Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 10.12.2017 den 19.34, sug lut skrev:

:D:D:D:D Den som venter på noe godt venter ofte forgjeves, men ikke på Spidermamsen!

Og selvsagt blir ikke Chateau-Briand homo, sånn helt uten videre, han flytter utenlands, velger å kalle seg Brian og blir murer med kronisk rompesprekkvisning og tre barn han ikke anerkjenner lett spredt over østlige bydeler i London, der nordiske fremmedarbeidere har gode kår etter at Brexit og påfølgende fremmedhat og opptøyer drev omtrent alle polakkene hjem. En av de få gjenværende er vår alles Jolenek, som faktisk alltid har visst at han er homo og i det siste også murer, man gjør det man må, og når de to havner sammen på en fyrabend-jobb skjer det  noe med Brian: han erkjenner sin indre Chateau-Briand, stirrer dypt inn i Joleneks kålfargete øyne og de slipper alt de har i hendene og danser hånd i hånd ut av byggeplassen og til et lite vertshus i Devon, hvor de etter å ha giftet seg adopterer Brians tre farløse barn samt tre chihuahuaer som alle heter Elton.

Advarsel: jeg leste nå dette mens jeg pusset tenner. Satt alt i halsen på grunn av latterkrampe og endte opp med å spy opp deler av det. Takk for latteren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Pengetreet skrev:

:sjokk: Datteren min kommer til å bli avhengig av psykologtimer langt inn i 40 årene hvis hun blir utsatt for det.

Psykolog er så dyrt nå til dags.

Anonym nr 15 sier at å gå til psykolog er noe tull og at alle psykologer er gærnere enn pasientene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Ikke jeg heller!! 

Helt seriøst så burde Chateau-Briand sponse Jolenek, du hører jo på navnet at han har nok til salt i (jule)grøten og vel så det

Sålenge det ikke er sukker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pengetreet skrev:

Huff da, byttet nå :D

Forresten. kan rudolfgenseren med bar pupp brukes av oss med hengepupper? Eller blir han for lang i maska....?

Alle vet at de med hengepupper ikke har rudolfgensre, men elgegensre. Det er visstnok noe Nissen vurderer å innføre neste år, et åttespann med elger fremfor rein. Mye lengre bein, og nå om dagen, langt mindre svinn i disse dager med killertog overalt. Det ryktes at Reinforeningen Rudolf allerede forbereder erstatningssak om Nissen går for Elg neste år. Øyvind Elgenes mener derimot Nisse-elger er et flott tiltak og har allerede begynt å skrive elgenes arbeidssang som Nissen kan synge for dem julaften.

 

 

Ellers føler jeg at den med syv sider lange innlegg passer forbausende bra på meg selv innimellom ;)

 

Anonymkode: 87e67...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen på DIB som tilfeldigvis venter tvillinger i hus snart?

Enten det er menneskebarn, katter, hunder, marsvin eller hybelkaniner, så MÅ de bare bli døpt Jolenek og Chateau-Briand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet at de med hengepupper ikke har rudolfgensre, men elgegensre. Det er visstnok noe Nissen vurderer å innføre neste år, et åttespann med elger fremfor rein. Mye lengre bein, og nå om dagen, langt mindre svinn i disse dager med killertog overalt. Det ryktes at Reinforeningen Rudolf allerede forbereder erstatningssak om Nissen går for Elg neste år. Øyvind Elgenes mener derimot Nisse-elger er et flott tiltak og har allerede begynt å skrive elgenes arbeidssang som Nissen kan synge for dem julaften.Anonymkode: 87e67...2cf

Jeg leste først "eldregensere" og nikket gjenkjennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg leste først "eldregensere" og nikket gjenkjennende.

Nei, nei, du er jo bare ungdommen ;)

Men elgene har jo sååå mye lengre neserygger enn reindyrene, så det måtte nesten bli elggenser på de med hengepupper. Å elge er forresten noe helt annet, ser jeg nå ;)

Anonymkode: 87e67...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla
4 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg leste først "eldregensere" og nikket gjenkjennende.

Jeg tenkte litt på hva eldregensere kunne være, og landet på ermeforkle. Der snakker vi, nissen med et spann lillahårede gamle husmødre med ermeforkle. Elnetten sørger for stiv permanent i nordlyset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg synes du bør gå ut fra det inntil det motsatte er bevist. Altså at det er deg, ikke at du er innbilsk. Innbilsk er dessuten bra.

Tenker at litt innbilsk er jeg nok uansett, og registrerer at jeg i mitt første møte med den legendariske luten overhodet ikke har blitt fornærmet... ikke føler jeg meg fornærmet under hodet heller.  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jooooooda skrev:

Tenker at litt innbilsk er jeg nok uansett, og registrerer at jeg i mitt første møte med den legendariske luten overhodet ikke har blitt fornærmet... ikke føler jeg meg fornærmet under hodet heller.  ;-)

Er du Roselilly?

Anonymkode: 4fe2e...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jooooooda skrev:

Tenker at litt innbilsk er jeg nok uansett, og registrerer at jeg i mitt første møte med den legendariske luten overhodet ikke har blitt fornærmet... ikke føler jeg meg fornærmet under hodet heller.  ;-)

Fornærmet under hodet var litt interessant konsept - det må jo bli indremedisin, halsbrann? eller rett og slett kvalme? Godt du ikke har det da, det er nok av andre som får både kvalme, utslett og ustyrlig hatefull munndiarré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du Roselilly?

Anonymkode: 4fe2e...f5b

Nei. Denne profilen er ny, jeg har egentlig vært her inne i mange år på en annen profil, men har bare skrevet som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skrekkøgla skrev:

Jeg tenkte litt på hva eldregensere kunne være, og landet på ermeforkle. Der snakker vi, nissen med et spann lillahårede gamle husmødre med ermeforkle. Elnetten sørger for stiv permanent i nordlyset! 

Hvordan er trekk-evnen på gamle husmødre kontra rein, tro? Det er jo ingen som er seigere til å jobbe i hvert fall, lenge etter vi andre har lagt oss i sofaen under banneret "det er reint nok nå" er de fortsatt oppe i gardintrappa med salmiakk og vasker ting sånne som meg ikke engang tenker på at finnes. Spenner man dem foran en slede vil jeg tro at nissen setter ny leveringsrekord.

Ermeforkleet bør ellers få en renessanse. Lilla hår, derimot, imponerer ikke oss åttitallsbarn, vi har hatt det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, sug lut skrev:

Anonym nr 15 sier at å gå til psykolog er noe tull og at alle psykologer er gærnere enn pasientene sine.

Som får anonym 16 til å gå av skaftet. Hun skal nemlig starte blogg - Psykologfrue - hvor hun skal skrive om oppbyggelige temaer omkring psykisk helse, iblandet en dæsj slanketips, mote i str xx small og jevnlige oppdateringer om alle hennes små og store kirurgiske inngrep. Alle er herved advart. Hun og mannen kommer til å slå hardt ned på ethvert tilløp til kritikk både på bloggen og her på dib. Dib hønsene må jammen passe seg, for hun og mannen kan nemlig få alle tvangsinnlagt. Noe som i grunnen burde vært gjort for lenge siden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 11. En håndverker til jul?

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd i en alvorlig sak. Hun er gift på 13. året med en mann som kaller henne horeskinn hvis hun glemmer å kjøpe øl til julegrøten. Han pleier også å gå på fylla hver helg, selv om de har tre barn og den minste er fire måneder. Han tar aldri minste om natta, og han blir rasende hvis han blir vekket lørdag morgen før klokka 14. Når han endelig står opp, sitter han og spiller PlayStation hele dagen. I tillegg er følelsene hennes helt i opprør, og hun har begynt å tenke veldig mye på den kjekke håndverkeren som pusser opp badet. 'Jeg vet ikke egentlig hva jeg vil med dette innlegget', sier Hi. 'Jeg må bare få det ut!' 

Det blir en ny, lang diskusjon rundt dette med øl til julegrøten (se luke 9), etterfulgt av en lang diskusjon rundt grøt og karbohydrater (se luke 10). Så skjærer anonym bruker 2 igjennom og spør hvor hun har funnet denne ubrukelige mannen og hvorfor hun har fått tre barn med ham når hun visste hvordan han var. Anonym bruker 3 spør om han heter Trygve og er fra Lørenskog. Anonym bruker 4 sier 'hiv ham på huet og ræva ut!' Ooooooooooooooida bruker halve dagen på et sju sider langt svar som egentlig kan summeres til  'hiv ham på huet og ræva ut! ' Hi forsvarer mannen sin med at han er veldig flink med barna, og sist han var full og tisset i senga, så sa han at han skulle tørke opp senere, noe som jo viser at han virkelig vil gjøre en innsats for forholdet, selv om han ikke alltid er like flink til å gjennomføre. 

MrsRiddick sier at menn er som hunder, og at man ikke kan forvente mer. Anonym bruker 5 mener at gresset blir grønnest der man vanner det, og at hi bør glemme håndverkeren. Hi sier at det ikke er så lett når han står på badet hennes hele dagen med baken i været. Mrs Marple lurer på om håndverkeren har fått prolaps. Skrekkøgla har en onkel med lumbago som pleier å stå slik, med rumpa til værs. Eva Blaum mener at lumbago (er han afrikaner?)  bør holde seg langt unna håndverkerrumper. Fru Banderas kommer med en frekk spøk om å stake opp rør, og Kira ser seg igjen nødt til å stenge tråden igjen, da det er imot forumets regler å fantasere om håndverkere. 

"Lumbago - er han afrikaner?" HAHAHAHAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Hvordan er trekk-evnen på gamle husmødre kontra rein, tro? Det er jo ingen som er seigere til å jobbe i hvert fall, lenge etter vi andre har lagt oss i sofaen under banneret "det er reint nok nå" er de fortsatt oppe i gardintrappa med salmiakk og vasker ting sånne som meg ikke engang tenker på at finnes. Spenner man dem foran en slede vil jeg tro at nissen setter ny leveringsrekord.

Ermeforkleet bør ellers få en renessanse. Lilla hår, derimot, imponerer ikke oss åttitallsbarn, vi har hatt det meste.

Ingenting å si på arbeidsmoralen hos den eldre garde, men vi må jo huske at dette er vinterarbeid, på glatt føre. Hvordan skal det gå med gaveutleveringene når hele sledespannet ligger strødd utover hustakene med lårbenbrudd? Dette må i alle fall tas opp verneombudet og eldrerådet først synes jeg. Dessuten, hvem skal ta julevasken når bestemor beinflyr over pipene med nissen i hekken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pengetreet skrev:

Ingenting å si på arbeidsmoralen hos den eldre garde, men vi må jo huske at dette er vinterarbeid, på glatt føre. Hvordan skal det gå med gaveutleveringene når hele sledespannet ligger strødd utover hustakene med lårbenbrudd? Dette må i alle fall tas opp verneombudet og eldrerådet først synes jeg. Dessuten, hvem skal ta julevasken når bestemor beinflyr over pipene med nissen i hekken? 

Har bestemora mi nissen i hekken :sjokk: - jeg trodde hun var en dydig kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hvordan er trekk-evnen på gamle husmødre kontra rein, tro? Det er jo ingen som er seigere til å jobbe i hvert fall, lenge etter vi andre har lagt oss i sofaen under banneret "det er reint nok nå" er de fortsatt oppe i gardintrappa med salmiakk og vasker ting sånne som meg ikke engang tenker på at finnes. Spenner man dem foran en slede vil jeg tro at nissen setter ny leveringsrekord.

Ermeforkleet bør ellers få en renessanse. Lilla hår, derimot, imponerer ikke oss åttitallsbarn, vi har hatt det meste.

Hmm. Du sier noe, det blir kanskje leveringsrekord sånn i forhold til hvor lang tid det går fra han begynner å dele ut pakker til han er ferdig. Problemet kommer bare til å være at han vil komme fryktelig sent i gang. For først må husmødrene vaske nissedrakten, nissens undertrøye og nissens lange underbukser. Alt må selvfølgelig strykes, med stor nøyaktighet og riktig buksepress. Striesekken som alle gavene er i må også gjøres ren. Dessuten må alt det lilla håret rulles opp, også må de vente tilstrekkelig lenge, før de kan ta ut hårrullene på hverandre. Nissen må sikkert holde godt på skjegget, for å unngå at det også ruller seg. De må pusse både sine egne og nissens sko, samtlige ermeforkler må vaskes, tørkes og strykes, og de må vaske og polere hele sleden. Når de er ferdig med alt det, skal de i gang å vaske alle de tingene som vi vanlige dødelige ikke tenker på at finnes engang. Så selv om utdelingen av pakkene kanskje vil skje i rekordfart, er det fare for at vi ikke får dem utlevert før langt utpå nyåret, etter at vår kjære polske håndverker for lengst har blitt spist opp av fuglene.  

Når det gjelder tradisjonen med å henge ut julenek tror jeg forresten at vi har misforstått noe. Vi driver rett og slett å blander høytider. Håndtverkeren ble jo hengt opp til påske, ikke til jul. Jul er jo bursdagen hans, mens han ble hengt opp på den langehengoppfredagen. Tror dere Jolenek har en tvillingbror som heter Påskenek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pengetreet skrev:

Som får anonym 16 til å gå av skaftet. Hun skal nemlig starte blogg - Psykologfrue - hvor hun skal skrive om oppbyggelige temaer omkring psykisk helse, iblandet en dæsj slanketips, mote i str xx small og jevnlige oppdateringer om alle hennes små og store kirurgiske inngrep. Alle er herved advart. Hun og mannen kommer til å slå hardt ned på ethvert tilløp til kritikk både på bloggen og her på dib. Dib hønsene må jammen passe seg, for hun og mannen kan nemlig få alle tvangsinnlagt. Noe som i grunnen burde vært gjort for lenge siden !

Dette ga meg lyst til å starte bloggen Psyko(log)frue. Eller når jeg tenker meg om «Psykofrue» Med ukentlige våpentester, grunnkurs i minelegging og hvordan lage en perfekt rød saus. Sånn bare for å variere innholdet litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jooooooda skrev:

Hmm. Du sier noe, det blir kanskje leveringsrekord sånn i forhold til hvor lang tid det går fra han begynner å dele ut pakker til han er ferdig. Problemet kommer bare til å være at han vil komme fryktelig sent i gang. For først må husmødrene vaske nissedrakten, nissens undertrøye og nissens lange underbukser. Alt må selvfølgelig strykes, med stor nøyaktighet og riktig buksepress. Striesekken som alle gavene er i må også gjøres ren. Dessuten må alt det lilla håret rulles opp, også må de vente tilstrekkelig lenge, før de kan ta ut hårrullene på hverandre. Nissen må sikkert holde godt på skjegget, for å unngå at det også ruller seg. De må pusse både sine egne og nissens sko, samtlige ermeforkler må vaskes, tørkes og strykes, og de må vaske og polere hele sleden. Når de er ferdig med alt det, skal de i gang å vaske alle de tingene som vi vanlige dødelige ikke tenker på at finnes engang. Så selv om utdelingen av pakkene kanskje vil skje i rekordfart, er det fare for at vi ikke får dem utlevert før langt utpå nyåret, etter at vår kjære polske håndverker for lengst har blitt spist opp av fuglene.  

Når det gjelder tradisjonen med å henge ut julenek tror jeg forresten at vi har misforstått noe. Vi driver rett og slett å blander høytider. Håndtverkeren ble jo hengt opp til påske, ikke til jul. Jul er jo bursdagen hans, mens han ble hengt opp på den langehengoppfredagen. Tror dere Jolenek har en tvillingbror som heter Påskenek?

Kaffe ut av nesa!!!!! :D:D:D Pass deg så du ikke får kristen-Annie på nakken, hun tviholder på heksebrenning og demonutdrivelser og å henge opp håndverkere i påsken tror jeg ikke hun ser på som spesielt akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeelsker tanken på tvillingbroren Påskenek!

Nydelig tenkt Jooooooda! (Eller uttales det Yoda?)

Lurer på om Påskenek har kålfargede øyne som tvillingbroren, eller er de kanskje ikke éneggede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Kaffe ut av nesa!!!!! :D:D:D Pass deg så du ikke får kristen-Annie på nakken, hun tviholder på heksebrenning og demonutdrivelser og å henge opp håndverkere i påsken tror jeg ikke hun ser på som spesielt akseptabelt.

Det går fint med kristen-Anni, for når hun dukker opp er det skjeldent lenge før absolutIKKEkristen-Anni følger etter, og diskusjonen mellom de to pleier å være ganske underholdene. Da er det også som regel en hel mage som blir fornærmet på den ene eller den andre, og det kan faktisk til og med komme til å skje helt uten din hjelp.

Når det gjelder kaffi så pleier vi andre å sende den via munnen ned i magesekken. Hvis du trenger noe til nesa kan jeg anbefale otrivin... (Kommer Kira til å stenge tråden igjen nå, eller har jeg lov til å reklamere for otrivin?)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla
21 minutter siden, jooooooda skrev:

Hmm. Du sier noe, det blir kanskje leveringsrekord sånn i forhold til hvor lang tid det går fra han begynner å dele ut pakker til han er ferdig. Problemet kommer bare til å være at han vil komme fryktelig sent i gang. For først må husmødrene vaske nissedrakten, nissens undertrøye og nissens lange underbukser. Alt må selvfølgelig strykes, med stor nøyaktighet og riktig buksepress. Striesekken som alle gavene er i må også gjøres ren. Dessuten må alt det lilla håret rulles opp, også må de vente tilstrekkelig lenge, før de kan ta ut hårrullene på hverandre. Nissen må sikkert holde godt på skjegget, for å unngå at det også ruller seg. De må pusse både sine egne og nissens sko, samtlige ermeforkler må vaskes, tørkes og strykes, og de må vaske og polere hele sleden. Når de er ferdig med alt det, skal de i gang å vaske alle de tingene som vi vanlige dødelige ikke tenker på at finnes engang. Så selv om utdelingen av pakkene kanskje vil skje i rekordfart, er det fare for at vi ikke får dem utlevert før langt utpå nyåret, etter at vår kjære polske håndverker for lengst har blitt spist opp av fuglene.  

Når det gjelder tradisjonen med å henge ut julenek tror jeg forresten at vi har misforstått noe. Vi driver rett og slett å blander høytider. Håndtverkeren ble jo hengt opp til påske, ikke til jul. Jul er jo bursdagen hans, mens han ble hengt opp på den langehengoppfredagen. Tror dere Jolenek har en tvillingbror som heter Påskenek?

Det kan jo være litt «nysnø» på innerlomma til nissen som tilfeldvis mistaes for å være melis. Da vil det bli fart på damene etter formiddagskaffen 😬 Jeg tror ellers at de blir utstyrt med isbrodder og avstivende undikker for å minimere lårhalsbruddene. 

Påskenek er forøvrig Joleneks fjerde halvbror, han som typisk droppa ut av sjette klasse for å mekke biler og røyke rullings. Han bar allerede gift og hadde fem barn ved 20 årsalderen. 

Edit: oi! Her blandet jeg Påskenek med Rednek ser jeg. My bad! 

Endret av Skrekkøgla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nordisk skrev:

Eeelsker tanken på tvillingbroren Påskenek!

Nydelig tenkt Jooooooda! (Eller uttales det Yoda?)

Lurer på om Påskenek har kålfargede øyne som tvillingbroren, eller er de kanskje ikke éneggede?

Har egentlig ikke tenkt på hvordan det uttales, men Yoda var litt kult.

Jeg vet ikke hvor mange egg tvillingene har, men ejg er ganske sikker på at om det er et, to eller mange, så er det Påskenek som har slått kloa i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nordisk skrev:

Jeg har funnet en ugly Christmas sweater MED Jolenek på! 😁🎄

https://www.festogmoro.no/products/julevest-julegenser-hvit-herre

 

Jeg må få lov til å takke Jolenek for at jeg vant en enhjørning onepice når jeg klikket meg inn på linken🦄

Jeg har alltid ønsket meg en onepice(eller egentlig ikke), men jeg er oppdratt til å takke og smile pent når jeg får noe, så tusen takk Jolenek *smiler, bukker og neier pent*

Så over til spørsmålet, er det innafor å gå med en enhjørning onepice på julaften?🤔 

5B9DDF9C-5904-4056-8DC1-C4721F484ECE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...