Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #76 Skrevet 29. mars 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Snakker masse om respekt og så svarer «hun» flere innlegg respektløst selv. Anonymkode: b7948...a1e Enig. Anonymkode: 51747...009
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #77 Skrevet 29. mars 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Snakker masse om respekt og så svarer «hun» flere innlegg respektløst selv. Anonymkode: b7948...a1e Dette er tydeligvis en person blottet for selvinnsikt. "Jeg hadde en baby som bare følte seg trygg på å ligge nye steder hvis han fikk sove i vognen sin,å da fikk han selvsagt lov til det. Da bruker jeg ikke flere timer på å prøve å roe han i en reiseseng." Så selv gjør hun "selvfølgelig" det som raskest roer sitt barn, men angriper andre som gjør det samme for sitt, ved å kalle babyer drittunger, prisesser og "frøken bortskjemt". Anonymkode: 70a3f...b5c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #78 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: du er da rimlig sær du også som ikke ønsker å tilpasse deg. Barnet er mer enn stor nok til å lære å sove alene og finne søvnen selv. Babyen kan helt fint ligge i vognen,men om du ikke ønsker det så er det overhodet ikke synd i deg! Du må kunne tilpasse deg du som alle andre! Anonymkode: 5fd5e...0ac Jeg tror ikke det er lurt å ta den tilvenningen på hytta i påskeferien. Ingen vil sette pris på akkurat det! Anonymkode: bc675...fbb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #79 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: prinsessen din sovner nok vugger i hun i søvn så den unnskyldingen blir for dum.Hun må jo en gang lære å finne søvnen selv,eller har du tenkt å samsove hun til er 40?? Anonymkode: 5fd5e...0ac Problemet er ikke baby som samsover i 90cm-seng. Problemet er fem mennesker på et rom (når det finnes et ledig rom man kan bruke) Anonymkode: bc675...fbb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #80 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: du er da rimlig sær du også som ikke ønsker å tilpasse deg. Barnet er mer enn stor nok til å lære å sove alene og finne søvnen selv. Babyen kan helt fint ligge i vognen,men om du ikke ønsker det så er det overhodet ikke synd i deg! Du må kunne tilpasse deg du som alle andre! Anonymkode: 5fd5e...0ac Er ikke nødvendigvis alle som liker å sove i vogn da. Er på hyttetur selv og har ikke med vogn da det er langt oppi fjellet. Har pulk da. HI har ikke sagt noe om beliggenhet til hytta... Anonymkode: fddd9...58a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #81 Skrevet 29. mars 2018 Herregud. Stakkars baby som må være festa hele natten i en vogn. Virkelig? En hel natt ? Fatter ikke, så ukomfortabelt . Og jo alternativet er reiseseng. Men det gadd ikke du selvsagt for det var ikke best for deg. Og du skrev han så du har kun ett barn, heldigvis kun en baby du har puttet i tvangstrøye på netter. Anonymkode: 96e55...4b8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #82 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg burde vel la babyen ligge uten seler ja,for DET er jo forsvarlig.. Jeg hadde en baby som bare følte seg trygg på å ligge nye steder hvis han fikk sove i vognen sin,å da fikk han selvsagt lov til det. Da bruker jeg ikke flere timer på å prøve å roe han i en reiseseng. Anonymkode: 5fd5e...0ac Herregud. Du må da for pokker lære den bortskjemte prinsen din å sove i seng når dere sover borte. Det er uforsvarlig å la den ungen sove i seler hele natta. Er du helt blåst eller, som ikke gidder å ta grep. Skal han sove i vogn til han blir 40 eller ???? Anonymkode: 31da7...577
Pobie Skrevet 29. mars 2018 #83 Skrevet 29. mars 2018 Jeg ser ikke problemet med romfordelingen. Du og babyen har egen seng på rommet sammen med familien, eller egen seng på eget rom. Uansett ligger dere jo i egen seng, ikke trykt sammen med mannen og de andre barna. Forøvrig burde du kutte ut samsovingen umiddelbart og heller kjøpe en reiseseng. Samsoving er den største risikofaktoren for samsoving og utsetter i tillegg babyen for risiko for kvelning og fall. Babyer skal selvfølgelig heller ikke sove i seter eller vogner eller noe annet sted der det finnes seler. De skal sove i egen, sikkerhetsgodkjent seng, f eks en reiseseng eller sprinkelseng, uten leker, dyner, puter osv, og på ryggen så lenge de ikke snur seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #84 Skrevet 29. mars 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Svigermor er rimelig sær. Hev deg over det, og sleng heller en kommentar når dere drar om din svigerinne ikke har kommet og dere ikke har kunnet bruke rommet som kan få svigermor til å kanskje forstå det urimelige. Men om hun kommer i morgen eller dagen etter - bare hev deg over det. Nå er du jo uansett ikke verre ute enn om hun hadde vært der fra i dag. Anonymkode: 47d15...967 Har du leseproblemer? Hvordan fikk du vridd det til at det var hi sin svigerinne og svigermor? Anonymkode: ca936...78d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #85 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg burde vel la babyen ligge uten seler ja,for DET er jo forsvarlig.. Jeg hadde en baby som bare følte seg trygg på å ligge nye steder hvis han fikk sove i vognen sin,å da fikk han selvsagt lov til det. Da bruker jeg ikke flere timer på å prøve å roe han i en reiseseng. Anonymkode: 5fd5e...0ac Du vet at dette ikke er din tråd eller? Anonymkode: ca936...78d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #86 Skrevet 29. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet at dette ikke er din tråd eller? Anonymkode: ca936...78d Tviler 😅 Anonymkode: 51747...009
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #87 Skrevet 29. mars 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei bare dritt lei av bortskjemte drittunger som alle må ha henstyn til,bare fordi mor ikke klarer å ha normale rutiner på barnet sitt! Er da helt vanlig at babyen enten ligger i egen seng eller ligger i vognen om en er bortreist å ikke har alll verden med plass. Men neida her er det kun HI og frøken bortskjemt som skal taes hensyn til.. Anonymkode: 5fd5e...0ac Det er også helt vanlig at barn er forskjellige, og at du ikke sitter med fasit på dette. Så gi deg, solstråle. Anonymkode: fb47e...fd4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #88 Skrevet 29. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du leseproblemer? Hvordan fikk du vridd det til at det var hi sin svigerinne og svigermor? Anonymkode: ca936...78d Det er jo litt komisk at du velger å spørre meg om dette på en spydig måte når dette ble oppklart av Hi på første side og jeg beklaget det i innlegg nr. 13, også det på første side... God påske og gode leseopplevelser videre Anonymkode: 47d15...967
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #89 Skrevet 29. mars 2018 21 timer siden, Eliseflisa skrev: Hender vi samsover enda her hos oss =) Ungen er 12 år til sommeren.. Herlighet så koselig.. De nettene som jeg eller far jobber natt, sover hun stadig vekk sammen med den som er hjemme. Så koselig... Men nå er det forskjell å gjøre det en gang i blant;å de som samsover med barnet hver natt da. Anonymkode: 5fd5e...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #90 Skrevet 29. mars 2018 Jeg ville insistert på det andre rommet eller dratt hjem. Og de som maser om at samsoving er unødvendig - det er en baby det er snakk om. Samsoving er helt normalt. Alternativet er som oftest hylskriking hele natten når babyen ikke er vant til å sove alene. Anonymkode: c096c...dd1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #91 Skrevet 29. mars 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville insistert på det andre rommet eller dratt hjem. Og de som maser om at samsoving er unødvendig - det er en baby det er snakk om. Samsoving er helt normalt. Alternativet er som oftest hylskriking hele natten når babyen ikke er vant til å sove alene. Anonymkode: c096c...dd1 Det er jo derfor en gradvis bør lære barnet å sove alene i sin seng. Barnet har ikke vondt av å skrike så lenge mor er i rommet å trygger barnet på at det går helt fint å sove i sin egen seng. Da vil bare etter hvert lære at det ikke er farlig å sove i sin egen seng,å på sikt får du ett trygt barn som ikke har noe problem med å sove på sitt eget rom alene. Anonymkode: 5fd5e...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #92 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo derfor en gradvis bør lære barnet å sove alene i sin seng. Barnet har ikke vondt av å skrike så lenge mor er i rommet å trygger barnet på at det går helt fint å sove i sin egen seng. Da vil bare etter hvert lære at det ikke er farlig å sove i sin egen seng,å på sikt får du ett trygt barn som ikke har noe problem med å sove på sitt eget rom alene. Anonymkode: 5fd5e...0ac Uansett er ikke påskeferie på hytta rette stedet å gjøre det. Uansett hvor mye du messer om at baby må sove alene, tror jeg ikke hi kommer til å gjøre det nå i påsken. Det ville ihvertfall ikke jeg gjort. Anonymkode: 838f3...9b2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #93 Skrevet 29. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo derfor en gradvis bør lære barnet å sove alene i sin seng. Barnet har ikke vondt av å skrike så lenge mor er i rommet å trygger barnet på at det går helt fint å sove i sin egen seng. Da vil bare etter hvert lære at det ikke er farlig å sove i sin egen seng,å på sikt får du ett trygt barn som ikke har noe problem med å sove på sitt eget rom alene. Anonymkode: 5fd5e...0ac Hvorfor har du ikke sagt det til din søster? Anonymkode: 47d15...967
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #94 Skrevet 29. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett er ikke påskeferie på hytta rette stedet å gjøre det. Uansett hvor mye du messer om at baby må sove alene, tror jeg ikke hi kommer til å gjøre det nå i påsken. Det ville ihvertfall ikke jeg gjort. Anonymkode: 838f3...9b2 Nå tenkte jeg på samsoving generelt da. Anonymkode: 5fd5e...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #95 Skrevet 29. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har du ikke sagt det til din søster? Anonymkode: 47d15...967 Selvsagt har jeg sagt det til henne,men hun tåler jo ikke høre at barnet skriker å da er det nytteløst. Skal du venne til ett barn å sove i sin egen seng så blir det nok en del skriking i begynnelsen,men så lenge mor/far er der å trygger barnet så har ikke han/hun vondt av å skrike litt. Anonymkode: 5fd5e...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #96 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt har jeg sagt det til henne,men hun tåler jo ikke høre at barnet skriker å da er det nytteløst. Skal du venne til ett barn å sove i sin egen seng så blir det nok en del skriking i begynnelsen,men så lenge mor/far er der å trygger barnet så har ikke han/hun vondt av å skrike litt. Anonymkode: 5fd5e...0ac Og du mener likevel at det å tilvenne et barn en slik ny rutine på hytta, på samme rom hvor to andre søsken også skal sove er et smart sted å begynne tilvenningen til egen seng... Anonymkode: 47d15...967
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #97 Skrevet 29. mars 2018 9 timer siden, Pobie skrev: Jeg ser ikke problemet med romfordelingen. Du og babyen har egen seng på rommet sammen med familien, eller egen seng på eget rom. Uansett ligger dere jo i egen seng, ikke trykt sammen med mannen og de andre barna. Forøvrig burde du kutte ut samsovingen umiddelbart og heller kjøpe en reiseseng. Samsoving er den største risikofaktoren for samsoving og utsetter i tillegg babyen for risiko for kvelning og fall. Babyer skal selvfølgelig heller ikke sove i seter eller vogner eller noe annet sted der det finnes seler. De skal sove i egen, sikkerhetsgodkjent seng, f eks en reiseseng eller sprinkelseng, uten leker, dyner, puter osv, og på ryggen så lenge de ikke snur seg selv. Nå får jeg litt følelsen av at du ikke har vært på hyttetur med tre barn på ett rom. Når babyen våkner vekker hun guttene. Vi har enorme mengder bagasje, klær og skiklær til fem, pluss diverse babyutstyr, som skal trykkes inn på dette rommet. Det er overhodet ikke plass til noen vogn eller reiseseng (som vi eier et eksemplar av, står ikke på det). Det går helt fint å dele en 90 seng, men alle sover best fordelt på to rom. Og det skjønte heldigvis mor også, når hun fikk tenkt seg om. Når det gjelder samsoving så passer det godt for oss, og det er ikke noe vi har tenkt å slutte med, verken i påsken eller når vi kommer hjem. Og det er heldigvis helt trygt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor tråden handler om samsoving i det hele tatt, faktisk? Hadde jeg ikke kunnet dele seng med babyen kunne vi ikke dratt på hytta nå. Anonymkode: b3641...bb5
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #98 Skrevet 29. mars 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt har jeg sagt det til henne,men hun tåler jo ikke høre at barnet skriker å da er det nytteløst. Skal du venne til ett barn å sove i sin egen seng så blir det nok en del skriking i begynnelsen,men så lenge mor/far er der å trygger barnet så har ikke han/hun vondt av å skrike litt. Anonymkode: 5fd5e...0ac Vi har samsovet med alle våre frem til 1.5-2.5årsalderen. Har ikke vært et eneste klynk ved tilvenning til egen seng. Barnet fikk bare enkelt og greit valget hver kveld om vår seng eller sin nye "stort-barn"seng. Den første valgte vår seng i ei uke. Den andre valgte egen seng andre kvelden. Den tredje brukte ei knapp uke. Null stress. 😊 Men dette har jo ingenting med tråden til HI å gjøre. Anonymkode: a7d9f...e99
Hjertefru Skrevet 29. mars 2018 #99 Skrevet 29. mars 2018 Uansett hva man mener om samsoving er vel ikke påskeferie på familiehytta stedet å begynne å avvenne samsoving på... Da kan man se langt etter ferie 😂 Det er bare tøv å snakke om at babyer samsover til de er store; min erfaring er at dette går seg til helt naturlig og uten gråting. Alle barn og familier er forskjellige og alle gjør det de føler fungerer for dem. Så bra at det ser ut til å løse seg til det beste for dere hi! Ser at noen mener samsoving er farlig; en ting jeg hvertfall ikke hadde turt er å la et barn sove gjennom natta spent fast med seler. Da hadde ikke jeg fått sove! Det gjøres i barnehager, men da bare for en kort periode og med et visst tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #100 Skrevet 29. mars 2018 10 timer siden, Pobie skrev: Jeg ser ikke problemet med romfordelingen. Du og babyen har egen seng på rommet sammen med familien, eller egen seng på eget rom. Uansett ligger dere jo i egen seng, ikke trykt sammen med mannen og de andre barna. Forøvrig burde du kutte ut samsovingen umiddelbart og heller kjøpe en reiseseng. Samsoving er den største risikofaktoren for samsoving og utsetter i tillegg babyen for risiko for kvelning og fall. Babyer skal selvfølgelig heller ikke sove i seter eller vogner eller noe annet sted der det finnes seler. De skal sove i egen, sikkerhetsgodkjent seng, f eks en reiseseng eller sprinkelseng, uten leker, dyner, puter osv, og på ryggen så lenge de ikke snur seg selv. Vi er en familie med to voksne og to barn. Vi sover aldri alle på samme rom når vi ferierer. Det er for oss en oppskrift på dårlig søvn, de som våkner først vekker de andre osv. Dårlig stemning rett og slett. Men så klart der er vi forskjellige. Når vi reiser på ferie så har vi leilighet med to soverom eller to små leiligheter. Anonymkode: 7642f...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå