Wonder Woman Skrevet 1. februar 2018 #101 Skrevet 1. februar 2018 (endret) Juridisk abort legger mer/alt ansvar over på kvinnen, for hvordan skal man bevise at en mann i utgangspunktet var enig om å ha ubeskyttet sex, men ombestemmer seg når kvinnen blir gravid? Innføre samtykkeskjema? For de kvinnene der abort er uproblematisk, bør ikke dette utgjøre stor forskjell, hvis de da ikke veldig gjerne vil ha foreldreansvaret alene. Det blir vanskeligere for de som ønsker barn og partner ombestemmer seg, de som ikke vil ta abort pga etisk/religiøs overbevisning og de som er i bransjen med å lure menn. Men hvorfor skal fellesskapet betale hvis man bevisst velger å bli alenemor, det kommer nok restriksjoner der også.... Endret 1. februar 2018 av Allergic 2 Bullshit Legge til setning
Domenic Skrevet 1. februar 2018 #102 Skrevet 1. februar 2018 Man burde vel finne en ordning der kvinner som ønsker seg barn slipper å lure menn til ubeskyttet sex for å bli gravid? For de er jo noen av de også! Hadde kanskje da vært bedre at man kunne gjøre en avtale om at far ikke skulle ha noe ansvar??
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #103 Skrevet 1. februar 2018 41 minutter siden, Domenic skrev: Man burde vel finne en ordning der kvinner som ønsker seg barn slipper å lure menn til ubeskyttet sex for å bli gravid? For de er jo noen av de også! Hadde kanskje da vært bedre at man kunne gjøre en avtale om at far ikke skulle ha noe ansvar?? "Lure menn til ubeskyttet sex"... hører du selv hvor dumt det høres ut? Hvis menn ikke vil ha barn trenger de bare å gjøre én eneste ting: bruke kondom. Dette er ikke så vanskelig! Skal virkelig fellesskapet punge ut for idioter som ikke vil beskytte seg? Anonymkode: 2732c...025
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #104 Skrevet 1. februar 2018 På 30.1.2018 den 7.34, Anonym bruker skrev: Jeg er for. Ideen er god, men det er mye utredning igjen. Hva er fristen for denne aborten fra man fikk vite om svangerskapet feks. Kan kvinner holde tilbake info om at de er gravide så lenge at det blir for sent med juridisk abort? I alle år har fedre betalt for barn de ikke ønsker fordi det gikk galt, selv om de forsøkte å beskytte seg med feks kondom. Så sitter de der med et barn de får med en dame de kanskje ikke kjenner over hodet og barnet får han ikke se heller. Men betale for det skal han! Det er faktisk ikke rettferdig. Kvinner bør, i slike tilfeller, ta abort fordi begge parter ville forhindre svangerskap, men mange velger likevel å beholde. Da blir mannnen straffet alle de årene han ikke får se sitt eget barn og barnet straffes ved å ikke kunne få ha en pappa Anonymkode: 1fae8...40d For noe vås. I det øyeblikket en mann gir fra seg sæden sin samtykker han til muligheten for at det kan bli barn av det. Ønsker ikke en mann å risikere at han kan bli far må han sørge for at han ikke gir bort befruktningsdyktig sæd. Han kan ikke først gi faen i konsekvensene for så å hyle fordi det blir konsekvenser. Da får disse patetiske mannfolka bli voksne. Anonymkode: e337a...fc4
Evablaum Skrevet 2. februar 2018 #105 Skrevet 2. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: For noe vås. I det øyeblikket en mann gir fra seg sæden sin samtykker han til muligheten for at det kan bli barn av det. Ønsker ikke en mann å risikere at han kan bli far må han sørge for at han ikke gir bort befruktningsdyktig sæd. Han kan ikke først gi faen i konsekvensene for så å hyle fordi det blir konsekvenser. Da får disse patetiske mannfolka bli voksne. Anonymkode: e337a...fc4 I det en kvinne tar i mot sæd, så samtykker hun i å bli mor. Nei, forresten.. Hun har fortsatt en mulighet. Provosert abort. En mulighet som 13 000 kvinner takket ja til i 2016. Menn har pr i dag ikke mulighet til å ta det samme valget.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #106 Skrevet 2. februar 2018 4 timer siden, Evablaum skrev: I det en kvinne tar i mot sæd, så samtykker hun i å bli mor. Nei, forresten.. Hun har fortsatt en mulighet. Provosert abort. En mulighet som 13 000 kvinner takket ja til i 2016. Menn har pr i dag ikke mulighet til å ta det samme valget. Nei, ikke har de mulighet til å være gravide og føde. Det er skikkelig urettferdig altså. Barn har rett på foreldre. Menn som ikke vil bli fedre må selv ta forholdsregler siden de ikke har mulighet til å bestemme om kvinner skal ta abort eller ikke. Anonymkode: 84599...8a8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #107 Skrevet 2. februar 2018 4 timer siden, Evablaum skrev: I det en kvinne tar i mot sæd, så samtykker hun i å bli mor. Nei, forresten.. Hun har fortsatt en mulighet. Provosert abort. En mulighet som 13 000 kvinner takket ja til i 2016. Menn har pr i dag ikke mulighet til å ta det samme valget. Hadde menn kunnet bli gravide så hadde de også kunnet ta abort. Men det kan de ikke. De har all mulighet i verden til å velge bort barnet. Men jeg gidder virkelig ikke å betale for at en menn skal slippe det enkle ansvaret det er å putte på en kondom. Anonymkode: 2732c...025
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #108 Skrevet 2. februar 2018 6 timer siden, Evablaum skrev: I det en kvinne tar i mot sæd, så samtykker hun i å bli mor. Nei, forresten.. Hun har fortsatt en mulighet. Provosert abort. En mulighet som 13 000 kvinner takket ja til i 2016. Menn har pr i dag ikke mulighet til å ta det samme valget. Å der. Wr du igjen. Svar meg så: hvor er barnets perspektiv, rettigheter og behov dekket i juridisk abort? Du SER ikke forskjellen på at en kvinne tar abort og st et barn blir født farløst? 😳 Anonymkode: fd33d...55f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #109 Skrevet 2. februar 2018 Jeg foretrekker klart dagens løsning. Både menn og kvinner kan beskytte seg selvstendig mot å få barn, ved avholdenht, sterilisering, prevensjon osv. På grunn av ulik anatomi er metodene ulike, men begge kjønn har mulighet.i tillegg har den som bærer barnet en viss bestemmelsesrett over egen kropp. Kvinnen og om noen år sansynlig vis også mannen, har rett til å slutte å gjøre jobben det er å produsere et ferdig barn. (Denne retten har en god del begrensninger) Det er også den som bærer barnet som har hele det økonomiske ansvaret under graviditeten. Når barnet er født har begge foreldre økonomisk asvar for barnet. Anonymkode: 2c0d1...128
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #110 Skrevet 2. februar 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å der. Wr du igjen. Svar meg så: hvor er barnets perspektiv, rettigheter og behov dekket i juridisk abort? Du SER ikke forskjellen på at en kvinne tar abort og st et barn blir født farløst? 😳 Anonymkode: fd33d...55f Nei, det er ikke så viktig med barnet, det er mannen det er synd på.. Anonymkode: 9d1d9...5ab
Domenic Skrevet 2. februar 2018 #111 Skrevet 2. februar 2018 Man må kunne evne å se på dagens ordninger med et kritisk blikk! Selv om det ikke høres polittisk korrekt ut å snakke om å lure menn til å bli fedre, så vet man jo at slikt skjer. Enkelte kvinner går faktisk på byen for å bli gravide med en tilfeldig forbindelse. Andre reiser til DK for å ordne tingene! Man kan argumentere for at inseminasjon av single kvinner burde vært tillatt, men samtidig er det uakseptabelt å bruke helsevesenet sine knappe resurser på å gjøre friske kvinner gravide. Så vi har behov for ordninger der man kan ordne tingene privat på en juridisk holdbar måte, det behøver ikke å bety sex. Forslaget om juridisk abort er et steg i den rettning
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #112 Skrevet 2. februar 2018 Jeg klarer ikke å la være å tenke på dengang Carl I. Hagen hadde utspill mot alenemødre. Jeg huskerdet godt. Google forteller meg at det var under valgkampen i 1989. Anonymkode: 29d28...626
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #113 Skrevet 2. februar 2018 27 minutter siden, Domenic skrev: Man må kunne evne å se på dagens ordninger med et kritisk blikk! Selv om det ikke høres polittisk korrekt ut å snakke om å lure menn til å bli fedre, så vet man jo at slikt skjer. Enkelte kvinner går faktisk på byen for å bli gravide med en tilfeldig forbindelse. Andre reiser til DK for å ordne tingene! Man kan argumentere for at inseminasjon av single kvinner burde vært tillatt, men samtidig er det uakseptabelt å bruke helsevesenet sine knappe resurser på å gjøre friske kvinner gravide. Så vi har behov for ordninger der man kan ordne tingene privat på en juridisk holdbar måte, det behøver ikke å bety sex. Forslaget om juridisk abort er et steg i den rettning Er du da imot at par får gratis hjelp til å bli gravide? Eller kun single jenter ? Anonymkode: dc3ec...5ce
Domenic Skrevet 2. februar 2018 #114 Skrevet 2. februar 2018 Jeg er ikke i mot at noen får gratis hjelp til å bli gravide. Men helsevesenet burde kanskje prioritere de med helseproblemer ikke de som egentlig er friske men mangler eller ikke ønsker partner. Såkalt hjemmeinseminasjon er egentlig en grei måte å ordne det på men rent juridisk er det ikke åpnet for det. Dersom man ikke lykkes med å ordne tingene privat så får man heller gå via helsevesenet siden man da trolig har et fertilitetsproblem. Private avtaler burde også være en bedre ordning for barna siden de da kunne på et tidligere tidspunkt kunne få vite hvem som er genetisk opphav fremfor å måtte vente til de er 18.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #115 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Domenic skrev: Man må kunne evne å se på dagens ordninger med et kritisk blikk! Selv om det ikke høres polittisk korrekt ut å snakke om å lure menn til å bli fedre, så vet man jo at slikt skjer. Enkelte kvinner går faktisk på byen for å bli gravide med en tilfeldig forbindelse. Andre reiser til DK for å ordne tingene! Man kan argumentere for at inseminasjon av single kvinner burde vært tillatt, men samtidig er det uakseptabelt å bruke helsevesenet sine knappe resurser på å gjøre friske kvinner gravide. Så vi har behov for ordninger der man kan ordne tingene privat på en juridisk holdbar måte, det behøver ikke å bety sex. Forslaget om juridisk abort er et steg i den rettning "Enkelte kvinner går faktisk på byen for å bli gravide med en tilfeldig forbindelse." Hva tror du er størst problem - de få kvinnene som ev. gjør dette.... eller det at menn er som småbarn som bare vil ha viljen sin og ikke ønsker å "spise godteri med papiret på"? Anonymkode: e4f7d...217
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #116 Skrevet 2. februar 2018 Men altså... hvis juridisk abort mot all formodning skulle bli vedtatt lovlig. Da har vi også likestillingen å tenke på. Dvs. kvinner må også få samme rettigheten. Hvis kvinnen ombestemmer seg etter 12 uke og ikke ønsker barnet likevel så kan hun da i teorien søke juridisk abort før mannen - og da blir mannen sittende med ansvaret for et barn han kanskje ikke hadde ønsket seg hvis han hadde visst at moren ikke skulle være inne i bildet. Blir det slik at den som søker først får det innvilget? Eller begge to? Eller bare den ene og den andre dømmes til å måtte være forelder uten støtte fra den andre (eller det offentlige heller, som flere her foreslår)? Anonymkode: e4f7d...217
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #117 Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, Domenic skrev: Man må kunne evne å se på dagens ordninger med et kritisk blikk! Selv om det ikke høres polittisk korrekt ut å snakke om å lure menn til å bli fedre, så vet man jo at slikt skjer. Enkelte kvinner går faktisk på byen for å bli gravide med en tilfeldig forbindelse. Andre reiser til DK for å ordne tingene! Man kan argumentere for at inseminasjon av single kvinner burde vært tillatt, men samtidig er det uakseptabelt å bruke helsevesenet sine knappe resurser på å gjøre friske kvinner gravide. Så vi har behov for ordninger der man kan ordne tingene privat på en juridisk holdbar måte, det behøver ikke å bety sex. Forslaget om juridisk abort er et steg i den rettning Herregud. Ikke begynn å blande inn "politisk korrekt". Svangerskap og fødsler er kun underlagt hva som er biologisk korrekt. Og ingen lov i verden vil kunne endre på det. Anonymkode: 53b49...f5d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #118 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg klarer ikke å la være å tenke på dengang Carl I. Hagen hadde utspill mot alenemødre. Jeg huskerdet godt. Google forteller meg at det var under valgkampen i 1989. Anonymkode: 29d28...626 Samme her. "De som bevisst går inn for å få barn, kanskje med flere ulike menn"... Ikke noe slutshaming i det hele tatt der! Anonymkode: 53b49...f5d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #119 Skrevet 3. februar 2018 På 2.2.2018 den 2.00, Evablaum skrev: I det en kvinne tar i mot sæd, så samtykker hun i å bli mor. Nei, forresten.. Hun har fortsatt en mulighet. Provosert abort. En mulighet som 13 000 kvinner takket ja til i 2016. Menn har pr i dag ikke mulighet til å ta det samme valget. Nettopp. Kvinner bestemmer over sin kropp. Menn bestemmer over sin kropp. Menn som ikke vil bli fedre gir ikke den befruktningsdyktige sæden sin bort. Kvinner som ikke vil bli mødre bruker prevensjon eller kan velge abort. Menn vet at utløsning i en kvinne kan bli en graviditet. Og de vet at de ikke kan bestemme hva kvinnen gjør med sin kropp. Den virkeligheten må menn forholde seg til. Anonymkode: e337a...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå