 000 visninger. Skriv i vei!

Anonymkode: 7db0c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hun vet. En kollega som jobber på naboavdelingen sa at ryktet har spredd seg og nesten hele arbeidsplassen vår vet. 

Anonymkode: 63559...e4c

Oi har du spredd negative ting om kollegaen din til alle? Dette er ikke bra hi og du kan nå bli kalt inn på teppet. 

Kollegaen din kan bruke mot deg at du faktisk ikke har spurt hvorfor hun ikke betalte. Kanskje det faktisk har sin grunn, selv om ho selvsagt burde betalt eller kommet med grunnen uoppfordret.

 

hadde hi vært min kollega hadde jeg tenkt at hun var en dim likte sladder og jeg ville prøvd å unngå henne framover.

Anonymkode: 4b0c0...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...