Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

38 minutter siden, sug lut skrev:

Da jeg var ung var det "alle får herpes til jul". 

Jeg husker jeg fikk klamydia i gave på nyttårsaften en gang. Det var tider det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kira skrev:

Jeg husker jeg fikk klamydia i gave på nyttårsaften en gang. Det var tider det!

Jeg overnattet hos en statsminister en nyttårsaften, jeg! Det var gøy, for da jeg våknet 1. januar, ante jeg ikke hvor jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pengetre folkens.. De kan, utrolig nok, under visse forutsetninger bære frem ekte mynter. Ja, det er helt sant. Det var romerne som i sin tid utviklet kunsten, og jeg er faktisk direkte etterkommer av Julius Cæsars munnskjenk (som fikk et grusomt endelikt stakkar, men som kompensasjon fikk enken med de elleve barna en spire av et pengetre samt nøyaktige instruksjoner).

Alt man trenger er en purung spire, et drivhus, gjødsel fra en kamel i brunst, spytt fra en varulv, og sperm fra en død mann, sanket under fullmånen i skyttens tegn. 

Kan det fikses? Klart det kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pengetreet skrev:

Et pengetre folkens.. De kan, utrolig nok, under visse forutsetninger bære frem ekte mynter. Ja, det er helt sant. Det var romerne som i sin tid utviklet kunsten, og jeg er faktisk direkte etterkommer av Julius Cæsars munnskjenk (som fikk et grusomt endelikt stakkar, men som kompensasjon fikk enken med de elleve barna en spire av et pengetre samt nøyaktige instruksjoner).

Alt man trenger er en purung spire, et drivhus, gjødsel fra en kamel i brunst, spytt fra en varulv, og sperm fra en død mann, sanket under fullmånen i skyttens tegn. 

Kan det fikses? Klart det kan!

🙋🏼Jeg kan fikse gjødsel. Enhver peppermø har jo en kamel i bakhagen. Sånn i tilfelle tørke og/eller syndefloden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

🙋🏼Jeg kan fikse gjødsel. Enhver peppermø har jo en kamel i bakhagen. Sånn i tilfelle tørke og/eller syndefloden. 

Hey, en første frivillig! Jeg kan stille med spiren. 

Når det gjelder spytt fra en varulv, så må det nok anses som et selvmordsoppdrag, men pytt pytt. En tøff dibber tar en for laget. Eller vent litt, jeg har arvet en medaljong, og min oldemor påsto at den som bærer smykket visstnok kan temme varulver . Men hvor la jeg den...?

Er det noen her som kan "se" ?

Endret av Pengetreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kira skrev:

Jeg husker jeg fikk klamydia i gave på nyttårsaften en gang. Det var tider det!

Ingenting er mer romantisk å dele med sin kjære når klokka slår tolv på nyttårsaften, sukker en betatt anonym og lurer på hvor man får tak i sånn klamydia og om den kommer i flere størrelser og farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pengetreet skrev:

Et pengetre folkens.. De kan, utrolig nok, under visse forutsetninger bære frem ekte mynter. Ja, det er helt sant. Det var romerne som i sin tid utviklet kunsten, og jeg er faktisk direkte etterkommer av Julius Cæsars munnskjenk (som fikk et grusomt endelikt stakkar, men som kompensasjon fikk enken med de elleve barna en spire av et pengetre samt nøyaktige instruksjoner).

Alt man trenger er en purung spire, et drivhus, gjødsel fra en kamel i brunst, spytt fra en varulv, og sperm fra en død mann, sanket under fullmånen i skyttens tegn. 

Kan det fikses? Klart det kan!

Sperm fra en død mann kan jeg snart fikse om ikke min velter seg ut av sofaen og tar oppvaska.

Anonymkode: 9baa2...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

🙋🏼Jeg kan fikse gjødsel. Enhver peppermø har jo en kamel i bakhagen. Sånn i tilfelle tørke og/eller syndefloden. 

Ja, er det noe alle vet så er det jo at en tiger er for diger, og så påstås det at en flodhest er for brei, men den passer fint på min balkong. Men hadde jeg hatt råd hadde jeg nok skaffet en brukt kamel på Finn.no. "Gid lykken vil gro som grasset bak en kameldo" er jo også et standarddikt  i alle minnebøker.

Har du installert tappekran på Klara? I så fall ordner vi jo vanning av pengetreet litt enklere, samt hvitvasking når avlinga er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pengetreet skrev:

Et pengetre folkens.. De kan, utrolig nok, under visse forutsetninger bære frem ekte mynter. Ja, det er helt sant. Det var romerne som i sin tid utviklet kunsten, og jeg er faktisk direkte etterkommer av Julius Cæsars munnskjenk (som fikk et grusomt endelikt stakkar, men som kompensasjon fikk enken med de elleve barna en spire av et pengetre samt nøyaktige instruksjoner).

Alt man trenger er en purung spire, et drivhus, gjødsel fra en kamel i brunst, spytt fra en varulv, og sperm fra en død mann, sanket under fullmånen i skyttens tegn. 

Kan det fikses? Klart det kan!

Jeg har drivhus, men det er kjøpt på plantasjen og ikke sanket under fullmånen...vil det funke om jeg monterer det under fullmåne? Hvis ikke, så har naboen et. Det kan muligens "sankes" om noen med tilhenger kan komme og hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Jeg har drivhus, men det er kjøpt på plantasjen og ikke sanket under fullmånen...vil det funke om jeg monterer det under fullmåne? Hvis ikke, så har naboen et. Det kan muligens "sankes" om noen med tilhenger kan komme og hjelpe til.

Eksen har kranbil (måtte uhell alltid forfølge han), hvis det kan være til hjelp?  Den kan jeg sørge for å "sanke" samme fullmånenatt..  Men kanskje er drivhuset  unntatt regelen om sanking under fullmåne..? Romerne hadde vel heller ikke drivhus, så vidt jeg vet. Min mor dyrker frem alle våre pengetrær i drivhus, så derfor tok jeg det med på lista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 6. 

Gææææh. The Amazing Spidermamma våkner av en ukontrollert brekelyd fra frk Nilsen. Hun skvetter, setter seg brått opp. Hun får panikk. Hva har egentlig skjedd? Hun prøver fortvilet å fokusere blikket, men alt rundt henne er bare et utydelig, ullent, kornete mørke. Er hun i ferd med å miste synet? 

Åja. Hold-in strømpebukse over hodet. Igjen. At hun aldri lærer!

Smelly Catering (sorry, denne autocorrecten må bare få stå) ligger i en krøll borte i et hjørne. Hun holder armene rundt bazookaen til Modesty Blaise som om den var en kosebamse. 

Gale damen snøvler på polsk i søvne. Sug Lut ligger og sover under bordet, mens hun banner på et rikt og normert bokmål. 

Mostly Harmless snorker så den 54 tommers flatskjermen hun har lagt seg oppå bytter kanal i ett sett.

De blir brått vekket av Ann Christin og Kira som river opp døra. De er strenge i stemmene og morske i blikket. - Hva har dere egentlig gjort!?  Dere skulle skamme dere! Også på selveste 6.desember (kjent som ronkehonkledagen på primstaven)!? 

Ja, hva hadde de egentlig gjort?  Hukommelsen er et eneste sort hull. De ser forvirret på hverandre. Mostly Harmless spretter opp fra flatskjermen som bytter til NRK i forskrekkelsen. 

- Ja, så se selv, da! Nå har dere virkelig stelt i stand, dere er hovedoppslaget på nyhetene!

Klokka er nøyaktig 19. Alle flokker seg rundt flatskjermen. Noen anonyme brukere våger seg også fram fra de mørke krokene sine og kjemper om å få se. De hører den kjente vignetten, men Nina Owings profesjonelle stemme brister litt idet hun leser opp hovedsakene denne kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er varulv. En gang i mnd spiser  jeg alt som ikke er spikret fast og blir ganske hårete. Kan bekreftes av mann og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Vi har da hatt en fabelaktig fest!
Har vi ranet et vinmonopol med tanke om å selge unna til inntekt for julekalenderen, men så røk vi på en solid fyllekule i stedet?

Hvorfor var ikke Kira og Ann Christin med?
Ble vi engstelige for at de skulle moderere oss på hue og ræva ut av en fin plan?

Kira er jo pallesnekrer fra før, så hvis dette går riktig galt, så kan jo hun ta seg av opplæringen.

Jeg gleder meg til oppdatering av nyhetene!

Og jeg kommer nok også til å fnise ganske uhemmet neste gang Nina Owing leser opp nyheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale Damen feiker blackout for å slippe å se i øynene at hun kvelden før var grevlingfull og kjørte kranbil - behendig stjålet av Biltyven, sint og naken som alltid - og ble litt revet med etter drivhustyveriet, og insisterte på å taue alt som ikke var bolta  fast og etterhvert også det som var. Plutselig sitter kartellet også med en inntaua vodkamarinert russer på sykkel, en foodtruck (Petra Prøvedukke blir så rabiat sulten i fylla og Frk Nilsen har kokkelert under tauing) og Miljøpartiets grønne campingvogn, alt parkert i hagen til Nyttårs Barn før daggry. Prøvedukken forsvant etter parkering, hun skulle "gå det av seg", rallet hun, og veltet sørover i full veibredde. Men dette vet ikke myndighetene ennå.

Nina Owing presenterer et  scenario der fremmede makter i natt har gjennomført et raid mot norske installasjoner. En kranbil settes i forbindelse med mange av åstedene for mystiske forsvinninger,  det er meldt om en som vanlig uoppklart russer, og mye tyder på at dette bare er ledd i en større og meget velorganisert hybridkrig. "Er da for pokker ikke hybrid, er reinrasa pengetre!" mumler Mostly Harmless nesten harmløst men meget fortørnet.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, gale damen skrev:

Hurra! Vi har da hatt en fabelaktig fest!
Har vi ranet et vinmonopol med tanke om å selge unna til inntekt for julekalenderen, men så røk vi på en solid fyllekule i stedet?

Hvorfor var ikke Kira og Ann Christin med?
Ble vi engstelige for at de skulle moderere oss på hue og ræva ut av en fin plan?

Kira er jo pallesnekrer fra før, så hvis dette går riktig galt, så kan jo hun ta seg av opplæringen.

Jeg gleder meg til oppdatering av nyhetene!

Og jeg kommer nok også til å fnise ganske uhemmet neste gang Nina Owing leser opp nyheter..

Og hvor var jeg??

Kanskje jeg ble drept av resten av gjengen, fordi det viser seg at det egentlig er dere som er Annie som til stadighet reagerer på min syrlige tone? Dere fikk nok, rett og slett?

Håper for øvrig at jeg fikk litt mat fra food trucken før jeg ble satt på et grillspyd og gitt til rottene. Elsker food trucks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Og hvor var jeg??

Kanskje jeg ble drept av resten av gjengen, fordi det viser seg at det egentlig er dere som er Annie som til stadighet reagerer på min syrlige tone? Dere fikk nok, rett og slett?

Håper for øvrig at jeg fikk litt mat fra food trucken før jeg ble satt på et grillspyd og gitt til rottene. Elsker food trucks.

Åh.. kjære.. jeg håper ikke vi har myrde verken deg eller noen andre. Dèt ville jo ikke vært så hyggelig av oss.

 

33 minutter siden, sug lut skrev:

Gale Damen feiker blackout for å slippe å se i øynene at hun kvelden før var grevlingfull og kjørte kranbil - behendig stjålet av Biltyven, sint og naken som alltid - og ble litt revet med etter drivhustyveriet, og insisterte på å taue alt som ikke var bolta  fast og etterhvert også det som var. Plutselig sitter kartellet også med en inntaua vodkamarinert russer på sykkel, en foodtruck (Petra Prøvedukke blir så rabiat sulten i fylla og Frk Nilsen har kokkelere under tauing) og Miljøpartiets grønne campingvogn, alt parkert i hagen til Nyttårs Barn før daggry. Prøvedukken forsvant etter parkering, hun skulle "gå det av seg", rallet hun, og veltet sørover i full veibredde. Men dette vet ikke myndighetene ennå.

 

Bah.. trenger vel ikke å feike sort hull i hjernen for noe sånt, vel. Jeg er sikker på at verre ting har skjedd gjennom historien, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Og hvor var jeg??

Kanskje jeg ble drept av resten av gjengen, fordi det viser seg at det egentlig er dere som er Annie som til stadighet reagerer på min syrlige tone? Dere fikk nok, rett og slett?

Håper for øvrig at jeg fikk litt mat fra food trucken før jeg ble satt på et grillspyd og gitt til rottene. Elsker food trucks.

Har du blackout? Hvis du har metabevisshet til å reflektere over din eksistens er du antakelig ikke død, påpeker Pashla. Tre anonyme blir støtt av at hun bruker ord som ikke finnes. En fjerde sier seg enig i at Fru Banderas er frekk. Det er det ingen andre anonyme som har sagt og de blir veldig opprørte over at anonyme juger om andre anonyme i en julekalender, for jula er for barna.

Femte anonym sier at hun har detti av kalenderen forlengst, det har hun sagt alle de fem andre dagene også, og at kranbilfører er like bra som professor i filosofi. Sjette anonym sier tråden er for eliten og overrasker seg selv ved likevel å trykke "send inn svar". Mamma-til-3-jenter sier hun synes det er festlig å være eliten, de har bedre orden på livene sine. Havfruene sier Fru Banderas kanskje som henne fungerer bedre ute i verden. En sjuende anonym er enig med alle de andre anonyme om at anonyme skal være anonyme og det bør være anonym respekt for å være anonym og det betyr ikke at eliten kan diktere hvilke anonymkoder de skal få bruke, og rapporterer hets av anonyme til Ann Christin for fjerde gang denne uka.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo hvorfor Ann Christin ikke var med på grevlingfylla- hun var opptatt med å behandle klagesaker fra annie i fjorten eksemplarer med klager på anonyme anonymikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sperm fra en død mann kan jeg snart fikse om ikke min velter seg ut av sofaen og tar oppvaska.

Anonymkode: 9baa2...a4c

Tipper Spidermamma takker deg, selv om dødmannssperm ikke var det hun hadde tenkt å få da hun åpnet kalenderen sin i dag.

Men da har man altså død manns sperm, drivhus stjålet i måneskinn, pengetrespire, kamelgjødsel og, om Doppler kan bidra, varulvspytt. Samt en gjeng med alle bakrusers mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sug lut skrev:

Har du blackout? Hvis du har metabevisshet til å reflektere over din eksistens er du antakelig ikke død, påpeker Pashla. Tre anonyme blir støtt av at hun bruker ord som ikke finnes. En fjerde sier seg enig i at Fru Banderas er frekk. Det er det ingen andre anonyme som har sagt og de blir veldig opprørte over at anonyme juger om andre anonyme i en julekalender, for jula er for barna.

Femte anonym sier at hun har detti av kalenderen forlengst, det har hun sagt alle de fem andre dagene også, og at kranbilfører er like bra som professor i filosofi. Sjette anonym sier tråden er for eliten og overrasker seg selv ved likevel å trykke "send inn svar". Mamma-til-3-jenter sier hun synes det er festlig å være eliten, de har bedre orden på livene sine. Havfruene sier Fru Banderas kanskje som henne fungerer bedre ute i verden. En sjuende anonym er enig med alle de andre anonyme om at anonyme skal være anonyme og det bør være anonym respekt for å være anonym og det betyr ikke at eliten kan diktere hvilke anonymkoder de skal få bruke, og rapporterer hets av anonyme til Ann Christin for fjerde gang denne uka.

Jeg undrer meg litt over dette med å falle av kalenderen. Hvordan klarer de det? Jeg opplever at jeg sitter veldig trygt i stolen min, og skjønner ikke hvordan kalenderen kan få meg til å falle. Er det langt å falle ned fra kalenderen? Så langt at de kan skade seg? Bør vi ringe Julenissen og nødetatene når noen faller av, så de falne kan komme seg på sykehus? Det er ikke alle som vet det, men Julenissen avlaster luftambulansen i  desember. Det hender at snille barn blir transportert til sykehus i reinsdyrslede. Dette er en godt bevart hemmelighet, da man ellers er redd for at barn kan komme til å skade seg med vilje, noe som jo hadde vært helt tåpelig, da denslags manipulering av Julenissen umiddelbart hadde skjøvet ungen ut av listen over snille barn.

Når det gjelder Fru Banderas black out, kan det hende hun rett og slett falt av julekalenderen? Klarer hun å klatre opp igjen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk 👍

Er på ferie og hadde helt glemt dib kalenderen😮

Men det er nå rettet opp. 

Ramla inn i 6 sider med fantastisk jolehumor det tok litt over en halv flaske vin å lese seg gjennom. 

Skål fra verandaen ☀️🏝️🥂

Gleder meg til fortsettelsen 👍👍👍

Anonymkode: 4aee4...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jooooooda skrev:

Når det gjelder Fru Banderas black out, kan det hende hun rett og slett falt av julekalenderen? Klarer hun å klatre opp igjen tro?

Jeg klarer knapt å klarte opp på en trestubbe på en halvmeter uten assistanse, så jeg vil anta jeg trenger drahjelp for å klatre opp til det skyhøye nivået på kalenderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg klarer knapt å klarte opp på en trestubbe på en halvmeter uten assistanse, så jeg vil anta jeg trenger drahjelp for å klatre opp til det skyhøye nivået på kalenderen!

Skal hjelpe deg når jeg har kommet meg utav hold-in-strømpebuksa... Jeg måtte ha vært skikkelig drita da siden jeg skyr hold-in som pesten. Noen har lurt meg til å prøve dette plagget fra helvete!
Etter den svette opplevelsen der jeg satt på flytoalettet å gnagde av meg en litt for stram støttestrømpe på en lang flytur så har tør jeg ærlig talt ikke å prøve lignende produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...