Gå til innhold

Romfordeling på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 28.3.2018 den 22.17, Anonym bruker skrev:

Jeg burde vel la babyen ligge uten seler ja,for DET er jo forsvarlig..

Jeg hadde en baby som bare følte seg trygg på å ligge nye steder hvis han fikk sove i vognen sin,å da fikk han selvsagt lov til det. Da bruker jeg ikke flere timer på å prøve å roe han i en reiseseng.

Anonymkode: 5fd5e...0ac

Å ha en baby som bare føler seg trygg ved å sove i vognen på nye steder er ikke mer normalt enn en baby som bare føler seg trygg ved samsoving. Du gjorde det som trengtes for din baby, HI gjør det som trengs for sin baby. På tide å komme seg ned av den høye hesten nå.

Anonymkode: 39d04...66c

Videoannonse
Annonse
Gjest Darwinia:-)
Skrevet
På 28.3.2018 den 20.36, Anonym bruker skrev:

du er da rimlig sær du også som ikke ønsker å tilpasse deg. Barnet er mer enn stor nok til å lære å sove alene og finne søvnen selv. Babyen kan helt fint ligge i vognen,men om du ikke ønsker det så er det overhodet ikke synd i deg! Du må kunne tilpasse deg du som alle andre!

For et utrolig lite gjennomtenkt forslag! Har du barn selv? Man avvender da virkelig ikke barnet på hyttetur. Det gjør man HJEMME, i trygge og kjente omgivelser. Er uansett ikke noe trivelig for hele gjengen å få ødelagt ferien sin av å måtte styre med en baby som skal lære seg å sove alene. Temmelig unødvendig å legge slike ting i felles ferier.

Hvis du synes det er helt normalt å trø 5stk(!) inn på ETT soverom mens et annet soverom står tomt I TILFELLE noen kommer, så er du like sær som mora til HI.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
På 28.3.2018 den 20.58, Anonym bruker skrev:

Nei bare dritt lei av bortskjemte drittunger som alle må ha henstyn til,bare fordi mor ikke klarer å ha normale rutiner på barnet sitt! Er da helt vanlig at babyen enten ligger i egen seng eller ligger i vognen om en er bortreist å ikke har alll verden med plass. Men neida her er det kun HI og frøken bortskjemt som skal taes hensyn til..

Er helt normalt å samsove når man er 9mnd. Og helt UNORMALT å kunne tilpasse seg over natten😂

Skulle nesten tro du var søsteren til HI slik du desperat forsøker å vri historien bort fra hvor urimelig det er å la rommet stå tomt.

Skrevet
På 28.3.2018 den 21.22, Anonym bruker skrev:

Personangrep er ikke lov! Innlegget ditt er rapportert!

Lykke til med den😂

Anonymkode: 51b9e...28f

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har jeg sagt det til henne,men hun tåler jo ikke høre at barnet skriker å da er det nytteløst. Skal du venne til ett barn å sove i sin egen seng så blir det nok en del skriking i begynnelsen,men så lenge mor/far er der å trygger barnet så har ikke han/hun vondt av å skrike litt. 

Nei, det går faktisk helt fint å avvenne samsoving uten skriking. Hos oss skjer det mellom 2 og 3årsalderen. Har 4 ganske tette barn, og ingen har trengt å skrike.

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo derfor en gradvis bør lære barnet å sove alene i sin seng. Barnet har ikke vondt av å skrike så lenge mor er i rommet å trygger barnet på at det går helt fint å sove i sin egen seng. Da vil bare etter hvert lære at det ikke er farlig å sove i sin egen seng,å på sikt får du ett trygt barn som ikke har noe problem med å sove på sitt eget rom alene. 

Men hvorfor gjør ikke du som du forventer at andre gjør? Du stripser fast ungen i en vogn i stede for å gidde i venne den til å sove i reiseseng. 

Du bør virkelig ikke fortelle andre at de gjør feil. 

Anonymkode: 8fd2a...c37

Skrevet

Tenker at samsoving ikke er problemet , men at man selvsagt ikke skal stue inn 5 stk på ett soverom når ett soverom er ledig 

Anonymkode: 51747...009

Skrevet

Skal man ha hotellrom ledig også da , siden det kommer noen dagen etter eller til og med dagen etter det og

Anonymkode: 51747...009

Skrevet
På 28.3.2018 den 21.03, Anonym bruker skrev:

jo det er ett problem at du ikke har normale rutiner på ett så stort barn! Hva gjør du når barnet begynner i barnehage da? Krever at de ansatte ammer barnet ditt og samsover med ungen din??

Hva er problemet ditt egentlig? Få deg litt mannetiss, så løser det kanskje opp i snerpen din. 

Anonymkode: 9ab43...c02

Skrevet

Hvordan går det, hi? Dukket søsteren din opp?

Anonymkode: 70a3f...b5c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er problemet ditt egentlig? Få deg litt mannetiss, så løser det kanskje opp i snerpen din. 

Ikke meg du skrev dette til, men den kommentaren din er bare helt dustete.

Som om man blir snerpete av å ikke ha sex? Og unnskyld meg, men hvor gammel er du som bruker ordet "mannetiss"? Sist jeg hørte det ordet bli brukt var av en femåring...

Sex med en mann endrer ikke personligheten til noen, det gir heller ikke innsikt om helt andre ting, og det gir også kun svært begrenset av kunnskaper.

Anonymkode: 47d15...967

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det, hi? Dukket søsteren din opp?

Anonymkode: 70a3f...b5c

Du, det gjorde hun faktisk i dag! Så i natt blir det sovesal på oss 😉  Mor er tydeligvis 100 kg lettere, og i perlehumør, så det er jo hyggelig for alle. 

HI

Anonymkode: b3641...bb5

Skrevet

Så bra din søster kom :) Og siden du har fått et par netter bedre søvn så er du også bedre rustet til sovesaltilværelsen ;)

Kos dere videre i påsken :)

Anonymkode: 47d15...967

Skrevet
På 29.3.2018 den 13.45, Pobie skrev:

Jeg ser ikke problemet med romfordelingen. Du og babyen har egen seng på rommet sammen med familien, eller egen seng på eget rom. Uansett ligger dere jo i egen seng, ikke trykt sammen med mannen og de andre barna. 

Forøvrig burde du kutte ut samsovingen umiddelbart og heller kjøpe en reiseseng. Samsoving er den største risikofaktoren for samsoving og utsetter i tillegg babyen for risiko for kvelning og fall. 

Babyer skal selvfølgelig heller ikke sove i seter eller vogner eller noe annet sted der det finnes seler. De skal sove i egen, sikkerhetsgodkjent seng, f eks en reiseseng eller sprinkelseng, uten leker, dyner, puter osv, og på ryggen så lenge de ikke snur seg selv.

«Samsoving er den største risikoen for samsoving»? 😂

Du tar for øvrig feil. [Forsvarlig] samsoving er helt trygt og veldig godt, fint og bra. Positivt på alle måter. Les deg opp på forskning som er bittelitt nyere enn den du har lest til nå.  

Skrevet

Jeg tror du er med rette sint! Jeg ville også være hvis jeg var på din stedkammerat ...

Skrevet
På 28.3.2018 den 21.40, Anonym bruker skrev:

Jeg syns jo åpenbart det er bedre å sove sammen med barnet. Et barn som er for stort for dypvognen har enten seng eller reiseseng. Har aldri hørt om noen som sover i seler om natten

Anonymkode: b3641...bb5

Ganske vanlig fram til utpå nittitallet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...