Gå til innhold

Hvordan minne kollega på at hun skylder meg penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I morgen ville jeg stått der til hun har vippset pengene. Si at nå har hun sagt at hun skal vippse mange ganger, uten at noe skjer, be henne om å gjøre det her og nå og få saken ut av verden. Minn henne på at hun tok initiativ til gaven og bad deg legge ut. 

Anonymkode: b6b40...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som leder syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg skulle gjort om jeg fikk en slik sak i hendene. Jeg kunne kalt dere begge inn til samtale, om konflikten påvirker arbeidsmiljøet. Men tenker jeg ikke kunne lagt meg opp i selve tilbakebetalingen (eller mangel på sådan). 

Men jeg heier på deg! Det er gode tips til hva du kan si til henne i innlegg over her, tror det er gunstig om du får til å konfrontere henne foran samme kollega som i dag. Ikke gi deg! Og forsurer hun arbeidsmiljøet også etter hun har betalt, kan du gå til leder, tenker jeg. 

Anonymkode: 67afb...5d2

Forresten, hvis det blir sånn at du trenger å gå til leder, ta med deg tillitsvalgt og/eller verneombud fra første stund. Men du trenger ikke proklamere det på arbeidsplassen. Om din kollega ikke tenker på det selv, trenger ikke du å minne på at det er lurt 😉

Anonymkode: 67afb...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forresten, hvis det blir sånn at du trenger å gå til leder, ta med deg tillitsvalgt og/eller verneombud fra første stund. Men du trenger ikke proklamere det på arbeidsplassen. Om din kollega ikke tenker på det selv, trenger ikke du å minne på at det er lurt 😉

Anonymkode: 67afb...5d2

Det støtter jeg! Spesielt siden kollegaen til HI stadig smisker veldig med sjefen og forsøker å ha et slags venninneforhold til henne.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en ledersak dette når det utvikler seg til en konflikt mellom to i personalet, samt at hun smisker med leder. 

Anonymkode: da460...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til oppdateringen! Ikke gi deg! Du vet du har alle i ryggen! 😉 Heier på deg! Neste gang vet hun at hun ikke kan manipulere/ lure deg 😁👍

Anonymkode: 61252...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil ha gått inn på kontoret hennes og tatt en prat med henne. Dersom hun fortsatt ikke betaler, eller legger seg ut med deg, ville jeg tatt det videre med sjefen. For da blir det en konfliktsak.

Dumme dame som oppfører seg sånn og tror hun kommer unna med det 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Du, jeg fikk aldri de pengene du skylder meg i går jeg, ikke si du glemte å vipse igjen? 

-"sinna, kaller deg masete osv" 

-Nei, jeg er ikke masete, det er du som trenerer dette. Du skylder meg penger du skulle betalt for lenge siden, og du utsetter igjen og igjen. Nå vipser du med en gang mens jeg står og venter, vi fikk lønn i går så ikke kom og si du ikke har penger. 

Betaler hun ikke da blir jo dette en større konflikt. Jeg kan ikke helt se hva sjefen har med dette å gjøre, men jeg hadde ikke gitt meg og fortsatt og mase hver eneste dag. Om andre begynner bemerke det sier du bare at dette har blitt en prinsippsak, hun kan ikke drive å låne penger i hytt og pine uten å betale tilbake. Om du klarer holde deg seriøs, lar være å snakke dritt om henne utover dette osv så er jeg sikker på at du har alle på din side. 

Anonymkode: f74b7...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, hi her. I dag tidlig møtte jeg min kollega som skylder meg penger og samme kollega som var tilstede da jeg konfronterte henne i går. I dag var jeg litt mer irritert og sa at jeg ikke hadde fått pengene hun sa hun vippset og når det hadde tatt så lang tid måtte jeg be om å få pengene med en gang. Hun ble kjempeirritert og stormet ut. Deretter så jeg henne ikke før det hadde gått en time, hun hadde yttertøy på og gikk ut. Fikk beskjed av vår felles kollega om at hun dro til legen og er sykmeldt noen dager. Jeg fortalte alt til min kollega og hun ble sjokkert, hadde ikke hørt at hun hadde gjort slikt før..

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en av de mest underholdende trådene jeg har lest på lenge. Hvis dette ikke er trolling, er det jo helt fantastisk.

Nå har gjerrigknarken bedt om sykmelding for å slippe å betale deg. Du får rett og slett bare forfølge henne på jobb når hun er tilbake og ikke slippe henne ut av syne før hun har vippset. Har hun Vipps forresten? Hvis ikke, må du få kontanter eller få henne til å bruke direkteoverføring i nettbanken.

Tror jeg hadde fortalt hele historien til sjefen så kan hun bestride sykmeldingen når hun skjønner hva slags opplegg dette er.

Anonymkode: 7db0c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, glad jeg ihvertfall kan være til underholdning😅Dette er ikke trolling. Jeg skal snakke med sjefen i morgen, dette er helt sykt rett og slett!

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til sjefen nå, hvis kollegaen din har løyet seg til sykemelding hos legen kan sjefen bestride denne.

Anonymkode: 56995...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, glad jeg ihvertfall kan være til underholdning😅Dette er ikke trolling. Jeg skal snakke med sjefen i morgen, dette er helt sykt rett og slett!

Anonymkode: 63559...e4c

Ja, dette er faktisk ganske sykt!

Arbeidsgiver bør være interessert i dette, for det er trolig syltynt grunnlag for den sykemeldingen hennes. Mulig arb.giver vil ønske å bestride den sykemeldingen.

Dette her er jo ganske sprøtt. Det er bra du ikke gir deg.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snakk med sjefen om dette. Fortell hele historien. Sjefen kan bestride sykemeldingen. Tenk å gjøre seg til kjeltring og gå slike omveier for 600kr! Din kollega er helt ramm!

Anonymkode: 65906...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det mest utrolige jeg har hørt om på lenge faktisk. Denne dama må være utrolig merkelig og sær, når hun skaffer seg sykemelding for å slippe og betale 600 kr, noe hun selv har foreslått... 

You go girl, ikke gi deg!!! Du er rå, hi!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama høres ut som hun har større problemer enn det ser ut til på overflaten. Enda så forsmedelig det er, tror jeg at jeg ville latt saken fare nå. Du kommer deg over de seks hundre - jeg sier ikke at det er småpenger, men av og til kommer sånne uforutsette utgifter opp. Jeg ville nok etterhvert snakket med leder, for dette setter preg på de kollegiale forholdene på arbeidsplassen. Mulig jeg ikke ville sagt noe om hele historien med gaven til leder, men det kan jo hende det er naturlig at det kommer opp. 

Synes det har vært riktig av deg å forfølge saken - superfrekk dame. Men det er ikke sikkert det har noen hensikt å pushe det enda lenger, hun later jo til å skru seg ned i noen store problemer - og det er hun som blir taperen her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, bønni skrev:

Den dama høres ut som hun har større problemer enn det ser ut til på overflaten. Enda så forsmedelig det er, tror jeg at jeg ville latt saken fare nå. Du kommer deg over de seks hundre - jeg sier ikke at det er småpenger, men av og til kommer sånne uforutsette utgifter opp. Jeg ville nok etterhvert snakket med leder, for dette setter preg på de kollegiale forholdene på arbeidsplassen. Mulig jeg ikke ville sagt noe om hele historien med gaven til leder, men det kan jo hende det er naturlig at det kommer opp. 

Synes det har vært riktig av deg å forfølge saken - superfrekk dame. Men det er ikke sikkert det har noen hensikt å pushe det enda lenger, hun later jo til å skru seg ned i noen store problemer - og det er hun som blir taperen her.

 

Ja enig. Nå tror jeg hi har møtt veggen. Denne kollegaen har så mange issues at hun kommer til å falle for eget grep.

Utrolig merkelig historie. Enn å gå så ekstremt langt for å slippe å betale 600,-  til en arbeidskollega. Attpåtil når det var hun selv som bestemte at gaven skulle være relativt dyr. Mye rare folk...

Men når jeg tenker etter, har jeg også stått i lignende situasjoner. Noen mennesker må man bare holde langt unna lommeboka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, bønni skrev:

Den dama høres ut som hun har større problemer enn det ser ut til på overflaten. Enda så forsmedelig det er, tror jeg at jeg ville latt saken fare nå. Du kommer deg over de seks hundre - jeg sier ikke at det er småpenger, men av og til kommer sånne uforutsette utgifter opp. Jeg ville nok etterhvert snakket med leder, for dette setter preg på de kollegiale forholdene på arbeidsplassen. Mulig jeg ikke ville sagt noe om hele historien med gaven til leder, men det kan jo hende det er naturlig at det kommer opp. 

Synes det har vært riktig av deg å forfølge saken - superfrekk dame. Men det er ikke sikkert det har noen hensikt å pushe det enda lenger, hun later jo til å skru seg ned i noen store problemer - og det er hun som blir taperen her.

 

Jeg er ikke enig. Sånne mennesker må man bare kjøre i senk så kanskje hun får hjelp til å takle problemene når hun ligger i grøfta. Gir HI seg nå, kan kollegaen fortsette med faenskapen sin. Dra ugresset opp med rota. Dama er helt psyko. 

Anonymkode: 7db0c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig. Sånne mennesker må man bare kjøre i senk så kanskje hun får hjelp til å takle problemene når hun ligger i grøfta. Gir HI seg nå, kan kollegaen fortsette med faenskapen sin. Dra ugresset opp med rota. Dama er helt psyko. 

Anonymkode: 7db0c...673

Enig! 

Hvis HI lar dette passere, så finner pengedama seg et nytt offer neste gang. Selv om 600 kroner ikke er all verden, så er det penger HI helt sikkert kunne ha bruk for. For HI er det jo kanskje snakk om rundt en tusenlapp, for hvis HI hadde valgt, så hadde hun antakelig ikke blitt med på en så dyr gave. Kanskje hun hadde valgt noe til rundt 4-500 kroner totalt. 

Nei, hvis dette faktisk er sant, så må ondet tas ved roten og problemet tas tak i. I etterkant bør pengedama få tilbud om hjelp til å takle det som kanskje er et økonomisk uføre. Jeg mener at det er innafor å også involvere sjefen. 

Anonymkode: 8fb8a...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig. Sånne mennesker må man bare kjøre i senk så kanskje hun får hjelp til å takle problemene når hun ligger i grøfta. Gir HI seg nå, kan kollegaen fortsette med faenskapen sin. Dra ugresset opp med rota. Dama er helt psyko. 

 

Ingen mennesker bør kjøres i grøfta, og i alle fall ikke for 600 kr og teit oppførsel! Det er mobbing og lynsjing og helt uhørt. 

Ved å kjøre saken for hardt risikerer man å sette sette et helt arbeidsmiljø på spill. Det er det ikke verd. Hver enkelt ansatt har ansvar for å holde arbeidsmiljøet godt, det på påvirker svært manges liv. Ansvaret lå i første omgang hos den gale damen, men nå har hun vist seg å være så skrudd at det er hi sitt ansvar å være den foruftige. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bønni skrev:

Ingen mennesker bør kjøres i grøfta, og i alle fall ikke for 600 kr og teit oppførsel! Det er mobbing og lynsjing og helt uhørt. 

Ved å kjøre saken for hardt risikerer man å sette sette et helt arbeidsmiljø på spill. Det er det ikke verd. Hver enkelt ansatt har ansvar for å holde arbeidsmiljøet godt, det på påvirker svært manges liv. Ansvaret lå i første omgang hos den gale damen, men nå har hun vist seg å være så skrudd at det er hi sitt ansvar å være den foruftige. Dessverre.

Og det eneste fornuftige nå er å ta dette opp på en saklig måte med sjefen siden kollegaen nå ikke bare har kostet HI ganske mye penger, men at hun nå også koster arbeidsgiveren sin mye mer i tillegg til at hun forsurer arbeidsmiljøet.

Hi kan fint ta dette opp på en ordentlig og saklig måte uten å "kjøre kollegaen i grøfta". Å kjøre seg selv i grøfta, det har kollegaen selv allerede gjort. Nå må det bygges opp. Trolig trenger denne kollegaen hjelp, og da må noen tørre å ta opp saken og vise hvor ille dette er. Nå dreier denne saken seg om veldig mye mer enn bare de 600 kronene.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ta dette med sjefen din nå HI. Forklar hele situasjonen, for dette går jo på arbeidsmiljøet løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...