Gå til innhold

Inspirert. Er du i ett kjærlig forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis har vi ett bra forhold og jeg er ganske striks på at vi blir ikke sammen kun for barnets skyld.

Jeg vokste selv opp med to foreldre som mente at de samarbeidet bra, barna merket ikke at de ikke var glad i hverandre lengre og alt var fryd og gammen. Men jeg og søstra mi merka det, godt! De hadde en spydig undertone selv om den var alltid så hyggelig, og vi følte oss avvist gjennom dem. Når de endelig skilte lag etter vi flyttet ut  var de så fornøyde med samarbeidet sitt og mente at de nå kunne skille seg siden barna hadde vokst opp i trygge, gode omgivelser med to omsorgspersoner. Tilbake sitter søstern og jeg med ett forvirrende følelsesliv. Selv om vi vet at et godt forhold krever omsorg, har vi også inprentet det i oss at kyss, klem og kjærlig omsorg ikke er en del av ett samliv. For selv om vi fikk det, ga ikke foreldre det til hverandre. Alt jeg ønsker er at de skilte seg før og heller levde lykkelige liv enn at vi er årsaken til deres miserable liv i så mange år.

Anonymkode: 02de2...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har vi ett bra forhold og jeg er ganske striks på at vi blir ikke sammen kun for barnets skyld.

Jeg vokste selv opp med to foreldre som mente at de samarbeidet bra, barna merket ikke at de ikke var glad i hverandre lengre og alt var fryd og gammen. Men jeg og søstra mi merka det, godt! De hadde en spydig undertone selv om den var alltid så hyggelig, og vi følte oss avvist gjennom dem. Når de endelig skilte lag etter vi flyttet ut  var de så fornøyde med samarbeidet sitt og mente at de nå kunne skille seg siden barna hadde vokst opp i trygge, gode omgivelser med to omsorgspersoner. Tilbake sitter søstern og jeg med ett forvirrende følelsesliv. Selv om vi vet at et godt forhold krever omsorg, har vi også inprentet det i oss at kyss, klem og kjærlig omsorg ikke er en del av ett samliv. For selv om vi fikk det, ga ikke foreldre det til hverandre. Alt jeg ønsker er at de skilte seg før og heller levde lykkelige liv enn at vi er årsaken til deres miserable liv i så mange år.

Anonymkode: 02de2...3bb

Akkurat hva jeg mener. Sånn skal ikke mine unger ha det. 

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Akkurat hva jeg mener. Sånn skal ikke mine unger ha det. 

Det er jeg helt enig med deg i. Men det betyr ikke dermed at de er lykkelige når du er lykkelig.

Du kan bli lykkelig med ny mann uten at barna blir noe mer lykkelige enn når du var ulykkelig med far. Nå sier jeg ikke at det er slik for dere, men det kan like gjerne bli slik at barna mistrives like mye eller mer med ny familie selv om mor er lykkelig hver dag. Det er dette som det virker som enkelte har problemer med å forstå her.

Anonymkode: 602e1...32c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg helt enig med deg i. Men det betyr ikke dermed at de er lykkelige når du er lykkelig.

Du kan bli lykkelig med ny mann uten at barna blir noe mer lykkelige enn når du var ulykkelig med far. Nå sier jeg ikke at det er slik for dere, men det kan like gjerne bli slik at barna mistrives like mye eller mer med ny familie selv om mor er lykkelig hver dag. Det er dette som det virker som enkelte har problemer med å forstå her.

Selvsagt KAN barn bli ulykkelige selv om mor er lykkelig . Det betyr dog ikke at det er rett at mor og far skal bo sammen i ett forhold uten kjærlighet . 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat! De tror problemet er løst -for alle. Mens kanskje ungene har det verre enn før. Eller kanskje later som de har det fint for at nå overlykkelige mamma ikke skal bli trist -på grunn av dem. 

Men de som har skylapper på og tenker på seg selv ser jo ikke dette. 

Anonymkode: c25a9...1ed

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat! De tror problemet er løst -for alle. Mens kanskje ungene har det verre enn før. Eller kanskje later som de har det fint for at nå overlykkelige mamma ikke skal bli trist -på grunn av dem. 

Poenget er jo at de fleste gjør det som er best for seg og sin familie. Ingen i denne tråden tenker kun på seg selv . Alle vil det beste for alle. 

Skrevet
12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget er jo at de fleste gjør det som er best for seg og sin familie. Ingen i denne tråden tenker kun på seg selv . Alle vil det beste for alle. 

Det er jo ikke riktig. Åpenbart! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke riktig. Åpenbart! 

Da får du mene det. Jeg synes du bør innse at vi kun har vår egen fasit over hva som stemmer og ikke stemmer for vår egen familie

Skrevet
12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Da får du mene det. Jeg synes du bør innse at vi kun har vår egen fasit over hva som stemmer og ikke stemmer for vår egen familie

Du bør også innse at man nødvendigvis ikke har fasiten for egen familie, skylapper gjør sånt. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bør også innse at man nødvendigvis ikke har fasiten for egen familie, skylapper gjør sånt. 

Og hvem mener du skal vite hva som er rett for egen familie? 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Og hvem mener du skal vite hva som er rett for egen familie? 

Du skjønner virkelig ikke dette du.. poenget er at man faktisk kan ta feil om hva som er det beste for sin egen familie, blendet av hva som føles best for en selv. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skjønner virkelig ikke dette du.. poenget er at man faktisk kan ta feil om hva som er det beste for sin egen familie, blendet av hva som føles best for en selv. 

Selvsagt kan man ta feil!!!! Ingen har sagt noe annet! Poenget mitt er at jeg nekter å være i ett forhold hvor ingen har det bra selv om det IKKE er sikkert at gresset er grønnere på den andre siden . Da er jeg heller lykkelig alene eller lykkelig med en annen . Og ja! Jeg tror fullt og fast på at barn har større forutsetninger for å være lykkelige dersom foreldrene er det. Ingen bør være i dårlige forhold fordi det skal være det beste å holde sammen for barnas skyld. Mine barn skal ha en lykkelig mamma. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Det gjelder kanskje ikke deg selv, da?

Anonymkode: fd6fc...8de

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Det gjelder kanskje ikke deg selv, da?

Jo, som du kanskje greier lese så skriver jeg jo nettopp at alle kan ta feil.

Skrevet

Vi har heldigvis et kjærlig forhold. Vi har våre utfordringer, men det tror jeg man ikke kan unngå når man bor sammen med noen. Jeg hadde blitt tidvis dritlei å bo med hvem som helst. Mamma, vennene.. hvem som helst! Man kan ikke unngå å bli litt lei. Men da holder vi bare på med hvert vårt. Vi ler veldig mye sammen, og har kjempedeilig sex. Det er de to tingene jeg setter mest pris på i forholdet vårt. Han er der alltid for meg når jeg trenger det, og for barnet mitt fra tidligere. Som elsker han som en pappa. 

Jeg er fortsatt forelska. Vi savner hverandre veldig fort, og liker å være sammen :) Bare vært sammen i 6 år da. Ingen felles barn enda, men det håper vi kommer i løpet av 2019/2020. ❤️ 

Skrevet
1 time siden, shewolf skrev:

Vi har heldigvis et kjærlig forhold. Vi har våre utfordringer, men det tror jeg man ikke kan unngå når man bor sammen med noen. Jeg hadde blitt tidvis dritlei å bo med hvem som helst. Mamma, vennene.. hvem som helst! Man kan ikke unngå å bli litt lei. Men da holder vi bare på med hvert vårt. Vi ler veldig mye sammen, og har kjempedeilig sex. Det er de to tingene jeg setter mest pris på i forholdet vårt. Han er der alltid for meg når jeg trenger det, og for barnet mitt fra tidligere. Som elsker han som en pappa. 

Jeg er fortsatt forelska. Vi savner hverandre veldig fort, og liker å være sammen :) Bare vært sammen i 6 år da. Ingen felles barn enda, men det håper vi kommer i løpet av 2019/2020. ❤️ 

Høres perfekt ut😊

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, som du kanskje greier lese så skriver jeg jo nettopp at alle kan ta feil.

Hva om det er du som tar feil i denne saken?

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om det er du som tar feil i denne saken?

Du mener jeg tar feil når jeg sier at alle kan gjøre feil? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener jeg tar feil når jeg sier at alle kan gjøre feil? 

*trekke pusten dypt, telle til ti..*

Nei, det var ikke akkurat det jeg mente, og det håper jeg for din og dine nærmeste at du egentlig forstår.

Du påpeker at HI (og alle) kan ta feil i sin vurdering av hva som er best for henne og hennes familie. I resten av tråden har du forfektet at ditt syn på saken er riktigere enn hennes. Hvis du mot formodning IKKE mener at du vet bedre, så er det underlig at du framstår så aggressiv, ironisk og påståelig.

Når du så påpeker muligheten for at HI ( og alle) tar feil, så lurer jeg på om du ikke ser at den muligheten også gjelder deg selv? Sånn i og med at du er med i «alle»? Eller?

Altså, hva om du tar feil i at det beste for barn er at foreldrene holder sammen selv om de ikke elsker hverandre lenger?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*trekke pusten dypt, telle til ti..*

Nei, det var ikke akkurat det jeg mente, og det håper jeg for din og dine nærmeste at du egentlig forstår.

Du påpeker at HI (og alle) kan ta feil i sin vurdering av hva som er best for henne og hennes familie. I resten av tråden har du forfektet at ditt syn på saken er riktigere enn hennes. Hvis du mot formodning IKKE mener at du vet bedre, så er det underlig at du framstår så aggressiv, ironisk og påståelig.

Når du så påpeker muligheten for at HI ( og alle) tar feil, så lurer jeg på om du ikke ser at den muligheten også gjelder deg selv? Sånn i og med at du er med i «alle»? Eller?

Altså, hva om du tar feil i at det beste for barn er at foreldrene holder sammen selv om de ikke elsker hverandre lenger?

Hehe... herregud... Dette var ikke så enkelt for deg skjønner jeg. Jeg har jo aldri sagt at det alltid er det beste for barna at foreldrene holder sammen, men at det i mange tilfeller er det/kan være det. Å påstå at lykkelig mor=lykkelige barn er jo mildt sagt «enkelt». Mitt syn er at mange tenker mer på seg selv enn barna når de velger hva «som er best for barna».  I HIs tilfelle er det jo åpenbart best for barna at de slipper være med mor 100%. Og at mor og far her ikke var istand til å lage et sunt og trygt miljø for barna sammen. For dem var det viktigere med egen lykke. Og da er det jo mulighet for at de har det bedre med foreldrene skilt. Men bedre trenger ikke bety bra.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... herregud... Dette var ikke så enkelt for deg skjønner jeg. Jeg har jo aldri sagt at det alltid er det beste for barna at foreldrene holder sammen, men at det i mange tilfeller er det/kan være det. Å påstå at lykkelig mor=lykkelige barn er jo mildt sagt «enkelt». Mitt syn er at mange tenker mer på seg selv enn barna når de velger hva «som er best for barna».  I HIs tilfelle er det jo åpenbart best for barna at de slipper være med mor 100%. Og at mor og far her ikke var istand til å lage et sunt og trygt miljø for barna sammen. For dem var det viktigere med egen lykke. Og da er det jo mulighet for at de har det bedre med foreldrene skilt. Men bedre trenger ikke bety bra.

Du er ikke bittelitt arrogant du eller? Hva vet du om hva som er best for mine barn? Like lite som jeg vet hva som er best for dine barn eller? Hvor har du det fra at jeg og far ikke klarte å gi barna ett sunt og trygt miljø? For oss er det ikke rett for våre barn at vi skal leke lykkelig familie når vi ikke er lykkelige sammen. Hvem er du til å dømme meg for mine valg? Jeg dømmer ikke deg fordi du ser ting annerledes enn meg. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du framstår ganske så usympatisk i denne tråden, du er faktisk ufordragelig i måten du svarer HI på. Det gjør at jeg har mistet respekten for deg, og ikke gidder å svare deg noe mer.

Regner med at du har et overlegent svar til det også, men det er ikke jeg som går med tap her.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å velge en riktig vei for seg selv er ikke synonymt med å "ha skylapper på".

Og for øvrig, hvis man ser på statistikken og det fraskilte menn og kvinner forteller om grunnene til bruddet, så er det sjelden at en mann flytter ut av et forhold uten at det er fordi en annen kvinne venter på ham der - mens kvinnene tar initiativ til brudd fordi de ønsker seg vekk og heller vil være single. Da er vel konklusjonen at hun ikke har trivdes...

Anonymkode: f85a4...620

Skrevet

Overhodet ikke!Vi rører ikke hverandre, er bare sammen fordi vi «må». Barn, hus osv....føler jeg har et skikkelig drittliv med han!

Anonymkode: 3418d...28b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt syn er at mange tenker mer på seg selv enn barna når de velger hva «som er best for barna».  

Det er ditt "syn"? Men hva bygger du det synet på? Hvilket grunnlagsmateriale har du for å påstå at det er "mange" som tenker mer på seg selv? Hva om du spør dem som jobber i FVK -  de vil fortelle deg hvor mange som er totalt overmodne for brudd når de endelig kommer dit....

Anonymkode: f85a4...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...