Gå til innhold

Listhaug trekker seg som justisminister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehehe... akkurat. Du vet ikke hva saken dreier seg om i det hele tatt du eller? Hehe... 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehehe... akkurat. Du vet ikke hva saken dreier seg om i det hele tatt du eller? Hehe... 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Jeg vet veldig godt hva saken dreier seg om, og veldig mange har inngående forklart det flere ganger i denne tråden. Men hvis du mener det er noe jeg ikke har fått med meg, så er jeg veldig nysgjerrig på hva det er!

Anonymkode: 5570f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette behovet for å sparke nedover på de uten utdanning og mer eller mindre indirekte antyde at denne gruppen er for dumme til å få lov til å ha en mening? Trodde venstresiden var opptatt av å tale for dem som på ulike måter har færre ressurser enn de velstående og velutdannede?

Anonymkode: 8ed96...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dette behovet for å sparke nedover på de uten utdanning og mer eller mindre indirekte antyde at denne gruppen er for dumme til å få lov til å ha en mening? Trodde venstresiden var opptatt av å tale for dem som på ulike måter har færre ressurser enn de velstående og velutdannede?

Anonymkode: 8ed96...47a

Det handler vel ikke så mye om sparking den ene eller den andre veien. For min del har jeg brukt en god del tid på å lese kommentarfelt, og det er slående hvor lite folk ser ut til å lese, og ikke minst, forstå det de leser. Jeg registrerer at det i størst grad gjelder de som støtter Listhaug, og jeg har lurt på hva som er grunnen til dette. Når det viser seg at mange av dem, i alle fall iflg statistikken, har lav utdanning, så er det en mulig grunn. Flere angir jo også «Livets skole» som bakgrunn, noe ikke så mange med lang utdanning gjør. Gjennom utdanning øver man gjerne opp leseforståelse, evne til logisk tekning og det å utvise kildekritikk, og det er nettopp der det ser ut til å skorte. 

Anonymkode: ac224...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ulenissen skrev:

Frp har høyeste andelen med lavt utdannede. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med høyere utdanning som stemmer FrP, men kant ferre enn andre parti. Alle i min slekt uten utdanning eller med lav utdanning stemmer FrP. Selv om det stemmer med virkeligheten kan ikke jeg bruke det som argument i en debatt!

Det kan jeg nok ikke og det gjorde jeg ikke heller. Jeg kommenterte det en langt bakover her skreb. Hun skrev «FrP (dvs lavt utdannede)»  og da sa jeg at ikke alle som stemmer FrP er lavt utdannet og viste til at jeg kjenner høyt utdannede som stemmer FrP. Hvilket parti som har flest lavt utdannede vet jeg, men hun mente at det var forskning som viste til at FrP-velgere kun var lavt utdannet og jeg kommenterte derfor at det OGSÅ finnes høyt utdannede som stemmer FrP. 

Hvis du går tilbake og leser sammenhengen, så kanskje du ser det?

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler vel ikke så mye om sparking den ene eller den andre veien. For min del har jeg brukt en god del tid på å lese kommentarfelt, og det er slående hvor lite folk ser ut til å lese, og ikke minst, forstå det de leser. Jeg registrerer at det i størst grad gjelder de som støtter Listhaug, og jeg har lurt på hva som er grunnen til dette. Når det viser seg at mange av dem, i alle fall iflg statistikken, har lav utdanning, så er det en mulig grunn. Flere angir jo også «Livets skole» som bakgrunn, noe ikke så mange med lang utdanning gjør. Gjennom utdanning øver man gjerne opp leseforståelse, evne til logisk tekning og det å utvise kildekritikk, og det er nettopp der det ser ut til å skorte. 

Anonymkode: ac224...8c5

Jeg ser motsatt og er høyt utdannet. Ser utrolig mange som drar rasist/nazist kortet med engang man ikke er enig med venstresiden. 

Det man ser er subjektivt. Det er det samme som å si at jeg kjenner mange som har høy utdannelse som stemmer ett eller annet. 

Det som er så fint i Norge er at en stemme er en stemme. Det betyr ikke hvor lang utdannselse man har. Den stemmen betyr ikke mer enn en som kun har gått til ungdomsskolen. 

En ting frp har vært gode på er å gjøre yrkesfag mer verdt i samfunnet. Men i målingene blir ikke det sett på som høy utdanning. 

Selv om man har utdannelse betyr ikke det at man skjønner mer altså. Man sitter ofte med to forskjellige persepektiver og hvordan feks innvandring rammer enn selv

Anonymkode: 38f0b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler vel ikke så mye om sparking den ene eller den andre veien. For min del har jeg brukt en god del tid på å lese kommentarfelt, og det er slående hvor lite folk ser ut til å lese, og ikke minst, forstå det de leser. Jeg registrerer at det i størst grad gjelder de som støtter Listhaug, og jeg har lurt på hva som er grunnen til dette. Når det viser seg at mange av dem, i alle fall iflg statistikken, har lav utdanning, så er det en mulig grunn. Flere angir jo også «Livets skole» som bakgrunn, noe ikke så mange med lang utdanning gjør. Gjennom utdanning øver man gjerne opp leseforståelse, evne til logisk tekning og det å utvise kildekritikk, og det er nettopp der det ser ut til å skorte. 

Anonymkode: ac224...8c5

Jeg kan være enig med deg når det kommer til «livets skole», «livets harde skole» og «livets knall harde skole».

Men kan det hende at noen av disse har lest akkurat det samme som deg, men bare ikke har samme synspunkt? Det hender jo det. To mennesker kan lese nøyaktig det samme og ha to meninger om det de har lest. Det er ikke sånn at bare man leser litt, så synes man synd på ap og får samme mening som deg?

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som stemmer FrP som har høy utdannelse og god almenkunnskap. Men er smarte nok til ikke å flagge dette så høyt.

Grunnen til det ser man jo tydelig når man leser denne tråden. Mange har et bilde av Frp- velgeren som en ubehøvla harrytass med livets harde skole på CV-en. Fordommer er farlig og lite fruktbart; og ikke et tegn på hverken høy utdannelse eller intelligens.

Håper alle lærer nå. Må gå an å fronte mer liberal innvandringspolitikk uten å bli beskyldt for å være landsforræder. På samme måte som vi som er for en streng innvandringspolitikk må slippe å bli kalt nazister.

Ja, Listhaug har gått over streken men det samme gjelder mange på venstre fløy. Trædal var helt rabiat på Dagsnytt Atten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tror det er mange som stemmer FrP som har høy utdannelse og god almenkunnskap. Men er smarte nok til ikke å flagge dette så høyt.

Grunnen til det ser man jo tydelig når man leser denne tråden. Mange har et bilde av Frp- velgeren som en ubehøvla harrytass med livets harde skole på CV-en. Fordommer er farlig og lite fruktbart; og ikke et tegn på hverken høy utdannelse eller intelligens.

Håper alle lærer nå. Må gå an å fronte mer liberal innvandringspolitikk uten å bli beskyldt for å være landsforræder. På samme måte som vi som er for en streng innvandringspolitikk må slippe å bli kalt nazister.

Ja, Listhaug har gått over streken men det samme gjelder mange på venstre fløy. Trædal var helt rabiat på Dagsnytt Atten.

Enig med deg i alt du skriver her. Jeg har høy utdannelse, bred CV og har lagt meg opp nok penger til ikke å måtte arbeide resten av mitt liv. Jeg flagger ikke til alle og enhver at jeg stemmer på Listhaug/FRP. Min slektside som ikke har samme CV og samme økonomi som meg, og som stadig er på kantien av seg selv, sykemeldt, klagehøner så det holder, de stemmer allesammen AP. Jeg mener at de er mindre intelligente. Dette er ment som et motsvar til det som foregikk over her. 

Anonymkode: c8de4...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ulenissen skrev:

Tror vi trygt kan di at folket ikke er enig med Listhaug etter denne uken 🤣

Ikke? Frp fosser frem på meningsmålingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tror det er mange som stemmer FrP som har høy utdannelse og god almenkunnskap. Men er smarte nok til ikke å flagge dette så høyt.

Grunnen til det ser man jo tydelig når man leser denne tråden. Mange har et bilde av Frp- velgeren som en ubehøvla harrytass med livets harde skole på CV-en. Fordommer er farlig og lite fruktbart; og ikke et tegn på hverken høy utdannelse eller intelligens.

Håper alle lærer nå. Må gå an å fronte mer liberal innvandringspolitikk uten å bli beskyldt for å være landsforræder. På samme måte som vi som er for en streng innvandringspolitikk må slippe å bli kalt nazister.

Ja, Listhaug har gått over streken men det samme gjelder mange på venstre fløy. Trædal var helt rabiat på Dagsnytt Atten.

Har ingen problem med de som stemmer FrP og som kan holde seg saklig uten å bruke en retorikk som ikke ligner grisen. Det er innenfor å være enig i politikken deres. Ville ikke kaldt den for verken rasister eller andre negative ting.

utfordringen er at kommentarfeltene har overvekt av FrP folk som ytrer rasistiske holdninger, som ikke kan argumentere med annet enn at Støre er en ape osv. Dersom du klikker inn på profilene deres har de gått livets harde skole, og kona er en 15år yngre dame fra Thailand. Og man har selvfølgelig også de som har forferdelig retorikk på venstresiden også, men overvekten er på høyresiden. Og jeg er faktisk for å kalle en spade for en spade. Spyr du ut rasistiske dritt, ja da er du en rasist! Og ja, vet jeg ikke burde lese kommentarfeltene, men dessverre så ender jeg ofte opp der 😕

og dersom det skulle ha noen relevanse så stemmer jeg verken på FrP eller Arbeiderpartiet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertefru skrev:

Ikke? Frp fosser frem på meningsmålingene...

Men bare 14% mente Listhaug burde bli sittende mot 77% som mente hun måtte gå. 

Leger uten grenser mottok over 16 millioner av de som sympatiserte med Rødt sitt mistillitsforslag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det handler vel ikke så mye om sparking den ene eller den andre veien. For min del har jeg brukt en god del tid på å lese kommentarfelt, og det er slående hvor lite folk ser ut til å lese, og ikke minst, forstå det de leser. Jeg registrerer at det i størst grad gjelder de som støtter Listhaug, og jeg har lurt på hva som er grunnen til dette. Når det viser seg at mange av dem, i alle fall iflg statistikken, har lav utdanning, så er det en mulig grunn. Flere angir jo også «Livets skole» som bakgrunn, noe ikke så mange med lang utdanning gjør. Gjennom utdanning øver man gjerne opp leseforståelse, evne til logisk tekning og det å utvise kildekritikk, og det er nettopp der det ser ut til å skorte. 

Anonymkode: ac224...8c5

Det er en kjensgjerning at mange mennesker har lav utdanning. Det er mange grunner til dette, lav sosioøkonomisk bakgrunn er én av dem, en gruppe venstresiden i hvert fall historisk har beskyttet og ønsket å hjelpe for å utjevne sosiale forskjeller. Derfor blir det så innmari hyklersk å bruke dette som argument i politiske debatter. "Haha, du har ikke utdanning og du er dum, du stemmer sikkert FrP". Det er jo nettopp denne type retorikk med påfølgende polarisering en samlet venstreside nå hevner å IKKE ville stille seg bak.

Og ja, det er å sparke nedover, og det er usjarmerende. De ressurssterke latterliggjør de mindre ressurssterke i stedet for å debattere redelig - noe førstnevnte gruppe burde ha bedre forutsetninger for å klare når de er så veldig smarte.

Anonymkode: 8ed96...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, ulenissen skrev:

Har ingen problem med de som stemmer FrP og som kan holde seg saklig uten å bruke en retorikk som ikke ligner grisen. Det er innenfor å være enig i politikken deres. Ville ikke kaldt den for verken rasister eller andre negative ting.

utfordringen er at kommentarfeltene har overvekt av FrP folk som ytrer rasistiske holdninger, som ikke kan argumentere med annet enn at Støre er en ape osv. Dersom du klikker inn på profilene deres har de gått livets harde skole, og kona er en 15år yngre dame fra Thailand. Og man har selvfølgelig også de som har forferdelig retorikk på venstresiden også, men overvekten er på høyresiden. Og jeg er faktisk for å kalle en spade for en spade. Spyr du ut rasistiske dritt, ja da er du en rasist! Og ja, vet jeg ikke burde lese kommentarfeltene, men dessverre så ender jeg ofte opp der 😕

og dersom det skulle ha noen relevanse så stemmer jeg verken på FrP eller Arbeiderpartiet 

Enig i at det er mange idioter i de kommentarfeltene der. Men i det siste har det jaggu vært mye dritt fra motsatt fløy også. Har lest sexistiske kommentarer om at Listhaug kan dra seg hjem til Sunnmøre og amme ungen sin bla. Pluss masse annen usaklighet som går på henne som person. 

Men som sagt, det er lov å håpe at vi alle lærer og at debattnivået heves. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

OMG! Det var to helt ulike typer terorister, hvis man ikke vet det så har man ikke fått med seg NOE. Herregud! Pinlig!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

ER du virkelig så komplett kunnskapsløs??? Wow...

Anonymkode: ce3dd...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en kjensgjerning at mange mennesker har lav utdanning. Det er mange grunner til dette, lav sosioøkonomisk bakgrunn er én av dem, en gruppe venstresiden i hvert fall historisk har beskyttet og ønsket å hjelpe for å utjevne sosiale forskjeller. Derfor blir det så innmari hyklersk å bruke dette som argument i politiske debatter. "Haha, du har ikke utdanning og du er dum, du stemmer sikkert FrP". Det er jo nettopp denne type retorikk med påfølgende polarisering en samlet venstreside nå hevner å IKKE ville stille seg bak.

Og ja, det er å sparke nedover, og det er usjarmerende. De ressurssterke latterliggjør de mindre ressurssterke i stedet for å debattere redelig - noe førstnevnte gruppe burde ha bedre forutsetninger for å klare når de er så veldig smarte.

Anonymkode: 8ed96...47a

Igjen, jeg sparket ikke noen i mitt innlegg, jeg påpeker observasjoner jeg har gjort, som dessuten er belagt med dokumentasjon fra en annen tidligere i tråden. (utdanningsnivå hos velgere)

Man blir vel ikke automatisk mer logisk og i stand til å lese/skrive korrekt om man får støtte fra hverken venstre eller høyre. Slik jeg ser det, er det et problem for enhver debatt om deltakerne ikke kan forholde seg til det motstanderne skriver, vurdere for og i mot, og komme med valide argumenter. Det gjelder naturligvis begge sider, men de debattene jeg har lest, har vært dominert av emosjonell, og nokså ofte, sjikanøs argumentasjon fra Listhaugs tilhengere.

Anonymkode: ac224...8c5

Endret av Ann Christin
Fjernet slettet sitat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hjertefru skrev:

Tror det er mange som stemmer FrP som har høy utdannelse og god almenkunnskap. Men er smarte nok til ikke å flagge dette så høyt.

Grunnen til det ser man jo tydelig når man leser denne tråden. Mange har et bilde av Frp- velgeren som en ubehøvla harrytass med livets harde skole på CV-en. Fordommer er farlig og lite fruktbart; og ikke et tegn på hverken høy utdannelse eller intelligens.

Håper alle lærer nå. Må gå an å fronte mer liberal innvandringspolitikk uten å bli beskyldt for å være landsforræder. På samme måte som vi som er for en streng innvandringspolitikk må slippe å bli kalt nazister.

Ja, Listhaug har gått over streken men det samme gjelder mange på venstre fløy. Trædal var helt rabiat på Dagsnytt Atten.

Rabiat? Beskyldte han noen for å prioritere terroristenes sikkerhet framfor folkets...? 

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser motsatt og er høyt utdannet. Ser utrolig mange som drar rasist/nazist kortet med engang man ikke er enig med venstresiden. 

Det man ser er subjektivt. Det er det samme som å si at jeg kjenner mange som har høy utdannelse som stemmer ett eller annet. 

Det som er så fint i Norge er at en stemme er en stemme. Det betyr ikke hvor lang utdannselse man har. Den stemmen betyr ikke mer enn en som kun har gått til ungdomsskolen. 

En ting frp har vært gode på er å gjøre yrkesfag mer verdt i samfunnet. Men i målingene blir ikke det sett på som høy utdanning. 

Selv om man har utdannelse betyr ikke det at man skjønner mer altså. Man sitter ofte med to forskjellige persepektiver og hvordan feks innvandring rammer enn selv

Anonymkode: 38f0b...f0e

Hva snakker du om, egentlig...? Yrkesfagene står foran en katastrofe her og nå: omtrent ingen innsøkning på byggfag og lignende, og lovløse tilstander i bransjen. Alt på grunn av sosial dumping, nulltimerskontrakter og usolidarisk politikk overfor de ansatte i bransjen. Det er ren blåblå politikk, og den skaper klasseskiller - og verst av alt: den skaper organisert kriminalitet og gjennomgående skattefusk.

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva snakker du om, egentlig...? Yrkesfagene står foran en katastrofe her og nå: omtrent ingen innsøkning på byggfag og lignende, og lovløse tilstander i bransjen. Alt på grunn av sosial dumping, nulltimerskontrakter og usolidarisk politikk overfor de ansatte i bransjen. Det er ren blåblå politikk, og den skaper klasseskiller - og verst av alt: den skaper organisert kriminalitet og gjennomgående skattefusk.

Anonymkode: a1fdd...f45

Tror ikke vi skal begynne med hvem som tillot alt dette til å begynne med og hvem som er med på å støtte dette  for det er ikke kun blåblå politikk men det går over hele fløyen

strengere krav til hms og samfunnsansvar i kontraktene samt krav mot nulltimerskontrakter er noe vi i byggebransjen har innført samt krav til lærlinger. Men denne reversingen skjer ikke over natten. Det er også slik at dette er spesielt for byggeprosjekter rundt Oslo og det var snakk om andre regler der enn andre steder i landet  

Jo, FrP flagger at yrkesfag skal bli mer verdt og ønsker å sidestille mesterbrev med master. 

 

Anonymkode: 38f0b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke vi skal begynne med hvem som tillot alt dette til å begynne med og hvem som er med på å støtte dette  for det er ikke kun blåblå politikk men det går over hele fløyen

strengere krav til hms og samfunnsansvar i kontraktene samt krav mot nulltimerskontrakter er noe vi i byggebransjen har innført samt krav til lærlinger. Men denne reversingen skjer ikke over natten. Det er også slik at dette er spesielt for byggeprosjekter rundt Oslo og det var snakk om andre regler der enn andre steder i landet  

Jo, FrP flagger at yrkesfag skal bli mer verdt og ønsker å sidestille mesterbrev med master. 

 

Anonymkode: 38f0b...f0e

Det må de gjerne, men er jo rent stemmebeite. Har ingen ting med innholdet i utdanningene å gjøre.

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Anbefaller å rapportere innlegg dere mener bryter med reglene slik at de kan bli ryddet fortere.

Ann Christin, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har Norge sett for mye reality og klapper frem personligheter som lager show. Det å drive AS Norge er ikke et show! Vi trenger kjedelige politikere som snakker politikk på en måte som vi må gidde sette oss litt inn i. Politikken skal ikke vinnes av den som er bredest i kjeften og har høyest glæm og sceneshow verdi! Vi ler av USA, men vel..., vi er av samme ulla selv. Gjør dere selv en tjeneste! Sett dere inn i politikken og ikke bare hør på den som hyler høyest, er kulest og penest. Det gjør dere til tapere! Det gjør hele Norge til tapere

Anonymkode: fcd1d...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre har Norge sett for mye reality og klapper frem personligheter som lager show. Det å drive AS Norge er ikke et show! Vi trenger kjedelige politikere som snakker politikk på en måte som vi må gidde sette oss litt inn i. Politikken skal ikke vinnes av den som er bredest i kjeften og har høyest glæm og sceneshow verdi! Vi ler av USA, men vel..., vi er av samme ulla selv. Gjør dere selv en tjeneste! Sett dere inn i politikken og ikke bare hør på den som hyler høyest, er kulest og penest. Det gjør dere til tapere! Det gjør hele Norge til tapere

Anonymkode: fcd1d...ff2

Så sant. 

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ulenissen skrev:

Men bare 14% mente Listhaug burde bli sittende mot 77% som mente hun måtte gå. 

Leger uten grenser mottok over 16 millioner av de som sympatiserte med Rødt sitt mistillitsforslag.... 

Du har forstått hvorfor det var riktig av henne å gå selv om hun hadde rett i det andre?? 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rabiat? Beskyldte han noen for å prioritere terroristenes sikkerhet framfor folkets...? 

Anonymkode: a1fdd...f45

Men det er jo det som gjøres? 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...