Gå til innhold

Listhaug trekker seg som justisminister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva var galt med den fb posten da? Hun hadde jo helt rett?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Hun innrømte jo selv, fra Stortingets talerstol til og med, at hun ikke mente det hun skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig, hvor så du gribbementalitet...? 

Anonymkode: a1fdd...f45

Hvor så man ikke gribbementalitet? 

Med en gang det begynte å dra seg til slengte flere og flere seg på og sirkulerte rundt, hauset opp hverandre og klare til å gjøre sitt stikk for å ta henne. Jeg er helt for at man kan og bør kritisere i slike tilfeller, men det går an å gjøre det på en ordentlig måte. Her bar det tydelig preg av at de luktet blod og hivde seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumua skrev:

Hvor så man ikke gribbementalitet? 

Med en gang det begynte å dra seg til slengte flere og flere seg på og sirkulerte rundt, hauset opp hverandre og klare til å gjøre sitt stikk for å ta henne. Jeg er helt for at man kan og bør kritisere i slike tilfeller, men det går an å gjøre det på en ordentlig måte. Her bar det tydelig preg av at de luktet blod og hivde seg på. 

Kan du være mer konkret? For det jeg så var en samlet tropp av politikere som i meget saklige former påpekte at dette ikke var en ok måte å uttrykke seg på hvis man er statsråd, og særskilt justisminister. Og jeg så både Huitfeldt i Dax 18, og Støre, Hareide, Lysbakken og to overlevende fra Utøya i Debatten. Ingen oppførte seg som gribber. Alle påpekte bare at dette er uverdig for en statsråd, et slag under beltestedet for terrorofrene, og en merkelig utblinking av Ap som hovedfiende i en sak der alle partier (unntatt Høyre) var imot FrP.

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du være mer konkret? For det jeg så var en samlet tropp av politikere som i meget saklige former påpekte at dette ikke var en ok måte å uttrykke seg på hvis man er statsråd, og særskilt justisminister. Og jeg så både Huitfeldt i Dax 18, og Støre, Hareide, Lysbakken og to overlevende fra Utøya i Debatten. Ingen oppførte seg som gribber. Alle påpekte bare at dette er uverdig for en statsråd, et slag under beltestedet for terrorofrene, og en merkelig utblinking av Ap som hovedfiende i en sak der alle partier (unntatt Høyre) var imot FrP.

Anonymkode: a1fdd...f45

Uverdig er jeg enig i, men hvor er linken til Utøya? Hvordan ble den facebookposten tolket til å handle om Utøya? Det var for meg åpenbart ikke det den handlet om. At hun henger ut AP på den måten hun gjorde er lavmål, men det er jo ikke verre enn ting hun har postet før. Jeg stusset overhodet ikke på den posten, det var ingen overraskelse fra den kanten. Men jeg sliter veldig med å finne koblingen til Utøya, som det har blitt spunnet videre på. Inntrykket jeg sitter igjen med er at noen så sitt snitt til å tolke dette i den retningen for å skape en større reaksjon og hadde ikke vedkommende jobbet hardt for å få Utøya inn i dette så hadde denne facebookposten som så mange andre fra Listhaug forsvunnet ned i mørket den kom fra. Jeg mener det er et komplett lavmål fra begge kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mumua skrev:

Uverdig er jeg enig i, men hvor er linken til Utøya? Hvordan ble den facebookposten tolket til å handle om Utøya? Det var for meg åpenbart ikke det den handlet om. At hun henger ut AP på den måten hun gjorde er lavmål, men det er jo ikke verre enn ting hun har postet før. Jeg stusset overhodet ikke på den posten, det var ingen overraskelse fra den kanten. Men jeg sliter veldig med å finne koblingen til Utøya, som det har blitt spunnet videre på. Inntrykket jeg sitter igjen med er at noen så sitt snitt til å tolke dette i den retningen for å skape en større reaksjon og hadde ikke vedkommende jobbet hardt for å få Utøya inn i dette så hadde denne facebookposten som så mange andre fra Listhaug forsvunnet ned i mørket den kom fra. Jeg mener det er et komplett lavmål fra begge kanter.

Linken er at AP har funnet ut at de får en masse sympati om de bruker «vi ble rammet av terror». Så da fant de en link. Det var terrorister nevnt, vi ble rammet av terror.

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med å se koplingen til Utøya her...Jeg skjønner ikke hvordan man IKKE ser den! Umiddelbart! En terrorist slaktet unge mennesker på Utøya. Så beskylder hun Ap for å beskytte terrorister. Og det på premiere-dagen til Utøya-filmen. Altså, koplingen møter deg jo som et slag i trynet!

Anonymkode: 5570f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Linken er at AP har funnet ut at de får en masse sympati om de bruker «vi ble rammet av terror». Så da fant de en link. Det var terrorister nevnt, vi ble rammet av terror.

Anonymkode: 77c68...434

Men, de BLE rammet av terror. Det gjør Ap til et parti som er utsatt for noe som ingen andre partier i Norge har opplevd, takk og pris. De har noen såre og vonde erfaringer som de får smekk på lanken for av høyresiden om de prøver å vise til dem. Når justisministeren så delte et bilde der hun beskylder Ap for å sette terroristers rettigheter høyere enn landets sikkerhet, så er det klart at det er å slå dem der de er solbrent fra før, og så skal de ikke få lov til å minne om 22.juli? Når det aldri er greit å dra "22.juli-kortet" så lærer vi som samfunn fint lite av det som skjedde. Tankegodset til ABB om at Ap er landets svøpe spres nå lystig i sosiale medier med Sylvi Listhaug i fronten. Arbeiderpartiet kalles landssvikere og utsettes for hets og hat over en lav sko, og en av Frp sine ledende politikere nører oppunder med løgn. Selvfølgelig er det en sammenheng. Hvorfor hang ikke Sylvi ut alle de andre partiene som også stemte mot forslaget om at statsborgerskap skulle kunne fjernes utenom domstolene? Hvorfor nevnte hun først og fremst Støre i talen sin i dag? Tror du det er tilfeldig?

Anonymkode: 71c47...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sliter med å se koplingen til Utøya her...Jeg skjønner ikke hvordan man IKKE ser den! Umiddelbart! En terrorist slaktet unge mennesker på Utøya. Så beskylder hun Ap for å beskytte terrorister. Og det på premiere-dagen til Utøya-filmen. Altså, koplingen møter deg jo som et slag i trynet!

Anonymkode: 5570f...977

Hvis det er alt som skal til kan man jo dra koblingen alle veier. 11 september var også terror og se hvor det førte USA når de begynte å bruke det som grunn til alt som ble gjort. Hvis man ønsker å koble det dit så klarer man det, men for de som ikke automatisk tenker 22 juli hver gang terror blir nevnt så var dette bare nok en mørk post fra Listhaug. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Hun sier ikke det folk mener. Hun brøler det et mindretall mener. Den store majoriteten av Norges befolkning synes hun er en begredelig, men farlig vits.

Anonymkode: 55f76...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Tror vi trygt kan di at folket ikke er enig med Listhaug etter denne uken 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumua skrev:

Uverdig er jeg enig i, men hvor er linken til Utøya? Hvordan ble den facebookposten tolket til å handle om Utøya? Det var for meg åpenbart ikke det den handlet om. At hun henger ut AP på den måten hun gjorde er lavmål, men det er jo ikke verre enn ting hun har postet før. Jeg stusset overhodet ikke på den posten, det var ingen overraskelse fra den kanten. Men jeg sliter veldig med å finne koblingen til Utøya, som det har blitt spunnet videre på. Inntrykket jeg sitter igjen med er at noen så sitt snitt til å tolke dette i den retningen for å skape en større reaksjon og hadde ikke vedkommende jobbet hardt for å få Utøya inn i dette så hadde denne facebookposten som så mange andre fra Listhaug forsvunnet ned i mørket den kom fra. Jeg mener det er et komplett lavmål fra begge kanter.

Linken til Utøya er jo åpenbar: ordet terrorist pluss Ap. Å hive bensin på det bålet av Ap-hat som heter "Støre-er-landssviker" er livsfarlig når det gjøres fra høyeste hold. Det skjønner selv en døv og blind dverg, altså.

(Støre ble for øvrig selv utsatt for terror i Kabul.) 

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier ikke det folk mener. Hun brøler det et mindretall mener. Den store majoriteten av Norges befolkning synes hun er en begredelig, men farlig vits.

Anonymkode: 55f76...d95

Riktig. Og som øverste leder for justis, sikkerhet og beredskap, så er det lavmål å ikke ta sitt ansvar på alvor. 

Nå på slutten var hun jo helt skandaløs. Sier som Arne O. Holm: "At Sylvi Listhaug ble møtt med motargumenter og uenighet, er noe ganske annet enn sensur. Minst av alle bør en justisminister blande disse begrepene. Det vitner om en lovforståelse som står til stryk."

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mumua skrev:

Hvis det er alt som skal til kan man jo dra koblingen alle veier. 11 september var også terror og se hvor det førte USA når de begynte å bruke det som grunn til alt som ble gjort. Hvis man ønsker å koble det dit så klarer man det, men for de som ikke automatisk tenker 22 juli hver gang terror blir nevnt så var dette bare nok en mørk post fra Listhaug. 

Alt som skal til? Dette var så til de grader langt over alle mulige streker. Les innlegget litt lenger opp, som forklarer saken godt. Det er ikke tilfeldig at Listhaug kun dro frem AP i denne posten, selv om alle andre partier på Stortinget bortsett fra Høyre, var uenige med FrP i denne saken. At man i tillegg ikke ser at dette fyrer oppunder alle konspirasjonsteorier ytterst til høyre, nøyaktig samme teoriene som ABB gav som grunn for sin handling, er for meg en enda større gåte.

Anonymkode: 5570f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, de BLE rammet av terror. Det gjør Ap til et parti som er utsatt for noe som ingen andre partier i Norge har opplevd, takk og pris. De har noen såre og vonde erfaringer som de får smekk på lanken for av høyresiden om de prøver å vise til dem. Når justisministeren så delte et bilde der hun beskylder Ap for å sette terroristers rettigheter høyere enn landets sikkerhet, så er det klart at det er å slå dem der de er solbrent fra før, og så skal de ikke få lov til å minne om 22.juli? Når det aldri er greit å dra "22.juli-kortet" så lærer vi som samfunn fint lite av det som skjedde. Tankegodset til ABB om at Ap er landets svøpe spres nå lystig i sosiale medier med Sylvi Listhaug i fronten. Arbeiderpartiet kalles landssvikere og utsettes for hets og hat over en lav sko, og en av Frp sine ledende politikere nører oppunder med løgn. Selvfølgelig er det en sammenheng. Hvorfor hang ikke Sylvi ut alle de andre partiene som også stemte mot forslaget om at statsborgerskap skulle kunne fjernes utenom domstolene? Hvorfor nevnte hun først og fremst Støre i talen sin i dag? Tror du det er tilfeldig?

Anonymkode: 71c47...617

Touché.

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den forskningen må du lenke til. Jeg kjenner, som sagt, flere som har høye, statlige stillinger som stemmer FrP. Det kan ikke benektes. Jeg har havnet i en god del debatter med de gjennom årene. De fleste jeg kjenner stemmer FrP. Jeg står litt utenfor politisk utenfor i vennekretsen i og med at jeg stemmer noe annet. Jeg kjenner en som er ufør (ikke at den ene er en statistikk på noen måte) og hun stemmer ap. 

Og det å ha en master eller phd i statsvitenskap gjør deg ikke til ekspert. Jeg husker den gang vi skulle over til universitet og høyskoler. De som ikke visste hva de skulle gjøre eller var dritt lei av skole tok statsvitenskap. Det er ikke et fag som er høyt ansett akkurat. 

Anonymkode: 77c68...434

Emmm... altså du kjenner? Hva i alle dager har ditt bekjentskap med dette å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes Listhaug er så dårlig behandlet, leser dere ikke de politiske kommentatorenes innlegg? 

Anonymkode: 67941...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dere som synes Listhaug er så dårlig behandlet, leser dere ikke de politiske kommentatorenes innlegg? 

Anonymkode: 67941...d0c

Tror du kan avslutte setningen med "leser dere ikke?"

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ulenissen skrev:

Emmm... altså du kjenner? Hva i alle dager har ditt bekjentskap med dette å gjøre? 

Når en skriver at alle som stemmer FrP er lavt utdannet, så har det veldig mye med dette å gjøre, synes du ikke?

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumua skrev:

Uverdig er jeg enig i, men hvor er linken til Utøya? Hvordan ble den facebookposten tolket til å handle om Utøya? Det var for meg åpenbart ikke det den handlet om. At hun henger ut AP på den måten hun gjorde er lavmål, men det er jo ikke verre enn ting hun har postet før. Jeg stusset overhodet ikke på den posten, det var ingen overraskelse fra den kanten. Men jeg sliter veldig med å finne koblingen til Utøya, som det har blitt spunnet videre på. Inntrykket jeg sitter igjen med er at noen så sitt snitt til å tolke dette i den retningen for å skape en større reaksjon og hadde ikke vedkommende jobbet hardt for å få Utøya inn i dette så hadde denne facebookposten som så mange andre fra Listhaug forsvunnet ned i mørket den kom fra. Jeg mener det er et komplett lavmål fra begge kanter.

Jeg ser koblingen! Hvem andre er det som har beskyldt AP for å støtte terorister? For å snikislamisere Norge? Hvem var det som med en slik retorikk og forskrudde virkelighetssyn var det som tok livet av ungdommene på Utøya? Ser du fremdeles ikke linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, de BLE rammet av terror. Det gjør Ap til et parti som er utsatt for noe som ingen andre partier i Norge har opplevd, takk og pris. De har noen såre og vonde erfaringer som de får smekk på lanken for av høyresiden om de prøver å vise til dem. Når justisministeren så delte et bilde der hun beskylder Ap for å sette terroristers rettigheter høyere enn landets sikkerhet, så er det klart at det er å slå dem der de er solbrent fra før, og så skal de ikke få lov til å minne om 22.juli? Når det aldri er greit å dra "22.juli-kortet" så lærer vi som samfunn fint lite av det som skjedde. Tankegodset til ABB om at Ap er landets svøpe spres nå lystig i sosiale medier med Sylvi Listhaug i fronten. Arbeiderpartiet kalles landssvikere og utsettes for hets og hat over en lav sko, og en av Frp sine ledende politikere nører oppunder med løgn. Selvfølgelig er det en sammenheng. Hvorfor hang ikke Sylvi ut alle de andre partiene som også stemte mot forslaget om at statsborgerskap skulle kunne fjernes utenom domstolene? Hvorfor nevnte hun først og fremst Støre i talen sin i dag? Tror du det er tilfeldig?

Anonymkode: 71c47...617

Og Norge ble rammet av krigen også. Og vi ble rammet at finanskrisen. Byer, land og mennesker utsettes for terror hver dag. Det er «bare i Norge» vi ikke tåler å bli pirket litt på nesen. 

Ap er det største oposisjonspartiet, sylvis store skrekk-statsminister og derfor er det naturlig å «gå løs» på han. 

Jeg lurer litt på hva som hadde skjedd om man ikke hadde kommentert denne posten med et ord. Bare latt det forbigå i stillhet....

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og Norge ble rammet av krigen også. Og vi ble rammet at finanskrisen. Byer, land og mennesker utsettes for terror hver dag. Det er «bare i Norge» vi ikke tåler å bli pirket litt på nesen. 

Ap er det største oposisjonspartiet, sylvis store skrekk-statsminister og derfor er det naturlig å «gå løs» på han. 

Jeg lurer litt på hva som hadde skjedd om man ikke hadde kommentert denne posten med et ord. Bare latt det forbigå i stillhet....

Anonymkode: 77c68...434

Jeg får ikke helt tak i hva du mener, men om du ser på krigen 1940-45, så rammet det alle i Norge, og blir derfor ikke hlt sammenlignbart. Under finanskrisen så ble det vel ikke skutt så mange av en terrorist, så jeg sliter med å se hvor du vil med dette.

Det å ha meningsmotstandere i politikken er naturlig, men det å gå løs på noen, enten det er et parti eller en person, som det som har blitt gjort i denne saken er over en grense for hva som er akseptabelt. 

Med "denne posten" går jeg ut fra at du mener Sylvi Listhaugs facebookpost. Det er ikke første gangen hun er løs kanon på dekk, så om akkurat denne hadde blitt forbigått i stillhet, så hadde det snart dukket opp noe nytt. Jeg synes det er godt at det ikke ble forbigått og at det ble markert en grense for hva som er akseptabelt av en statsråd. Så gjenstår det å trekke lærdom fra dette.

Anonymkode: 71c47...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når en skriver at alle som stemmer FrP er lavt utdannet, så har det veldig mye med dette å gjøre, synes du ikke?

Anonymkode: 77c68...434

Frp har høyeste andelen med lavt utdannede. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med høyere utdanning som stemmer FrP, men kant ferre enn andre parti. Alle i min slekt uten utdanning eller med lav utdanning stemmer FrP. Selv om det stemmer med virkeligheten kan ikke jeg bruke det som argument i en debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Hvem er folk tror du? Jeg er ikke en del av dem hun uttaler seg på vegne av! 

Anonymkode: 60a2e...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sliter med å se koplingen til Utøya her...Jeg skjønner ikke hvordan man IKKE ser den! Umiddelbart! En terrorist slaktet unge mennesker på Utøya. Så beskylder hun Ap for å beskytte terrorister. Og det på premiere-dagen til Utøya-filmen. Altså, koplingen møter deg jo som et slag i trynet!

Anonymkode: 5570f...977

OMG! Det var to helt ulike typer terorister, hvis man ikke vet det så har man ikke fått med seg NOE. Herregud! Pinlig!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OMG! Det var to helt ulike typer terorister, hvis man ikke vet det så har man ikke fått med seg NOE. Herregud! Pinlig!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

At du i det hele tatt kommer med en slik kommentar er enda mer pinlig. Da har du virkelig ikke skjønt poenget. 

Anonymkode: 5570f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...