Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, jooooooda skrev:

Du sørger vel for å gi meat-meatene julekaker hvert år vel Luten? Noen tradisjoner er rett og slett obligatoriske!

Du kan jo gjette hva de får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Intimnissemors julekuker skrev:

Du kan jo gjette hva de får?

Christmas cum ?

ciastka waflowe (i følge google translate er det kromkaker på polsk. Hvis man derimot oversetter tilbake blir det vaffel kaker)

Kromme vaffler?

Kakespetter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig en artikkel om hva man ikke skulle mate småfuglene med, men der sto det ingenting om Christmas cum, så det er sikkert bare å kjøre på. Men finbakst var visst ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonym nr 1 blir rasende på Amazing Spidermamma for å snakke om å gi Myconix til de "fattige", for ingen er fattige i Norge, bare se på slummen i Calcutta.

Anonym nr 2 spør om det er mulig å få bytte Myconix med angrepiller for hun er tom igjen, subsidiært om det er noen som vet hvem hun er gravid med - det var et langt julebord.
I mellomtiden kommer Joleneks fetter Domenek (ja, det er et navn!) kjørende med jula på hjul over grensen på Finnskogen. Stikk i strid med Joooooodas kaketanker klirrer det heftig, langt mer enn normalt er for krumme vaffler.

Eks-Fru Banderas, nå Fru Dramy, sier uten å vite noe om dette at polske julevarer gjerne kommer i biler som subber bakken og deretter prompte kjører ut på slitte sommerdekk på Gjelleråsen eller Lierskauen. Om ikke utbyttet av Frelsesarmeens gryte er tilstrekkelig kan det potensielt ligge en liten småindustriell mulighet i plyndring av Domeneks 97-modell Corolla der den ligger sidelengs i snøkanten.

Ann Christin glemmer sin rolle som vokteren av stedets moral og påtar seg å overvåke grensepasseringer i Corolla med mistenkelig lav subb, hun er nemlig sånn helt hemmelig datanisse og hacker seg lett inn på alt av spionsatelitter.

Anonym nr 3 sletter seg da umiddelbart for hun er sikker på at Ann Christin da kan se inn i stua hennes, og hun har ikke soverom og dobbeltseng, og tenk om det er glipper i lammelene.

Anonym nr 4 opplyser at hun er lam og heter Lene, men ellers ikke har noen åpenbare glipper. Derimot lurer hun på om noen er interessert i å sende henne masse penger til jul, det ville vært veldig fint, men det er slett ikke et tiggerinnlegg.

Minnieeropptatt har detti inn i kalenderen og foreslår salg av egne dibberprodukter fra den grønne campingvogna, og lurer på om julekuker og kakespetter med en klunk velalkoholisert julegløgg kunne være noe. Anonym nr 5 sier at gløgg er såååå 2017, nå er det glühwein som gjelder, og hva er en julekuk egentlig?
Historien om julekukene er noget tåkete, men det skjedde i de dager da Kranglesiden fremdeles eksisterte at det oppstod en lesefeil hos en med-dibber eller en faktisk uintendert skrivefeil hos Intimnissemor. De endte deretter i diverse oppskriftsbøker under navnet julekuker. De er verdens enkleste og verdens mest syndig gode julekaker, og med Spidermammas konkursbo kan det være greit å ha noe å selge på julemarkedet som gjør folk mette og runde og ute av stand til å løpe etter tyven tyven rett og slett, for hun tipper det må stjæles mer for å komme i økonomisk balanse.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

 

Eks-Fru Banderas, nå Fru Dramy, sier uten å vite noe om dette at (...)


Historien om julekukene er noget tåkete, men det skjedde i de dager da Kranglesiden fremdeles eksisterte at det oppstod en lesefeil hos en med-dibber eller en faktisk uintendert skrivefeil hos Intimnissemor.

Tillot meg å slette det som skal få forbigå ukommentert. Nesten så jeg kunne vært moderatorassistent, si?!

Jeg er fremdeles gift med Antonio, men nå i desember så skjenker jeg meg selv et aldri så lite serbisk juleeventyr. Jeg elsker jo tross alt Balkan, og Serbia må på kartet! Gluteo, du vet hvilket kart.

Julekuker: Hadde ikke godeste Doppler et julenick med julekuker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsGrey
1 time siden, sug lut skrev:

 

Anonym nr 1 blir rasende på Amazing Spidermamma for å snakke om å gi Myconix til de "fattige", for ingen er fattige i Norge, bare se på slummen i Calcutta.

Anonym nr 2 spør om det er mulig å få bytte Myconix med angrepiller for hun er tom igjen, subsidiært om det er noen som vet hvem hun er gravid med - det var et langt julebord.
I mellomtiden kommer Joleneks fetter Domenek (ja, det er et navn!) kjørende med jula på hjul over grensen på Finnskogen. Stikk i strid med Joooooodas kaketanker klirrer det heftig, langt mer enn normalt er for krumme vaffler.

Eks-Fru Banderas, nå Fru Dramy, sier uten å vite noe om dette at polske julevarer gjerne kommer i biler som subber bakken og deretter prompte kjører ut på slitte sommerdekk på Gjelleråsen eller Lierskauen. Om ikke utbyttet av Frelsesarmeens gryte er tilstrekkelig kan det potensielt ligge en liten småindustriell mulighet i plyndring av Domeneks 97-modell Corolla der den ligger sidelengs i snøkanten.

Ann Christin glemmer sin rolle som vokteren av stedets moral og påtar seg å overvåke grensepasseringer i Corolla med mistenkelig lav subb, hun er nemlig sånn helt hemmelig datanisse og hacker seg lett inn på alt av spionsatelitter.

Anonym nr 3 sletter seg da umiddelbart for hun er sikker på at Ann Christin da kan se inn i stua hennes, og hun har ikke soverom og dobbeltseng, og tenk om det er glipper i lammelene.

Anonym nr 4 opplyser at hun er lam og heter Lene, men ellers ikke har noen åpenbare glipper. Derimot lurer hun på om noen er interessert i å sende henne masse penger til jul, det ville vært veldig fint, men det er slett ikke et tiggerinnlegg.

Minnieeropptatt har detti inn i kalenderen og foreslår salg av egne dibberprodukter fra den grønne campingvogna, og lurer på om julekuker og kakespetter med en klunk velalkoholisert julegløgg kunne være noe. Anonym nr 5 sier at gløgg er såååå 2017, nå er det glühwein som gjelder, og hva er en julekuk egentlig?
Historien om julekukene er noget tåkete, men det skjedde i de dager da Kranglesiden fremdeles eksisterte at det oppstod en lesefeil hos en med-dibber eller en faktisk uintendert skrivefeil hos Intimnissemor. De endte deretter i diverse oppskriftsbøker under navnet julekuker. De er verdens enkleste og verdens mest syndig gode julekaker, og med Spidermammas konkursbo kan det være greit å ha noe å selge på julemarkedet som gjør folk mette og runde og ute av stand til å løpe etter tyven tyven rett og slett, for hun tipper det må stjæles mer for å komme i økonomisk balanse.

Fantastisk 😂

Ønsker oppskrift på julekuker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, MrsGrey skrev:

Fantastisk 😂

Ønsker oppskrift på julekuker! 

Altså i hui og hast før gjestene kommer:

Du tar lik vekt smør, sukker og mel (200 g av hver om du skal ha en passelig porsjon), knøvler det sammen, lager til pølser og legger max to på bakepapir på hvert bakebrett. Så klapper du pølsene flate, de blir da noen cm brede og ca 2 mm tykke, og steker på 200 grader til de begynner å bli gyldne i kantene og du ser de bobler litt på midten også. Ta ut brettet med massen (den henger da tilsynelatende dårlig sammen, men fordelen med det er at om den har flyti ut for mye kan du også skyve den forsiktig sammen igen), skjær i skiver/biter og vent et par-tre minutter før de stivner nok til å kunne flyttes forsiktig over på rist. Avkjøl og legg i boks. Hvis bokslegging ikke skjer umiddelbart legger du på deg to kg allerede første kvelden og da vil ikke Jolenek ha deg.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MrsGrey skrev:

Fantastisk 😂

Ønsker oppskrift på julekuker! 

Jeg vil også gjerne ha en oppskrift!  Foreslår forøvrig at vi produserer og selger en oppskriftsamlimg ala dib. Den må inneholde julekuker og andre kuker, kromvaffler, diverse ting man kan brenne hjemme (og nå snakker jeg altså ikke om å beregne hus Spidermamma,  den slags brenning hadde vi kanskje nok av i fjor?) 

Salget av boken slår sikkert ekstra godt an hvis herr og fru Dramy stiller opp på forsidebildet.  Han er fin i sebratrusa, og kanskje noen kan grave fram sametrusa i skapet, så kan hun ha den? Hvis ikke den boka selger nok til å dekke underskuddet så vet ikke jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jooooooda skrev:

Jeg vil også gjerne ha en oppskrift!  Foreslår forøvrig at vi produserer og selger en oppskriftsamlimg ala dib. Den må inneholde julekuker og andre kuker, kromvaffler, diverse ting man kan brenne hjemme (og nå snakker jeg altså ikke om å beregne hus Spidermamma,  den slags brenning hadde vi kanskje nok av i fjor?) 

Salget av boken slår sikkert ekstra godt an hvis herr og fru Dramy stiller opp på forsidebildet.  Han er fin i sebratrusa, og kanskje noen kan grave fram sametrusa i skapet, så kan hun ha den? Hvis ikke den boka selger nok til å dekke underskuddet så vet ikke jeg... 

Fantastisk idé. Selger kroppen min rett som det er, og til dette formålet gjør jeg det faktisk med glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jooooooda skrev:

Jeg vil også gjerne ha en oppskrift!  Foreslår forøvrig at vi produserer og selger en oppskriftsamlimg ala dib. Den må inneholde julekuker og andre kuker, kromvaffler, diverse ting man kan brenne hjemme (og nå snakker jeg altså ikke om å beregne hus Spidermamma,  den slags brenning hadde vi kanskje nok av i fjor?) 

Salget av boken slår sikkert ekstra godt an hvis herr og fru Dramy stiller opp på forsidebildet.  Han er fin i sebratrusa, og kanskje noen kan grave fram sametrusa i skapet, så kan hun ha den? Hvis ikke den boka selger nok til å dekke underskuddet så vet ikke jeg... 

Boken kan jo også inneholde julegavetips og diy: "Lag din egen sametruse" og "Slik lager du den perfekte sebratruse til din mann".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Eks-Fru Banderas, nå Fru Dramy, sier uten å vite noe om dette at polske julevarer gjerne kommer i biler som subber bakken og deretter prompte kjører ut på slitte sommerdekk på Gjelleråsen eller Lierskauen. Om ikke utbyttet av Frelsesarmeens gryte er tilstrekkelig kan det potensielt ligge en liten småindustriell mulighet i plyndring av Domeneks 97-modell Corolla der den ligger sidelengs i snøkanten.

 

Dette har jo faktisk skjedd.

https://www.tb.no/politi-og-rett/ticker/nyheter/mann-siktet-for-uaktsomt-drap-og-smugling-etter-ulykke-pa-e18/s/2-2.516-1.7843014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i min lenestol og venter på flere pannekaker. Fordriver tiden i selskap med Googletranslate.

Kjøttmeisen sitter på joleneket blir til Fleisch Fleisch sitzs auf den Weihnachtskuchen på tysk. Interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsGrey
1 time siden, sug lut skrev:

Altså i hui og hast før gjestene kommer:

Du tar lik vekt smør, sukker og mel (200 g av hver om du skal ha en passelig porsjon), knøvler det sammen, lager til pølser og legger max to på bakepapir på hvert bakebrett. Så klapper du pølsene flate, de blir da noen cm brede og ca 2 mm tykke, og steker på 200 grader til de begynner å bli gyldne i kantene og du ser de bobler litt på midten også. Ta ut brettet med massen (den henger da tilsynelatende dårlig sammen, men fordelen med det er at om den har flyti ut for mye kan du også skyve den forsiktig sammen igen), skjær i skiver/biter og vent et par-tre minutter før de stivner nok til å kunne flyttes forsiktig over på rist. Avkjøl og legg i boks. Hvis bokslegging ikke skjer umiddelbart legger du på deg to kg allerede første kvelden og da vil ikke Jolenek ha deg.

Takk😊 Da skal du se det blir kuk til jul i år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bidrar hjerne med min oppskrift til julekukeboka😇

500 gr smør

1 dl sukker

1 teskjeer natron

1 dl vann

1 ts salt

1 dl brunt fargestoff

klemmet sitron

4 store egg

nøtter

1 liter ...... ..Vodka

2 dl tørket frukt

Smaker på 1 dl vodka. så du vet at kvaliteten er ok ....

Finn en stor bolle

Prøv vodka igjen, så du er sikker på kvaliteten og begynner igjen med oppskriften

Start mikseren

Smør smøret i en stor myk skål

Tilsett 1 ts sukker og lunket igjen til de er flate

Hvis du har nådd så langt, er det best å prøve vodka igjen, så du er sikker på at det er ok

Ta større glass så du er sikker

Slå av blandingsutstyret

Slå 2 egg og hell bollen

Kast den tørkede frukten i bollen

Ta frukten opp fra gulvet, vask den av og prøv å sette dem ned en etter en mens du teller dem slik at det er riktig

Blenderen slås på

Hvis de stekt tørk, legg deigen deig, tørk dem med maisskrubbe

Test vodka, det reduserer risikoen for hoste

Såååååååå

Sift 2 dl salt over eller noe

Test voksen

Bytt sitronen til juice som du presasr

Si nålene

Legg til et bord

Og litt sukker eller noe du finner

Smør ovnen

Vri kaken til 360 grader og prøv å stå rett.

Ikke glem å kaste mikseren

Smør sausen gjennom druen

Dunk den siste vodkaen og tørk opp med katten🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Jeg bidrar hjerne med min oppskrift til julekukeboka😇

500 gr smør

1 dl sukker

1 teskjeer natron

1 dl vann

1 ts salt

1 dl brunt fargestoff

klemmet sitron

4 store egg

nøtter

1 liter ...... ..Vodka

2 dl tørket frukt

Smaker på 1 dl vodka. så du vet at kvaliteten er ok ....

Finn en stor bolle

Prøv vodka igjen, så du er sikker på kvaliteten og begynner igjen med oppskriften

Start mikseren

Smør smøret i en stor myk skål

Tilsett 1 ts sukker og lunket igjen til de er flate

Hvis du har nådd så langt, er det best å prøve vodka igjen, så du er sikker på at det er ok

Ta større glass så du er sikker

Slå av blandingsutstyret

Slå 2 egg og hell bollen

Kast den tørkede frukten i bollen

Ta frukten opp fra gulvet, vask den av og prøv å sette dem ned en etter en mens du teller dem slik at det er riktig

Blenderen slås på

Hvis de stekt tørk, legg deigen deig, tørk dem med maisskrubbe

Test vodka, det reduserer risikoen for hoste

Såååååååå

Sift 2 dl salt over eller noe

Test voksen

Bytt sitronen til juice som du presasr

Si nålene

Legg til et bord

Og litt sukker eller noe du finner

Smør ovnen

Vri kaken til 360 grader og prøv å stå rett.

Ikke glem å kaste mikseren

Smør sausen gjennom druen

Dunk den siste vodkaen og tørk opp med katten🥂

Er dette muligens hentet fra polsk via Google translate? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assa, når jeg googletranslater kjøttmeis så får jeg "pupp" både på engelsk og spansk.

Altså tit på engelsk og teta på spansk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mrs. Dramy skrev:

Assa, når jeg googletranslater kjøttmeis så får jeg "pupp" både på engelsk og spansk.

Altså tit på engelsk og teta på spansk!?

Kanskje Googletranslate egentlig styres av en flokk tenåringsgutter i en kjelder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs. Dramy skrev:

Assa, når jeg googletranslater kjøttmeis så får jeg "pupp" både på engelsk og spansk.

Altså tit på engelsk og teta på spansk!?

Det blir mye morsommere om du legger inn en liten orddelingsfeil. Kjøtt meis blir til ragazza di carne på italiensk og Fleisch mädchen på tysk. Altså Kjøttpike på norsk, og det kan da ikke være andre enn Giss det er snakk om. Er dette en kode vi skal knekke? Kan den si hvor pengene har blitt av? Vet Giss svaret, eller er det hun som har tatt dem som erstatning for fjorårets forsvunne slektninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Det blir mye morsommere om du legger inn en liten orddelingsfeil. Kjøtt meis blir til ragazza di carne på italiensk og Fleisch mädchen på tysk. Altså Kjøttpike på norsk, og det kan da ikke være andre enn Giss det er snakk om. Er dette en kode vi skal knekke? Kan den si hvor pengene har blitt av? Vet Giss svaret, eller er det hun som har tatt dem som erstatning for fjorårets forsvunne slektninger?

*plystrer frenetisk og forsøker å snike seg ubemerket bort fra gatelyktenes avslørende opplysning*

Pokkers. Må finne meg et nytt kodenavn nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Giss skrev:

Kanskje Googletranslate egentlig styres av en flokk tenåringsgutter i en kjelder? 

Det tror jeg. Når man oversetter "vernepleier" så får man subnormal på spansk, som kun betyr "mentalt tilbakestående".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs. Dramy skrev:

Det tror jeg. Når man oversetter "vernepleier" så får man subnormal på spansk, som kun betyr "mentalt tilbakestående".

Testet akkurat. Oversatt fra norsk til tysk blir det unternormal. Det er jo helt horribelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Er dette muligens hentet fra polsk via Google translate? 

Nei, fri meg fra tvilsomme oversettelser vis Google translate. Har prøvd det flere ganger på jobb, med pasientene våre. Konsekvent uten å få i gang en vellykket samtale. Greier ikke si goddag mann økseskaft på en god måte engang.

Oppskrifta er en høyst utprøvd familiehemmeligheter, dypt rota i mitt trønderske opphav. Stolt over juletradisjonene våre, er allerede godt i gang med å tømme konjakk-kulene. Tar litt tid å dele de og fylle glasset. Men som sagt, som en saktmodig trønder har jeg nå hele helga til rådighet🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrsGrey skrev:

Takk😊 Da skal du se det blir kuk til jul i år! 

Kuk til jul! Det er så bra schwung over det at det bør gå inn i julekortene:
Kjære Annette og Bengt, Kuk til jul og godt nyttår! Hilsen Tore og Dorthe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Det blir mye morsommere om du legger inn en liten orddelingsfeil. Kjøtt meis blir til ragazza di carne på italiensk og Fleisch mädchen på tysk. Altså Kjøttpike på norsk, og det kan da ikke være andre enn Giss det er snakk om. Er dette en kode vi skal knekke? Kan den si hvor pengene har blitt av? Vet Giss svaret, eller er det hun som har tatt dem som erstatning for fjorårets forsvunne slektninger?

"Kjøttpike - et drama i fire akter om Vid-giss, som møtte sin skjebne i ei syltepresse på Smøla."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...