Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal denne tråden være morsom ? 😱😅😫

Anonymkode: 9a093...4c6

Surpomp!😂

Ja, den er faktisk hysterisk morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal denne tråden være morsom ? 😱😅😫

Anonymkode: 9a093...4c6

Hvorfor har du lest helt til bunnen av side ti om du ikke synes det er morsomt? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nordisk skrev:

Hvorfor har du lest helt til bunnen av side ti om du ikke synes det er morsomt? 🙈

For å fastslå at hun er overlegen i forhold til oss andre lavpanna som synes det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marriet skrev:

Siden det var så mange besøkende, kan du si noe om dere fikk inn noen bestillinger? Jeg er forsåvidt enig i at enhjørningsdrakt er en allrounder. Litt som den lille sorte.

Samtlige fra tråden her bestilte. Ikke lat som om du ikke satt i en lilla enhjørningsdrakt da du skrev dette.

3 timer siden, Mumua skrev:

Vil gjerne lufte et forslag. Enhjørningdrakt med puppeluker til oss ammende mødre, kunne det latt seg gjøre?

Kriterier:

Puppeluken bør ha innebygde ammeinnlegg i ull

Luken må kunne lukkes med en hånd, dermed er der uteluk(k)et med glidelås eller vanlig knapp. Trykk-knapper kan funke

Puppelukene bør ha egen farge, gjerne refleks på innside i tilfelle utendørsamming i mørket

 

Puppeluke er notert. Vi elsker forslaget! Faktisk så mye at vi allerede har igangsatt produksjon av enhjørningsdrakt med 24 luker, som i en slags puppekalender. 

5 timer siden, Fru Banderas skrev:

Jeg synes vi alle burde fått en enhjørningsdrakt for innsatsen.

Jeg har ikke noe å ha på meg på julaften. Den røde kjolen på bildet ligger til vask.

Det er vi helt enige i. Alle burde det.  Men gratis frakt får dere ikke.

1 time siden, ☆☆☆ skrev:

Det einkvar onepiece treng er ei toalettluke a la gamaldags heilt undertøy, det er så forbanna kjipt å måtte kle av seg i kulda når ein må på do!

Det er her du har ekstremt flaks.
Alle våre enhjørningsdrakter har glidelås bak. Det er like praktisk til toalettbesøk som til helt andre ting.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

For å fastslå at hun er overlegen i forhold til oss andre lavpanna som synes det er gøy!

Aldri en DIB-tråd uten en surpomp annie vet du! Hun dukker nok opp bak en luke ganske snart, og snerper i vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, festogmoro skrev:

Samtlige fra tråden her bestilte. Ikke lat som om du ikke satt i en lilla enhjørningsdrakt da du skrev dette.

Puppeluke er notert. Vi elsker forslaget! Faktisk så mye at vi allerede har igangsatt produksjon av enhjørningsdrakt med 24 luker, som i en slags puppekalender. 

Det er vi helt enige i. Alle burde det.  Men gratis frakt får dere ikke.

Det er her du har ekstremt flaks.
Alle våre enhjørningsdrakter har glidelås bak. Det er like praktisk til toalettbesøk som til helt andre ting.

God jul!

😂😂😂

Digger denne meta-brukeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 13. 

Det er Luciadagen, og anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd. Pæren på Lucia-lyset har gått i tusen knas etter at poden brukte det som ninjasverd, og nå er det krise, for gullungen nekter å gå uten lys og er i full oppløsning. 

Modesty Blaise foreslår et ekte ninjasverd, f.eks en enkel katana. Eva Blaum lurer på om Katana  er hun som jobber på Thai-massasjen nede på hjørnet, og i så fall kan hun se å holde seg langt unna mannen hennes. AmaNdine mener at det er sjokkerende at barn avspises med kjøpelys, alle vet jo at god gammeldags Lucia-tog-tradisjon tilsier at man skal bruke ekte vokslys. Det kan man lett støpe på en kveld, og er mye raskere enn å gå innom Nille på vei hjem fra jobb. 

Det blir helt stille fra Hi, og alle spør om det ordnet seg (eller, egentlig tenker alle at Hi er en håpløs mor som ikke har sørget for å ha noen ekstra lyspærer i bakhånd.). 

I mellomtiden har Hi forsøkt seg på en mellomløsning med kubbelys og juletreglitter, noe som har ført til at hele huset har tatt fyr og brent ned. Men Hi er lettet, for hun klarte å redde ut lussekattene. Og garasjen, hvor mannen oppbevarer ronkehonklet sitt, står helt uskadd. Mumua lurer på om det er ekte lussekatter med safran, eller om hi har tabbet seg ut på dette også og bare brukt gurkemeie. Anonym bruker 2 mener at det er grunnlag for bekymringsmelding hvis det faktisk bare er brukt gurkemeie, særlig når dette kommer i tillegg til episoden med den knuste lyspæra. Nordisk lurer på hvor mange dibbere som skal til for å skru i en Lucia-lyspære. Sug lut tror det må være minst 23, én til å skru, og 22 til å fjase. Biltyven kaller Sug lut en jævla fjasist. Stjerna sier at nå må alle holde fred og at det finnast viktigare ting her i verda enn fjas og husbrannar. Kira må stenge tråden igjen fordi det er imot forumets regler å være kritisk til fjas. 

Fjasist må være det nye dib-begrepet. Egentlig en hederstittel  

1 time siden, jooooooda skrev:

Uff da, det hørtes ikke bra ut, stakkars!

Men jeg har alltid lurt på det der med stær på øyet, hvordan får man plass til hele fuglen på øyet, og hvorfor kan man ikke bare ta den vekk for å løse problemet? Hvis stæren insisterer på å sitte på øyet bør man kanskje gå til innkjøp av et fuglebur så man kan holde kontroll på beistet?

Ja, altså, jeg er helt for at man skal være snill med dyra og alt, men om en stær hadde slått seg til i øyekroken hadde jeg nok blunka en ekstra gang. Den får finne seg en stall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har mottatt ekstremt mange klager i forbindelse med stenging av disse trådene, og ser meg derfor nødt til å svare. Et felles offentlig svar bør være på sin plass nå!

 
Amandine: jeg beklager at trådene blir for lange slik at sølvpussen og ribberullen blir nedprioritert. Du får be dem korte ned på siteringer, evnt be mannen bytte passordet på Wifi' en igjen.
Musemorbr: nei, jeg kjenner ingen single menn som henger her inne. Og du kan heller ikke annonsere etter en veltrent nisse i tråden.
Eva Braun: du trenger ikke maile meg HVER gang du ønsker å iverksette et personangrep. Jeg er lei av å formulere angrep som akkurat er innenfor regelverket.
Banderas: spanske fyrverkeri setter vi pris på her på forumet, men kan du vennligst kle på deg litt mer fornuftige klær. Jeg er lei av å sensurere brystvortene dine.
Mammaen til Nurket: Herr Sønn kan ikke få sitt eget underforum. Som du sikkert har forstått ville ingen lest trådene som blir opprettet eller flyttet dit.
Sug lut: du kan være så frekk og ufordragelig du bare vil. Alle vet jo at moderatorene forskjellsbehandler, jeg kommer ikke til å røre dine innlegg. Men mannen din derimot...
Valnøtta: beklager at du må lese innlegg som omhandler karbohydrater. Heretter skal jeg sensurere alt som inneholder julegrøt og andre godsaker.
Februarprins: alle tråder kan ikke kun handle om navn! Eller nav... 
Modesty Blaise: slutt å klag over at jeg er raskere enn deg. Du kan sikkert få stenge en tråd i ny og ne du også, og samtidig kjenne på den deilige følelsen av å være hatet 👍🏼
The amazing spidermamma: jeg kan ikke gi deg råd hver dag om hva du skal skrive om i denne kalenderen. Nå er lista lagt, og heretter står du på egne bein!
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kira skrev:

 

Jeg har mottatt ekstremt mange klager i forbindelse med stenging av disse trådene, og ser meg derfor nødt til å svare. Et felles offentlig svar bør være på sin plass nå!

 
Amandine: jeg beklager at trådene blir for lange slik at sølvpussen og ribberullen blir nedprioritert. Du får be dem korte ned på siteringer, evnt be mannen bytte passordet på Wifi' en igjen.
Musemorbr: nei, jeg kjenner ingen single menn som henger her inne. Og du kan heller ikke annonsere etter en veltrent nisse i tråden.
Eva Braun: du trenger ikke maile meg HVER gang du ønsker å iverksette et personangrep. Jeg er lei av å formulere angrep som akkurat er innenfor regelverket.
Banderas: spanske fyrverkeri setter vi pris på her på forumet, men kan du vennligst kle på deg litt mer fornuftige klær. Jeg er lei av å sensurere brystvortene dine.
Mammaen til Nurket: Herr Sønn kan ikke få sitt eget underforum. Som du sikkert har forstått ville ingen lest trådene som blir opprettet eller flyttet dit.
Sug lut: du kan være så frekk og ufordragelig du bare vil. Alle vet jo at moderatorene forskjellsbehandler, jeg kommer ikke til å røre dine innlegg. Men mannen din derimot...
Valnøtta: beklager at du må lese innlegg som omhandler karbohydrater. Heretter skal jeg sensurere alt som inneholder julegrøt og andre godsaker.
Februarprins: alle tråder kan ikke kun handle om navn! Eller nav... 
Modesty Blaise: slutt å klag over at jeg er raskere enn deg. Du kan sikkert få stenge en tråd i ny og ne du også, og samtidig kjenne på den deilige følelsen av å være hatet 👍🏼
The amazing spidermamma: jeg kan ikke gi deg råd hver dag om hva du skal skrive om i denne kalenderen. Nå er lista lagt, og heretter står du på egne bein!
 

😂 Sånn, ja!😂😂😂 Mannen takker.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kira skrev:

 

Jeg har mottatt ekstremt mange klager i forbindelse med stenging av disse trådene, og ser meg derfor nødt til å svare. Et felles offentlig svar bør være på sin plass nå!

 
Amandine: jeg beklager at trådene blir for lange slik at sølvpussen og ribberullen blir nedprioritert. Du får be dem korte ned på siteringer, evnt be mannen bytte passordet på Wifi' en igjen.
Musemorbr: nei, jeg kjenner ingen single menn som henger her inne. Og du kan heller ikke annonsere etter en veltrent nisse i tråden.
Eva Braun: du trenger ikke maile meg HVER gang du ønsker å iverksette et personangrep. Jeg er lei av å formulere angrep som akkurat er innenfor regelverket.
Banderas: spanske fyrverkeri setter vi pris på her på forumet, men kan du vennligst kle på deg litt mer fornuftige klær. Jeg er lei av å sensurere brystvortene dine.
Mammaen til Nurket: Herr Sønn kan ikke få sitt eget underforum. Som du sikkert har forstått ville ingen lest trådene som blir opprettet eller flyttet dit.
Sug lut: du kan være så frekk og ufordragelig du bare vil. Alle vet jo at moderatorene forskjellsbehandler, jeg kommer ikke til å røre dine innlegg. Men mannen din derimot...
Valnøtta: beklager at du må lese innlegg som omhandler karbohydrater. Heretter skal jeg sensurere alt som inneholder julegrøt og andre godsaker.
Februarprins: alle tråder kan ikke kun handle om navn! Eller nav... 
Modesty Blaise: slutt å klag over at jeg er raskere enn deg. Du kan sikkert få stenge en tråd i ny og ne du også, og samtidig kjenne på den deilige følelsen av å være hatet 👍🏼
The amazing spidermamma: jeg kan ikke gi deg råd hver dag om hva du skal skrive om i denne kalenderen. Nå er lista lagt, og heretter står du på egne bein!
 

Kjære, du gjør deg så godt som sjefsdiktator at jeg aldri vil nå deg til de julestrømpebekledde anklene dine engang.

Men jeg får en varm og god julefølelse inni meg at du er villig til å dele på den deilige følelsen av å bli hatet 😘

Endret av Modesty Blaise.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, festogmoro skrev:

Samtlige fra tråden her bestilte. Ikke lat som om du ikke satt i en lilla enhjørningsdrakt da du skrev dette.

Puppeluke er notert. Vi elsker forslaget! Faktisk så mye at vi allerede har igangsatt produksjon av enhjørningsdrakt med 24 luker, som i en slags puppekalender. 

Det er vi helt enige i. Alle burde det.  Men gratis frakt får dere ikke.

Det er her du har ekstremt flaks.
Alle våre enhjørningsdrakter har glidelås bak. Det er like praktisk til toalettbesøk som til helt andre ting.

God jul!

Kjenner jeg gleder meg enormt til enhjørningdrakten min kommer i posten. Jeg kan tenke meg at mannen min blir ekstra glad for at det er glidelås bak, da kan vi ta oss en kjappis uten at jeg trenger å kle av meg, bare til å åpne bakluken og stappe den inn👌🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Kjenner jeg gleder meg enormt til enhjørningdrakten min kommer i posten. Jeg kan tenke meg at mannen min blir ekstra glad for at det er glidelås bak, da kan vi ta oss en kjappis uten at jeg trenger å kle av meg, bare til å åpne bakluken og stappe den inn👌🏾

Hohoho! Noen herlige indre bilder her nå! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, festogmoro skrev:

Samtlige fra tråden her bestilte. Ikke lat som om du ikke satt i en lilla enhjørningsdrakt da du skrev dette.

Puppeluke er notert. Vi elsker forslaget! Faktisk så mye at vi allerede har igangsatt produksjon av enhjørningsdrakt med 24 luker, som i en slags puppekalender. 

Det er vi helt enige i. Alle burde det.  Men gratis frakt får dere ikke.

Det er her du har ekstremt flaks.
Alle våre enhjørningsdrakter har glidelås bak. Det er like praktisk til toalettbesøk som til helt andre ting.

God jul!

Hvis dere har like mye driv i kundeservicen til vanlig må jeg nok bli en fastkunde. Puppekalenderen er en sikker vinner - man går rett og slett rundt med kalenderen på seg, man er sin egen (eller andres) kalender, det kan være greit både for ammere, kikkere og generelt nysgjerrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Kjenner jeg gleder meg enormt til enhjørningdrakten min kommer i posten. Jeg kan tenke meg at mannen min blir ekstra glad for at det er glidelås bak, da kan vi ta oss en kjappis uten at jeg trenger å kle av meg, bare til å åpne bakluken og stappe den inn👌🏾

Haha åpne bakluken og stappe den inn, hahahaha som et juletre i en gammal Honda! :D:D:D - jeg ler sjelden høyt før halv åtte om morran, altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både gubben og minstemann ser på meg med store, forundrede øyne her jeg sitter/ligger over tastaturet med kaffekoppen i hånda og ler høyt.

Luten - du er en praktfjasist!

Jeg lurer mest på, i forbindelse med ronkehonklebua, er om annie rakk å pusse sølvet der inne før ronkehånklevaskedagen. Som kjent, så er det jo ikke gull alt som glitrer, men om det er litt sølvfarget eller blankt på annen måte, så bør det jo pusses. 
Og står det en sofa der inne?
I så fall er det jo bare bålpanna som mangler, så kan de jo bo der til det våres og det blir lettere å grave etter ny kjeller.

Dessuten så er det sikker mange andre som har det minst like ille, for annie 73 kjente noen som opplevde det samme, og DE bodde i et redskapsskjul i fire år, med to barn med alvorlige diagnoser og NAV var helt ubrukelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 13. 

Det er Luciadagen, og anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd. Pæren på Lucia-lyset har gått i tusen knas etter at poden brukte det som ninjasverd, og nå er det krise, for gullungen nekter å gå uten lys og er i full oppløsning. 

Modesty Blaise foreslår et ekte ninjasverd, f.eks en enkel katana. Eva Blaum lurer på om Katana  er hun som jobber på Thai-massasjen nede på hjørnet, og i så fall kan hun se å holde seg langt unna mannen hennes. AmaNdine mener at det er sjokkerende at barn avspises med kjøpelys, alle vet jo at god gammeldags Lucia-tog-tradisjon tilsier at man skal bruke ekte vokslys. Det kan man lett støpe på en kveld, og er mye raskere enn å gå innom Nille på vei hjem fra jobb. 

Det blir helt stille fra Hi, og alle spør om det ordnet seg (eller, egentlig tenker alle at Hi er en håpløs mor som ikke har sørget for å ha noen ekstra lyspærer i bakhånd.). 

I mellomtiden har Hi forsøkt seg på en mellomløsning med kubbelys og juletreglitter, noe som har ført til at hele huset har tatt fyr og brent ned. Men Hi er lettet, for hun klarte å redde ut lussekattene. Og garasjen, hvor mannen oppbevarer ronkehonklet sitt, står helt uskadd. Mumua lurer på om det er ekte lussekatter med safran, eller om hi har tabbet seg ut på dette også og bare brukt gurkemeie. Anonym bruker 2 mener at det er grunnlag for bekymringsmelding hvis det faktisk bare er brukt gurkemeie, særlig når dette kommer i tillegg til episoden med den knuste lyspæra. Nordisk lurer på hvor mange dibbere som skal til for å skru i en Lucia-lyspære. Sug lut tror det må være minst 23, én til å skru, og 22 til å fjase. Biltyven kaller Sug lut en jævla fjasist. Stjerna sier at nå må alle holde fred og at det finnast viktigare ting her i verda enn fjas og husbrannar. Kira må stenge tråden igjen fordi det er imot forumets regler å være kritisk til fjas. 

Hahaha!! Herre fadersen, kvinne! 😂😂 Du er min nye superhelt. All hail Amazing Spidermamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Kjenner jeg gleder meg enormt til enhjørningdrakten min kommer i posten. Jeg kan tenke meg at mannen min blir ekstra glad for at det er glidelås bak, da kan vi ta oss en kjappis uten at jeg trenger å kle av meg, bare til å åpne bakluken og stappe den inn👌🏾

Jeg måtte jo sjekke det og jaggu er det sant! Da blir det virkelig jul i heimen!

https://www.festogmoro.no/products/enhjorning-drakt-onepiece-lilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jeg måtte jo sjekke det og jaggu er det sant! Da blir det virkelig jul i heimen!

https://www.festogmoro.no/products/enhjorning-drakt-onepiece-lilla

Kom på at mannen er bortreist på jobb hele julen, er det innafor å be naboen stille opp? Mor må jo få seg litt julekos.. Eventuelt kan jeg jo høre med julenissen om han har tid til å stikke innom bak der. Jeg i enhjørningsdrakt, han i nissedrakt mens vi koser oss bak juletreet, for ett syn 🦄🎅🏽🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Kom på at mannen er bortreist på jobb hele julen, er det innafor å be naboen stille opp? Mor må jo få seg litt julekos.. Eventuelt kan jeg jo høre med julenissen om han har tid til å stikke innom bak der. Jeg i enhjørningsdrakt, han i nissedrakt mens vi koser oss bak juletreet, for ett syn 🦄🎅🏽🎄

Nissen er alltid beredt med litt julestake. 🙈🎅🏼 🎄🦄

Bare pass på at ingen av nabolagets småbarn ser noe av dette, for da snakker vi psykologmat altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Nordisk skrev:

Nissen er alltid beredt med litt julestake. 🙈🎅🏼 🎄🦄

Bare pass på at ingen av nabolagets småbarn ser noe av dette, for da snakker vi psykologmat altså!

Ny julehit;

Jeg så nissen beise enhjøringen jeg
bak vår fine julegran av plast. 
Hadde tenkt å stjæle litt
av pappas Akkevitt
I skapet inni stua da jeg plutselig hørte skritt

Og der sto han og beiset enhjøringen
Etterpå så han takk for seg
Og hun sa at du er grei
Og jeg gikk helt i svart
Jeg så nissen beise enhjøringen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Ny julehit;

Jeg så nissen beise enhjøringen jeg
bak vår fine julegran av plast. 
Hadde tenkt å stjæle litt
av pappas Akkevitt
I skapet inni stua da jeg plutselig hørte skritt

Og der sto han og beiset enhjøringen
Etterpå så han takk for seg
Og hun sa at du er grei
Og jeg gikk helt i svart
Jeg så nissen beise enhjøringen jeg

En instant klassiker! HAHAHAHAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sug lut skrev:

Hvis dere har like mye driv i kundeservicen til vanlig må jeg nok bli en fastkunde. Puppekalenderen er en sikker vinner - man går rett og slett rundt med kalenderen på seg, man er sin egen (eller andres) kalender, det kan være greit både for ammere, kikkere og generelt nysgjerrige.

Det svinger av nav sin kundeservice,  også😊Denne fikk jeg på mail i dag😂😂😂

_20171214_140401.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Det svinger av nav sin kundeservice,  også😊Denne fikk jeg på mail i dag😂😂😂

_20171214_140401.JPG

Så det er slik man kommer lengre frem i køen.... Er det påkrevet med  enhjørningdrakt med fransk åpning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...