Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Hei fine gravide🤰🏼

Tester positivt i går, og det kom egt som et lite sjokk 😌 siste syklus var på 57 dager og vet ikke når jeg ble gravid enda da jeg ga opp alt håp pga denne syklusen.. Tenker jeg er i augustgruppen, men er ikke helt sikker ☺️ Kjenner allerede at jeg må på do mer enn før og at jeg er veldig sulten allerede ☺️

Blir veldig gøy å følge hverandre fremover ❤️ Håper dette går veien for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg må bare klage litt! Jeg gleder meg egentlig til jul, men jeg gruuuer meg til all julematen! Jeg blir kvalm bare jeg tenker på det. Og vi skal rundt på besøk hver dag og spise forskjellige ting.

Håper jeg kommer gjennom det uten å bli for dårlig, jeg har ikke lyst til å avsløre graviditeten enda. 

Jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe julegodter en gang! Eller jo, mannen må jo få litt :-p

Hvordan er det med dere og julemat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Glitrerose skrev:

Uff, jeg må bare klage litt! Jeg gleder meg egentlig til jul, men jeg gruuuer meg til all julematen! Jeg blir kvalm bare jeg tenker på det. Og vi skal rundt på besøk hver dag og spise forskjellige ting.

Håper jeg kommer gjennom det uten å bli for dårlig, jeg har ikke lyst til å avsløre graviditeten enda. 

Jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe julegodter en gang! Eller jo, mannen må jo få litt :-p

Hvordan er det med dere og julemat? 

Gleder meg masse til å spise julemat!! Blir nok ikke så mye som man vanligvis spiser, da jeg spiser mange ganger om dagen nå, og lite hver gang, ellers blir jeg grinete 😅 Hva er vel bedre enn når man får mat servert og slipper å lage? 😍

Men er ikke typen som spiser godteri uansett hva, så blir ikke noe dette året heller 🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til julemiddagene, men all kaffien og kakene kan de ha for seg selv... Jeg er ikke kvalm, kjenner i grunnen veldig lite til graviditeten, men søt mat frister generelt lite. Håper de færreste legger merke til at kaffekoppen min stort sett bare nippes til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 19.49, Glitrerose skrev:

Uff, jeg må bare klage litt! Jeg gleder meg egentlig til jul, men jeg gruuuer meg til all julematen! Jeg blir kvalm bare jeg tenker på det. Og vi skal rundt på besøk hver dag og spise forskjellige ting.

Håper jeg kommer gjennom det uten å bli for dårlig, jeg har ikke lyst til å avsløre graviditeten enda. 

Jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe julegodter en gang! Eller jo, mannen må jo få litt :-p

Hvordan er det med dere og julemat? 

Jeg har blitt superkvalm i det siste. Ligger egentlig bare i sofaen hele formiddagen, prøver å spise litt hele tiden men det er ikke mye som smaker.. Blir litt bedre på eftermiddagen hvis jeg passer på å spise litt hele tiden. 

Men gruer meg til all julemat, tror ikke jeg får spist så mye.. Heldigvis skal vi fortelle den store hemmeligheten til familien på julaften, så de kommer til å skjønne det :) 

Masse lykke til og god jul! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ClaraE skrev:

Jeg har blitt superkvalm i det siste. Ligger egentlig bare i sofaen hele formiddagen, prøver å spise litt hele tiden men det er ikke mye som smaker.. Blir litt bedre på eftermiddagen hvis jeg passer på å spise litt hele tiden. 

Men gruer meg til all julemat, tror ikke jeg får spist så mye.. Heldigvis skal vi fortelle den store hemmeligheten til familien på julaften, så de kommer til å skjønne det :) 

Masse lykke til og god jul! 

Hvor langt er du på vei når dere forteller? 🤰🏼

Har lyst til å fortelle selv, men vil også vente litt 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.12.2017 den 9.56, Glitrerose skrev:

Hei, hvordan går det i dag da? Jeg var også plutselig i fin form i går, jeg bare nøt det og lekte masse med ettåringen og spiste masse mat mens jeg hadde muligheten. I dag er jeg kvalm igjen.

Håper det går bra med deg 😊 

Fremdeles ingen symptomer, de forsvant helt. Kjenner jeg vil tilbake til superkvalmen jeg hadde, mye bedre enn det limbo jeg er i nå. Skal på TUL 4. Januar, krysser alt jeg har for at alt er fint, men kjenner jeg blir mer og mer sikker på at dette ikke har gått bra. Er så redd for MA, har gitt meg selv google-forbud. 

Heldigvis har jeg ikke blødd noe, men det trenger ikke bety noe, har jeg skjønt.

Uff, føler meg så negativ blant alle dere flotte gravide, men har liksom ikke noe annet sted å lufte disse bekymringene mine - bortsett fra min mor da. Hun mener dog jeg skal slutte å bekymre meg, mem det er lettere sagt enn gjort 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjertesprett skrev:

Fremdeles ingen symptomer, de forsvant helt. Kjenner jeg vil tilbake til superkvalmen jeg hadde, mye bedre enn det limbo jeg er i nå. Skal på TUL 4. Januar, krysser alt jeg har for at alt er fint, men kjenner jeg blir mer og mer sikker på at dette ikke har gått bra. Er så redd for MA, har gitt meg selv google-forbud. 

Heldigvis har jeg ikke blødd noe, men det trenger ikke bety noe, har jeg skjønt.

Uff, føler meg så negativ blant alle dere flotte gravide, men har liksom ikke noe annet sted å lufte disse bekymringene mine - bortsett fra min mor da. Hun mener dog jeg skal slutte å bekymre meg, mem det er lettere sagt enn gjort 😣

Jo mer du bekymrer deg jo verre er det for den lille, tenk slik ❤️ Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv og gjøre noe gøy mens du venter! Dra på kino, på venninedate, gå turer osv.. Få tiden til å gå rett og slett 😊 Nå er vi jo også inne i den beste tiden av året - julen 🎄 Finn en glede i det! Og så fort julen er over får du se spiren du har i magen 🤰🏼😍

Masse lykke til 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg gruer meg litt til julematen. vi skal spise pinnekjøtt, noe jeg elsker. men problemet er at jeg er så kvalm på kveldene ar jeg nesten ikke orker å spise noe. så håper jeg ikke er det på julaften.  i går prøvde jeg å ta noe ingefær, noe som gjorde at jeg ble enda mer kvalm og kastet opp:kvalm:. liker ikke smaken av ingefær, men den har som regel hjulpet likevel. men synes det er vanskelig å svelge den ned. så da er det tilbake til te med ingefær. håper snart kvalmen gir seg, er lei av den nå:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

kjenner jeg gruer meg litt til julematen. vi skal spise pinnekjøtt, noe jeg elsker. men problemet er at jeg er så kvalm på kveldene ar jeg nesten ikke orker å spise noe. så håper jeg ikke er det på julaften.  i går prøvde jeg å ta noe ingefær, noe som gjorde at jeg ble enda mer kvalm og kastet opp:kvalm:. liker ikke smaken av ingefær, men den har som regel hjulpet likevel. men synes det er vanskelig å svelge den ned. så da er det tilbake til te med ingefær. håper snart kvalmen gir seg, er lei av den nå:sur:

De selger ingefærtabletter på apoteket, kanskje det kan hjelpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mamma til 3? skrev:

De selger ingefærtabletter på apoteket, kanskje det kan hjelpe 😊

Åh takk. :) Da skal jeg prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Hvor langt er du på vei når dere forteller? 🤰🏼

Har lyst til å fortelle selv, men vil også vente litt 🌟

Jeg er bare 7 uker på vei. Men de kommer uansett til å merke at det er noe siden jeg er så kvalm og magen er oppblåst på kvelden :) Jeg synes det er greit å fortelle de nærmeste tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller de nærmeste i jula. Jeg er så oppblåst og uvel nesten hele døgnet at det syns godt, i tillegg er det ingen "gode" grunner til at jeg ikke skal drikke, så alle kommer til å skjønne det uansett. Statestikken tilsier jo uansett at sjansene for abort er prosentvis relativt liten etter uke 6 og hvis det alikevel ikke skal gå bra er det godt å ha familie og støtte seg på. :) vi gleder oss i allefall til å fortelle, de fleste vet at vi har prøvd en stund. Håper dere alle får en strålende jul uansett om dere forteller eller ikke også håper jeg alle slipper kvalme på julaften ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Hjertesprett skrev:

Fremdeles ingen symptomer, de forsvant helt. Kjenner jeg vil tilbake til superkvalmen jeg hadde, mye bedre enn det limbo jeg er i nå. Skal på TUL 4. Januar, krysser alt jeg har for at alt er fint, men kjenner jeg blir mer og mer sikker på at dette ikke har gått bra. Er så redd for MA, har gitt meg selv google-forbud. 

Heldigvis har jeg ikke blødd noe, men det trenger ikke bety noe, har jeg skjønt.

Uff, føler meg så negativ blant alle dere flotte gravide, men har liksom ikke noe annet sted å lufte disse bekymringene mine - bortsett fra min mor da. Hun mener dog jeg skal slutte å bekymre meg, mem det er lettere sagt enn gjort 😣

Huff, må du vente så lenge med å komme til legen?? Jeg har fått inntrykk av at "alle" får komme innom og måle hcg når de måtte ønske. 

Men altså: det er mange som er gravid uten symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Jo mer du bekymrer deg jo verre er det for den lille, tenk slik ❤️ Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv og gjøre noe gøy mens du venter! Dra på kino, på venninedate, gå turer osv.. Få tiden til å gå rett og slett 😊 Nå er vi jo også inne i den beste tiden av året - julen 🎄 Finn en glede i det! Og så fort julen er over får du se spiren du har i magen 🤰🏼😍

Masse lykke til 🌟

 

2 timer siden, Glitrerose skrev:

Huff, må du vente så lenge med å komme til legen?? Jeg har fått inntrykk av at "alle" får komme innom og måle hcg når de måtte ønske. 

Men altså: det er mange som er gravid uten symptomer :)

Tusen takk ❤ Vi har reist hjem til familie, så jeg skal gjøre mitt beste for å fokusere på julen og alt det fine den fører med seg 🎅🎅

Hadde nok fått kommet til legen min, men nå er jeg i en annen landsdel, tenker det gjør det litt vanskeligere å komme tkl en lege? Jeg satser på å være positiv frem til 5. Januar, og håper det blir en fin ultralyd da ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin er  ca 13 august, har bare brukt kalkulator, legen nevnte ikke noe om det. Kan ikke fatte det, er visst 8 uker på vei og fant ut av det på tirsdag. Kjenner nesten ingenting, litt små strekk i magen innimellom og følelsen av at jeg «spenner» magen eller holder den inne, hvis det gir mening for noen? Veldig ømme bryster også. 👶🏻

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godagen😊 årets julegave med positiv test på oss her😍 5 uker idag, og foreløpig termin 28.08. Spennende med 3dje barn.. så håper vi at det går bra hele veien, da jeg har brukt lang tid på å bli gravid alle 3 gangene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 26.aug'ish.

Etterlengtet attpåklatt, blir barn nr fem om dette går bra! 🤞

Hadde en SA for fem uker siden, men har trua, nå med jul og alt! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har vondt i ryggen? 🤰🏼

Regner med at jeg er 5-6 uker på veg, og har så innmari vondt i bekkenet! Har hatt vondt nå ei uke allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Flere som har vondt i ryggen? 🤰🏼

Regner med at jeg er 5-6 uker på veg, og har så innmari vondt i bekkenet! Har hatt vondt nå ei uke allerede..

Har vel ikke direkte så mye vondt i ryggen. Men hadde fryktelig vondt på høyre side, nede med eggstokken i går kveld. har det innimellom. så blir litt engstelig av det. men vet jo at det er helt vanlig å ha. Nå er jeg 9+3 på vei. Fremdeles ganske kvalm på kvelden, men hjelper med ingefær tabletter fra apoteket. Gleder meg til å ta UL. Har fått henvising til TUL, så vet ikke helt hva tid det blir. men regner med at vi skal inn rett over nyåret. Får liksom litt roen på at alt er i orden da, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

 

Har vel ikke direkte så mye vondt i ryggen. Men hadde fryktelig vondt på høyre side, nede med eggstokken i går kveld. har det innimellom. så blir litt engstelig av det. men vet jo at det er helt vanlig å ha. Nå er jeg 9+3 på vei. Fremdeles ganske kvalm på kvelden, men hjelper med ingefær tabletter fra apoteket. Gleder meg til å ta UL. Har fått henvising til TUL, så vet ikke helt hva tid det blir. men regner med at vi skal inn rett over nyåret. Får liksom litt roen på at alt er i orden da, forhåpentligvis.

Huff, ikke lett å vite disse greiene, men så lenge man har det greit kan man vel ikke klage 😊

Har også TUL rett over nyttår, etter å ha mista halvveis sist blir det litt mer oppfølging nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tidenes jævligste influensa 😩

noen som vet hvordan dette var med graviditet? Farlig for fosteret eller? 

Og hva kunne man ta/ikke ta? Paracet? Noe hostesaft? 😖

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått tidenes jævligste influensa 😩

noen som vet hvordan dette var med graviditet? Farlig for fosteret eller? 

Og hva kunne man ta/ikke ta? Paracet? Noe hostesaft? 😖

Anonymkode: 7370d...e24

Samme lurer jeg på 🤷🏼‍♀️ Har ikke så «jævlig» influensa, men er dårlig som i forkjølet ganske bra.. 

Paracet kan du trygt ta, men ikke overdrive😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet er ok å ta, men ikke ibux. det er ikke farlig for babyen selv om en er forskjølet eller har influensa. babyen har det trygt og godt der inne og blir ikke påvirket av det. 

Endret av håpefullmammablir3barnsmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Huff, ikke lett å vite disse greiene, men så lenge man har det greit kan man vel ikke klage 😊

Har også TUL rett over nyttår, etter å ha mista halvveis sist blir det litt mer oppfølging nå 😊

 Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg at alt går bra for deg denne gangen. fikk vite i dag at vi skal på TUL 3 januar:nigo:. så det er jo ikke lenge til, gleder oss veldig til å få se babyen. Håper at alt står bra til med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...