Gå til innhold

Listhaug trekker seg som justisminister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun løy. Facebook-posten hennes hadde ingen rot i virkeligheten. Å anklage et parti for å ivareta terroristers rettigheter mer enn nasjonens sikkerhet, er bare tull. Det er konspirasjonsteorier og sverting. Alt iscenesatt av Norges (tidligere) justis- og innvandringsminister. Det er jo helt absurd, ser du det ikke?

HI

Anonymkode: ea5d7...13c

Ene dagen ba hun om "unnskyld" for facebook-posten, den neste takket hun for støtten hun fikk for den.

Hun er bare så oppriktig.

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ironisk at hun som bruker hatretorikk og slenger ut seg ekstreme påstander om partimotstandere kaller norsk politikk for en barnehage. Er det noe som har oppført seg seg barnslig og uten verdighet så er det Listhaug. Hun var minister og burde oppføre seg deretter. Dette startet hun selv og flott at hun gikk av. Ikke et ord om at hun kunne ha bidratt i koset, bare alle andre er slemme, barnslige og uten ryggrad. 

 

VIKTIG AT VI TAR AVSTAND FRA DENNE TRUMPRETORIKKEN SOM LISTHAUG STÅR I BRESJEN FOR I NORGE.  Jeg er ikke en stor fan av Støre, men synes Listhaugs prosjekt om å gjøre AP og Støre til unasjonale fiender av den norske stat er en skremmende linje å legge seg på. Oss mot dem. Her kan vi trekke direkte linjer til politikken i Europa før andre verdenskrig. Helt nødvendig at det ble trukket en linje for hva som er greit og ikke i norsk politikk. Man kan ikke sitte i norsk regjering og samtidig fyre opp under fremmedfrykt og hat på nettet som et hvilket som helst nettroll. Hvis Listhaug vil sitte på nett og hetse politikere får hun gjøre det, men ikke som minister tenker jeg. Der må det faktisk gå en grense.

Anonymkode: c5eff...f96

Projisering. Jeg ser det stadig vekk blant barn. De anklager andre barn for det de selv er skyldige i. Hun projiserer.

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj...bare oj! Her er det noen som ikke har fulgt med i timen gitt...du skjønner at du bør få med deg litt mer av saken en bare det som Listhaug selv skriver på sin egen facebook-side eller? Fy faen, sånne som deg gjør meg livredd...skulle faktisk ikke hatt stemmerett

Anonymkode: cebd1...a30

Det er "sånne som meg"du er redd for? Da lurer jeg på hva/hvem du er? 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å snakke fra levra er én ting.

Å beskylde stortingskolleger for å ivareta terrorister framfor folket er noe helt annet.

Anonymkode: a1fdd...f45

Men det er jo den veien de andre går... 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun løy. Facebook-posten hennes hadde ingen rot i virkeligheten. Å anklage et parti for å ivareta terroristers rettigheter mer enn nasjonens sikkerhet, er bare tull. Det er konspirasjonsteorier og sverting. Alt iscenesatt av Norges (tidligere) justis- og innvandringsminister. Det er jo helt absurd, ser du det ikke?

HI

Anonymkode: ea5d7...13c

Nei, det er ikke absurd. Skummelt at ikke folk ser at hun er nærmere sannheten enn de andre. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... nei. Bare nei.

Anonymkode: 1ed5f...ca6

I denne saken har Listhaug ikke bare fått støtte av nav klienter og nazister, men helt vanlige folk fra hjelpepleiere til advokater.

Hun har også fått støtte fra folk som i utgangspunktet støtter andre partier. 

Sosialistene tar feil , Listhaug har stor støtte i folket, veldig mange støtter henne til og med innvandrer kvinner støtter henne.

Jeg selv stemmer heller ikke FrP, men jeg liker Listhaug. Har også en del venninner med invandrerbakgrunn som støtter henne.

Anonymkode: e6940...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I denne saken har Listhaug ikke bare fått støtte av nav klienter og nazister, men helt vanlige folk fra hjelpepleiere til advokater.

Hun har også fått støtte fra folk som i utgangspunktet støtter andre partier. 

Sosialistene tar feil , Listhaug har stor støtte i folket, veldig mange støtter henne til og med innvandrer kvinner støtter henne.

Jeg selv stemmer heller ikke FrP, men jeg liker Listhaug. Har også en del venninner med invandrerbakgrunn som støtter henne.

Anonymkode: e6940...327

Forskjellen er at hennes parti ikke bare støttes av nynazister, men også støtter nynazister.

 

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i stor grad holdt meg unna debatten, men et par setninger vil jeg komme med.

Jeg er ingen fan av Listhaug og måten hun driver politikk på, men hvordan de fikk denne saken til å handle om 22 juli fascinerer meg. Jeg synes venstresiden har oppført seg som desperate gribber i denne saken og det viser at norsk politikk generelt er på et altfor lavt nivå. Det er rene ungdomsskole-mentaliteten blant mange av dem og det er pinlig og uverdig.

Høyresiden imponerer heller ikke nevneverdig, men jeg berømmer Erna Solberg for å være en flott statsminister som tørr å stå i motvind. Støre er dessverre en totalflopp som partileder, noe som er trist for et så stort parti. 

Nå er altså FRP's desidert løseste kanon utnevnt som midlertidig justisminister og hvis noen tror han er et bedre alternativ så blir jeg bekymret. Listhaug visste iallefall hva hun holdt på med, til tross for at mye var kontroversielt og diskutabelt. 

Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å stemme annet enn blankt ved neste valg dersom dette er nivået politikken skal ligge på. Og tilhengere av SAMTLIGE partier går løs på hverandre som om det ikke er noen morgendag! Hvor er verdigheten, stoltheten og respekten? Hvordan kan vi mennesker oppføre oss slik mot hverandre? Det gjelder like mye venstre som høyresiden, det jeg har sett så langt fra begge sider er bare trist.

Endret av Mumua
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... nei. Bare nei.

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Frp hverken var eller er Norges største parti. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 94881...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er at hennes parti ikke bare støttes av nynazister, men også støtter nynazister.

 

Anonymkode: 917f4...4bc

Det blir vel det samme som å si at AP støttes av terrorister i kjølvannet av at Støre ble avslørt å ha forbindelse med Hamas og ikke minst han Ap'eren som reiste ned til Somalia og sprengte seg selv og 8 andre i lufta...

Anonymkode: e6940...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det blir vel det samme som å si at AP støttes av terrorister i kjølvannet av at Støre ble avslørt å ha forbindelse med Hamas og ikke minst han Ap'eren som reiste ned til Somalia og sprengte seg selv og 8 andre i lufta...

Anonymkode: e6940...327

Ap er et bredt parti som treffer mange, derfor er det vanskelig å unngå at også umoralske personer støtter opp om politikken til Ap. Forskjellen er at Ap ikke støtter terrorister og nazister. Det gjør FrPs medlemmer.

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ap er et bredt parti som treffer mange, derfor er det vanskelig å unngå at også umoralske personer støtter opp om politikken til Ap. Forskjellen er at Ap ikke støtter terrorister og nazister. Det gjør FrPs medlemmer.

Anonymkode: 917f4...4bc

Hahaha... dagens!!

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ap er et bredt parti som treffer mange, derfor er det vanskelig å unngå at også umoralske personer støtter opp om politikken til Ap. Forskjellen er at Ap ikke støtter terrorister og nazister. Det gjør FrPs medlemmer.

Anonymkode: 917f4...4bc

😂😂😂😂😂😂😂 Jeg støtter FrP, og støtter definitivt ikke nazismen.

Har høy utdannelse og har venner fra flere verdensdeler.

Anonymkode: e6940...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂😂😂😂 Jeg støtter FrP, og støtter definitivt ikke nazismen.

Har høy utdannelse og har venner fra flere verdensdeler.

Anonymkode: e6940...327

Dersom du har høy utdannelse, så vet du kanskje at du ikke er et representativt utvalg for befolkningen. :skya:

Anonymkode: d5c3b...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du har høy utdannelse, så vet du kanskje at du ikke er et representativt utvalg for befolkningen. :skya:

Anonymkode: d5c3b...059

Eller for FrP. ;) 

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig når venstresiden, som jeg for så vidt selv er en del av, gjør nøyaktig det samme som de forakter FrP for å gjøre.

Anonymkode: 8ed96...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke absurd. Skummelt at ikke folk ser at hun er nærmere sannheten enn de andre. 

Anonymkode: 1ed5f...ca6

Hvilken sannhet?

Anonymkode: bb9ea...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så artig når venstresiden, som jeg for så vidt selv er en del av, gjør nøyaktig det samme som de forakter FrP for å gjøre.

Anonymkode: 8ed96...47a

Støtter nynazister? "Setter terroristers rettigheter foran rikets sikkerhet"?

B7ekWTPIAAIE6rP.jpg

Anonymkode: 917f4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du lenke til denne forskningen? Veldig interessert i å lese den. 

Hvis den ikke stemmer så bedriver du med det samme som listhaug; propaganda og løgn. 

Anonymkode: 38f0b...f0e

Ikke meg som påstod det med partitilhørighet og utdanning eller mangel på utdanning, men det den andre anonyme skrev er velkjent.

Stortingsvalget 2017: "Andelen velgere med universitets- eller høyskoleutdanning på høyere nivå er størst i SV og Venstre med 39 prosent. Så vel KrF- som MDG-velgere har en høyere andel høyt utdannede velgere enn Høyre.

Lavest andel med høy utdanning finner vi i Frp og Senterpartiet, der henholdsvis 10 og 17 prosent har universitets- eller høyskoleutdanning på høyere nivå.

Frp-velgerne har en høyere andel lavt utdannede enn andre partier. 7 prosent oppgir at de bare har folkeskoleutdanning, og 45 prosent har ikke utdanning utover videregående skole." https://www.dinside.no/okonomi/slik-er-inntekts--og-utdanningsniva-til-velgerne/68648153

Det er også sett tydelige sammenhenger mellom fremmedfiendtlige holdninger og lavere utdanning. Forskning har også vist at veldig sterke meninger reduserer evnen til å tenke rasjonelt (en studie fra Yale for få år tilbake).

Anonymkode: ce3dd...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtter nynazister? "Setter terroristers rettigheter foran rikets sikkerhet"?

B7ekWTPIAAIE6rP.jpg

Anonymkode: 917f4...4bc

Og etter fem år i regjering så viser Jensen tydelig at hun verner Krekar like mye som hun beskyldte Stoltenberg for å gjøre i den linken din...


Etter at Frp hadde sittet en liten stund i regjering høsten 2013 sa Jensen "Frp er opptatt av å ivareta sunne rettsstatsprinsipper. Vi sender ikke mennesker, uansett hva de har gjort, til en galge."

Det var vel hardt å komme i regjering og oppdage at de faktisk må forholde seg til landets lover og internasjonale rettigheter og avtaler Norge har forpliktet seg til.

Anonymkode: ce3dd...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mumua skrev:

Jeg har i stor grad holdt meg unna debatten, men et par setninger vil jeg komme med.

Jeg er ingen fan av Listhaug og måten hun driver politikk på, men hvordan de fikk denne saken til å handle om 22 juli fascinerer meg. Jeg synes venstresiden har oppført seg som desperate gribber i denne saken og det viser at norsk politikk generelt er på et altfor lavt nivå. Det er rene ungdomsskole-mentaliteten blant mange av dem og det er pinlig og uverdig.

Høyresiden imponerer heller ikke nevneverdig, men jeg berømmer Erna Solberg for å være en flott statsminister som tørr å stå i motvind. Støre er dessverre en totalflopp som partileder, noe som er trist for et så stort parti. 

Nå er altså FRP's desidert løseste kanon utnevnt som midlertidig justisminister og hvis noen tror han er et bedre alternativ så blir jeg bekymret. Listhaug visste iallefall hva hun holdt på med, til tross for at mye var kontroversielt og diskutabelt. 

Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å stemme annet enn blankt ved neste valg dersom dette er nivået politikken skal ligge på. Og tilhengere av SAMTLIGE partier går løs på hverandre som om det ikke er noen morgendag! Hvor er verdigheten, stoltheten og respekten? Hvordan kan vi mennesker oppføre oss slik mot hverandre? Det gjelder like mye venstre som høyresiden, det jeg har sett så langt fra begge sider er bare trist.

Støtter denne!

Anonymkode: 46d7a...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

The bitch is gone! Folket 1 - Listhaug 0  :nigo:

Anonymkode: 917f4...4bc

Å, hun kommer nok sterkere tilbake ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ene dagen ba hun om "unnskyld" for facebook-posten, den neste takket hun for støtten hun fikk for den.

Hun er bare så oppriktig.

Anonymkode: 917f4...4bc

Og det hun har bedt om unnskyldning for, skal hun nå begynne å gjøre mer av; til pass for dem som ikke trodde på henne da hun sa unnskyld! 

Logikken er upåklagelig... 😂

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du har høy utdannelse, så vet du kanskje at du ikke er et representativt utvalg for befolkningen. :skya:

Anonymkode: d5c3b...059

Utdann befolkningen NÅ! 

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Jeg har i stor grad holdt meg unna debatten, men et par setninger vil jeg komme med.

Jeg er ingen fan av Listhaug og måten hun driver politikk på, men hvordan de fikk denne saken til å handle om 22 juli fascinerer meg. Jeg synes venstresiden har oppført seg som desperate gribber i denne saken og det viser at norsk politikk generelt er på et altfor lavt nivå. Det er rene ungdomsskole-mentaliteten blant mange av dem og det er pinlig og uverdig.

Høyresiden imponerer heller ikke nevneverdig, men jeg berømmer Erna Solberg for å være en flott statsminister som tørr å stå i motvind. Støre er dessverre en totalflopp som partileder, noe som er trist for et så stort parti. 

Nå er altså FRP's desidert løseste kanon utnevnt som midlertidig justisminister og hvis noen tror han er et bedre alternativ så blir jeg bekymret. Listhaug visste iallefall hva hun holdt på med, til tross for at mye var kontroversielt og diskutabelt. 

Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å stemme annet enn blankt ved neste valg dersom dette er nivået politikken skal ligge på. Og tilhengere av SAMTLIGE partier går løs på hverandre som om det ikke er noen morgendag! Hvor er verdigheten, stoltheten og respekten? Hvordan kan vi mennesker oppføre oss slik mot hverandre? Det gjelder like mye venstre som høyresiden, det jeg har sett så langt fra begge sider er bare trist.

Helt ærlig, hvor så du gribbementalitet...? 

Anonymkode: a1fdd...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...