Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åssen er formen deres? Jeg spyr flere ganger daglig og har gjort det siden 29 desember. Siste uka har jeg også begynt å spy vann.. Kan bli litt svimmel innimellom og føler meg generelt ganske dritt. Klarer ikke gjøre noe hjemme, ligger bare fast på sofaen. Er jeg teit hvis jeg ringer legen? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Jeg har også vært kvalm siden søndag og spydd, vært sengeliggende i 4 dager 🤢 heldigvis ble jeg bedre i går, og i dag er jeg som ny igjen 😊 det er lov å ringe legen, spesielt hvis du ikke har mulighet til å jobbe, slik at du får sykemelding.. Kan hende legen også vil ta noe prøver hvis det er så ille, og kanskje har han noen tips til bedring 😊

PS: jeg kjøpte meg slike «balansebånd» pga kvalmen, og vil si det har hjulpet meg 😊 Er jo verdt å prøve 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åssen er formen deres? Jeg spyr flere ganger daglig og har gjort det siden 29 desember. Siste uka har jeg også begynt å spy vann.. Kan bli litt svimmel innimellom og føler meg generelt ganske dritt. Klarer ikke gjøre noe hjemme, ligger bare fast på sofaen. Er jeg teit hvis jeg ringer legen? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Elendig😂 spyr også hver dag, klarer ikke vann eller cola eller saft eller noe.. tvinger i meg Farris, for det går ok.. mat.. nei der også😂 det er ikke teit å ringe legen. Du trenger sikkert mer hvile nå.. jeg har blitt 50% sykmeldt så jeg får søve litt innimellom.. det virker som det hjelper. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Jeg har også vært kvalm siden søndag og spydd, vært sengeliggende i 4 dager 🤢 heldigvis ble jeg bedre i går, og i dag er jeg som ny igjen 😊 det er lov å ringe legen, spesielt hvis du ikke har mulighet til å jobbe, slik at du får sykemelding.. Kan hende legen også vil ta noe prøver hvis det er så ille, og kanskje har han noen tips til bedring 😊

PS: jeg kjøpte meg slike «balansebånd» pga kvalmen, og vil si det har hjulpet meg 😊 Er jo verdt å prøve 😊

Åh blir så glad når jeg ikke får kjeft for å være dårlig😂 Fikk legetime imorgen, sa jeg ville sjekke verdiene og blodtrykket mitt, vil bare ha det bekreftet at «det kommer til å gå bra» liksom. Skal til en ung turnuslege så er litt spent på hva slags erfaring han har med gravide🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lady82 skrev:

Elendig😂 spyr også hver dag, klarer ikke vann eller cola eller saft eller noe.. tvinger i meg Farris, for det går ok.. mat.. nei der også😂 det er ikke teit å ringe legen. Du trenger sikkert mer hvile nå.. jeg har blitt 50% sykmeldt så jeg får søve litt innimellom.. det virker som det hjelper. 😊

Det er såå vondt :-( 

Er glad dette er mitt første barn, hadde jeg hatt noen andre enn meg selv å ta vare på nå hadde jeg gått helt i kjelleren. Glemmer tilogmed å gi katten mat stakkars 😅 (han får mat altså, han minner meg på det😂) 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh blir så glad når jeg ikke får kjeft for å være dårlig😂 Fikk legetime imorgen, sa jeg ville sjekke verdiene og blodtrykket mitt, vil bare ha det bekreftet at «det kommer til å gå bra» liksom. Skal til en ung turnuslege så er litt spent på hva slags erfaring han har med gravide🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Her inne er jo alle dårlige, ingen som kjefter da :D

Jeg var hos en turnuslege og fikk sykemelding forrige uke, han tok meg veldig på alvor og var veldig dyktig. I forrige svangerskap var jeg på kontroll hos en annen turnuslege, da var det i grunn jeg som styrte timen og sa alt hun måtte sjekke. Så det er stor forskjell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitrerose skrev:

Her inne er jo alle dårlige, ingen som kjefter da :D

Jeg var hos en turnuslege og fikk sykemelding forrige uke, han tok meg veldig på alvor og var veldig dyktig. I forrige svangerskap var jeg på kontroll hos en annen turnuslege, da var det i grunn jeg som styrte timen og sa alt hun måtte sjekke. Så det er stor forskjell! 

Hehe, ja det er jo sant 😇

Jeg nevnte at jeg har en ganske fysisk jobb og at jeg ikke får i meg næring, men han nevnte ingenting om sykemelding.. så får bare bite det i meg.. 😞 ellers var han veldig hyggelig og jeg fikk resept på postafen(?) som jeg skulle prøve hvis det ikke funker å drikke te med ingefær og sitron. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Melder meg inn her. Har termin i starten av august. Var på privat ul i uke 8, der fikk jeg se hjertet slå. Jeg er blitt i bedre form. Litt kvalm på kveldene, oppblåst og forstoppelse  innimellom. Har to barn fra før på 10 og 8 år. 

Anonymkode: cd4c8...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sååå kvalm og spydd en del. I dag er jeg plutselig ikke det, og føler meg egentlig helt fin. Sulten også, noe jeg ikke har vært på flere uker! Så da blir jeg jo bekymra igjen da for at noe ikke er som det skal når de få symptomene jeg hadde er forsvunnet fra den ene dagen til den andre :forvirret:
Hjelp så mye bekymringer og greier et svangerskap er! :bond:

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja det er jo sant 😇

Jeg nevnte at jeg har en ganske fysisk jobb og at jeg ikke får i meg næring, men han nevnte ingenting om sykemelding.. så får bare bite det i meg.. 😞 ellers var han veldig hyggelig og jeg fikk resept på postafen(?) som jeg skulle prøve hvis det ikke funker å drikke te med ingefær og sitron. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Åååå, er det mulig :/ Kanskje noen leger er sånn at du må be direkte om sykemelding. Jeg har en mye lettere hverdag på jobb enn deg, jeg bare sitter og sover på kontoret. Men jeg fikk sykemelding med en gang jeg fortalte om situasjonen, for jeg er jo faktisk ikke i stand til å gjøre jobben min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har vært sååå kvalm og spydd en del. I dag er jeg plutselig ikke det, og føler meg egentlig helt fin. Sulten også, noe jeg ikke har vært på flere uker! Så da blir jeg jo bekymra igjen da for at noe ikke er som det skal når de få symptomene jeg hadde er forsvunnet fra den ene dagen til den andre :forvirret:
Hjelp så mye bekymringer og greier et svangerskap er! :bond:

Anonymkode: 7370d...e24

Ta det med ro, i morgen er du sikkert dobbelt så kvalm :P Hvilken uke er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitrerose skrev:

Ta det med ro, i morgen er du sikkert dobbelt så kvalm :P Hvilken uke er du?

Uke 10 :)

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Glitrerose skrev:

Åååå, er det mulig :/ Kanskje noen leger er sånn at du må be direkte om sykemelding. Jeg har en mye lettere hverdag på jobb enn deg, jeg bare sitter og sover på kontoret. Men jeg fikk sykemelding med en gang jeg fortalte om situasjonen, for jeg er jo faktisk ikke i stand til å gjøre jobben min. 

Ja, kanskje det.. Jeg tenker bare at det er legen som sykemelder, ikke meg. Og det er jo veldig normalt å være mye dårlig i første trimester, så det ses vel ikke på som «sykdom».. vet ikke jeg.. får ringe legekontoret til mandag hvis jeg sliter like mye, har en kvinnelig fastlege så hun kan vel relatere litt mer håper jeg. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja det er jo sant 😇

Jeg nevnte at jeg har en ganske fysisk jobb og at jeg ikke får i meg næring, men han nevnte ingenting om sykemelding.. så får bare bite det i meg.. 😞 ellers var han veldig hyggelig og jeg fikk resept på postafen(?) som jeg skulle prøve hvis det ikke funker å drikke te med ingefær og sitron. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Be om sykemelding hvis du tror det hjelper! Jeg dro bare til legen og sa jeg ikke klarte å stå på jobb i 8 timer, i en veldig stressende jobb! Han skjønte det veldig godt, sykemeldt i 2 uker nå allerede 😒 Prøvde å jobbe litt i dag, etter 2 timer var jeg helt ferdig og måtte be om hjelp fra kollega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Be om sykemelding hvis du tror det hjelper! Jeg dro bare til legen og sa jeg ikke klarte å stå på jobb i 8 timer, i en veldig stressende jobb! Han skjønte det veldig godt, sykemeldt i 2 uker nå allerede 😒 Prøvde å jobbe litt i dag, etter 2 timer var jeg helt ferdig og måtte be om hjelp fra kollega..

Huff.. 😞 får se hvordan jeg føler meg over helga, forhåpentligvis gir det seg snart.. har brukt egenmeldinger denne uka så jeg har ikke vært på jobb siden mandag, så det har hjulpet veldig. (Har bare 60% stilling) jobber i dagligvarebutikk og det er enten veldig fysisk på gulv eller så spinner hodet mitt i kassa 😅 blir jo svimmel av å se på telefonen min, så å sitte foran en dataskjerm med ny kunde hvert andre minutt er ganske intenst 😨

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 12:54 PM, AkkMa said:

Har vært på ultralyd og sett et lite bankende hjerte i dag! 💛 Jøye meg, så letta vi er!! Fikk beskjed om at alt så fint ut, og ble til og med satt mer enn en halv uke fram iht menstermin. Ny ultralyd om tre uker pga det som skjedde forrige gang. 

💛 Gratulerer så mye! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klør brystene deres noe voldsomt? 

Anonymkode: cd4c8...a44

Ja! Magen også.

Og så er jeg også veldig kvalm. Spyr ikke, men når det har gått et par timer siden jeg sist spiste begynner det å "bølge" kvalme gjennom meg. Eller jeg kan våkne av det på natta, og bli liggende å stirre i taket og føle meg dårlig en times tid.. 

Og det eneste som hjelper er å spise 🙈 gjerne rett i koppen eller salt kjeks. Kommer til å bli stor som et hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klør brystene deres noe voldsomt? 

Anonymkode: cd4c8...a44

Helt sinnsykt mye!! Har klødd så mye at jeg har fått røde merker på puppene, nesten så de blør 😧😧 Har prøvd med mange forskjellige kremer, ingenting hjelper 😢 

Noen som har noe tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Helt sinnsykt mye!! Har klødd så mye at jeg har fått røde merker på puppene, nesten så de blør 😧😧 Har prøvd med mange forskjellige kremer, ingenting hjelper 😢 

Noen som har noe tips? 

Jeg synes liksom jeg er litt tørr i huden generelt, så jeg smører meg litt ekstra med fuktighetskrem og synes det hjelper litt. Verre er det at neglene mine er like tørre 🙈 Tror jeg må trappe opp vitamininntaket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Helt sinnsykt mye!! Har klødd så mye at jeg har fått røde merker på puppene, nesten så de blør 😧😧 Har prøvd med mange forskjellige kremer, ingenting hjelper 😢 

Noen som har noe tips? 

På meg hjelper d å smøre på krem fra body shop.  Men ofte glemmer jeg d så da blir æ sittende å klø.  Er snart i uke 12 å føler magen å brystene  har vokset noe voldsomt.

Anonymkode: cd4c8...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AkkMa skrev:

Jeg synes liksom jeg er litt tørr i huden generelt, så jeg smører meg litt ekstra med fuktighetskrem og synes det hjelper litt. Verre er det at neglene mine er like tørre 🙈 Tror jeg må trappe opp vitamininntaket! 

Uke 11 nå og jeg har fått kjempe tørr hud :-0

 Her aldri hatt tørre hender men nå må jeg bruke håndkrem og body lotion flere ganger om dagen for at det ikke skal klø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sofapute skrev:

Er absolutt alle kvalmne her?? 🙈😂

😂😂😂 

Jeg er kvalm, men ikke konstant. Bare når jeg blir litt sulten 😏😏😏 Kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 22.55, Anonym bruker skrev:

Ja, kanskje det.. Jeg tenker bare at det er legen som sykemelder, ikke meg. Og det er jo veldig normalt å være mye dårlig i første trimester, så det ses vel ikke på som «sykdom».. vet ikke jeg.. får ringe legekontoret til mandag hvis jeg sliter like mye, har en kvinnelig fastlege så hun kan vel relatere litt mer håper jeg. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Nei, det er ikke en sykdom, men når du er såpass dårlig at du ikke klarer å gjøre jobben din, så har du ikke noe der å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...