Gå til innhold

Hvordan minne kollega på at hun skylder meg penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg kommer nok aldri til å få det samme forholdet til henne som før. Noe som holdt på å irritere meg grønn i dag er hvor mye hun smisker med avd. lederen vår. De har mange felles interesser og jeg er litt eldre og etablert med familie, mens de er mer opptatt av trening o.l hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg kommer nok aldri til å få det samme forholdet til henne som før. Noe som holdt på å irritere meg grønn i dag er hvor mye hun smisker med avd. lederen vår. De har mange felles interesser og jeg er litt eldre og etablert med familie, mens de er mer opptatt av trening o.l hi

Anonymkode: 63559...e4c

Hvorfor forlangte du ikke at hun vipset de til deg på jobb i dag? I morra sier du det høyt og tydelig så de andre kollegaene deres hører det, at du trenger pengene og at hun må vipse de med en gang for du har ventet lenge på pengen, og du trenger de. Dama er jo frekk som fy

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å sende krav i vipps i dag. Nå har hun prøvd å snike seg unna og trodde nok at hun kunne komme unna dette. Jeg gir meg ikke. 

Anonymkode: 63559...e4c

Du er min helt!! Jeg er skikkelig konfliktsky, og hadde ikke orket å ta kampen, og det er vel det hun satser på. 

Jeg heier på deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:
 

Ja jeg kommer nok aldri til å få det samme forholdet til henne som før. Noe som holdt på å irritere meg grønn i dag er hvor mye hun smisker med avd. lederen vår. De har mange felles interesser og jeg er litt eldre og etablert med familie, mens de er mer opptatt av trening o.l hi

 

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor forlangte du ikke at hun vipset de til deg på jobb i dag? I morra sier du det høyt og tydelig så de andre kollegaene deres hører det, at du trenger pengene og at hun må vipse de med en gang for du har ventet lenge på pengen, og du trenger de. Dama er jo frekk som fy

Anonymkode: db343...2c2

Enig med denne. Makan til frekk dame!

Anonymkode: b29d1...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hei Kari. Husker du å betale de 600kr for gaven?»

Blir det dårlig stemning av det, så er det dårlig stelt

Anonymkode: 955f0...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har to valg igjen. Konfrontere henne direkte face to face og/eller minne henne på pengene mens andre hører på. Siste valg er å betro deg til en kollega. Kanskje hun har gjort dette med flere?

Du må ikke gi deg på dette. Du kan også be om råd fra din sjef. Fortelle henne at en kollega skylder deg penger og du synes dette er vanskelig. 

Anonymkode: da460...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har to valg igjen. Konfrontere henne direkte face to face og/eller minne henne på pengene mens andre hører på. Siste valg er å betro deg til en kollega. Kanskje hun har gjort dette med flere?

Du må ikke gi deg på dette. Du kan også be om råd fra din sjef. Fortelle henne at en kollega skylder deg penger og du synes dette er vanskelig. 

Anonymkode: da460...4b3

Man kan da ikke gå til sjefen med det

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, i morgen skal jeg si at hun må vippse meg for kravet har vært der et døgn og jeg trenger pengene. Jeg skal si det med et par andre (greie) kolleger i rommet slik at hun skjønner jeg ikke er redd for å ta kampen. I morgen får vi lønn så om hun har vært blakk har hun ihvertfall penger på konto. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk dere, i morgen skal jeg si at hun må vippse meg for kravet har vært der et døgn og jeg trenger pengene. Jeg skal si det med et par andre (greie) kolleger i rommet slik at hun skjønner jeg ikke er redd for å ta kampen. I morgen får vi lønn så om hun har vært blakk har hun ihvertfall penger på konto. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Bra!!! Og godt poeng dette med at dere får lønn i morgen. Du er neppe første menneske som er lurt av henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er den første, dette er nok en måte hun opererer på for å spare noen kroner. På jobb har vi kaffe og noe godt til iblant og det er alltid vi andre som tar med, har aldri sett hun har gjort det. Jeg blir ikke klok på henne. Rent faglig er hun sterk og er nok mer reflektert enn det jeg er, men skjønner ikke helt hvorfor hun gjorde dette. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke jeg er den første, dette er nok en måte hun opererer på for å spare noen kroner. På jobb har vi kaffe og noe godt til iblant og det er alltid vi andre som tar med, har aldri sett hun har gjort det. Jeg blir ikke klok på henne. Rent faglig er hun sterk og er nok mer reflektert enn det jeg er, men skjønner ikke helt hvorfor hun gjorde dette. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Fordi hun er ei kjip megge, sikkert.

Anonymkode: 36cda...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også spent på dette! Heier på deg, HI! Det verste jeg vet er sånne snyltere som utnytter andre økonomisk! Du må iallfall ikke føle deg dum! Du gjør det eneste riktige å kreve pengene tilbake! Hva sier de andre kollegene dine til dette? Har de opplevd det samme med henne? 

Anonymkode: 61252...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sint og frustrert hi her. I dag har hun unngått meg nesten hele dagen, men ved en anledning fikk jeg mulighet til å konfrontere henne foran en kollega. Jeg var hyggelig men sa at jeg fortsatt venter på pengene hun skylder meg og at jeg ønsker hun vippset meg med en gang. Hun ble irritert og nesten sint. Sa at jeg maste fælt og at hun vippset meg med en gang. Takk sa jeg men da jeg sjekket vipps etter noen min var ikke pengene kommet! Det er de fortsatt ikke og nå har jeg fått nok! Hun trodde nok aldri jeg ville forfølge saken.

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En sint og frustrert hi her. I dag har hun unngått meg nesten hele dagen, men ved en anledning fikk jeg mulighet til å konfrontere henne foran en kollega. Jeg var hyggelig men sa at jeg fortsatt venter på pengene hun skylder meg og at jeg ønsker hun vippset meg med en gang. Hun ble irritert og nesten sint. Sa at jeg maste fælt og at hun vippset meg med en gang. Takk sa jeg men da jeg sjekket vipps etter noen min var ikke pengene kommet! Det er de fortsatt ikke og nå har jeg fått nok! Hun trodde nok aldri jeg ville forfølge saken.

Anonymkode: 63559...e4c

Dama er jo virkelig ikke god!

Jeg har skrevet det før, jeg blir overrasket om det ikke kommer frem at hun har gjort dette før og kommet unna med det. Hvis ikke har hun trodd at du var en hun kunne komme unna med det.

Det er jo gull om du får til å konfrontere henne foran samme kollega igjen.

 

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Det er jo hun som dummer seg ut! Spør henne i morgen hvorfor hun ikke vil betale deg tilbake hva hun lånte. Krev et svar. Spør om hun sliter økonomisk, og at hun kan betale 300 denne uken og 300 neste om det er bedre! 😉

Anonymkode: 61252...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heier på deg! Det er jo hun som dummer seg ut! Spør henne i morgen hvorfor hun ikke vil betale deg tilbake hva hun lånte. Krev et svar. Spør om hun sliter økonomisk, og at hun kan betale 300 denne uken og 300 neste om det er bedre! 😉

Anonymkode: 61252...ece

På lønningsdag bør det jo være uproblematisk??? Hun får da ikke 300 nye kroner i neste uke?

HI, du må si at det ikke er du som maser, men hun som somler, og at dette var hennes egen idé.

Anonymkode: 36cda...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dama er jo virkelig ikke god!

Jeg har skrevet det før, jeg blir overrasket om det ikke kommer frem at hun har gjort dette før og kommet unna med det. Hvis ikke har hun trodd at du var en hun kunne komme unna med det.

Det er jo gull om du får til å konfrontere henne foran samme kollega igjen.

Anonymkode: e6458...7d1

En ting til - hvis hun blir irritert neste gang, si bare "jeg hadde ikke trengt å mase hvis du hadde betalt meg tilbake de 600 kr for over en måned siden, slik du sa du skulle. Jeg forventer at du vippser dem i løpet av dagen!"

Får du sagt dette foran samme kollega så må hun jo nesten betale.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en sak å ta opp med nærmeste sjef. For så lenge dette går utover relasjonen mellom deg og kollegaen, så bør sjefen komme inn på banen. 

Anonymkode: a737b...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre i morgen, men skal ha pengene! Dette vil nok for all tid prege vårt forhold. Hun virker så utrolig irritert på meg og smisker masse med lederen. Blir snart gal..hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre i morgen, men skal ha pengene! Dette vil nok for all tid prege vårt forhold. Hun virker så utrolig irritert på meg og smisker masse med lederen. Blir snart gal..hi

Anonymkode: 63559...e4c

Det er HUN som er årsaken til dette. Selvfølgelig skal du ha igjen pengene dine og selvfølgelig skal du minne henne på dette helt til du har fått pengene.!! Ikke gi deg!! Det er HUN som oppfører seg som en liten drittunge. Makan til frekkhet!!

Anonymkode: 88a55...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre i morgen, men skal ha pengene! Dette vil nok for all tid prege vårt forhold. Hun virker så utrolig irritert på meg og smisker masse med lederen. Blir snart gal..hi

Anonymkode: 63559...e4c

Jeg som skrev for 1 time siden at du bør ta det opp med lederen...

 

Når det som sagt går utover relasjonen mellom dere, så er dette en ledersak. Du er knalltøff som gjør det du kan med dette! Stå på og ta vare på din integritet! At noen gidder å gjøre seg til kjeltring for noen hundrelapper er utrolig...Lykke til! Heier på deg!

Anonymkode: a737b...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som leder syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg skulle gjort om jeg fikk en slik sak i hendene. Jeg kunne kalt dere begge inn til samtale, om konflikten påvirker arbeidsmiljøet. Men tenker jeg ikke kunne lagt meg opp i selve tilbakebetalingen (eller mangel på sådan). 

Men jeg heier på deg! Det er gode tips til hva du kan si til henne i innlegg over her, tror det er gunstig om du får til å konfrontere henne foran samme kollega som i dag. Ikke gi deg! Og forsurer hun arbeidsmiljøet også etter hun har betalt, kan du gå til leder, tenker jeg. 

Anonymkode: 67afb...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått inn på kontoret hennes, lukket døren og spurt rett ut hvorfor hun ikke betaler deg. 

Å ta det i plenum, ta det opp med leder osv hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 6f49c...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...