Gå til innhold

Listhaug trekker seg som justisminister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, du får må tro det du vil. Listhaug 1- Ap - 0

Anonymkode: 1ed5f...ca6

The bitch is gone! Folket 1 - Listhaug 0  :nigo:

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig trasig at det skulle bli et så stort sirkus av hele greia. Var det lurt at Listhaug la ut den posten? Nei. Fortjente hun det oppstyret? Nei. 

Alt dette tullet skyldes Rødt sitt tåpelige engasjement og hvor de kun har ventet på at Sylvi skulle gjøre ett eller annet som de kunne angripe, dette har de jo sagt siden de klarte å komme seg inn på stortinget. Det er et stort tap at hun gikk til slutt, hun var en av de få politikerne som faktisk snakket fra levra og ut - man kunne aldri misforstå hennes meninger og hennes prinsipper. Ser man på f.eks. Støre så seiler han etter vindretningen, og ja, han er virkelig ikke egnet som statsminister slik som Listhaug påpekte. Venstresida har jo blåst hele greia ut av proporsjoner, hjelpes.. Men takket være KRF's håndtering av saken så vil mange av KRF's velgere løpe over til høyresida - hurra

 

Anonymkode: 04586...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig interessert i hvordan man klarer å forske på noe så personlig som hvilket parti man stemmer. Tar de da hensyn til at mange lyver eller ikke vil svare fordi de ikke vil si hva de stemmer? 

La oss si at en leder i PST blir spurt hva han/hun stemmer. Eller en ansatt i Forsvaret eller en toppleder/underleder i en stor norsk bedrift blir spurt hva de stemmer ved valg. Hvor sannsynlig er det at de i det hele tatt svarer? Og hvis de svarer, hvor sannsynlig er det at de svarer ærlig? 

Hos meg, som hos deg, så er de det høyt utdannede, oppegående menneskene som stemmer FrP. Jeg vet at en del uføre stemmer Rødt, men også ap. De uføre som stemmer FrP kan jo ikke ha mye i knollen om de stemmer til ulempe for seg selv. At de er enig med FrP i innvandringspolitikk er noe helt annet enn å stemme på de ved valg.

Anonymkode: 77c68...434

Eh? Var denne til meg?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

The bitch is gone! Folket 1 - Listhaug 0  :nigo:

Anonymkode: 917f4...4bc

Folket er jo taperne her, dvs om du er lovlydig nordmann. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den forskningen må du lenke til. Jeg kjenner, som sagt, flere som har høye, statlige stillinger som stemmer FrP. Det kan ikke benektes. Jeg har havnet i en god del debatter med de gjennom årene. De fleste jeg kjenner stemmer FrP. Jeg står litt utenfor politisk utenfor i vennekretsen i og med at jeg stemmer noe annet. Jeg kjenner en som er ufør (ikke at den ene er en statistikk på noen måte) og hun stemmer ap. 

Og det å ha en master eller phd i statsvitenskap gjør deg ikke til ekspert. Jeg husker den gang vi skulle over til universitet og høyskoler. De som ikke visste hva de skulle gjøre eller var dritt lei av skole tok statsvitenskap. Det er ikke et fag som er høyt ansett akkurat. 

Anonymkode: 77c68...434

Du kan få et par linker:

https://forskning.no/valg-politikk-sosiologi/2009/09/frp-ikke-professoren

https://www.dagsavisen.no/innenriks/helt-typisk-ditt-parti-1.1018667

https://www.ssb.no/valg/statistikker/vund

Anonymkode: bb9ea...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh? Var denne til meg?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Ja. Du svarte meg og jeg svarte deg. Vi bekreftet hverandre (mener jeg) og jeg la til litt.

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folket er jo taperne her, dvs om du er lovlydig nordmann. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Nei, det er fru Sutringsfrihet som har tapt. En justisminister som vil sette "trygghet" foran lov og rett er ikke bare en dårlig justisminister, det er en farlig justisminister.

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du grundig feil! Ytterliggående høyre (lavt utdanna mennesker i samfunnet, som stemmer FRP), de snakker alltid høyest i debatter. Derfor tror du at det er majoriteten, fordi det er dem du ser. Men heldigvis tar du feil.

Anonymkode: d5c3b...059

Hva i alle dager? Selvfølgelig er inntrykket at det er "lavt utdanna mennesker" som kun stemmer FRP fordi det er det mediabildene gir, det er ingen hemmelighet hvor dagbladet/dagbladet og de andre avisene står i forhold til Høyre-/Venstre-siden 

Jeg selv er høyt utdanna og stemmer FRP og kommer alltid til å gjøre det. Men det er aldri noe jeg fronter ute i sosiale settinger, det er ingen som har noe med det å gjøre.  

Anonymkode: 04586...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Du svarte meg og jeg svarte deg. Vi bekreftet hverandre (mener jeg) og jeg la til litt.

Anonymkode: 77c68...434

Ok😊 Misforstod deg litt da👍🏻

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her bekrefter jo det jeg sier. Når det ble skrevet i parentes at FrP-velgere består av lavt utdannede, så svarte jeg at det ikke er kun lavt utdannede og at jeg kjenner flere ledere og personer med høye, profilerte stillinger som stemmer FrP. 

Jeg stemmer, som sagt, ikke FrP. Men jeg vet at det ikke er bare lavt utdannede som stemmer FrP. 

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er fru Sutringsfrihet som har tapt. En justisminister som vil sette "trygghet" foran lov og rett er ikke bare en dårlig justisminister, det er en farlig justisminister.

Anonymkode: 917f4...4bc

Herregud... du skjønner det ikke? Om noen år vil du ha skjønt det, og da er det kanskje for sent...

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at hun som bruker hatretorikk og slenger ut seg ekstreme påstander om partimotstandere kaller norsk politikk for en barnehage. Er det noe som har oppført seg seg barnslig og uten verdighet så er det Listhaug. Hun var minister og burde oppføre seg deretter. Dette startet hun selv og flott at hun gikk av. Ikke et ord om at hun kunne ha bidratt i koset, bare alle andre er slemme, barnslige og uten ryggrad. 

 

VIKTIG AT VI TAR AVSTAND FRA DENNE TRUMPRETORIKKEN SOM LISTHAUG STÅR I BRESJEN FOR I NORGE.  Jeg er ikke en stor fan av Støre, men synes Listhaugs prosjekt om å gjøre AP og Støre til unasjonale fiender av den norske stat er en skremmende linje å legge seg på. Oss mot dem. Her kan vi trekke direkte linjer til politikken i Europa før andre verdenskrig. Helt nødvendig at det ble trukket en linje for hva som er greit og ikke i norsk politikk. Man kan ikke sitte i norsk regjering og samtidig fyre opp under fremmedfrykt og hat på nettet som et hvilket som helst nettroll. Hvis Listhaug vil sitte på nett og hetse politikere får hun gjøre det, men ikke som minister tenker jeg. Der må det faktisk gå en grense.

Anonymkode: c5eff...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er fru Sutringsfrihet som har tapt. En justisminister som vil sette "trygghet" foran lov og rett er ikke bare en dårlig justisminister, det er en farlig justisminister.

Anonymkode: 917f4...4bc

Hva i alle dager er dette for et lavmål? Å bruke «Sutringsfrihet» sier alt....

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... du skjønner det ikke? Om noen år vil du ha skjønt det, og da er det kanskje for sent...

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Jeg er ikke enig med vedkommende du besvarte, men en slik retorikk du bruker er ikke veldig smart hvis du ønsker å få frem dine synspunkter. Å komme med fordekte dommedags profetier er aldri en god måte å argumentere på.

Anonymkode: caf70...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her bekrefter jo det jeg sier. Når det ble skrevet i parentes at FrP-velgere består av lavt utdannede, så svarte jeg at det ikke er kun lavt utdannede og at jeg kjenner flere ledere og personer med høye, profilerte stillinger som stemmer FrP. 

Jeg stemmer, som sagt, ikke FrP. Men jeg vet at det ikke er bare lavt utdannede som stemmer FrP. 

Anonymkode: 77c68...434

Selvfølgelig er det ikke bare lavt utdannede. Listig har for eksempel så vidt jeg vet høyere utdanning. Den typiske frp-velgeren har imidlertid lavere utdanning enn velgeren i noe annet parti.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke bare lavt utdannede. Listig har for eksempel så vidt jeg vet høyere utdanning. Den typiske frp-velgeren har imidlertid lavere utdanning enn velgeren i noe annet parti.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Beklager at Listhaug ble Listig. Det var autokorret og ikke meningen.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke bare lavt utdannede. Listig har for eksempel så vidt jeg vet høyere utdanning. Den typiske frp-velgeren har imidlertid lavere utdanning enn velgeren i noe annet parti.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Det var stigmatiseringen jeg reagerte på 

«de som stemmer FrP (dvs lavt utdannede)» 

Da ba jeg om forsking som kan bekrefte det  og linjene du la ut avkrefter det hun skrev. 

Så da er vi jo enige

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager at Listhaug ble Listig. Det var autokorret og ikke meningen.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Haha! Jeg leste Listig som Listhaug. Så ikke den feilen😂

Anonymkode: 77c68...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig trasig at det skulle bli et så stort sirkus av hele greia. Var det lurt at Listhaug la ut den posten? Nei. Fortjente hun det oppstyret? Nei. 

Alt dette tullet skyldes Rødt sitt tåpelige engasjement og hvor de kun har ventet på at Sylvi skulle gjøre ett eller annet som de kunne angripe, dette har de jo sagt siden de klarte å komme seg inn på stortinget. Det er et stort tap at hun gikk til slutt, hun var en av de få politikerne som faktisk snakket fra levra og ut - man kunne aldri misforstå hennes meninger og hennes prinsipper. Ser man på f.eks. Støre så seiler han etter vindretningen, og ja, han er virkelig ikke egnet som statsminister slik som Listhaug påpekte. Venstresida har jo blåst hele greia ut av proporsjoner, hjelpes.. Men takket være KRF's håndtering av saken så vil mange av KRF's velgere løpe over til høyresida - hurra

 

Anonymkode: 04586...853

Men er det ikke flott at et lite parti som Rødt klarte, med hjelp av andre, å velte MS Listhaug?  FrP er jo eksperter på å framlegge det som om de taler hele Norges sak, men så viser det seg at toleranse, respekt, solidaritet og et varmt samfunn er viktige pilarer enda. Det er godt å se. I tillegg ble det 16,7 mill inn til Leger uten grenser. 

Anonymkode: bfe16...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager at Listhaug ble Listig. Det var autokorret og ikke meningen.

Anonymkode: bb9ea...b2b

You nailed it! Hun ER jo dessverre svært listig... 

Anonymkode: bfe16...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trist at AP og venstresiden får lov å drive med slik mobbing og syting. Hun var jo den som turte si det folk mener og som ser virkeligheten og ikke bare prøver være PT hele tiden på bekostning av land og folk slik AP/venstresiden gjør. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Oj...bare oj! Her er det noen som ikke har fulgt med i timen gitt...du skjønner at du bør få med deg litt mer av saken en bare det som Listhaug selv skriver på sin egen facebook-side eller? Fy faen, sånne som deg gjør meg livredd...skulle faktisk ikke hatt stemmerett

Anonymkode: cebd1...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

You nailed it! Hun ER jo dessverre svært listig... 

Anonymkode: bfe16...cde

Jeg er faktisk lei for den feilen. Å bruke tppnavn på hverandre ødelegger for en saklig debatt. Det kunne vært morsomt hvis det var i en annen ammenheng, men i denne saken som delvis dreier seg om det å kalle hverandre stygge ting var det uheldig.

Anonymkode: bb9ea...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig trasig at det skulle bli et så stort sirkus av hele greia. Var det lurt at Listhaug la ut den posten? Nei. Fortjente hun det oppstyret? Nei. 

Alt dette tullet skyldes Rødt sitt tåpelige engasjement og hvor de kun har ventet på at Sylvi skulle gjøre ett eller annet som de kunne angripe, dette har de jo sagt siden de klarte å komme seg inn på stortinget. Det er et stort tap at hun gikk til slutt, hun var en av de få politikerne som faktisk snakket fra levra og ut - man kunne aldri misforstå hennes meninger og hennes prinsipper. Ser man på f.eks. Støre så seiler han etter vindretningen, og ja, han er virkelig ikke egnet som statsminister slik som Listhaug påpekte. Venstresida har jo blåst hele greia ut av proporsjoner, hjelpes.. Men takket være KRF's håndtering av saken så vil mange av KRF's velgere løpe over til høyresida - hurra

 

Anonymkode: 04586...853

Å snakke fra levra er én ting.

Å beskylde stortingskolleger for å ivareta terrorister framfor folket er noe helt annet.

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva jeg hører:

"Jeg forlanger å bli trodd på at jeg er oppriktig når jeg presses til å si unnskyld - men jeg forlanger også å kunne fortsette å gjøre det jeg ba om unnskyldning for". 


Oppriktigheten i egen høye person...

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Løy?

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Ja, hun løy. Facebook-posten hennes hadde ingen rot i virkeligheten. Å anklage et parti for å ivareta terroristers rettigheter mer enn nasjonens sikkerhet, er bare tull. Det er konspirasjonsteorier og sverting. Alt iscenesatt av Norges (tidligere) justis- og innvandringsminister. Det er jo helt absurd, ser du det ikke?

HI

Anonymkode: ea5d7...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...