Gå til innhold

Romfordeling på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men i all verden, verten er moren, det er da en viss forskjell enn om det var ei venninne feks. Takhøyden er da normalt større, sånn er det i min familie iallefall.

Anonymkode: b7948...a1e

Ja jeg har lest at det er moren hennes men synes likevel det er frekt å bare ta seg til rette når moren har sagt nei til at det rommet skal brukes. Hadde blitt rimlig forbanna selv om noen brukte ett rom jeg hadde sagt nei til å bruke,selv om det var familie som hadde tatt seg til rette. Det er bare frekt og respektløst. Når du er i andre sitt hjem så retter du deg selvsagt etter deres regler.

Anonymkode: 5fd5e...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var fint sagt, skal absolutt si noe sånt. ♥️ Jeg er jo også bekymret, men også litt muggen for ALLTID å måtte tilpasse meg. 

Anonymkode: b3641...bb5

Har ingen problemer med å forstå følelsene dine rundt akkurat det. Har en venninne med bl.a. en søster som hele familien har vært nødt til å ta hensyn til bestandig (noe de selvfølgelig har gjort med glede), men av og til har foreldrene mistet gangsynet noe kortvarig (slik din mor kanskje har gjort akkurat nå). Det har tidvis vært tøft for de andre søsknene.

Men jeg har tro på å få din mor til å føle seg sett oppi dette, for hun er nok bekymret hele tiden, og det blir litt ekstra synlig når dere alle skal være samlet og søsteren din kanskje ikke kommer.

Hvis det viser seg at det er noe slikt som skal til for at moren din ikke skal stresse så mye, så tror jeg du vil se at du lettere får det slik du vil også ;)

Håper det ordner seg, og også at din søster orker å komme til hytta til dere. God påske videre :)

Anonymkode: 47d15...967

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du og jeg er på helt forskjellige planeter når det gjelder «normalt», og jeg tenkte egentlig ikke å svare deg mer, men må spørre:

Spenner du babyen fast i sportsvogn hele natten når dere er borte?! Det har jeg virkelig aldri hørt om noen som gjør, tror jeg. 

Syns du det er bedre å risikere at barnet faller ut av vognen midt på natten?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Syns du det er bedre å risikere at barnet faller ut av vognen midt på natten?

Jeg syns jo åpenbart det er bedre å sove sammen med barnet. Et barn som er for stort for dypvognen har enten seng eller reiseseng. Har aldri hørt om noen som sover i seler om natten. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har lest at det er moren hennes men synes likevel det er frekt å bare ta seg til rette når moren har sagt nei til at det rommet skal brukes. Hadde blitt rimlig forbanna selv om noen brukte ett rom jeg hadde sagt nei til å bruke,selv om det var familie som hadde tatt seg til rette. Det er bare frekt og respektløst. Når du er i andre sitt hjem så retter du deg selvsagt etter deres regler.

Jeg tenker at det ligger noe mer som bak her - enn at moren vil la rommet stå urørt. 

Mulig søsteren er lei av å alltid måtte tilpasse seg en søster med spesielle behov osv.

Men tenker vi på rommet isolert sett, så hadde jeg nok tatt det opp med moren min, bedt om å få bruke rommet til søsteren kom, siden alternativet var at 5 personer skulle trøkke seg sammen på ett rom. Hvordan man går frem er ulikt fra mor/datter relasjonen.

Hos oss hadde det blitt omtrent sånn:

«Jeg ligger på det rommet til søs kommer, du får gi deg gamlemor» 

Så hadde mor ledd litt og sagt «Ok, ditt trassige troll!» 

Skrevet

Jeg tenker at det ligger noe mer som bak her - enn at moren vil la rommet stå urørt. 

Mulig søsteren er lei av å alltid måtte tilpasse seg en søster med spesielle behov osv.

Men tenker vi på rommet isolert sett, så hadde jeg nok tatt det opp med moren min, bedt om å få bruke rommet til søsteren kom, siden alternativet var at 5 personer skulle trøkke seg sammen på ett rom. Hvordan man går frem er ulikt fra mor/datter relasjonen.

Hos oss hadde det blitt omtrent sånn:

«Jeg ligger på det rommet til søs kommer, du får gi deg gamlemor» 

Så hadde mor ledd litt og sagt «Ok, ditt trassige troll!» 

Her i huset hadde det ikke blitt god stemning om ikke gjestene hadde tatt seg til rette etter å ha fått ett nei. Foreldrene mine hadde også blitt forbanna om jeg valgte å ikke høre etter når de først har sagt nei,å ikke godtatt at jeg ikke fulgte det som ble sagt. Det handler som sagt om å ha respekt for de som eier huset uansett om det er familie eller ikke.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her i huset hadde det ikke blitt god stemning om ikke gjestene hadde tatt seg til rette etter å ha fått ett nei. Foreldrene mine hadde også blitt forbanna om jeg valgte å ikke høre etter når de først har sagt nei,å ikke godtatt at jeg ikke fulgte det som ble sagt. Det handler som sagt om å ha respekt for de som eier huset uansett om det er familie eller ikke.

Respekt må man også gjøre seg fortjent til. Å bestemme noe bare pga. fikse ideer er ikke noe som gjør at andre gir en respekt. Mangel på sunn fornuft gir heller ikke særlig respekt for de som mangler den. Behandle gjester med respekt gjør også at man blir respektert.

Så jada, man kan godt trumfe gjennom slikt, men man kan ikke forvente at det blir sett på som omtanke, gi gjestene lyst til å komme tilbake hvis man steilt tviholder på urimeligheter.

Jeg er vokst opp med at gjester skal man få til å føle seg hjemme, at gjestene skal ha det så komfortabelt som mulig, at man skal være smidig og tilpasse seg hverandre og at man skal vise sunn fornuft og omtanke for hverandre.

Skrevet

Jeg tenker at dette sier mye om hvor bekymra din mor er - hun har rett og slett mista evnen til å tenke rasjonelt.. det er selvsagt litt absurd at hun oppfører seg slik - samtidig er det opplagt at det er fordi hun er bekymra. 

Anonymkode: 3c64b...c22

Skrevet

Nei bare dritt lei av bortskjemte drittunger som alle må ha henstyn til,bare fordi mor ikke klarer å ha normale rutiner på barnet sitt! Er da helt vanlig at babyen enten ligger i egen seng eller ligger i vognen om en er bortreist å ikke har alll verden med plass. Men neida her er det kun HI og frøken bortskjemt som skal taes hensyn til..

Er det seriøst vanlig å sove festa i sportsvogna hele natta?!

Anonymkode: c4e51...2f4

Skrevet

Nå tok jeg rådet fra en over her, uttrykte forståelse for at mor er bekymret, og understreket at jeg også veldig gjerne vil ha søster her i påsken. Det var forløsende på alle måter, og nå har jeg fått lov å bruke rommet til søster eventuelt kommer. Takk for godt råd der, altså! 

Og så tenker jeg at jeg var litt tåpelig som ikke skjønte helt hvor landet lå selv, mistet vel litt gangsynet jeg også. 

HI

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har hatt baby å har da hatt NORMALE rutiner på babyen. Han sov i sin egen seng når vi var hjemme,å sov i vognen når vi sov hos andre.

Kan du slutte å ødelegge tråden med dine og din søsters personlige problemer? Foreslår at du heller lager din egen tråd om samsoving. 

Anonymkode: 18b16...93a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du slutte å ødelegge tråden med dine og din søsters personlige problemer? Foreslår at du heller lager din egen tråd om samsoving. 

Anonymkode: 18b16...93a

jeg fikk spørsmål om jeg har baby eller om jeg har hatt baby å da svarer jeg på det! Tåler du ikke det så får du forlate forumet,for jeg svarer så mye jeg bare ønsker her :)

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det seriøst vanlig å sove festa i sportsvogna hele natta?!

Anonymkode: c4e51...2f4

Jeg burde vel la babyen ligge uten seler ja,for DET er jo forsvarlig..

Jeg hadde en baby som bare følte seg trygg på å ligge nye steder hvis han fikk sove i vognen sin,å da fikk han selvsagt lov til det. Da bruker jeg ikke flere timer på å prøve å roe han i en reiseseng.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå tok jeg rådet fra en over her, uttrykte forståelse for at mor er bekymret, og understreket at jeg også veldig gjerne vil ha søster her i påsken. Det var forløsende på alle måter, og nå har jeg fått lov å bruke rommet til søster eventuelt kommer. Takk for godt råd der, altså! 

Og så tenker jeg at jeg var litt tåpelig som ikke skjønte helt hvor landet lå selv, mistet vel litt gangsynet jeg også. 

HI

Fort gjort å miste gangsynet når det er mye følelser involvert fra begges side.

Så bra din mor snudde :)  Hvis dere kommer i lignende situasjoner pga., prøv samme taktikk igjen. Det kan skape litt mer nærhet mellom dere, og det kan gjøre at du unngår å føle deg såret eller satt bak din søster. Og er dette en fremgangsmåte som fungerer på din mor tror jeg dere begge vil føle dere bedre, du har funnet en måte å styre situasjoner som dette på, og din mor blir mer oppmerksom på deg fordi hun føler at du ser henne og hennes følelser.

God påske videre :)

Skrevet

Fort gjort å miste gangsynet når det er mye følelser involvert fra begges side.

Så bra din mor snudde :)  Hvis dere kommer i lignende situasjoner pga., prøv samme taktikk igjen. Det kan skape litt mer nærhet mellom dere, og det kan gjøre at du unngår å føle deg såret eller satt bak din søster. Og er dette en fremgangsmåte som fungerer på din mor tror jeg dere begge vil føle dere bedre, du har funnet en måte å styre situasjoner som dette på, og din mor blir mer oppmerksom på deg fordi hun føler at du ser henne og hennes følelser.

God påske videre :)

Tusen takk! God påske til deg også! 😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er jo bare til å vugge drittungen til søvn så sovner hun til slutt.

Oi, jeg blir skremt jeg. Voksne folk som skriver sånn om en liten baby . Det er virkelig trist 

Anonymkode: 51747...009

Skrevet

Jeg tror jeg kunne blitt ganske urimelig, firkantet og sær selv dersom jeg visst at min datter var deprimert, og på et helt annet sted enn meg der jeg ikke kunne gjør mye for henne. Så jeg forstår din mor. 

På den andre siden er vi selv fem i familien, og det å stue oss alle inn på et soverom er 100% garantert dårlig søvn for alle.  Så jeg forstår deg like godt. 

Kan du komme henne i møte? Si at du forstår det er vanskelig for henne, at du også håper søster dukker opp, og at du vil re opp senga og flytte sakene til det andre soverommet på morgenen?

kanskje alt hun egnentlig trenger er litt anerkjennelse for at hun er bekymret for datter. Dette klare soverommet er kanskje hennes «verktøy» for å få henne til å føle seg viktig og velkommen?

Anonymkode: 75a67...2e1

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, jeg blir skremt jeg. Voksne folk som skriver sånn om en liten baby . Det er virkelig trist 

Ja jeg burde jo skrevet prinsesse...

Skrevet

Du skjønte poenget ser jeg 

Skrevet

Eller bare barnet. Eventuelt ungen. Å kalle babyer drittunger er faktisk utrolig usjarmerende. 

Anonymkode: 3b61d...c6e

Skrevet

Hender vi samsover enda her hos oss =) Ungen er 12 år til sommeren.. Herlighet så koselig.. De nettene som jeg eller far jobber natt, sover hun stadig vekk sammen med den som er hjemme. Så koselig... 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Burde ikke kommentere, men klarer ikke å la være. Du ødelegger jo hele tråden her, må scrolle over mange svar for å lese ordentlige svar. Du må ha seriøse fritidsproblemer som sitter i flere timer og kommenterer på den måten, jeg hadde vært flau.

HI: så godt det ordnet seg! Forstår frustrasjonen, om ikke det er mye bråk, kan det likevel bli slitsomme netter. Og det var sikkert godt for moren din at du viste henne forståelse for bekymringene sine. Man er alltid bekymret for barna sine, uavhengig av alder, så det betyr sikkert mye for henne at du anerkjente bekymringene hennes. Ønsker dere en hos påske på hytta! 

Anonymkode: d3bf2...5fb

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke, hun er 9 mnd og samsover alltid med meg. «Problemet» er jo at vi alle skal, i åndeløs spenning, tilpasse oss en søster som kanskje kommer, uten å melde fra. Kanskje jeg overreagerer. 

Kommer hun faktisk blir jeg veldig glad, og overlater med glede rommet til henne. 

HI

Gå og legg deg på det rommet. Drit i hva mor di sier. Hvis søster dukker opp, flytt tilbake. 

Anonymkode: 05881...30c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan komme på mye som er "bare frekt og respektløst", og aller øverst på lista står innleggene dine i tråden her.

Søk hjelp.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan komme på mye som er "bare frekt og respektløst", og aller øverst på lista står innleggene dine i tråden her.

Søk hjelp.

Helt enig. Snakker masse om respekt og så svarer «hun» flere innlegg respektløst selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...