Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Kvalmen forsvant plutselig i dag liksom! 11+4.... Kjenner jeg er nervøs altså 🙈 men er vel normalt det? At symptomer blir borte rundt denne tia? Har ømme pupper enda da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Kvalmen forsvant plutselig i dag liksom! 11+4.... Kjenner jeg er nervøs altså 🙈 men er vel normalt det? At symptomer blir borte rundt denne tia? Har ømme pupper enda da. 

Tror jeg muligens har syti om detta før 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Lurer på om flere har sånn tynn utflod.? Nesten som vann. Blir bekymret å tenker at jeg lekker litt og litt fostervann. Har også veldig vondt i magen, kommer takvis der det gir seg etter noen minutter. Tror det kan være at livmoren strekker seg. Flere som har det.?

Anonymkode: cd4c8...a44

Ja, noen ganger tynn, noen ganger tykkere utflod.. Noen dager masse, noen dager ingenting 😊 Har også vondt i magen og tenker dette er livmoren som du sier ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 20.10, Glitrerose skrev:

Jeg har begynt å bli småkvalm igjen, men jeg mistenker at det er fordi jeg er litt sliten for tiden. Det har vært litt for mye på jobben, men nå blir det roligere.

Rart å få vondt i et ribbein, men alt mulig kan jo skje når man er gravid. Vondt både her og der :P Jeg for min del har fått åreknuter i underlivet :P

Magen har jeg hatt et par uker nå (er like langt som deg). På den fronten var jeg tidlig ute sist gang også, men jeg tenker jo tanken at det kan være to der inne.

Jeg er også plagd med åreknuter i underlivet.  Fy faen for noe dritt :P gjør vondt å stå og å sitte rett opp og ned. Blir mye ligging for tia. Vet du om det er noen triks for å minske dem?

Endret av Sofapute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 4.22, Sofapute skrev:

Jeg er også plagd med åreknuter i underlivet.  Fy faen for noe dritt :P gjør vondt å stå og å sitte rett opp og ned. Blir mye ligging for tia. Vet du om det er noen triks for å minske dem?

Jeg har hatt det en gang før, og det var da jeg var student på siste året og satt på en stol og skrev oppgave dag ut og dag inn. De forsvant av seg selv da jeg ble ferdig og begynte å bevege meg i løpet av dagen. Ellers er mitt beste tips å la dem være helt i fred! Tror de kan opereres om det blir for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 17.24, Anonym bruker skrev:

Åssen er formen deres? :-) 

I dag har jeg fryktelig vondt ved venstre ribbein 🤔 Kjennes ut som jeg har blitt slått til.. Googla meg frem til at ting flytter seg litt rundt og presser oppover. Er bare i uke 16 (15+1) 😳 Nå kommer vel magen snart😇

Anonymkode: c4beb...4b0

Formen her er veldig fin utenom at jeg er innmari hormonell om dagen. Jeg er 15 + 6 i dag. Har heller ikke fått noe mage enda men den kommer vel snart. Fikk forøvrig vite i forrige uke at vi venter en gutt. Kan virkelig anbefale Martin Lundrig på Jessheim, var verdt både turen ut der og de 1800 kr det kostet. Han tok seg god tid, forklarte og sjekket alle organene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anarkali skrev:

Formen her er veldig fin utenom at jeg er innmari hormonell om dagen. Jeg er 15 + 6 i dag. Har heller ikke fått noe mage enda men den kommer vel snart. Fikk forøvrig vite i forrige uke at vi venter en gutt. Kan virkelig anbefale Martin Lundrig på Jessheim, var verdt både turen ut der og de 1800 kr det kostet. Han tok seg god tid, forklarte og sjekket alle organene 😀

Her er også formen grei, bare masse ryggvondt.. 

Skal til Lundrig om litt over ei uke, og er da 13+6, hvor langt var du når du fikk vite kjønn?😊 gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anarkali skrev:

Formen her er veldig fin utenom at jeg er innmari hormonell om dagen. Jeg er 15 + 6 i dag. Har heller ikke fått noe mage enda men den kommer vel snart. Fikk forøvrig vite i forrige uke at vi venter en gutt. Kan virkelig anbefale Martin Lundrig på Jessheim, var verdt både turen ut der og de 1800 kr det kostet. Han tok seg god tid, forklarte og sjekket alle organene 😀

Jøss, da er vi akkurat like langt på vei :-) Gratulerer med gutt😍 Er spent på hva jeg bærer på, fremdeles mange uker til oul.. har ikke noe følelse på hverken eller egentlig🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at puppene føles mindre, er i uke 12+2 🙈 var jo på ultralyd og alt var bra, men blir liksom litt nervøs selv om 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Er det normalt at puppene føles mindre, er i uke 12+2 🙈 var jo på ultralyd og alt var bra, men blir liksom litt nervøs selv om 🙈

Kanskje de bare er litt mindre øm? Kanskje du har hatt litt vann i kroppen som har blitt borte?

 

Men jeg tror nok at du bekymrer deg tre ganger mer enn det som er nødvendig, og jeg vil anbefale deg å snakke med lege eller jordmor om det. Dette sier jeg ikke for å være uhøflig, og det er helt i orden at du deler dine bekymringer her slik at vi kan komme med tips, det er jo det forumet er til for.

Når du går rundt og blir såpass bekymret for hver en minste bagatell, så tar det bort veldig mye av gleden din! Når babyen kommer må du fokusere på det viktige, bruke sunn fornuft og morsinstinkt, og da blir du helt ødelagt om du skal bekymre deg for hver en minste ting! Jeg snakker 100 % av egen erfaring. Jeg gikk en periode hos psykolog og lærte meg da metoder for å slutte å bekymre meg :) Nå klarer jeg faktisk å slappe av og nyte svangerskapet :)

Anonymkode: dfe2f...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de bare er litt mindre øm? Kanskje du har hatt litt vann i kroppen som har blitt borte?

 

Men jeg tror nok at du bekymrer deg tre ganger mer enn det som er nødvendig, og jeg vil anbefale deg å snakke med lege eller jordmor om det. Dette sier jeg ikke for å være uhøflig, og det er helt i orden at du deler dine bekymringer her slik at vi kan komme med tips, det er jo det forumet er til for.

Når du går rundt og blir såpass bekymret for hver en minste bagatell, så tar det bort veldig mye av gleden din! Når babyen kommer må du fokusere på det viktige, bruke sunn fornuft og morsinstinkt, og da blir du helt ødelagt om du skal bekymre deg for hver en minste ting! Jeg snakker 100 % av egen erfaring. Jeg gikk en periode hos psykolog og lærte meg da metoder for å slutte å bekymre meg :) Nå klarer jeg faktisk å slappe av og nyte svangerskapet :)

Anonymkode: dfe2f...36c

Ja de er ikke no ømme lengre. Joda, jada, skal på sånn svangerskapskontroll til tirsdag. Også har sjefen fått inn jordmor til oss som er gravide, som kommer til uka en gang. Så kan høre da.... Er sikker bare fordi jeg er førstegangs og ikke har peil på noe🤔 men alt er sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Her er også formen grei, bare masse ryggvondt.. 

Skal til Lundrig om litt over ei uke, og er da 13+6, hvor langt var du når du fikk vite kjønn?😊 gleder meg masse!

Jeg var akkurat 13 +6 😀 Han er virkelig kjempe flink! Forklarte godt underveis og ikke stille pauser som er det verste jeg vet hos leger da jeg fort blir bekymret for om noe ikke er som det skal. Sjekket inngående alle organene og tok seg godt tid og fikk link til ca 40 bilder og videoer vi kunne laste ned av babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Er det normalt at puppene føles mindre, er i uke 12+2 🙈 var jo på ultralyd og alt var bra, men blir liksom litt nervøs selv om 🙈

Mine ble også mye mindre ømme i uke 11/12 og fikk beskjed om at det e helt normalt at disse første symptomene avtar mot andre semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, da er vi akkurat like langt på vei :-) Gratulerer med gutt😍 Er spent på hva jeg bærer på, fremdeles mange uker til oul.. har ikke noe følelse på hverken eller egentlig🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Jeg hadde heller ingen spesielle følelse denne gangen men mannen var helt sikker på gutt 😀 Masse lykke til på ultralyd, så gøy å se dem første gangen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anarkali skrev:

Mine ble også mye mindre ømme i uke 11/12 og fikk beskjed om at det e helt normalt at disse første symptomene avtar mot andre semester.

Godt å høre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 12.21, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Ja de er ikke no ømme lengre. Joda, jada, skal på sånn svangerskapskontroll til tirsdag. Også har sjefen fått inn jordmor til oss som er gravide, som kommer til uka en gang. Så kan høre da.... Er sikker bare fordi jeg er førstegangs og ikke har peil på noe🤔 men alt er sikkert bra :)

Har sjefen fått inn egen jordmor til dere?! Det høres jo ut som en fantastisk arbeidsplass 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Glitrerose skrev:

Har sjefen fått inn egen jordmor til dere?! Det høres jo ut som en fantastisk arbeidsplass 😀😀

Jada :) Jobber i barnehage, (ikke at det sikkert har noe å si altså) men da jeg fortalte jeg var gravid, så sa hu at vi har jordmor via jobben. (Jeg kan så klart bytte til en annen om jeg ikke er fornøyd da) :) men er ålreit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er generelt bedre, men jeg blir fortsatt kvalm hvis jeg er sulten, og jeg sovner rundt klokka ni hver kveld 😴 I tillegg er jeg superforstoppa, på grensa til desperat innimellom. Spiser svisker, fruktlær og drikker litt laktulose. Ser skikkelig gravid ut, sjøl om jeg bare er 14+4.. 

Og - i forrige uke ble stillingen min endelig gjort fast! Deilig å ikke være redd for sånt lenger. Kjenner at skuldrene mine har senka seg litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AkkMa skrev:

Formen er generelt bedre, men jeg blir fortsatt kvalm hvis jeg er sulten, og jeg sovner rundt klokka ni hver kveld 😴 I tillegg er jeg superforstoppa, på grensa til desperat innimellom. Spiser svisker, fruktlær og drikker litt laktulose. Ser skikkelig gravid ut, sjøl om jeg bare er 14+4.. 

Og - i forrige uke ble stillingen min endelig gjort fast! Deilig å ikke være redd for sånt lenger. Kjenner at skuldrene mine har senka seg litt! 

Samme her og, ofte kvalm hvis jeg venter litt med å spise, og superforstoppa jeg og!!

Så bra, gratulerer med fast stilling😊🌟

Jordmoren min er helt sukker-nazi, og når jeg sier at jeg spiser youghurt, blir hun sur fordi det er så mye sukker i det og det er farlig? Blir litt usikker, men må jo få lov til å spise sukker? 🤷🏼‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Samme her og, ofte kvalm hvis jeg venter litt med å spise, og superforstoppa jeg og!!

Så bra, gratulerer med fast stilling😊🌟

Jordmoren min er helt sukker-nazi, og når jeg sier at jeg spiser youghurt, blir hun sur fordi det er så mye sukker i det og det er farlig? Blir litt usikker, men må jo få lov til å spise sukker? 🤷🏼‍♀️

 

Takk!!! Litt artig tidspunkt å få det på 😂

Hm.. jeg spiser også en del yoghurt, mye pga forstoppelsen. Det må da være bedre med litt sukker, enn full stopp? Og hvis yoghurt er sukkerversting i hennes øyne, da tror jeg mange synder mye verre enn deg.. *kremt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Takk!!! Litt artig tidspunkt å få det på 😂

Hm.. jeg spiser også en del yoghurt, mye pga forstoppelsen. Det må da være bedre med litt sukker, enn full stopp? Og hvis yoghurt er sukkerversting i hennes øyne, da tror jeg mange synder mye verre enn deg.. *kremt* 

Tviler det er farlig. Jordmora til ei venninne blei oppgitt da hu hadde spist eple!!! Åssen er det med hårfarging hjemme? Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AkkMa skrev:

Takk!!! Litt artig tidspunkt å få det på 😂

Hm.. jeg spiser også en del yoghurt, mye pga forstoppelsen. Det må da være bedre med litt sukker, enn full stopp? Og hvis yoghurt er sukkerversting i hennes øyne, da tror jeg mange synder mye verre enn deg.. *kremt* 

Haha, tyr til double 0% youghurten fra nå av😋😋

Selv skeier jeg ut veldig mye, og MÅ ha is i løpet av dagen med sjokosaus på!! Ellers drikker jeg ikke brus eller spiser godteri 😊

17 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tviler det er farlig. Jordmora til ei venninne blei oppgitt da hu hadde spist eple!!! Åssen er det med hårfarging hjemme? Er det farlig?

Huff, hvis eple ikke er bra så vet ikke jeg 😒

Jeg hadde ikke turt å farge håret mitt hjemme, men mest sannsynlig ikke hos frisøren heller.. skulle jeg derimot gjort det hadde jeg dratt til frisør og sagt at du er gravid før du begynner å farge det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Haha, tyr til double 0% youghurten fra nå av😋😋

Selv skeier jeg ut veldig mye, og MÅ ha is i løpet av dagen med sjokosaus på!! Ellers drikker jeg ikke brus eller spiser godteri 😊

Huff, hvis eple ikke er bra så vet ikke jeg 😒

Jeg hadde ikke turt å farge håret mitt hjemme, men mest sannsynlig ikke hos frisøren heller.. skulle jeg derimot gjort det hadde jeg dratt til frisør og sagt at du er gravid før du begynner å farge det! 

Nei enig der ang eple! Det er jo frukt. Men snakka med jordmora i sta. Hu skulle dobbelt sjekke og sende meg en melding ang farge :) men jeg gjør det så klart ikke om det ikke er bra. Da får jeg overleve grå hår i 6 mnd til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Nei enig der ang eple! Det er jo frukt. Men snakka med jordmora i sta. Hu skulle dobbelt sjekke og sende meg en melding ang farge :) men jeg gjør det så klart ikke om det ikke er bra. Da får jeg overleve grå hår i 6 mnd til 😂

Men ja sånn doble 0 er godt da :) jeg skeier desverre ut sjæl! Men det er pga kvalmen. Den begynner heldigvis å gi seg nå. Så håper jeg faller tilbake til "normale" vaner igjen 😂 gått opp 6 kg allerede! På 3 mnd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 17.32, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tviler det er farlig. Jordmora til ei venninne blei oppgitt da hu hadde spist eple!!! Åssen er det med hårfarging hjemme? Er det farlig?

Huff, jeg blir så sint når jeg hører om slikt!!! Sukkerfobien har gått alt for langt!

Du er gravid og trenger næring, selvfølgelig skal man også få i seg sukker. Yoghurt inneholder dessuten mye mindre sukker enn før, og jeg ville heller ha spist vanlig yoghurt med NÆRING enn "dobbel null"-yoghurt som inneholder kunstig søtning og ekstremt lite energi. Man spiser jo fordi kroppen trenger drivstoff.

Man kan selfølgelig begrense inntaket av sjokolade, godteri og potetgull, men man må jo ikke slutte med å spise vanlig mat.

Dagens utblåsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...