Gå til innhold

Høye krav i barneidrett


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp! " Med to friske foreldre...". Mine barn har ikke to friske foreldre, de har én syk. Jeg gjør så godt jeg kan, men klarer ikke å fungere like bra som TO FRISKE foreldre. Er det rart jeg blir provosert og ikke minst SÅRET når folk sitter og lirer av seg pisspreik som "man får til det man VIL få til". Så navlebeskuende er det rett og slett ikke lov til å være!

Tro meg: det er ikke viljen det står på!

Anonymkode: 73565...678

Det er klart man blir såret, men det er også klart at ingenting av det som er skrevet er rettet mot deg. Jeg for min del kjører stort sett alltid andres unger, noen fordi de har bare en forelder som er syk, noen fordi de har foreldre fra Eritrea uten førerkort og noen fordi de har foreldre som ikke gidder. For meg er det viktig å gjøre mitt for at de som vil, faktisk kan fortsette. Det skal i hvert fall ikke være hva foreldrene klarer eller ikke som bestemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp! " Med to friske foreldre...". Mine barn har ikke to friske foreldre, de har én syk. Jeg gjør så godt jeg kan, men klarer ikke å fungere like bra som TO FRISKE foreldre. Er det rart jeg blir provosert og ikke minst SÅRET når folk sitter og lirer av seg pisspreik som "man får til det man VIL få til". Så navlebeskuende er det rett og slett ikke lov til å være!

Tro meg: det er ikke viljen det står på!

Anonymkode: 73565...678

Det er faktisk mange aleneforeldre eller foreldre med partner i Nordsjøen, i utenlandsoppdrag, osv osv, som har årelang erfaring med å fungere "like bra som TO FRISKE" foreldre. Men du er mer opptatt av din egen syke navle - det er forsåvidt naturlig, men ikke spre den gørra til andre som faktisk også har sitt. Dine barn har nok EN frisk forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

 Dine barn har nok EN frisk forelder.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med dette. Anklager du meg for å lyve om at jeg er syk? Eller sikter du til "faren" (jeg bruker anførselstegn av en grunn).

Anonymkode: 73565...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg ville ha frem var at man ikke skal dømme folk hvis man ikke vet alt om dem. Jeg håper dere som diskuterer mot meg i det miste er enig i dette. At man selv har utfordringer er ingen grunn til å forvente at alle andre skal klare det samme som en selv.

Skremmende å se hvor mye motbør jeg møtte. Selv om det ikke kommer som noen overraskelse fra enkelte...

Anonymkode: 73565...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt jeg ville ha frem var at man ikke skal dømme folk hvis man ikke vet alt om dem. Jeg håper dere som diskuterer mot meg i det miste er enig i dette. At man selv har utfordringer er ingen grunn til å forvente at alle andre skal klare det samme som en selv.

Skremmende å se hvor mye motbør jeg møtte. Selv om det ikke kommer som noen overraskelse fra enkelte...

Anonymkode: 73565...678

Du tar alt som blir sagt her som personlige angrep mot deg, mens det i stedet var forsøk på å diskutere hva slags krav barneidretten kan og bør stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Du tar alt som blir sagt her som personlige angrep mot deg, mens det i stedet var forsøk på å diskutere hva slags krav barneidretten kan og bør stille..

Joda, men det må være lov å kommentere på innlegg som kommer. 

Anonymkode: 73565...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, sug lut skrev:

Det er faktisk mange aleneforeldre eller foreldre med partner i Nordsjøen, i utenlandsoppdrag, osv osv, som har årelang erfaring med å fungere "like bra som TO FRISKE" foreldre. Men du er mer opptatt av din egen syke navle - det er forsåvidt naturlig, men ikke spre den gørra til andre som faktisk også har sitt. Dine barn har nok EN frisk forelder.

Enig med luten. Min mann jobber i Nordsjøen og er dessverre til tider mye vekke. Og da faller alt på meg.

Jeg har tre barn på 1, 7 og 9 år hvor eldstemann har en utviklingshemning og selvfølgelig krever sitt. Mellomste går på to aktiviteter og har trening 3 ganger i uken pluss kamp/cup omtrent hver 2.uke. Eldste går på en aktivitet en gang i uken og der må jeg følge henne og være med hele tiden.  Med mellomste har vi fått til en avtale om at vi er tre foreldre som rullerer på å kjøre, og de gangene jeg skal kjøre og mannen er bortreist så ordner jeg det alltid på en måte. Enten at naboen passer eldste, jeg kjører eldste til mine foreldre slik jeg kan hente mellomste og vennene.

Man gjør det man kan for at barnet skal kunne drive med den aktiviteten de ønsker. Og er man syk, ikke har mulighet til å følge opp osv så ordner man seg på en eller annen måte. Så pass må man klare å få til.

Slitsomt til tider kan det være ja, tro meg. Jeg var på cup med mellomste når yngstemann var 4 uker, mannen var akkurat reist offshore og jeg hadde alle tre barna med meg. Jeg måtte stå dugnad, samtidig som jeg hadde en nyfødt og ett barn med p.u som krever sitt, samt jeg drev å pumpet meg siden babye ikke tok bryst. Men det gikk, det krever bare litt planlegging og jævla mye vilje.. 

Anonymkode: a02d8...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med luten. Min mann jobber i Nordsjøen og er dessverre til tider mye vekke. Og da faller alt på meg.

Jeg har tre barn på 1, 7 og 9 år hvor eldstemann har en utviklingshemning og selvfølgelig krever sitt. Mellomste går på to aktiviteter og har trening 3 ganger i uken pluss kamp/cup omtrent hver 2.uke. Eldste går på en aktivitet en gang i uken og der må jeg følge henne og være med hele tiden.  Med mellomste har vi fått til en avtale om at vi er tre foreldre som rullerer på å kjøre, og de gangene jeg skal kjøre og mannen er bortreist så ordner jeg det alltid på en måte. Enten at naboen passer eldste, jeg kjører eldste til mine foreldre slik jeg kan hente mellomste og vennene.

Man gjør det man kan for at barnet skal kunne drive med den aktiviteten de ønsker. Og er man syk, ikke har mulighet til å følge opp osv så ordner man seg på en eller annen måte. Så pass må man klare å få til.

Slitsomt til tider kan det være ja, tro meg. Jeg var på cup med mellomste når yngstemann var 4 uker, mannen var akkurat reist offshore og jeg hadde alle tre barna med meg. Jeg måtte stå dugnad, samtidig som jeg hadde en nyfødt og ett barn med p.u som krever sitt, samt jeg drev å pumpet meg siden babye ikke tok bryst. Men det gikk, det krever bare litt planlegging og jævla mye vilje.. 

Anonymkode: a02d8...070

Ønsker du applaus nå?

tenker at du overkompenserer en smule. Ikke bra for barna dine at du blir utslitt av å tilrettelegge for dem til enhver tid.

En 7åring trenger ikke tre aktiviteter i uken i tilleg til kamper i helgen. De er din jobb som mor å sette grenser for hvor ofte det skal være organisert aktivitet hver uke. En unge på 7 evner ikke sette de grensene selv. Og når familien har flere barn å ta hensyn til deriblant et barn med spesielle behov, kan loggistikk og organisering ta overskudd fra den mest ressurssterke.

Prioritering med cup når ammingen på den nyfødte ikke er etablert, et barn med Pu og dugnad høres ut som dårlig prioritering! Det er ikke «jævla mye vilje», det er lite gjennomtenkt og elendig prioritering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 19.14, MammantilNurket skrev:

Jeg er fint i stand til å forklare offside-regelen, men ser ingen grunn til å pense mitt barn inn på aktiviteter som vi ikke er interessert i. 

Merkelig at det nærmest er sosialt akseptert å si at man ikke liker opera eller ikke leser bøker, men hvis man sier at man ikke liker fotball eller langrenn ... da er hundreogett ute. 

Jeg er uenig. Jeg og min mann har begge spilt håndball og fotball. Vi er sportsinteresserte. Vår eldste datter elsker teater og sang. Jeg aner ikke hvor hun har fått det fra (selv er jeg ukultivert nok til å innrømme at teater gir meg like mye glede som en coloskopi). Tro meg, ikke ti ville hester eller vi foreldre ville fått henne ut på fotballbanen.

Poenget er ikke hva dere liker/ikke liker. Poenget er at din sønn er et eget lite menneske og bør finne seg selv og sine interesser uavhengig av din motstand mot lagidrett og dugnad.

Når det er sagt, 4 treninger i uka for miniputter er galskap i mine øyne. Hvis noen ønsker det er det ok, men jeg synes ikke 7-åringer skal straffes med lite kamptid fordi de ikke trener mer enn 1 gang i uka. 

Anonymkode: 7840c...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt jeg ville ha frem var at man ikke skal dømme folk hvis man ikke vet alt om dem. Jeg håper dere som diskuterer mot meg i det miste er enig i dette. At man selv har utfordringer er ingen grunn til å forvente at alle andre skal klare det samme som en selv.

Skremmende å se hvor mye motbør jeg møtte. Selv om det ikke kommer som noen overraskelse fra enkelte...

Anonymkode: 73565...678

Det er jo du som lager helt ville tolkninger av innlegg og svar du får. Så går du rett i fosterstilling når folk svarer med samme mynt. 

Anonymkode: 1cbaf...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

I det første innlegget ditt skriver du at " man får til det man vil få til.

Nå er det plutselig "man må velge det man har kapasitet til som familie".

Disse to utsagnene står i skarp kontrast til hverandre. Jeg er 100 % enig i det siste.

Anonymkode: 73565...678

Ja, man får til det man vil få til. Selvfølgelig gjør man det. Jeg kunne også utbrodert om ganske mye tragisk i mitt liv. Sykdom inkludert (mer alvorlig enn ME)

Når man skal lage unnskyldninger for alle begrensinger man har så får man velge noe man har kapasitet til. Men det er utrolig hva en syk kropp får til hvis man virkelig vil. Du har en utrolig nebbete og negativ holdning. Så du får svar på samme måte. Noen mennesker er det kun innstillingen som står i veien. 

Anonymkode: 1cbaf...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er uenig. Jeg og min mann har begge spilt håndball og fotball. Vi er sportsinteresserte. Vår eldste datter elsker teater og sang. Jeg aner ikke hvor hun har fått det fra (selv er jeg ukultivert nok til å innrømme at teater gir meg like mye glede som en coloskopi). Tro meg, ikke ti ville hester eller vi foreldre ville fått henne ut på fotballbanen.

Poenget er ikke hva dere liker/ikke liker. Poenget er at din sønn er et eget lite menneske og bør finne seg selv og sine interesser uavhengig av din motstand mot lagidrett og dugnad.

Når det er sagt, 4 treninger i uka for miniputter er galskap i mine øyne. Hvis noen ønsker det er det ok, men jeg synes ikke 7-åringer skal straffes med lite kamptid fordi de ikke trener mer enn 1 gang i uka. 

Anonymkode: 7840c...029

I hi var det snakk om en trening pr uke. Så var det en annen som dro fram fire treninger, sikkert for å... Ja, jeg vet ikke hva, men ettersom vi er på DiB tenkte jeg at det nok var for å si "ikke klag, se hvordan VI har det".

Og jeg tenker at det er helt greit å forvente at barna stiller på trening en gang pr uke hvis de vil spille kamp. Jeg synes ikke det er store krav i det hele tatt. Så kanskje det rette for hi og his barn er å finne en aktivitet han faktisk har lyst til å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ulenissen skrev:

Ønsker du applaus nå?

tenker at du overkompenserer en smule. Ikke bra for barna dine at du blir utslitt av å tilrettelegge for dem til enhver tid.

En 7åring trenger ikke tre aktiviteter i uken i tilleg til kamper i helgen. De er din jobb som mor å sette grenser for hvor ofte det skal være organisert aktivitet hver uke. En unge på 7 evner ikke sette de grensene selv. Og når familien har flere barn å ta hensyn til deriblant et barn med spesielle behov, kan loggistikk og organisering ta overskudd fra den mest ressurssterke.

Prioritering med cup når ammingen på den nyfødte ikke er etablert, et barn med Pu og dugnad høres ut som dårlig prioritering! Det er ikke «jævla mye vilje», det er lite gjennomtenkt og elendig prioritering!

Gratis! Prisen for dagens passivaggressive mom-shaming går til deg🏆

Anonymkode: e2ea9...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gratis! Prisen for dagens passivaggressive mom-shaming går til deg🏆

Anonymkode: e2ea9...24b

Eventuelt så er det påtide at noen sier fra om at det ikke er om å gjøre å ofre alt for å høste applaus av andre foreldre! Det er en del mennesker i vårt samfunn som sliter seg helt ut på å skulle være perfekte til en hver tid! Man skal ha en god jobb, strøkent hjem og være den perfekte mor! Og hvor god mor man er måles i hvor suksessfulle barna er, og hvor fantastisk man som mor følger dem opp til enhver tid og ofrer seg selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, ulenissen skrev:

Eventuelt så er det påtide at noen sier fra om at det ikke er om å gjøre å ofre alt for å høste applaus av andre foreldre! Det er en del mennesker i vårt samfunn som sliter seg helt ut på å skulle være perfekte til en hver tid! Man skal ha en god jobb, strøkent hjem og være den perfekte mor! Og hvor god mor man er måles i hvor suksessfulle barna er, og hvor fantastisk man som mor følger dem opp til enhver tid og ofrer seg selv!

 

Så sykt trist å være dine barn. Alt er et offer, altså? Og du tror vi bruker femten-tjue timer i uka med barn og deres interesser for å imponere andre foreldre? Det er trist og trangt i livet ditt, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Så sykt trist å være dine barn. Alt er et offer, altså? Og du tror vi bruker femten-tjue timer i uka med barn og deres interesser for å imponere andre foreldre? Det er trist og trangt i livet ditt, altså. 

Det tror jeg ikke. Mine barn har aktiviteter som vi synes der er gøy å følge opp. Minste på fem får ha en organisert aktivitet i uken og eldste på 12 har 3. Dette er nok i forhold til alder og at familien skal ha tid til det å være sammen på ettermiddagene. Middag uten tidspress, lese, leke og lese med alle tre barna. Da har de to eldste også mulighet til å leke med ungene i gaten og ha besøk med hjem av andre barn.trening og diverse utgår dersom mor og far foreksempel er syk, vi setter ikke himmel og jord i bevegelse for at treninger skal gjennomføres på bekostning av resten av familien!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...