Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Det er EXU, får en dose cellegift idag.. Men det er ihvertfall 3-6mnd før vi kan prøve på ogjen 😢😔

Så trist å høre😭 Håper du blir raskt gravid når du får prøve igjen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, minera2011 skrev:

Da har jeg vært på min ultralyd å sett en sprellende liten baby så er så ekstremt lettet og glad.. men får litt dårlig samvittighet av å skrive det her..

Så bra! Godt å høre at alt ser fint ut💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lissygloss skrev:

Lykke til Snart_mammatil2 🤞🏻💗💗

Tusen takk 😙 Ble oppringt da jeg hadde kommet tilbake, de glemte å gi meg vaksine siden jeg er rhesus negativ 😂 vært 3 ganger på sykehuset idag 🙈 Men kjenner at det er veldig godt at det endelig ble gjort noe 😁 Føler jeg kan roe meg ned nå :-) Lykke til videre med svangerskapene! Håper det blir problemfritt for dere ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Tusen takk 😙 Ble oppringt da jeg hadde kommet tilbake, de glemte å gi meg vaksine siden jeg er rhesus negativ 😂 vært 3 ganger på sykehuset idag 🙈 Men kjenner at det er veldig godt at det endelig ble gjort noe 😁 Føler jeg kan roe meg ned nå :-) Lykke til videre med svangerskapene! Håper det blir problemfritt for dere ❤❤❤

 

14 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Tusen takk 😙 Ble oppringt da jeg hadde kommet tilbake, de glemte å gi meg vaksine siden jeg er rhesus negativ 😂 vært 3 ganger på sykehuset idag 🙈 Men kjenner at det er veldig godt at det endelig ble gjort noe 😁 Føler jeg kan roe meg ned nå :-) Lykke til videre med svangerskapene! Håper det blir problemfritt for dere ❤❤❤

Så slitsom dette må ha vært for deg, med alt frem og tilbake 😢 Godt at de fant ut av hva de skulle gjøre, så du slapp å vente og vente.

Ønsker deg masse lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med svangeskapskvalme i kun 1 1/2 uke? Jeg er så stresset nå for har vært helt fri for kvalme fom 7+0, men før dette var det 1 1/2 uke med kraftig kvalme. Finner ikke så mye informasjon om så kort kvalme og alle steder står det at det bør være topp fra uke 8. Har tidlig UL til uka, men tiden går såå sakte :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det slik. Endte i ma 😢 Ikke sikkert det er slik for deg da, alle svangerskap er forskjellige! 

11 minutter siden, PinkPeon skrev:

Noen som har erfaring med svangeskapskvalme i kun 1 1/2 uke? Jeg er så stresset nå for har vært helt fri for kvalme fom 7+0, men før dette var det 1 1/2 uke med kraftig kvalme. Finner ikke så mye informasjon om så kort kvalme og alle steder står det at det bør være topp fra uke 8. Har tidlig UL til uka, men tiden går såå sakte :sur:

Jeg hadde det slik. Endte i ma 😢 Men alle svangerskap er ikke like, så går sikkert bra og er vanlig 😊

Anonymkode: 04c91...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det slik. Endte i ma 😢 Ikke sikkert det er slik for deg da, alle svangerskap er forskjellige! 

Jeg hadde det slik. Endte i ma 😢 Men alle svangerskap er ikke like, så går sikkert bra og er vanlig 😊

Anonymkode: 04c91...5a9

Huff, ikke det jeg ville høre, men setter pris på ærlig tilbakemelding 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PinkPeon skrev:

Huff, ikke det jeg ville høre, men setter pris på ærlig tilbakemelding 💞

Godt du har tidlig Ul 😊 Jeg gikk helt til uke 14 og trodde alt var bra 😢 Neste gang skal jeg sjekke tidlig! Lykke til og håper alt er som det skal 💖

Anonymkode: 04c91...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, PinkPeon skrev:

Noen som har erfaring med svangeskapskvalme i kun 1 1/2 uke? Jeg er så stresset nå for har vært helt fri for kvalme fom 7+0, men før dette var det 1 1/2 uke med kraftig kvalme. Finner ikke så mye informasjon om så kort kvalme og alle steder står det at det bør være topp fra uke 8. Har tidlig UL til uka, men tiden går såå sakte :sur:

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt når jeg var gravid med datteren min, mens jeg er kjempekvalm og spyr jevnlig denne gangen her. Så det trenger ikke bety noe, alle graviditeter er forskjellige.😊 Men godt med tidlig ul for å sjekke og roe nervene, synes tida går så sakte i begynnelsen. Skal på ul igjen til uka selv, da er jeg nesten 12 uker og håper kvalmen har sluppet.🤢

Endret av pæreblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på første kontroll hos legen :) Veldig koselig og veldig rart ettersom alle behandler meg som gravid og ikke "kanskje gravid, vet ikke om det går bra" som vi gjør hjemme. Ble veldig virkelig når man sitter der å bestiller fødeplass :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! 

Var hos jordmor på torsdag, første samtale. Skal dra ila uka og ta ny blodprøve. I tillegg ble jeg innkalt til sykehuset neste uke for ny celleprøve, siden jeg tok en i fjor. Syns det var litt rart at de skulle ta en nå, er ikke det litt dumt? Øker ikke det sjansen for infeksjon? Da kommer jeg jo til å blø likevel, superstress! :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kontroll! Fikk papirer fra blodprøvene i posten og bekreftelse fra sykehuset om plass 😊 Der var det også sånn kort jeg måtte fylle ut, og masse info om fødsel og hvor vi skulle møte i mai. Da føltes det også veldig ekte! Dette er så stas ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lissygloss skrev:

Så gøy! 

Var hos jordmor på torsdag, første samtale. Skal dra ila uka og ta ny blodprøve. I tillegg ble jeg innkalt til sykehuset neste uke for ny celleprøve, siden jeg tok en i fjor. Syns det var litt rart at de skulle ta en nå, er ikke det litt dumt? Øker ikke det sjansen for infeksjon? Da kommer jeg jo til å blø likevel, superstress! :frown:

Tror du ikke det bare er kontroll? 

Det er ikke farlig å ta celleprøve når man er gravid ☺️ De bruker litt andre verktøy, men kan være litt vanskelig å få tak i nok celler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mandys skrev:

Tror du ikke det bare er kontroll? 

Det er ikke farlig å ta celleprøve når man er gravid ☺️ De bruker litt andre verktøy, men kan være litt vanskelig å få tak i nok celler.

Nei det er ny prøve ja, spurte damen i tlf :P hehe. Men husker det var litt vondt sist, for de tar en vevsprøve, ikke bare med q-tip. Får vel se når jeg kommer, kanskje jeg kan overtale henne å ta på ultralyden kjapt også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lissygloss skrev:

Nei det er ny prøve ja, spurte damen i tlf :P hehe. Men husker det var litt vondt sist, for de tar en vevsprøve, ikke bare med q-tip. Får vel se når jeg kommer, kanskje jeg kan overtale henne å ta på ultralyden kjapt også :D

Har du hatt forandring siden du må ta ny nå? Jeg tok for 2 år siden og legen sa det var helt ok og at jeg ikke trengte ny før det har gått tre år. Jeg har tatt vaksinen da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PinkPeon skrev:

Har du hatt forandring siden du må ta ny nå? Jeg tok for 2 år siden og legen sa det var helt ok og at jeg ikke trengte ny før det har gått tre år. Jeg har tatt vaksinen da :) 

Tja, sist sa de at de fikk ikke tatt med alle cellene, eller biten var for liten.. Så de ville ta en ny om ett år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det biopsi du skal ta? For vanlig celleprøve har jeg aldri opplevd at de tar en vevsprøve. Tatt biopsi en gang jeg hadde forandringer på den vanlige prøven bare😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lissygloss skrev:

Tja, sist sa de at de fikk ikke tatt med alle cellene, eller biten var for liten.. Så de ville ta en ny om ett år. 

Jeg tok celleprøve i uke 7! Da brukte de noe som så ut som en liten kam som pekte i flere retninger. Var litt vondt, men går jo fort ☺️ De fikk ikke nok da. Så må ta ny etter fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sett et bankende hjerte :strix: Det var en ganske crazy opplevelse! Satser på at spiren karrer seg fast videre 💞 Termin 27.05!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, PinkPeon skrev:

Vi har fått sett et bankende hjerte :strix: Det var en ganske crazy opplevelse! Satser på at spiren karrer seg fast videre 💞 Termin 27.05!

Gratulerer! Ja, en veldig spesiell opplevelse. Da kan pulsen roe seg litt, jeg følte at jeg ble mye roligere etter å ha både sett og hørt hjerte banke😀💓💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PinkPeon skrev:

Vi har fått sett et bankende hjerte :strix: Det var en ganske crazy opplevelse! Satser på at spiren karrer seg fast videre 💞 Termin 27.05!

Gratulerer så masse ❤❤ Fantastisk opplevelse å se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mei3 skrev:

Gratulerer! Ja, en veldig spesiell opplevelse. Da kan pulsen roe seg litt, jeg følte at jeg ble mye roligere etter å ha både sett og hørt hjerte banke😀💓💓

 

2 timer siden, minera2011 skrev:

Gratulerer så masse ❤❤ Fantastisk opplevelse å se! 

Tusen takk :strix: Var så flott å se mannen så rørt også. Han sa det var største han hadde oppleve hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...