Gå til innhold

Listhaug trekker seg som justisminister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun kjører som ventet offerlinjen. Hun er utsatt for en heksejakt visstnok. Null selvinnsikt å spore. Unnskyldningen hennes for et par dager siden var tydeligvis null verd. Som en unnskyldning med jugekors bak ryggen. Problemet er bare at tilhengerne hennes kommer til å opphøye henne, om mulig, enda mer. Hun blir en moderne Jeanne D'Arc i deres øyne. 

Anonymkode: 6c1be...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen måtte jo være den voksne. Ap er jo en barnehage.

Anonymkode: 1fd2f...d7f

Ikke sant?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal beklage handlingen om man ikke angrer på den. Der har Listhaug handlet rett. Hun angrer selvsagt ikke på innlegget og kan da ikke beklage at det ble lagt ut. Det hun kan gjøre og også gjorde, var å beklage at noen ble såret/lei seg/støtt av innlegget. 

At folk blir så i harnisk at de velger å la dette gå utover barna hennes og familien hennes er jo grusomt og det minner litt om heksejakt. Altså der man for 3-400 år siden gravde og gravde for å finne alt som kan ha vært eller kunne ha vært og så henger ut offentlig. 

Mat stortinget er blitt en barnehage er jeg litt enig i. Det er blitt sånn «du sa det og jeg ble lei meg! Si unnskyld!» «jeg sier ikke unnskyld hvis ikke du.....» osv. Listhaug er like deltakende i å lage dette til en barnehage som de andre er. 

Hun har rett i en ting da. Støre er ikke egnet som statsminister. Han var en av to som deltok i en intern maktkamp i ap og bør derfor ikke ha en lederrolle. 

Ulemoen med dette er at oposisjonen og alle andre som tidligere har uttalt «en minister skal ikke uttale seg på denne måten» mister sitt argument. Nå er hun ikke minister og hva hun uttaler kan bli mer og verre og totalt uten konsekvens for henne selv. Valget er nok nøye gjennomtenkt pga akkurat dette. 

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

"Det folk mener"... Det du mener! Men ikke majoriteten, takk og pris!! Heldigvis har vi en majoritet av oppegående mennesker i Norge.

Anonymkode: d5c3b...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt utrolig hvordan hun klarer å rote det til. Det var da ingen andre enn hun selv som postet den facebook-posten! Å skylde på Hareide og Ap, kalle dem barnehage og at det er heksejakt, og det som verre er.

DET VAR HUN SOM STARTET DETTE. Hun er ikke noe offer, hun må ikke få bli en martyr i en sak hun startet!

HI

Anonymkode: ea5d7...13c

Hva var galt med den fb posten da? Hun hadde jo helt rett?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Det folk mener"... Det du mener! Men ikke majoriteten, takk og pris!! Heldigvis har vi en majoritet av oppegående mennesker i Norge.

Anonymkode: d5c3b...059

Joda, majoriteten! Bare at dere andre syter høyest!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, majoriteten! Bare at dere andre syter høyest!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Der tar du grundig feil! Ytterliggående høyre (lavt utdanna mennesker i samfunnet, som stemmer FRP), de snakker alltid høyest i debatter. Derfor tror du at det er majoriteten, fordi det er dem du ser. Men heldigvis tar du feil.

Anonymkode: d5c3b...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Der tar du grundig feil! Ytterliggående høyre (lavt utdanna mennesker i samfunnet, som stemmer FRP), de snakker alltid høyest i debatter. Derfor tror du at det er majoriteten, fordi det er dem du ser. Men heldigvis tar du feil.

Anonymkode: d5c3b...059

Hehe... nei. Bare nei.

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva var galt med den fb posten da? Hun hadde jo helt rett?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Hun LØY!Derfor måtte hun be om unnskyldning FIRE ganger!Snakk om å være blåst mellom øra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... nei. Bare nei.

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Du kan si hehe så mye du vil. Men du tar fortsatt feil. Det forstår majoriteten, og det er så deilig å tenke på :-) 

Anonymkode: d5c3b...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du grundig feil! Ytterliggående høyre (lavt utdanna mennesker i samfunnet, som stemmer FRP), de snakker alltid høyest i debatter. Derfor tror du at det er majoriteten, fordi det er dem du ser. Men heldigvis tar du feil.

Anonymkode: d5c3b...059

Nå er det vel ikke slik at det bare er de lavt utdannede som stemmer FrP. Kjenner flere med mange år på universitet, med høyt profilerte stillinger som stemmer FrP. De bare skriker ikke like høyt og derfor tror du at det bare er de med lav utdannelse som stemmer FrP. 

De aller fleste uføre og trygdede stemmer ap. Det er de som ønsker at de skal få mer, FrP vil ta fra de trygden. 

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIL ALLE DERE SOM KALLER DERE LIBERALISTER (altså, freppere som bruker "liberalisme" som argument til stadighet):

Hun trakk seg frivillig. Ingen tvang henne.

Mener dere at det ligger et "press" bak og at hun "ikke hadde et valg" så innser dere jo det så mange av oss har forklart gang på gang på gang på gang for dere, at folk som havner i ulykkelige situasjoner, som uteligger, ikke velger å havne i de vonde situasjonene. Det er press utenfra som gjør at slike mennesker ikke har noe valg. En uteligger blir ikke en uteligger fordi, "jeg tvies så godt med å sove under stjernene". En uteligger blir en uteligger fordi vedkommende ikke har noe valg, på grunn av press fra andre kanter.

Nå som dere har innsett det så faller hele premisset for FrP-ideologien bort. Da kan dere bli Ap-folk i stedet! :) 

Gratulerer med ny innsikt! :tommelsmil:

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd hun trakk seg. Men bra så vi slipper å få AP til makta. Det hadde vært det verst tenkelige scenario. Og Støre. Herregud støtte idiot skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: 7fb01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel ikke slik at det bare er de lavt utdannede som stemmer FrP. Kjenner flere med mange år på universitet, med høyt profilerte stillinger som stemmer FrP. De bare skriker ikke like høyt og derfor tror du at det bare er de med lav utdannelse som stemmer FrP. 

De aller fleste uføre og trygdede stemmer ap. Det er de som ønsker at de skal få mer, FrP vil ta fra de trygden. 

Anonymkode: 77c68...434

Du kan godt si det, gjerne flere ganger også. Men det er ikke riktig. Faktisk helt feil! Blant de med høy utdannelse er det et klart flertall av venstrevelgere og til dels høyrevelgere (men sjelden FRP). Det er ganske så kjent, dersom du har vært innom statsvitenskap på Universitetsnivå. Men for all del. Jeg er ikke her for å overbevise noen. Jeg er godt kjent med forskning på dette området, så det blir for dumt å diskutere med noen som ikke er det. 

Anonymkode: d5c3b...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan godt si det, gjerne flere ganger også. Men det er ikke riktig. Faktisk helt feil! Blant de med høy utdannelse er det et klart flertall av venstrevelgere og til dels høyrevelgere (men sjelden FRP). Det er ganske så kjent, dersom du har vært innom statsvitenskap på Universitetsnivå. Men for all del. Jeg er ikke her for å overbevise noen. Jeg er godt kjent med forskning på dette området, så det blir for dumt å diskutere med noen som ikke er det. 

Anonymkode: d5c3b...059

Kan du lenke til denne forskningen? Veldig interessert i å lese den. 

Hvis den ikke stemmer så bedriver du med det samme som listhaug; propaganda og løgn. 

Anonymkode: 38f0b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du grundig feil! Ytterliggående høyre (lavt utdanna mennesker i samfunnet, som stemmer FRP), de snakker alltid høyest i debatter. Derfor tror du at det er majoriteten, fordi det er dem du ser. Men heldigvis tar du feil.

Anonymkode: d5c3b...059

Jeg blir litt fascinert over at en del som stemmer rødt (jeg går utfra at du stemmer AP eller et annet parti på den rød grønne siden) faktisk klarer å uttrykke at alle som stemmer FRP er lavt utdannede mennesker. Jeg blir også fascinert av at Eskil Pedersen går ut og definerer alle som har sendt blomster til Listhaug som rasister når det er en blanding av alle typer mennesker som har sendt blomster til henne. Dagens politikk er rett og slett to steile fronter, og hverken den borgelige eller den rød grønne siden har sitt på det rene. Dagens politikk består jo mer av å slenge dritt og usannheter om hverandre, og der er absolutt alle partier deltakende. Jeg er sterkt uenig i retorikken til Støre og en del AP folk, men jeg er heller ikke enig i utsagnet Listhaug kom med. Det jeg savner i den politiske debatten er fokus på å løse de utfordringer Norge står ovenfor, men jeg er en smule skeptisk til om noen av landets politikere rett og slett klarer å fokus på det istede for å fokusere på å beskylde motstandere for alt mulig.

Anonymkode: caf70...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Østerdølen skrev:

Hun LØY!Derfor måtte hun be om unnskyldning FIRE ganger!Snakk om å være blåst mellom øra!

Løy?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan si hehe så mye du vil. Men du tar fortsatt feil. Det forstår majoriteten, og det er så deilig å tenke på :-) 

Anonymkode: d5c3b...059

Vel, du får må tro det du vil. Listhaug 1- Ap - 0

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir litt fascinert over at en del som stemmer rødt (jeg går utfra at du stemmer AP eller et annet parti på den rød grønne siden) faktisk klarer å uttrykke at alle som stemmer FRP er lavt utdannede mennesker. Jeg blir også fascinert av at Eskil Pedersen går ut og definerer alle som har sendt blomster til Listhaug som rasister når det er en blanding av alle typer mennesker som har sendt blomster til henne. Dagens politikk er rett og slett to steile fronter, og hverken den borgelige eller den rød grønne siden har sitt på det rene. Dagens politikk består jo mer av å slenge dritt og usannheter om hverandre, og der er absolutt alle partier deltakende. Jeg er sterkt uenig i retorikken til Støre og en del AP folk, men jeg er heller ikke enig i utsagnet Listhaug kom med. Det jeg savner i den politiske debatten er fokus på å løse de utfordringer Norge står ovenfor, men jeg er en smule skeptisk til om noen av landets politikere rett og slett klarer å fokus på det istede for å fokusere på å beskylde motstandere for alt mulig.

Anonymkode: caf70...16c

Nettopp. Fokus er å ta hverandre ikke de som burde tas! 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan godt si det, gjerne flere ganger også. Men det er ikke riktig. Faktisk helt feil! Blant de med høy utdannelse er det et klart flertall av venstrevelgere og til dels høyrevelgere (men sjelden FRP). Det er ganske så kjent, dersom du har vært innom statsvitenskap på Universitetsnivå. Men for all del. Jeg er ikke her for å overbevise noen. Jeg er godt kjent med forskning på dette området, så det blir for dumt å diskutere med noen som ikke er det. 

Anonymkode: d5c3b...059

Den forskningen må du lenke til. Jeg kjenner, som sagt, flere som har høye, statlige stillinger som stemmer FrP. Det kan ikke benektes. Jeg har havnet i en god del debatter med de gjennom årene. De fleste jeg kjenner stemmer FrP. Jeg står litt utenfor politisk utenfor i vennekretsen i og med at jeg stemmer noe annet. Jeg kjenner en som er ufør (ikke at den ene er en statistikk på noen måte) og hun stemmer ap. 

Og det å ha en master eller phd i statsvitenskap gjør deg ikke til ekspert. Jeg husker den gang vi skulle over til universitet og høyskoler. De som ikke visste hva de skulle gjøre eller var dritt lei av skole tok statsvitenskap. Det er ikke et fag som er høyt ansett akkurat. 

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den forskningen må du lenke til. Jeg kjenner, som sagt, flere som har høye, statlige stillinger som stemmer FrP. Det kan ikke benektes. Jeg har havnet i en god del debatter med de gjennom årene. De fleste jeg kjenner stemmer FrP. Jeg står litt utenfor politisk utenfor i vennekretsen i og med at jeg stemmer noe annet. Jeg kjenner en som er ufør (ikke at den ene er en statistikk på noen måte) og hun stemmer ap. 

Og det å ha en master eller phd i statsvitenskap gjør deg ikke til ekspert. Jeg husker den gang vi skulle over til universitet og høyskoler. De som ikke visste hva de skulle gjøre eller var dritt lei av skole tok statsvitenskap. Det er ikke et fag som er høyt ansett akkurat. 

Anonymkode: 77c68...434

I min krets er det de oppegående og høyt utdannende som stemmer FrP. De som ikke har utdanning eller jobb stemmer AP. AP stemmerne er jo liksom de som har falt utenom og som ikke er helt med. De vil jo gjerne ha alt "gratis" likevel...

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min krets er det de oppegående og høyt utdannende som stemmer FrP. De som ikke har utdanning eller jobb stemmer AP. AP stemmerne er jo liksom de som har falt utenom og som ikke er helt med. De vil jo gjerne ha alt "gratis" likevel...

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Jeg er veldig interessert i hvordan man klarer å forske på noe så personlig som hvilket parti man stemmer. Tar de da hensyn til at mange lyver eller ikke vil svare fordi de ikke vil si hva de stemmer? 

La oss si at en leder i PST blir spurt hva han/hun stemmer. Eller en ansatt i Forsvaret eller en toppleder/underleder i en stor norsk bedrift blir spurt hva de stemmer ved valg. Hvor sannsynlig er det at de i det hele tatt svarer? Og hvis de svarer, hvor sannsynlig er det at de svarer ærlig? 

Hos meg, som hos deg, så er de det høyt utdannede, oppegående menneskene som stemmer FrP. Jeg vet at en del uføre stemmer Rødt, men også ap. De uføre som stemmer FrP kan jo ikke ha mye i knollen om de stemmer til ulempe for seg selv. At de er enig med FrP i innvandringspolitikk er noe helt annet enn å stemme på de ved valg.

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...