Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Termin 30 juli og 3 august..tror mest på 3 august 😉

Er 6+2 ..kjempe kvalm og pupper som gjør vondt! 😁

Dette blir vår 4. Beibi😇😀😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg trodde jeg skulle slippe å være kvalm, så var jeg veldig kvalm i morges.:kvalm: så kvalm at jeg faktisk ikke orket å gå på jobb i dag.:sukk: Har vært litt kvalm på kveldene i det siste. men men sånn er det nå en gang. føler det hjelper litt å drikke te med honning og ingefær i, samt spise litt salte kjeks på kvelden. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

Da jeg trodde jeg skulle slippe å være kvalm, så var jeg veldig kvalm i morges.:kvalm: så kvalm at jeg faktisk ikke orket å gå på jobb i dag.:sukk: Har vært litt kvalm på kveldene i det siste. men men sånn er det nå en gang. føler det hjelper litt å drikke te med honning og ingefær i, samt spise litt salte kjeks på kvelden. ^_^

Ånei, så kjipt!! 😕

Sist gang brukte jeg hele sommerferien på å være kvalm, alt luktet og smakte helt jævlig. Håper på å ikke få det denne gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid var jeg konstant kvalm og spydde konstant i 4 mnd . men da begynte det tidlig, så det var derfor jeg håpet jeg slapp unna denne gangen... Var ikke kvalm med hu eldste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin 18 august :) har en på 1,5 år fra før. Absolutt ingen symptomer enda, utenom uteblitt mens. Sist var jeg kvalm, ømme bryster, ofte tissetrengt og en del menssmerter, allerede et par dager før positiv test. Men jeg ønsker vel alle symptomer dit pepper'n gror når de først kommer :D

Endret av Enhjørning
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Enhjørning skrev:

Menstermin 18 august :) har en på 1,5 år fra før. Absolutt ingen symptomer enda, utenom uteblitt mens. Sist var jeg kvalm, ømme bryster, ofte tissetrengt og en del menssmerter, allerede et par dager før positiv test. Men jeg ønsker vel alle symptomer dit pepper'n gror når de først kommer :D

Godt å høre vi er flere helt uten symptomer! Begynte nesten å tro at det ikke var mulig at jeg var gravid uten et eneste symptom her.. hehe! :)

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min er fortsatt veldig oppblåst. Jeg er slank til vanlig og uansett hva jeg tar på meg så ser man en kul på magen.. Vet ikke hvordan jeg skal klare å gå i 7uker til uten å si noe 😆 

Jeg merket at magen ”vokste” mye sist gang også. Men da var det rett før sommerferien så de nærmeste fikk vite det og de andre merket ikke noe før vi var tilbake på jobb igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 12.23, Mamma til 3? skrev:

Damer! Det må da være noen andre enn meg som skal inn her? Det var da flere med positiv test både i uke 47- og uke 48-tråden?

 

Jeg har foreløpig termin 8. august. Krysser fingrene for at alt står bra til med knøttet. Umenneskelig trøtt akkurat nå, ellers lite tegn til graviditet, bortsett fra positiv test og TR. Håper vi blir mange her inne!

Jeg testet positivt for to dager siden og var på ultralyd i dag. De så fostersekken men sa det var for tidlig å se hjertet slå og at jeg godt kunne ventet to uker med ultralyd. Foreløpig termindato er 8 august. Bør jeg være bekymret over at vi kun så fostersekken? Testen ble positiv i løpet av sekunder, har mange symptomer på graviditet og ikke hatt noen blødninger. Jeg er 5 uker og noen dager i dag. Gratulerer til alle dere andre også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anarkali skrev:

Jeg testet positivt for to dager siden og var på ultralyd i dag. De så fostersekken men sa det var for tidlig å se hjertet slå og at jeg godt kunne ventet to uker med ultralyd. Foreløpig termindato er 8 august. Bør jeg være bekymret over at vi kun så fostersekken? Testen ble positiv i løpet av sekunder, har mange symptomer på graviditet og ikke hatt noen blødninger. Jeg er 5 uker og noen dager i dag. Gratulerer til alle dere andre også 😀

5+6 i dag. Blir ultralyd av andre grunner for min del, men håper jeg får se tegn til liv. Så lenge de som tok ultralyd av deg ikke syntes det var grunn til bekymring, trenger du nok ikke bekymre deg du heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test og foreløpig termin 10. August ❤️ Dette blir tredjemann og mest sannsynligvis mitt og min manns første og siste barn sammen. Vi begge har 2 barn hver fra før😊 Spennende!! Litt skrekkblandet fryd å være gravid igjen, 11 år siden sist , så dette bli en skikkelig attpåklatt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/9/2017 den 20.06, Mamma til 3? skrev:

5+6 i dag. Blir ultralyd av andre grunner for min del, men håper jeg får se tegn til liv. Så lenge de som tok ultralyd av deg ikke syntes det var grunn til bekymring, trenger du nok ikke bekymre deg du heller 😊

Prøver å ikke bekymre meg så mye, skal til legen å ta blodprøver denne uken så får bare krysse fingrene for at alt er ok :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på ultralyd, og fikk se 2,79 nydelige millimeter med bankende hjerte 😊 Liten, men god som gull 💖😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en time hos gyn pga annen tilstand, så ultralyd var bare en bonus for min del. Har bestilt og betalt tul med de to søsknene, men da var jeg rundt 8 uker på vei. I dag 6+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt SKIKKELIG vondt i magen de to siste kveldene. Det er ordentlig krampe og oppblåst.. føles ut som luftsmerter og det er bedre på morgningen/dagen.. har vært litt kvalm i det siste også. Er i uke 5+3. Blir så redd at det er noe som er galt.. men ingen blødning i det hele tatt.

Noen i samme situasjon?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 22.26, Anarkali skrev:

Prøver å ikke bekymre meg så mye, skal til legen å ta blodprøver denne uken så får bare krysse fingrene for at alt er ok :-D

Tatt blodprøver denne uken og på ettermiddag mandag var HCG 14000 og på morgenen onsdag var den 20000. Ifølge legen ser dette fint ut men utifra det jeg leser på nettet er det ikke bra med under 50 % økning på nesten 48 timer.      I dag er jeg ikke lenger kvalm og brystene mye mindre ømme. Noen andre som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her! Testet positivt for to dager siden, vårt første barn sammen! Spennende og utrolig nervepirrende da det var ikke planlagt men veldig velkomment ☺️ Skal til legen til uka, får sjekket blodprøver og urinprøve da! Så langt alt bra! 4 uker på vei så her er termin i slutten av august 🤰🏼 Sluker til meg alt av info, så dette kan bli spennende 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker dere andre å fortelle til besteforeldre, tanter og onkler osv? Og venner? Vi har ikke fortalt til noen, bortsett fra legen min som var nødt til å vite pga medisinering. 7+0 i dag. Ønsker å holde det for oss selv en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til min mor og hans mor, da vi har en del diagnoser i begge familier. Med tanke på våre bekymringer rundt et svangerskap tror jeg ikke vi finner bedre støtte og forståelse hos noen andre enn de to kommende bestemødre 😊

I dag kjenner jeg meg ikke gravid lenger. Har vært kjempekvalm, vonde pupper og trøtt, men i går forsvant alt, og da jeg våknet i dag var den fine følelsen jeg har hatt helt vekk. Ganske fortvilet her jeg sitter, og litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mamma til 3? skrev:

Når tenker dere andre å fortelle til besteforeldre, tanter og onkler osv? Og venner? Vi har ikke fortalt til noen, bortsett fra legen min som var nødt til å vite pga medisinering. 7+0 i dag. Ønsker å holde det for oss selv en stund til.

Jeg er 6+0 i dag. Hadde tenkt å holde det for oss selv noen uker til, men fortalte det til svigerforeldrene mine i går. De er også våre nærmeste naboer og vi ser dem ofte. Hyggelig å dele gleden med fler, men samtidig føles det litt skummelt å dele så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mamma til 3? skrev:

Når tenker dere andre å fortelle til besteforeldre, tanter og onkler osv? Og venner? Vi har ikke fortalt til noen, bortsett fra legen min som var nødt til å vite pga medisinering. 7+0 i dag. Ønsker å holde det for oss selv en stund til.

Det lurer vi også litt på! Er i samme situasjon som deg, måtte ringe legen samme dag som positiv graviditetstest pga medisiner!

Jeg har to venninner som jeg er meeget nærme, de får nok vite det- mulig før familie! Fordi de gir så mye råd, støtte og jeg kan plage de med alle spørsmål, idéer og tanker- istedet for samboeren 😂 Men familie er så vanskelig å holde det skjult for, spesielt i jula.. men vil uansett holde det hemmelig så lenge som mulig 😊 Blir ikke offentlig til bekjente før etter første ul tenker jeg!

Grunnen til at jeg vil dele med mine venninner så tidlig er også mtp støtte hvis noe skal gå galt! Min søster er også gravid etter mange SA så der er det et skjørt tema! Men hun skal ha på feb, så blir nok moro med to tette 😄

Endret av Sølvjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hjertesprett skrev:

Vi har fortalt det til min mor og hans mor, da vi har en del diagnoser i begge familier. Med tanke på våre bekymringer rundt et svangerskap tror jeg ikke vi finner bedre støtte og forståelse hos noen andre enn de to kommende bestemødre 😊

I dag kjenner jeg meg ikke gravid lenger. Har vært kjempekvalm, vonde pupper og trøtt, men i går forsvant alt, og da jeg våknet i dag var den fine følelsen jeg har hatt helt vekk. Ganske fortvilet her jeg sitter, og litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Noen råd?

Hei, hvordan går det i dag da? Jeg var også plutselig i fin form i går, jeg bare nøt det og lekte masse med ettåringen og spiste masse mat mens jeg hadde muligheten. I dag er jeg kvalm igjen.

Håper det går bra med deg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hjertesprett skrev:

Vi har fortalt det til min mor og hans mor, da vi har en del diagnoser i begge familier. Med tanke på våre bekymringer rundt et svangerskap tror jeg ikke vi finner bedre støtte og forståelse hos noen andre enn de to kommende bestemødre 😊

I dag kjenner jeg meg ikke gravid lenger. Har vært kjempekvalm, vonde pupper og trøtt, men i går forsvant alt, og da jeg våknet i dag var den fine følelsen jeg har hatt helt vekk. Ganske fortvilet her jeg sitter, og litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Noen råd?

Mannen fortalte det til foreldrene med en gang vi testet positivt. Vi har fortalt det til noen få nære venner men resten tenker vi å vente så lenge vi kan med å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger meg på her. Fant ut for to dager siden at jeg var gravid. Ikke planlagt da jeg gikk på p-piller så er usikker på hvor langt, men hvis mine antakelser er riktige så er jeg 8 uker på vei. Er gift og har 1 jente på 2 1/2 år + 2 bonusbarn på 9 og 12. Vi hadde allerede snakket om å kanskje prøve å bli gravid mot sommeren så barnet i magen er veldig velkomment😊 Skal på første kontroll til jordmor på førstkommende Torsdag så det blir veeeeldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...