Gå til innhold

Hvordan minne kollega på at hun skylder meg penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville også spurt henne om årsaken til at hun ikke vil betale deg nå. Ikke på en konfronterende måte, men heller åpent og interessert. Ikke fordi hun ikke fortjener en konfrontasjon, men fordi jeg tror det er mer fruktbart å prøve å unngå en. Bare spør henne på tomannshånd hva som egentlig er årsaken til at hun ikke vil gi deg tilbake pengene hun skylder. 

Anonymkode: ddb5c...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi her. I dag var jeg på tomannshånd med henne og spurte med helt vanlig stemme om når hun tenkte å betale meg tilbake. Hun ble kjemperød i ansiktet og bare gikk!

Jeg er også utrolig frustrert over dette, spesielt det at hun tok som en selvfølge at jeg både skulle bake, handle og betale. Hun skulle bare ta æren for den flotte gesten!

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 18.10, Anonym bruker skrev:

Jeg er tillitsvalgt. Hadde ikke blitt med på noe slikt møte eller blandet meg opp i denne saken. Dette er mellom dere privat. 

Anonymkode: d2eee...ebe

Hvis det blir en arbeidsmiljøsak og de vil ha deg med, kan du jo ikke si «nei, dette er mellom dere». 

Er det kun spm om pengene, skjønner jeg deg. Men en sak som går på arbeidsmiljøet kan du ikke trekke deg unna når du er tillitsvalgt. Det er jo ikke sånn at du kan velge hvilke saker du skal være med på (av de som gjelder arbeidsplassen). 

Anonymkode: 67afb...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. I dag var jeg på tomannshånd med henne og spurte med helt vanlig stemme om når hun tenkte å betale meg tilbake. Hun ble kjemperød i ansiktet og bare gikk!

Jeg er også utrolig frustrert over dette, spesielt det at hun tok som en selvfølge at jeg både skulle bake, handle og betale. Hun skulle bare ta æren for den flotte gesten!

Anonymkode: 63559...e4c

Så bra at du spurte. Du får spørre igjen frem til hun svarer. Eventuelt spørre, «hørte du meg ikke?», når hun ikke svarer. Eller spørre hvorfor. Det er jo det største mysteriet her! 

Heier på deg HI!

Anonymkode: b6b40...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, ja dette irriterer meg! Hun er så unnvikende og når vi må jobbe sammen later hun som ingenting. Hun har til og med begynt å smiske masse med avdleder igjen, og deres vennskap har faktisk tatt seg opp igjen.. hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for støtten, ja dette irriterer meg! Hun er så unnvikende og når vi må jobbe sammen later hun som ingenting. Hun har til og med begynt å smiske masse med avdleder igjen, og deres vennskap har faktisk tatt seg opp igjen.. hi

Anonymkode: 63559...e4c

Fortalte du sjefen at det var kollegaen som tok initiativ til gaven og størrelsen/prisen?

Hvis ikke så vil jeg tro hun nå har overbevist sjefen om at du insisterte på å gjøre den så dyr og at hun var imot det. Det kan forklare at deres vennskap har tatt seg opp igjen. Uproft av sjefen å pleie et vennskap når situasjonen er som den er.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for støtten, ja dette irriterer meg! Hun er så unnvikende og når vi må jobbe sammen later hun som ingenting. Hun har til og med begynt å smiske masse med avdleder igjen, og deres vennskap har faktisk tatt seg opp igjen.. hi

Anonymkode: 63559...e4c

Men hvorfor stiller du bare samme spørsmål?

Hvorfor spør du henne ikke om hvorfor hun mener du skal stå for hele utgiften når ideen var hennes, du gjorde all jobb og avtalen var å spleise?

Anonymkode: d3d07...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått muligheten til å ha en ordentlig samtale med henne for hun går helt i forsvar. Jeg får innlede med et annet spørsmål neste gang. Jeg har fortalt sjefen at hun insisterte på denne gaven ja, at jeg ble med fordi jeg ikke ville være kjip og at det var for dyrt for min lommebok. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. I dag var jeg på tomannshånd med henne og spurte med helt vanlig stemme om når hun tenkte å betale meg tilbake. Hun ble kjemperød i ansiktet og bare gikk!

Jeg er også utrolig frustrert over dette, spesielt det at hun tok som en selvfølge at jeg både skulle bake, handle og betale. Hun skulle bare ta æren for den flotte gesten!

Anonymkode: 63559...e4c

Bare fortsett og spørr. Gjerne i situasjoner hvor hun ikke kommer unna. Finnes det noen måte man kan ta dette videre på? Noe slags privat inkasso?

Anonymkode: ddb5c...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kakkmaddafakka skrev:

Denne tråden har nådd sametrusedimensjonen! Dib hall of fame! 

Den er absolutt en av mine «guilty pleasures».

Anonymkode: 239b9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kakkmaddafakka skrev:

Denne tråden har nådd sametrusedimensjonen! Dib hall of fame! 

En av en de beste trådene på lenge. 😁

Anonymkode: 7db0c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg kan være til underholdning og en ære å bli sammenlignet med sametrusa😅😂hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bra jeg kan være til underholdning og en ære å bli sammenlignet med sametrusa😅😂hi

Anonymkode: 63559...e4c

Dette blir en klassiker! En måned (nesten) siden du opprettet tråden og du har ikke fått en krone av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en krone dessverre. Jeg skal holde dere oppdatert, dette er eneste stedet jeg kan få ut dampen. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, hi? Nå er det en mnd siden du skrev hovedinnlegget, og allerede da var det tre uker siden du la ut for henne. 

Anonymkode: ddb5c...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått en krone og kollegaen min og avdelingsleder er like gode venner som før og begge later nå som om ingenting har skjedd. På fredag fikk jeg min kollega for meg selv og spurte rett ut om hva grunnen er til at hun ikke vil betale sin del av gaven. Hun ble igjen kjemperød i ansiktet og sa bare at dette orket hun ikke å rippe opp i, så gikk hun. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke fått en krone og kollegaen min og avdelingsleder er like gode venner som før og begge later nå som om ingenting har skjedd. På fredag fikk jeg min kollega for meg selv og spurte rett ut om hva grunnen er til at hun ikke vil betale sin del av gaven. Hun ble igjen kjemperød i ansiktet og sa bare at dette orket hun ikke å rippe opp i, så gikk hun. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Du får bare si at du kommer til å fortsette å be henne betale deg frem til hun gjør det. Det var hun som tok initiativ til gavekjøp og bad deg legge ut for henne. 

Eller prøv å sende en faktura? Anmeld henne for svindel? 

Eller hvis dere skal et eller annet på jobb hvor alle skal betale 200 hver f.eks. så sier du bare høyt så både hun og andre hører det at «Anne» betaler for meg, hun skylder meg penger. 

Anonymkode: b6b40...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google «sende faktura som privatperson», så får du opp en lang rekke treff hvor det skal være fort gjort. 

Anonymkode: b6b40...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lederen deres er ekstremt uprofesjonell!

Jeg ville sendt henne en faktura sammen med et brev hvor du viser til avtalen, når den ble inngått, at det var hennes forslag, at du har krevd pengene tilbake xx antall ganger og at du nå forventer at pengene blir betalt innen fristen på fakturaen. Og hvis hun ikke betaler innen dato xx.xx.xx vil du gå videre med saken.

 

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Vi har litt innsamlinger iblant på jobb som nevnt over her, jeg har bestemt meg for å da si at hun betaler for meg.

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke fått en krone og kollegaen min og avdelingsleder er like gode venner som før og begge later nå som om ingenting har skjedd. På fredag fikk jeg min kollega for meg selv og spurte rett ut om hva grunnen er til at hun ikke vil betale sin del av gaven. Hun ble igjen kjemperød i ansiktet og sa bare at dette orket hun ikke å rippe opp i, så gikk hun. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Da hadde jeg sagt at det er nok og at jeg kom til å anmelde henne.

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi her. Vi har litt innsamlinger iblant på jobb som nevnt over her, jeg har bestemt meg for å da si at hun betaler for meg.

Anonymkode: 63559...e4c

Men hun kommer jo ikke til å gjøre det

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...