Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #26 Skrevet 1. november 2017 Føler det blir mer og mer vanlig å bruke mme på kvelden, for det er da babyen er veldig krevende ved brystet (noe som faktisk er naturlig fordi babyen skal få mye av den fete melka før natten) og at ved mme så sover barnet lengre om natta. Anonymkode: dd697...f2b
*Miss Marple* Skrevet 2. november 2017 #27 Skrevet 2. november 2017 Hvis man skal legge personlig erfaring til grunn så er ikke min oppfatning at mme blir brukt for å lette mors arbeid. De jeg vet om som gir mme gjør det enten fordi ammingen ikke fungerer eller pga medisinbruk hos mor. Jeg syns virkelig ikke at vi som er heldige å få til amming skal føle oss hevet over de som av en eller annen grunn ikke gjør det. Da jeg som førstegangsmor måtte gi opp amming etter fire mnd rett og slett fordi melken forsvant var det deilig å få et mett og fornøyd barn som sov mer enn halvtimer i slengen. At jeg i ettertid ser at jeg ikke tok meg nok tid til ammingen og ikke skjønte at hun ikke nødvendigvis var mett nok fordi om hun sovnet ved brystet kommer av erfaring og gjorde meg ikke til dårlig mor den gang. Norske kvinner ammer heldigvis mer enn i andre land, noe som nok både kommer av stort fokus på det samt vår fantastiske permisjonsordning. Jeg synes ikke man skal kalle andre mødre for mislykkede uansett, faktisk. De fleste gjør så godt de kan.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #28 Skrevet 2. november 2017 Jeg personlig skjønner ikke hvordan noen kan mene det er så mye enklere med mme enn mm. Alt styrer med sterilisering av flasker, varming av vann på alle merkelige plasser, påse at blandingsforholdet blir riktig og temperaturen er innenfor. Samt at dette må gjøres hele døgnet en periode. Under forutsetning av at man kan amme og har melk, noe de fleste har, så må da være enklere å gjøre det. Da har man tross alt produkter ferdig blandet i en dertil passende beholder og er alltid klar til bruk uten alt styret i tillegg. Eneste minuset jeg ser med mm er at man kan ikke overlate jobben til far... Anonymkode: f3384...fdc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #29 Skrevet 2. november 2017 9 timer siden, sug lut skrev: Påpek en eneste feil i innlegget mitt. MME er erstatning for noe som ikke fungerte. Eldre mødre og høyt utdannete mødre ammer mer. Hvor er problemet ditt? Jeg har ikke noe problem, men du har. Vil gjerne se dokumentert dine påstander om eldre og høyt utdannende mødre. Så noe som ike fungrere er automatisk mislykket? Anonymkode: e70dc...c22
sug lut Skrevet 2. november 2017 #30 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke noe problem, men du har. Vil gjerne se dokumentert dine påstander om eldre og høyt utdannende mødre. Så noe som ike fungrere er automatisk mislykket? Anonymkode: e70dc...c22 https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/norske-modre-ammer-mye Vel, hva annet vil du kalle det som ikke funker? At det er leit og belastende og alt det der er jo nettopp fordi det ikke gikk som det egentlig skulle.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #31 Skrevet 2. november 2017 9 timer siden, sug lut skrev: MME er de mislykketes trøst. Hvor "vanlig" det er spørs hvilket sosialt lag du spør. Det er rent faktisk ikke feil i innlegget, men snakk om å sparke de som ligger nede. Ord har makt og den kommentaren var bare slem. Anonymkode: 0a4d3...f63
Kira Skrevet 2. november 2017 #32 Skrevet 2. november 2017 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Kira, moderator
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #33 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg personlig skjønner ikke hvordan noen kan mene det er så mye enklere med mme enn mm. Alt styrer med sterilisering av flasker, varming av vann på alle merkelige plasser, påse at blandingsforholdet blir riktig og temperaturen er innenfor. Samt at dette må gjøres hele døgnet en periode. Under forutsetning av at man kan amme og har melk, noe de fleste har, så må da være enklere å gjøre det. Da har man tross alt produkter ferdig blandet i en dertil passende beholder og er alltid klar til bruk uten alt styret i tillegg. Eneste minuset jeg ser med mm er at man kan ikke overlate jobben til far... Anonymkode: f3384...fdc Enig i mye du skriver men det å amme er ikke bare lett det heller. Andremann her nektet å spise andre steder enn på soverommet fra 3 mnd. Nå er han 9 mnd og fortsatt spiser han kun mm på soverommet. Men nå spiser han heldigvis fast føde da. Men det har jammen ikke vært lett å fullamme når man blir så låst til soverommet. Anonymkode: 08444...b14
Mumua Skrevet 2. november 2017 #34 Skrevet 2. november 2017 Her begynte mme-maset etter 2 uker. Jeg fullammet til mini var 7 uker, da ble hun lagt inn på sykehuset og det viste seg at hun ikke fikk i seg melka pga tungebåndet som var feilklipt. Melka mi var omtrent borte. Måtte gi mme i to uker mens jeg pumpet hver 2 time døgnet rundt. Ammingen fikk vi aldri mer til, men jeg pumpet i 14 mnd og ga morsmelk på flaske. 1600 timer brukte jeg på pumping og jeg er veldig glad jeg kunne tilby henne det fremfor mme som smakte høgg (pga melkeproteinintoleranse). Jeg ser overhodet ikke ned på de som gir mme, likevel håper jeg at de som klarer å amme velger det. Denne gangen har jeg på forhånd bestemt at hvis ammingen ikke funker skal jeg kun delpumpe. Som tobarnsmor har jeg ikke tid eller psyke til å fullpumpe en runde til, men det er helt ok. Mme er et bra alternativ i slike situasjoner. Jeg opplever at det er mye fokus på at mme er løsningen på alt, det synes jeg er en trist utvikling, det burde vært mer fokus på hvor krevende det faktisk kan være både med amming og det å ha et nyfødt barn så man forsto at det er naturlig å føle seg rævkjørt de første månedene, men at det er en del av prosessen. Når man blir mor så bør tanken om egentid skyves bort en god stund, men det er min mening og jeg respekterer at andre er uenig.
Leverpostei Skrevet 2. november 2017 #35 Skrevet 2. november 2017 Jeg mener bestemt at antall mødre som fullammer går NED i Norge. Husker ikke hvor jeg leste det, så korriger meg gjerne. Hovedgrunnen er vel ekstremt kort liggetid på barsel, og at mødre sendes hjem uten at ammingen er kommet i gang/ vel etablert. Dermed blir det trøbbel og delamming/ mme for stadig flere. Tror også at det er underkommunisert hvor krevende det er å ha en nyfødt baby, og hvor mye tid det tar å amme. I SOME blir vi forespeilet flate fotballfruemager og fullstappede kalendre, det er babysang og trening på mor, kafé og barselgruppe og langweekend i Europa. Da er det lett å tenke at man ikke «får det til», og må gi mme for å klare alt. Ellers så overhørte jeg en mamma på et ammerom i byen. Hun satt og ga flaske til en bitteliten baby, bare noen uker gammel, og anbefalte det varmt til venninnene. Hun ga flaske et par dager i uken, sånn at hun fikk handlet og kommet seg ut litt. Hun syns nemlig ikke det var ok å amme ute blant folk. Jeg flashet puppen litt ekstra for å kompensere - JA til amming i det offentlige rom!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #36 Skrevet 2. november 2017 Jeg er født i 1974, og da mener jeg mamma hadde 3 mnd svangerskapspermisjon før hun begynte jobbe igjen, sier seg selv det ble mindre amming da... Mamma jobbet skift som hjelpepleier og pappa jobbet som snekker, mormor som var hjemmeværende bidro med barnepass når mamma hadde dagvakt, jobbet hun kveld eller natt var det pappa som matet med flaske. Jeg har tre barn, ammet to av dem, fullammet til 5-6 mnd og delammet til 13-15 mnd. Men med det ene barnet fikk jeg en kronisk brystbetennelse jeg ikke klarte bli kvitt. Da ungen var 3 mnd hadde jeg hatt 6 antibiotikakurer, ut og inn på poliklinisk avdeling på sykehuset for tester osv, jeg hadde over 40 i feber annenhver uke og smerter fra helvete, da sa legen på sykehuset stopp. Tror jeg så ut som et vandrende spøkelse så sliten og syk jeg følte meg, da fikk jeg tabletter for å stoppe melkeproduksjonen mens mannen ble sendt på butikken for å handle flasker og mme. Gikk da greit det også, heldigvis ingen krise i Norge i dag å ikke fikse ammingen. Anonymkode: 5398e...2f4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #37 Skrevet 2. november 2017 12 timer siden, cherry coke skrev: Jeg har inntrykk av at de fleste ønsker å amme, og strekker seg veldig langt for å få det til. Og de føler seg gjerne mislykket når de må gå over til MME. Mitt inntrykk Iallefall. Jeg synes selv at man skal prøve så godt man kan å få det til, men kjære folk; MME er ett helt greit substitutt. Det blir folk av flaskebarn også. Selvfølgelig blir det folk av flaskebarn og, noen ganger kan mor av ulike grunner ikke amme, men mødre som "ikke gidder å amme", synes jeg er veldig egoistiske. Man kommer ikke bort fra at morsmelk er langt bedre enn MME. Anonymkode: 69c9f...b34
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #38 Skrevet 2. november 2017 12 minutter siden, Leverpostei skrev: Jeg mener bestemt at antall mødre som fullammer går NED i Norge. Husker ikke hvor jeg leste det, så korriger meg gjerne. Hovedgrunnen er vel ekstremt kort liggetid på barsel, og at mødre sendes hjem uten at ammingen er kommet i gang/ vel etablert. Dermed blir det trøbbel og delamming/ mme for stadig flere. Tror også at det er underkommunisert hvor krevende det er å ha en nyfødt baby, og hvor mye tid det tar å amme. I SOME blir vi forespeilet flate fotballfruemager og fullstappede kalendre, det er babysang og trening på mor, kafé og barselgruppe og langweekend i Europa. Da er det lett å tenke at man ikke «får det til», og må gi mme for å klare alt. Ellers så overhørte jeg en mamma på et ammerom i byen. Hun satt og ga flaske til en bitteliten baby, bare noen uker gammel, og anbefalte det varmt til venninnene. Hun ga flaske et par dager i uken, sånn at hun fikk handlet og kommet seg ut litt. Hun syns nemlig ikke det var ok å amme ute blant folk. Jeg flashet puppen litt ekstra for å kompensere - JA til amming i det offentlige rom! Enig! Ja, til amming i det offentlige rom! Anonymkode: 69c9f...b34
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #39 Skrevet 2. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg personlig skjønner ikke hvordan noen kan mene det er så mye enklere med mme enn mm. Alt styrer med sterilisering av flasker, varming av vann på alle merkelige plasser, påse at blandingsforholdet blir riktig og temperaturen er innenfor. Samt at dette må gjøres hele døgnet en periode. Under forutsetning av at man kan amme og har melk, noe de fleste har, så må da være enklere å gjøre det. Da har man tross alt produkter ferdig blandet i en dertil passende beholder og er alltid klar til bruk uten alt styret i tillegg. Eneste minuset jeg ser med mm er at man kan ikke overlate jobben til far... Anonymkode: f3384...fdc Enig! Anonymkode: 69c9f...b34
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #40 Skrevet 2. november 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Føler det blir mer og mer vanlig å bruke mme på kvelden, for det er da babyen er veldig krevende ved brystet (noe som faktisk er naturlig fordi babyen skal få mye av den fete melka før natten) og at ved mme så sover barnet lengre om natta. Anonymkode: dd697...f2b Jeg hadde sovebaby fra dag 1. Hun fikk kun morsmelk fram til 6 mnd. Anonymkode: 69c9f...b34
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #41 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Mumua skrev: Her begynte mme-maset etter 2 uker. Jeg fullammet til mini var 7 uker, da ble hun lagt inn på sykehuset og det viste seg at hun ikke fikk i seg melka pga tungebåndet som var feilklipt. Melka mi var omtrent borte. Måtte gi mme i to uker mens jeg pumpet hver 2 time døgnet rundt. Ammingen fikk vi aldri mer til, men jeg pumpet i 14 mnd og ga morsmelk på flaske. 1600 timer brukte jeg på pumping og jeg er veldig glad jeg kunne tilby henne det fremfor mme som smakte høgg (pga melkeproteinintoleranse). Jeg ser overhodet ikke ned på de som gir mme, likevel håper jeg at de som klarer å amme velger det. Denne gangen har jeg på forhånd bestemt at hvis ammingen ikke funker skal jeg kun delpumpe. Som tobarnsmor har jeg ikke tid eller psyke til å fullpumpe en runde til, men det er helt ok. Mme er et bra alternativ i slike situasjoner. Jeg opplever at det er mye fokus på at mme er løsningen på alt, det synes jeg er en trist utvikling, det burde vært mer fokus på hvor krevende det faktisk kan være både med amming og det å ha et nyfødt barn så man forsto at det er naturlig å føle seg rævkjørt de første månedene, men at det er en del av prosessen. Når man blir mor så bør tanken om egentid (?!??) skyves bort en god stund, men det er min mening og jeg respekterer at andre er uenig. Det var ikke snakk om egentid for min del. Det var snakk om å ikke ramle utfor stupet og ned i avgrunnen. Jeg har fullammet to barn der amming gikk som en lek (fullamming i 6 mnd og delamming til 1,5 år). Det var utrolig enkelt. Med en av barna gikk det ikke lett. MME var ikke en løsning for egentid. Det er så provoserende at du antyder at mitt valg var en enkel løsning for å få tid til fest, frisør, trening eller hva pokker du legger i egentid. Jeg hadde mye mer tid og overskudd til meg selv da ammingen gikk på skinner. Ja, man føler seg helt skakkjørt og ja det er normalt, men INGEN er tjent med at mor går til grunne for å få til amming. Denne debatten blir som så mange andre debatter så heftig polarisert at nyansene forsvinner. Anonymkode: 0a4d3...f63
Mumua Skrevet 2. november 2017 #42 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke snakk om egentid for min del. Det var snakk om å ikke ramle utfor stupet og ned i avgrunnen. Jeg har fullammet to barn der amming gikk som en lek (fullamming i 6 mnd og delamming til 1,5 år). Det var utrolig enkelt. Med en av barna gikk det ikke lett. MME var ikke en løsning for egentid. Det er så provoserende at du antyder at mitt valg var en enkel løsning for å få tid til fest, frisør, trening eller hva pokker du legger i egentid. Jeg hadde mye mer tid og overskudd til meg selv da ammingen gikk på skinner. Ja, man føler seg helt skakkjørt og ja det er normalt, men INGEN er tjent med at mor går til grunne for å få til amming. Denne debatten blir som så mange andre debatter så heftig polarisert at nyansene forsvinner. Anonymkode: 0a4d3...f63 Hæ? Hvor antyder jeg at du ga mme for egentid? Om man trøbler med ammingen så synes jeg det er helt innafor å gi mme, som jeg skriver kommer jeg til å gjøre det selv. Og ikke pga egentid, men for å kunne ta meg av begge ungene og meg selv på en ok måte. Hvis ammingen ikke funker og man i tillegg har unger fra før så kjør for guds skyld på med flaske, det er sannsynligvis det beste i en slik situasjon og det mener jeg. Selv om jeg er pro-amming så er det da virkelig ikke for enhver pris og jeg klarer å ha to tanker i hodet samtidig.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #43 Skrevet 2. november 2017 Blir virkelig sjokkert over å lese svarene til enkelte om hvorfor dere tror mødre ikke ammer. 2 av mine 3 barn er flaskebarn fra fødselen av, men tror det virkelig at det er et valg man ønsker å ta? Hadde det ikke vært for mme, så hadde jo barn dødd! Jeg har ikke vært friere selv om jeg ikke har ammet, snarere tvert i mot. Synes dere kan holde disse dømmende meningene deres for dere selv, tenk litt! Anonymkode: 3a118...3a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #44 Skrevet 2. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir virkelig sjokkert over å lese svarene til enkelte om hvorfor dere tror mødre ikke ammer. 2 av mine 3 barn er flaskebarn fra fødselen av, men tror det virkelig at det er et valg man ønsker å ta? Hadde det ikke vært for mme, så hadde jo barn dødd! Jeg har ikke vært friere selv om jeg ikke har ammet, snarere tvert i mot. Synes dere kan holde disse dømmende meningene deres for dere selv, tenk litt! Anonymkode: 3a118...3a8 Jeg tror grunnene til at det kommer slike kommentarer er fordi enkelte faktisk går over til mme fordi de ikke gidder amming. De vil gjerne at babyen skal mate seg selv med flaske eller at andre kan gjøre det i stedet (har dessverre eksempel på det i min familie). Det er også de som gir opp amming fordi det tar så lang tid, mye energi eller at de vil overlate mating til andre. Jeg er helt for mme hvis barnet ikke får i seg mat eller at mor er syk, MEN det skal ikke være fordi man ikke gidder eller kommer med tulleunnskyldninger. Skal man gi flaske så får man jammen meg ligge med babyen i armkroken og gi melken på flaske slik. Holde øyekontakt og kose med babyen i steden for at den må spise selv eller bli skyflet over til andre. Moren min og mormoren min ammet ikke lenger enn 3-4 mnd og priste seg lykkelig over å bli kvitt styret. De hadde jo så lite melk påsto de... Ikke ble det forsøkt skikkelig med pumping og det var lav tålmodighet for å amme lengre hvis en av ungene "bet" i brystet. En annen i familien hadde et barn som ikke kunne ammes, men hun pumpet delvis. Det hun og mannen derimot gjorde var vare å plassere ungen på gulvet med flaska alene eller å overlate matingen til andre. For meg blir alle disse tingene latskap i forhold til å passe på barna sine... Jeg forsøkte å amme den første babyen min, men måtte pumpe fra dag 3 og frem til babyen var 6 uker. Babyen var født med noe som gjorde at ammingen ble umulig frem til legen fikk det i stand igjen, men etter 6 uker kunne babyen ammes som normalt igjen. Jeg ammet da frem til 8 mnd der, og den neste babyen har hittil blitt ammet over året. Selvsagt vil man av og til gi opp ammingen- spesielt hvis man blør, får sopp eller ungen biter helt infernalsk og du ikke får sove. Det som ikke er greit er å gi opp ammingen på "feil" grunnlag som å slippe at brystene forandres, at man vil overlate baben til andre, at man ikke gidder å mate babyen eller at det er enklest å mate babyen hver 4 time. Anonymkode: a2670...4fe
Pobie Skrevet 2. november 2017 #45 Skrevet 2. november 2017 I enkelte familier er mme det som er vanligst. Det betyr ikke at det er det som er vanligst i samfunnet som helhet. Studier som sammenligner babyer som fikk mm med de som fikk mme fant ingen forskjeller senere i livet. Interessant lesning her: https://fivethirtyeight.com/features/everybody-calm-down-about-breastfeeding/ Jeg synes derfor det skal være helt opptil hver enkelt mor hva hun mener er best for henne og babyen. En lykkelig mor som gir mme er bedre enn en mor med depresjon som ammer. Og amming kan bidra til depresjon for mange kvinner. Mme har jo også den fordelen at far kan ta netter, noe som også kan hjelpe med depresjon.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #46 Skrevet 2. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig i mye du skriver men det å amme er ikke bare lett det heller. Andremann her nektet å spise andre steder enn på soverommet fra 3 mnd. Nå er han 9 mnd og fortsatt spiser han kun mm på soverommet. Men nå spiser han heldigvis fast føde da. Men det har jammen ikke vært lett å fullamme når man blir så låst til soverommet. Anonymkode: 08444...b14 Som jeg skrev; under forutsetning av...😉 Anonymkode: f3384...fdc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #47 Skrevet 2. november 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke holde helt selv, men litt tepper rundt går det fint. Jeg har sett det selv Anonymkode: 095da...c4a Hva slags idiotisk utsagn er det? Skjønner ikke hva det har med saken og gjøre! Mener du at alle som gir MME er late og ikke vil kose og holde flasken for barnet sitt? Jeg har selv flaskebarn og har alltid koset masse med barnet under mating. Det er da også folk som ammer som sitter på mobilen samtidig og er uoppmerksom! Om man er en god og oppmerksom mor har da ingenting med om barnet får maten sin via en pupp eller flaske! Anonymkode: a6114...53a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #48 Skrevet 2. november 2017 Mange sier at mødre gir MME fordi det er enkelt og for å få "egentid". Hva er det som gjør at MME er enkelt? Jo det er fordi barn som får MME blir mette og fornøyde! I stedet for å måtte streve og gråte til alle døgnets tider for å klare å jobbe i seg nok mat. JA, amming er naturlig og sikkert bra, men det er ikke alltid det naturlige som er det beste alternativet for oss mennesker. Det er naturlig å dø av barnesykdommer som vi i dag har vaksiner for også, men de fleste velger jo likevel det "unaturlige" valget å ta vaksiner fordi det er best for barnet. Jeg har selv hatt flaskebarn, og alltid hatt full kontroll på hvor mye mat barnet fikk i seg: Blid, fornøyd og mett unge som sov natten igjennom fra 6 uker fordi hun slapp å våkne skrubbsulten flere ganger i løpet av natten. Noen ammer og har masse melk og fornøyde barn, men jeg må si jeg har opplevd mange ammende mødre med babyer som gråter noe intenst store deler av dagen! Og da synes jeg ammepresset har gått for langt, når man skal la være å gi barnet mme fordi det føles bedre for mor å være "perfekt" å amme. Gi barna nok mat! Det er det viktigste! Anonymkode: a6114...53a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #49 Skrevet 2. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange sier at mødre gir MME fordi det er enkelt og for å få "egentid". Hva er det som gjør at MME er enkelt? Jo det er fordi barn som får MME blir mette og fornøyde! I stedet for å måtte streve og gråte til alle døgnets tider for å klare å jobbe i seg nok mat. JA, amming er naturlig og sikkert bra, men det er ikke alltid det naturlige som er det beste alternativet for oss mennesker. Det er naturlig å dø av barnesykdommer som vi i dag har vaksiner for også, men de fleste velger jo likevel det "unaturlige" valget å ta vaksiner fordi det er best for barnet. Jeg har selv hatt flaskebarn, og alltid hatt full kontroll på hvor mye mat barnet fikk i seg: Blid, fornøyd og mett unge som sov natten igjennom fra 6 uker fordi hun slapp å våkne skrubbsulten flere ganger i løpet av natten. Noen ammer og har masse melk og fornøyde barn, men jeg må si jeg har opplevd mange ammende mødre med babyer som gråter noe intenst store deler av dagen! Og da synes jeg ammepresset har gått for langt, når man skal la være å gi barnet mme fordi det føles bedre for mor å være "perfekt" å amme. Gi barna nok mat! Det er det viktigste! Anonymkode: a6114...53a Tror du det er utbredt at mødre lar barna sine sulte fordi de skal være "perfekte" å amme? Pussig at du har opplevd mange slike. Typisk argument at mme-barna er så fornøyde fordi det er det beste alternativet.. Anonymkode: bda67...cdc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #50 Skrevet 2. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror du det er utbredt at mødre lar barna sine sulte fordi de skal være "perfekte" å amme? Pussig at du har opplevd mange slike. Typisk argument at mme-barna er så fornøyde fordi det er det beste alternativet.. Anonymkode: bda67...cdc Jeg fullammet til 6 mnd. Babyen sov 4-8 timer timer i strekk og hvis hun våknet var det bare å amme 5 min og så sovnet hun umiddelbart. Jeg har kun positive erfaringer med amming 😊 Ammet til barnet var 2 år og var veldig fornøyd med innsatsen 😊 Anonymkode: 69c9f...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå