Evablaum Skrevet 9. februar 2018 #51 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men kjære deg, se hva jeg skriver, vi har vært på samme sted i 11 år og gitt råd/veiledning i 11 år. Jobbet for de samme legene. Eneste grunnen er at de skal tjene penger. De sa det selv. Hi Anonymkode: 70bac...0f1 Du får melde de til fylkeslegen da 😂
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #52 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Nei. Problemstillingen er at sekretæren er snurt og ser at hun snart er overflødig Du er flink til å provosere da, det skal du ha. Kos deg videre med diskutér du. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #53 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Nei. Problemstillingen er at sekretæren er snurt og ser at hun snart er overflødig Nei. Problemstillingen er at HI synes det blir feil ressursbruk. Anonymkode: 5207a...725
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #54 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Nei. Problemstillingen er at sekretæren er snurt og ser at hun snart er overflødig Nei, helsesekretæren ser at det legene nå planlegger ikke er til pasientenes beste og at det legene nå planlegger å gjøre heller ikke er lovlig. At hun da stiller spørsmålstegn ved dette og spør andre i samme stilling om erfaringer det tyder på at hun ER kompetent! I motsetning til hva du tydeligvis er når det kommer til denne problemstillingen. Anonymkode: 0e078...c3a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #55 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, Evablaum skrev: De har nok en plan og trenger ikke dine meninger. At du spør om meninger her, sier jo mye om deg og din kompetanse Og din bedritne kranglete oppførsel sier mye om deg Anonymkode: b1456...eb9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #56 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Du får melde de til fylkeslegen da 😂 Der behøves nok ikke. HELFO tar nok grep..... Dette er de på vakt for, tro du meg! Anonymkode: 5207a...725
Evablaum Skrevet 9. februar 2018 #57 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, helsesekretæren ser at det legene nå planlegger ikke er til pasientenes beste og at det legene nå planlegger å gjøre heller ikke er lovlig. At hun da stiller spørsmålstegn ved dette og spør andre i samme stilling om erfaringer det tyder på at hun ER kompetent! I motsetning til hva du tydeligvis er når det kommer til denne problemstillingen. Anonymkode: 0e078...c3a Ja, et anonymforum på nettet er virkelig riktig sted å spørre. Skikkelig kompetent dame hu der
Evablaum Skrevet 9. februar 2018 #58 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Der behøves nok ikke. HELFO tar nok grep..... Dette er de på vakt for, tro du meg! Anonymkode: 5207a...725 Hi hadde aldri våget
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #59 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Ja, et anonymforum på nettet er virkelig riktig sted å spørre. Skikkelig kompetent dame hu der Hehe...må bare le av deg jeg. Like kompetent som deg da som skriver her inne. Men Ja, gøy å diskutere med deg Da. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #60 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Ja, et anonymforum på nettet er virkelig riktig sted å spørre. Skikkelig kompetent dame hu der Oioioi! Du er så utrolig tøff og ikke minst så utrolig kompetent altså. Fremstår som rene legen selv her altså. Og ikke minst overnaturlige evner som vet så utrolig mye om HI basert på noen få innlegg her inne. My hero ass! 🙄 Anonymkode: 095b1...0a5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #61 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Hi hadde aldri våget Det behøver hun jo ikke. Som sagt, HELFO kikker oss i nakken. Anonymkode: 5207a...725
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #62 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Ja, et anonymforum på nettet er virkelig riktig sted å spørre. Skikkelig kompetent dame hu der Uten tvil milevis mer kompetent enn det du er, noe du beviser nesten hver eneste gang du slipper fingrene løs på tastaturet på forumet. Det er jo ingen problemer med å forstå hvem som svarer ordentlig, hvem som har en viss kompetanse innen dette temaet. Da er det et flott sted å spørre om erfaringer, det kan gjøres anonymt. Å få kontakt med andre i hennes stilling er ikke nødvendigvis enkelt om hun ikke kjenner andre. Her vil hun kunne få erfaringer fra andre i samme stilling, dessuten spør hun også om hva pasienter (som vi alle er fra tid til annen) hva de mener om en slik ordning. Anonymkode: 0e078...c3a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #63 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, Evablaum skrev: Hi hadde aldri våget Og der avslører du din egen komplette inkompetanse på temaet.., Anonymkode: 095b1...0a5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #64 Skrevet 9. februar 2018 Jeg synes ikke dette høres noe ok ut, og hvis det er ett enkelt legesenter som gjør dette så ville jeg byttet fastlege. Jeg synes det er veldig greit å kunne ringe og få råd umiddelbart, samt hjelp til å vurdere om det er nødvendig med legetime. Spesielt når det gjelder barna kan jeg bli veldig usikker når det er ting jeg ikke har vært borti før. Et par ganger har vi fått beskjed om å komme med en gang, og andre ganger har jeg fått gode råd og blitt beroliget over telefonen. Selv om jeg kunne (og ofte har) googlet meg til det samme, så er det noe annet å snakke med et levende menneske med erfaring, som kan få presentert hele bildet og gjerne vet litt mer enn meg om hva som er viktig og ikke. Det er ikke så lett alltid å få med alt som er relevant i et google-søk. Anonymkode: 6872e...f17
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #65 Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, vi er faktisk det. Er vi usikre konferere vi med legen. Visste det ville komme noe sånt her og det var ikke det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 70bac...0f1 Jeg jobbet som helsesekretær i 7 år og jo, vi ga mange råd i løpet av dagen . Anonymkode: ef2ac...127
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #66 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke dette høres noe ok ut, og hvis det er ett enkelt legesenter som gjør dette så ville jeg byttet fastlege. Jeg synes det er veldig greit å kunne ringe og få råd umiddelbart, samt hjelp til å vurdere om det er nødvendig med legetime. Spesielt når det gjelder barna kan jeg bli veldig usikker når det er ting jeg ikke har vært borti før. Et par ganger har vi fått beskjed om å komme med en gang, og andre ganger har jeg fått gode råd og blitt beroliget over telefonen. Selv om jeg kunne (og ofte har) googlet meg til det samme, så er det noe annet å snakke med et levende menneske med erfaring, som kan få presentert hele bildet og gjerne vet litt mer enn meg om hva som er viktig og ikke. Det er ikke så lett alltid å få med alt som er relevant i et google-søk. Anonymkode: 6872e...f17 Takk for svar. Jeg og mener at det er bedre å snakke med mennesker enn å Google seg frem, selv om svaret blir det samme. Vi er fortsatt mennesker og trenger å snakke med hverandre, alt kan ikke foregå gjennom data hele tiden. Verden er på vei til å bli sånn,men når man jobber med mennesker må man og se og høre på hver enkel. Lettere å vurdere, gi råd/veilede da enn om man skriver ned på mail, sms osv. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #67 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobbet som helsesekretær i 7 år og jo, vi ga mange råd i løpet av dagen . Anonymkode: ef2ac...127 Ikke sant, det er jo en stor del av jobben vår. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #68 Skrevet 9. februar 2018 2 timer siden, Evablaum skrev: Takk. Og lykke til med jobbsøking. Det må være noe alvorlig galt med deg, Evablaum. Mindre hyggelig menneske enn deg har jeg ikke støtt på her inne. Du sitter alltid og koser deg med å tråkke ned på de andre brukerne her. Hvorfor? Hva får du ut av det? Jeg vet du sier du har både mann og barn, men jeg tror nok du er et bittert, lite nettroll. Dvs, jeg håper inderlig at det er det du er. For å vokse opp med en mamma som tråkker ned på folk slik som du gjør, håper jeg virkelig enhver er forskånet for. Ikke Hi Anonymkode: 79af0...450
Evablaum Skrevet 10. februar 2018 #69 Skrevet 10. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det må være noe alvorlig galt med deg, Evablaum. Mindre hyggelig menneske enn deg har jeg ikke støtt på her inne. Du sitter alltid og koser deg med å tråkke ned på de andre brukerne her. Hvorfor? Hva får du ut av det? Jeg vet du sier du har både mann og barn, men jeg tror nok du er et bittert, lite nettroll. Dvs, jeg håper inderlig at det er det du er. For å vokse opp med en mamma som tråkker ned på folk slik som du gjør, håper jeg virkelig enhver er forskånet for. Ikke Hi Anonymkode: 79af0...450 På hvilken måte tråkker jeg ned på folk. Ei over nevnte at hi nok blir overflødig i jobben sin nå. Hi takket for lykkeønskninger. Hvorfor føler du deg krenket på hi sine vegne da?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #70 Skrevet 10. februar 2018 9 timer siden, Evablaum skrev: Så bra! Da blir det en slutt på unødvendige tlf til legesentrene, da kkan alle bare Google seg tii helt enkle medisinske råd. Så slipper pasienter med reelle medisinske spm å stå et kvarter i telefonkø, mens du leker lege. Jeg er ikke hi. Men kjenner jeg blir provosert av hvor hånlig og smålig du er. Ufint. Anonymkode: 88b76...1d8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #71 Skrevet 10. februar 2018 Jeg vil IKKE har råd fra en med bare videregående opplæring når jeg ringer legekontoret, vil ha time hos lege eller snakke med lege. Anonymkode: 8f8f0...2f1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #72 Skrevet 10. februar 2018 2 timer siden, Evablaum skrev: På hvilken måte tråkker jeg ned på folk. Ei over nevnte at hi nok blir overflødig i jobben sin nå. Hi takket for lykkeønskninger. Hvorfor føler du deg krenket på hi sine vegne da? Så du skjønte ikke at min takk var ironi altså? Det var meg selv som skrev at vi er på vei til å bli overflødig, men vi får se hva som skjer. Det er hvordan du svarer folk som er veldig ufint. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #73 Skrevet 10. februar 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, vi er faktisk det. Er vi usikre konferere vi med legen. Visste det ville komme noe sånt her og det var ikke det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 70bac...0f1 Hvilken skole gikk du på? Er utdannet medisinsksekretær og vi fikk streng beskjed om at det er vi ikke kvalifisert til! Anonymkode: 73af5...051
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #74 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil IKKE har råd fra en med bare videregående opplæring når jeg ringer legekontoret, vil ha time hos lege eller snakke med lege. Anonymkode: 8f8f0...2f1 Skjønner ikke denne skepsisen jeg. Vi går og masse kurs mtp dette. Vi vet hva vi kan råde til og ikke. (De fleste, det finnes vel noen udugelige, men det gjør det i alle yrker). Synes det bare er så rart at det er et sånt hat mot helsesekretærer. Det er vel en grunn til at det vi som er utdannet til dette og at det er vi som har tilliten til legene. En sykepleier er ikke interessert til å ha en sånn jobb, de er høyere utdannet, så hvem skal sitte der da mener Du? Trur du legen har tid og er interessert til å gjøre Det? Niks. Så dessverre må du leve med at det er vi som svarer telefonen og gir råd der vi vet vi kan. Og for 10.gang så hører vi alltid med legen hvis vi er usikre. De rådene vi ofte gir kan jo og din egen mor gi, stoler du ikke på hun f.eks? Jeg bare spør. Og Jo, det er mange sånne type råd vi kommer med når det gjelder vanlige sykdommer. Hi Anonymkode: 70bac...0f1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #75 Skrevet 10. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvilken skole gikk du på? Er utdannet medisinsksekretær og vi fikk streng beskjed om at det er vi ikke kvalifisert til! Anonymkode: 73af5...051 Jeg er autorisert helsesekretær, det er to forskjellige ting. Anonymkode: 70bac...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå