Gå til innhold

Romfordeling på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom vi til mor og fars hytte, med våre tre barn. Mor har redd opp til oss på det største soverommet, der er det én 120 seng (til guttene) og to 90 senger (én til meg og baby, og én til mannen).

På hytta er det også et soverom til søster, som er alene, med en liten dobbeltseng. Søster er deprimert, og mor ønsker sterkt at hun skal komme på hytta i påsken. Jeg er rimelig sikker på at hun ikke kommer. 

Siden hun uansett ikke kommer i dag forslo jeg for mor at jeg og baby kunne ta det rommet i natt. Da ble det rimelig dårlig stemning, for alt må være klart sånn at søster skal føle seg velkommen. Mor mener altså at vi fem skal trykke oss sammen for sikkerhetsskyld. Jeg mener at søster må kunne sende en melding når hun setter seg i bilen, og da skal jeg for guds skyld rydde oss ut av det rommet før hun er her. 

Hva syns dere? Kjenner jeg ligger her med ungene og er rimelig sur for hele opplegget. 

Anonymkode: b3641...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg babyen i vogna, problem løst.

Anonymkode: 6781e...66b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Legg babyen i vogna, problem løst.

Anonymkode: 6781e...66b

Det går ikke, hun er 9 mnd og samsover alltid med meg. «Problemet» er jo at vi alle skal, i åndeløs spenning, tilpasse oss en søster som kanskje kommer, uten å melde fra. Kanskje jeg overreagerer. 

Kommer hun faktisk blir jeg veldig glad, og overlater med glede rommet til henne. 

HI

Skrevet

Svigermor er rimelig sær.

Hev deg over det, og sleng heller en kommentar når dere drar om din svigerinne ikke har kommet og dere ikke har kunnet bruke rommet som kan få svigermor til å kanskje forstå det urimelige.

Men om hun kommer i morgen eller dagen etter - bare hev deg over det. Nå er du jo uansett ikke verre ute enn om hun hadde vært der fra i dag.

Anonymkode: 47d15...967

Skrevet

Foreldrene dine sin hytte. Foreldrene dine bestemmer.

Anonymkode: 9b571...00e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigermor er rimelig sær.

Hev deg over det, og sleng heller en kommentar når dere drar om din svigerinne ikke har kommet og dere ikke har kunnet bruke rommet som kan få svigermor til å kanskje forstå det urimelige.

Men om hun kommer i morgen eller dagen etter - bare hev deg over det. Nå er du jo uansett ikke verre ute enn om hun hadde vært der fra i dag.

Det er min mor og min søster, og sikkert derfor jeg blir så sur. Syns alltid vi må ta så voldsomt hensyn til henne. 

HI

Skrevet

Si at du rydder deg helt ut av rommet hver morgen, så er rommet klart om søster kommer. Hun kommer vel ikke før fuglene fiser uansett. 

Anonymkode: 8fd2a...c37

Skrevet

Herregud, holde av et rom i tilfelle hun kanskje kommer samtidig som dere er 5 på et rom... Har moren din mistet fullstendig gangsyn? Selvsagt legger du deg på det andre rommet med baby, og så flytter du dersom søsteren din kommer.

Anonymkode: 2e533...668

Skrevet

du er da rimlig sær du også som ikke ønsker å tilpasse deg. Barnet er mer enn stor nok til å lære å sove alene og finne søvnen selv. Babyen kan helt fint ligge i vognen,men om du ikke ønsker det så er det overhodet ikke synd i deg! Du må kunne tilpasse deg du som alle andre!

Anonymkode: 5fd5e...0ac

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si at du rydder deg helt ut av rommet hver morgen, så er rommet klart om søster kommer. Hun kommer vel ikke før fuglene fiser uansett. 

Anonymkode: 8fd2a...c37

Det var en god plan! Og he he, nei, ingen fare for det. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, holde av et rom i tilfelle hun kanskje kommer samtidig som dere er 5 på et rom... Har moren din mistet fullstendig gangsyn? Selvsagt legger du deg på det andre rommet med baby, og så flytter du dersom søsteren din kommer.

Ja, jeg tror hun har mistet litt gangsyn. Hun vil så veldig gjerne at søster skal komme, og det vil jo jeg også. Jeg tror bare ikke hun snur i døra fordi jeg har sovet på rommet. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du er da rimlig sær du også som ikke ønsker å tilpasse deg. Barnet er mer enn stor nok til å lære å sove alene og finne søvnen selv. Babyen kan helt fint ligge i vognen,men om du ikke ønsker det så er det overhodet ikke synd i deg! Du må kunne tilpasse deg du som alle andre!

Du, der har du en kjempeplan! Jeg stropper mitt 9 mnd gamle barn fast i sportsvogna, og lærer henne å finne søvnen selv, i et rom som hele familien deler. Det blir noe å skrive om i hytteboka 😂

HI

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er min mor og min søster, og sikkert derfor jeg blir så sur. Syns alltid vi må ta så voldsomt hensyn til henne. 

HI

Ha-ha... beklager, vet ikke hvordan jeg fikk det til å bli svigermor. Da endrer jeg det til at din mor er rimelig sær ;)

Synes forslaget til hun som sa at du kan si at du rydder deg helt ut av rommet hver morgen var godt.

Jeg vil tro reaksjonen din ikke bare har med denne episoden å gjøre, men at det kanskje er en historie med at de har tatt mer hensyn til henne, da får du gjerne opp noen såre følelser nå som har med fortiden å gjøre, ikke bare dette. Men uansett er det rimelig sært av din mor å stå på dette! Men hev deg over det som best du kan!

Skrevet

Ja, jeg tror hun har mistet litt gangsyn. Hun vil så veldig gjerne at søster skal komme, og det vil jo jeg også. Jeg tror bare ikke hun snur i døra fordi jeg har sovet på rommet. 

Nettopp- søsteren din har vel såpass forståelse av at dere ikke trøkker dere inn på et rom dersom hun ikke er der 😂

Ta rommet med god samvittighet 😊

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, der har du en kjempeplan! Jeg stropper mitt 9 mnd gamle barn fast i sportsvogna, og lærer henne å finne søvnen selv, i et rom som hele familien deler. Det blir noe å skrive om i hytteboka 😂

HI

prinsessen din sovner nok vugger i hun i søvn så den unnskyldingen blir for dum.Hun må jo en gang lære å finne søvnen selv,eller har du tenkt å samsove hun til er 40??

Skrevet

Ha-ha... beklager, vet ikke hvordan jeg fikk det til å bli svigermor. Da endrer jeg det til at din mor er rimelig sær ;)

Synes forslaget til hun som sa at du kan si at du rydder deg helt ut av rommet hver morgen var godt.

Jeg vil tro reaksjonen din ikke bare har med denne episoden å gjøre, men at det kanskje er en historie med at de har tatt mer hensyn til henne, da får du gjerne opp noen såre følelser nå som har med fortiden å gjøre, ikke bare dette. Men uansett er det rimelig sært av din mor å stå på dette! Men hev deg over det som best du kan!

Du har selvsagt helt rett, er en laaang historie med at vi alltid må tilpasse oss søster. Og hun er syk, så selvsagt skal vi det. Men i dag ble det litt voldsomt, kjente jeg. 

HI

Skrevet

prinsessen din sovner nok vugger i hun i søvn så den unnskyldingen blir for dum.Hun må jo en gang lære å finne søvnen selv,eller har du tenkt å samsove hun til er 40??

Ojsann, noen som har en dårlig påske? 😳

Til deg HI: din mor er helt på jordet. Jeg hadde pakket tingene og reist hvis det var meg. 

Anonymkode: 18b16...93a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ojsann, noen som har en dårlig påske? 😳

Til deg HI: din mor er helt på jordet. Jeg hadde pakket tingene og reist hvis det var meg. 

Anonymkode: 18b16...93a

Nei bare dritt lei av bortskjemte drittunger som alle må ha henstyn til,bare fordi mor ikke klarer å ha normale rutiner på barnet sitt! Er da helt vanlig at babyen enten ligger i egen seng eller ligger i vognen om en er bortreist å ikke har alll verden med plass. Men neida her er det kun HI og frøken bortskjemt som skal taes hensyn til..

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok belage meg på samsoving til hun er 40, ja, med mindre jeg får meg egen hytte. Eller skal jeg ha henne i vogn til hun er 40, tenker du? 😂

Ærlig talt, babyen er ikke problemet. Jeg blir sur over å måtte ta så mye hensyn til en søster som ikke en gang er her. Og som sagt ligger jeg med glede på familierommet hvis søster kommer. 

HI

Skrevet

Tenker at moren dun synes det er vanskelig å ha et barn som er psykisk syk og derfor må rommet «hennes»

stå tomt om hun ikke er der. Det er nok en del av din mors metode å takle det på og jeg ville latt det ligge. Ta hensyn til din mors vansker med dette

Anonymkode: 76c90...ead

Skrevet

Nei bare dritt lei av bortskjemte drittunger som alle må ha henstyn til,bare fordi mor ikke klarer å ha normale rutiner på barnet sitt! Er da helt vanlig at babyen enten ligger i egen seng eller ligger i vognen om en er bortreist å ikke har alll verden med plass. Men neida her er det kun HI og frøken bortskjemt som skal taes hensyn til..

Du greier ikke å se at det kan være ting du ikke vet om HI og hennes baby som kan være årsak til at de samsover fremdeles? Det er ikke alle familier som er så heldige å ha den luksusen det er å kunne holde "normale rutiner", og årsakene til det kan være mange. Men om du mener at det er sunn fornuft å presse fempersoner inn på ett lite soverom og la et annet stå ubrukt for en annen som kanskje eller kanskje ikke kommer, så må du selvfølgelig bare mene det.

Det at du mener det er en god idé å ta tilvenning til å sove alene på en hytte sier jo at du ikke helt har gangsyn. Kanskje du er His rimelig sære mor? :P

Skrevet

Jeg må nok belage meg på samsoving til hun er 40, ja, med mindre jeg får meg egen hytte. Eller skal jeg ha henne i vogn til hun er 40, tenker du? 😂

Ærlig talt, babyen er ikke problemet. Jeg blir sur over å måtte ta så mye hensyn til en søster som ikke en gang er her. Og som sagt ligger jeg med glede på familierommet hvis søster kommer. 

HI

jo det er ett problem at du ikke har normale rutiner på ett så stort barn! Hva gjør du når barnet begynner i barnehage da? Krever at de ansatte ammer barnet ditt og samsover med ungen din??

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det løser jo ikkje problemet. Vil tru det bare blir enda trangere på rommet om ei barnevogn skal inn der i tillegg.

Anonymkode: b953b...6ce

Skrevet

jo det er ett problem at du ikke har normale rutiner på ett så stort barn! Hva gjør du når barnet begynner i barnehage da? Krever at de ansatte ammer barnet ditt og samsover med ungen din??

Den trollingen din begynner å bli ganske gjennomsiktlig nå...

Skrevet

Du greier ikke å se at det kan være ting du ikke vet om HI og hennes baby som kan være årsak til at de samsover fremdeles? Det er ikke alle familier som er så heldige å ha den luksusen det er å kunne holde "normale rutiner", og årsakene til det kan være mange. Men om du mener at det er sunn fornuft å presse fempersoner inn på ett lite soverom og la et annet stå ubrukt for en annen som kanskje eller kanskje ikke kommer, så må du selvfølgelig bare mene det.

Det at du mener det er en god idé å ta tilvenning til å sove alene på en hytte sier jo at du ikke helt har gangsyn. Kanskje du er His rimelig sære mor? :P

er jo bare til å vugge drittungen til søvn så sovner hun til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...