Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

Her har det vært stille i sånn 4 uker. Men den siste uka har det vært litt mer aktivt faktisk. I gode øyeblikk så liksom får jeg sånn lyst 🙈 Mer enn før kanskje 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere 😊 Jeg bare titter innom.. Vet dere hva HCGnivåene deres ligger på nå? (Jeg hadde i utgangspunktet vært 8+1 idag)

Jeg har fått klarhet i at jeg ikke har svangerskap utenfor livmoren. Men at det mest sannsynlig er SA/MA..

Det jeg ikke skjønner er at HCG stiger fremdeles 🙈😔 Har tatt 3. HCGprøve idag, å nå er selvfølgelig legen min på sykehuset tatt seg fri 🙈 på onsdag var det 2849, fredag litt over 3200 og idag 3769. Jeg er så forvirret 😂😔😲🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hei dere 😊 Jeg bare titter innom.. Vet dere hva HCGnivåene deres ligger på nå? (Jeg hadde i utgangspunktet vært 8+1 idag)

Jeg har fått klarhet i at jeg ikke har svangerskap utenfor livmoren. Men at det mest sannsynlig er SA/MA..

Det jeg ikke skjønner er at HCG stiger fremdeles 🙈😔 Har tatt 3. HCGprøve idag, å nå er selvfølgelig legen min på sykehuset tatt seg fri 🙈 på onsdag var det 2849, fredag litt over 3200 og idag 3769. Jeg er så forvirret 😂😔😲🤔

Dine verdier tilsier at du skulle vært omtrent 25-28 dager siden eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette hcg-greiene, hvordan måler dere det? 

Jeg er 8+1 i dag og skal på tidlig ultralyd i morgen. Håper at ting er i orden. Tenker å ta en graviditetstest i morgen tidlig for å roe nervene litt, men vil den vise positivt om det er MA? 

Ingen grunn til å tro at noe er galt, er kvalm hver morgen og har ikke hatt noe blødninger eller smerter, men blir så nervøs av å lese om alle som har SA og MA... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg skjønner ikke dette hcg-greiene, hvordan måler dere det? 

Jeg er 8+1 i dag og skal på tidlig ultralyd i morgen. Håper at ting er i orden. Tenker å ta en graviditetstest i morgen tidlig for å roe nervene litt, men vil den vise positivt om det er MA? 

Ingen grunn til å tro at noe er galt, er kvalm hver morgen og har ikke hatt noe blødninger eller smerter, men blir så nervøs av å lese om alle som har SA og MA... 

Beklager.. var ikke meningen å gjøre deg bekymret 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg skjønner ikke dette hcg-greiene, hvordan måler dere det? 

Jeg er 8+1 i dag og skal på tidlig ultralyd i morgen. Håper at ting er i orden. Tenker å ta en graviditetstest i morgen tidlig for å roe nervene litt, men vil den vise positivt om det er MA? 

Ingen grunn til å tro at noe er galt, er kvalm hver morgen og har ikke hatt noe blødninger eller smerter, men blir så nervøs av å lese om alle som har SA og MA... 

Ikke noe vits i å ts en graviditetstest. Den vil uansett bli positiv så lenge du ikke har blødd. Men alt er hemt sikkert i skjønneste orden. Sjansen for at ting er bra er jo fsktisk 95% ca når du er 8 uker på vei og hvertfall når du har tydelige symptomer. Og er jo ikke lenge til ul. 

Men jeg er flinkere til å roe andre enn meg selv. For jeg er stressa utover alle grenser. Bestilte meg ny ul på fredag selvom jeg var på en for 1 uke siden. Jeg er livredd for at det skal gå galt, for jeg har opplevd det så mange ganger. Men jeg har også gode symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutes ago, Snart_mammatil2 said:

Beklager.. var ikke meningen å gjøre deg bekymret 😔

Det var ikke rettet mot deg ;) men jeg lurer fremdeles på hva hcg-greiene er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, minera2011 said:

Ikke noe vits i å ts en graviditetstest. Den vil uansett bli positiv så lenge du ikke har blødd. Men alt er hemt sikkert i skjønneste orden. Sjansen for at ting er bra er jo fsktisk 95% ca når du er 8 uker på vei og hvertfall når du har tydelige symptomer. Og er jo ikke lenge til ul. 

Men jeg er flinkere til å roe andre enn meg selv. For jeg er stressa utover alle grenser. Bestilte meg ny ul på fredag selvom jeg var på en for 1 uke siden. Jeg er livredd for at det skal gå galt, for jeg har opplevd det så mange ganger. Men jeg har også gode symptomer.

Jeg regner med ting går bra, men vet jo ikke før jeg har sjekket. Vil helst være mest mulig forberedt hvis det er dårlige nyheter. 

Så graviditetstester vil uansett vise gravid, selv om det ikke er noe liv der? Hmf.

Aldri hørt om MA en gang før jeg begynte å lese her inne. Trodde at så lenge ting holdt seg på plass så var det ikke noe å bekymre seg over, men her inne virker det som MA er nesten like vanlig som SA?  :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg regner med ting går bra, men vet jo ikke før jeg har sjekket. Vil helst være mest mulig forberedt hvis det er dårlige nyheter. 

Så graviditetstester vil uansett vise gravid, selv om det ikke er noe liv der? Hmf.

Aldri hørt om MA en gang før jeg begynte å lese her inne. Trodde at så lenge ting holdt seg på plass så var det ikke noe å bekymre seg over, men her inne virker det som MA er nesten like vanlig som SA?  :/

Jeg visste heller ikke om det før jeg sto midt i det. Ja graviditetstestene vil vise positivt så lenge det er en ma fordi kroppen har ikke oppfattet at det ikke er liv der lenger så fortsetter å øke i graviditetshormoner osv. Men vil på et tidspunkt mest sannsynlig oppdsge det å støte det ut, men kan ta laaaang tid. Ei venninne var på ordinær ul og fikk vite at fosteret ikke var mer enn 9 uker gammelt.  Men MA er vel hakket mer uvanlig enn SA tror jeg.

Jeg tar ofte ultralyd fordi jeg har hatt 2 MA etter hverandre før nå og orker ikke tanken på å gå lenge uten å vite hvordan det går inni der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg regner med ting går bra, men vet jo ikke før jeg har sjekket. Vil helst være mest mulig forberedt hvis det er dårlige nyheter. 

Så graviditetstester vil uansett vise gravid, selv om det ikke er noe liv der? Hmf.

Aldri hørt om MA en gang før jeg begynte å lese her inne. Trodde at så lenge ting holdt seg på plass så var det ikke noe å bekymre seg over, men her inne virker det som MA er nesten like vanlig som SA?  :/

Graviditetstest vil være positiv så lenge hcgnivå er over 25. Så de gir falsk trygghet. Jeg gjorde dette selv.. nå vet jeg at det ikke er liv der, alikavell har jeg et hcgnivå på 3700.. det blir posotive tester langt fram i tid.  

Så lenge du har symptomer tror jeg ikke du skal uroe deg 😊 Jeg hadde bare symptomer rundt ikm.. husk at for de fleste går det bra og da er det vel 90% det går bra for 😊

Men dersom man får en blødning, krev UL! Det er min anbefaling. Jeg ante ugler i mosen den 20.sept, og uken etterpå ble mistanken min styrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

46 minutter siden, Trotwood skrev:

Det var ikke rettet mot deg ;) men jeg lurer fremdeles på hva hcg-greiene er? 

HCG er et hormon som skilles ut fra fosteret når man er gravid. Det er dette som slår ut på graviditetstest, og det skal forhøyes hver dag i den første perioden :)

Blir så satt ut av at jeg har begynt å føle meg kvalm! På morgenen, hvis jeg ikke spiser, rett etter jeg har spist, midt på dagen... hmm.. I tillegg er puppene blitt så store, noe også mannen har bemerket. Er litt spent på det, for jeg fikk brystreduksjon (fjernet 0,5 kg) i 2008, og aner ikke om jeg kan amme.. Håper så inderlig det! Brystvortene er veldig følsomme og jeg tror det skal gå fint, men det er vel kanskje ingen sjans at noen her har erfaringer rundt dette?:helen:  

Endret av Lissygloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er 10+0 idag. Vært på tidlig UL, alt så bra ut. 

Leser om mye SA og MA, dette er mitt første og har aldri hatt SA eller MA. 

Symptomene mine er ømme bryster, små kvalm nå og da og veldig luft i mage. 

I tillegg kjenner jeg det er noe på gang i kroppen, for det  er ubehagelig å bøye seg ordentlig, kjenner også litt stikk hvis jeg presser litt når jeg urinerer. Håper alt går bra til uke 12 og UL :-). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lissygloss said:

 

HCG er et hormon som skilles ut fra fosteret når man er gravid. Det er dette som slår ut på graviditetstest, og det skal forhøyes hver dag i den første perioden :)

Blir så satt ut av at jeg har begynt å føle meg kvalm! På morgenen, hvis jeg ikke spiser, rett etter jeg har spist, midt på dagen... hmm.. I tillegg er puppene blitt så store, noe også mannen har bemerket. Er litt spent på det, for jeg fikk brystreduksjon (fjernet 0,5 kg) i 2008, og aner ikke om jeg kan amme.. Håper så inderlig det! Brystvortene er veldig følsomme og jeg tror det skal gå fint, men det er vel kanskje ingen sjans at noen her har erfaringer rundt dette?:helen:  

Jeg vet godt hva HCG er altså 😄 det jeg  lurte på hvordan folk visste akkurat hva nivået lå på dag fra dag? :) graviditetstesten sier jo ikke noe om mengde HCG. Kjøper man noen spesielle tester eller tester man hos legen da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg vet godt hva HCG er altså 😄 det jeg  lurte på hvordan folk visste akkurat hva nivået lå på dag fra dag? :) graviditetstesten sier jo ikke noe om mengde HCG. Kjøper man noen spesielle tester eller tester man hos legen da?

 

 

Jeg fikk vite mitt HCG nivå ved å ta blodprøve på legekontoret, og deretter en ny en 48t etter. 

Er alt som det skal være så skal nivået doble seg på blodprøve 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dame_82 said:

Jeg fikk vite mitt HCG nivå ved å ta blodprøve på legekontoret, og deretter en ny en 48t etter. 

Er alt som det skal være så skal nivået doble seg på blodprøve 2. 

Ok, skjønner! Så hvis man har mistanke om at noe er galt er det det legen gjør i første omgang da? 

 

Er det noen som har vært på første svangerskapskontroll hos lege? Når dro dere? Legen min sa jeg skulle bestille tid til uke 12, men leser at det er vanlig å ta fra 8-12. Er der noen fordeler/ulemper med å ta tidlig/sent?

Jeg tenker at det hadde vært greit med kontroll etter uke 12 så jeg kan ta influensavaksine i samme slengen. Men så vil jeg også så tidlig som mulig for å ha det gjort og få på plass søknad om fødeplass.

Vil helst ikke fly til legen mer enn nødvendig, det er så vanskelig å kombinere med jobb da jeg jobber dagtid og pendler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trotwood skrev:

Ok, skjønner! Så hvis man har mistanke om at noe er galt er det det legen gjør i første omgang da? 

 

Er det noen som har vært på første svangerskapskontroll hos lege? Når dro dere? Legen min sa jeg skulle bestille tid til uke 12, men leser at det er vanlig å ta fra 8-12. Er der noen fordeler/ulemper med å ta tidlig/sent?

Jeg tenker at det hadde vært greit med kontroll etter uke 12 så jeg kan ta influensavaksine i samme slengen. Men så vil jeg også så tidlig som mulig for å ha det gjort og få på plass søknad om fødeplass.

Vil helst ikke fly til legen mer enn nødvendig, det er så vanskelig å kombinere med jobb da jeg jobber dagtid og pendler 

Jeg har bestilt time hos legen i midten av uke 12. Det tas noen blodprøver på den første kontrollen som ikke skal tas for tidlig, så er nok derfor legen din har sagt uke 12. Tas de for tidlig risikerer man bare å måtte ta dem igjen altså, men jeg gidder ikke dra to ganger for det samme😊 Når kan man ta influensavaksine fra? Kan du ikke spørre legen om du kan gjøre begge deler hvis du kommer når du er ca 12+0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lissygloss skrev:

 

HCG er et hormon som skilles ut fra fosteret når man er gravid. Det er dette som slår ut på graviditetstest, og det skal forhøyes hver dag i den første perioden :)

Blir så satt ut av at jeg har begynt å føle meg kvalm! På morgenen, hvis jeg ikke spiser, rett etter jeg har spist, midt på dagen... hmm.. I tillegg er puppene blitt så store, noe også mannen har bemerket. Er litt spent på det, for jeg fikk brystreduksjon (fjernet 0,5 kg) i 2008, og aner ikke om jeg kan amme.. Håper så inderlig det! Brystvortene er veldig følsomme og jeg tror det skal gå fint, men det er vel kanskje ingen sjans at noen her har erfaringer rundt dette?:helen:  

Jeg lurer litt på det liknende. Tok silinon under muskelen for 1 år siden og nipplene er enormt følsomme, men vil så gjerne amme. Ammet de 2 første. 

Men hørt at så lenge ikke brystvevet over muskel er rørt skal det gå fint. Vist vevet er rørt kan det være vanskelig, men ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, pæreblomst said:

Jeg har bestilt time hos legen i midten av uke 12. Det tas noen blodprøver på den første kontrollen som ikke skal tas for tidlig, så er nok derfor legen din har sagt uke 12. Tas de for tidlig risikerer man bare å måtte ta dem igjen altså, men jeg gidder ikke dra to ganger for det samme😊 Når kan man ta influensavaksine fra? Kan du ikke spørre legen om du kan gjøre begge deler hvis du kommer når du er ca 12+0?

Takk for svar, greit å slippe å dra flere ganger ja! Man skal utgangspunktet ikke ta vaksinen i første trimester, men når regnes som starten på andre trimester? 12+0, 12+6 og 13+0? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første kontroll. Hadde lavt blodtrykk (visstnok veldig normalt?), og litt utslag på urinveisinfeksjon. Venter på resten av resultatene :-) De kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trotwood skrev:

Da har jeg vært hos UL, og det er MA. Må på sykehuset i morgen :( Helt jævlig.

Uff, det var leit å høre. 💕Fryktelig vondt å oppleve, føler med deg💕 Har vært igjennom det en gang selv også, første gangen jeg var gravid. Bare si ifra hvis det er noe du lurer på eller du trenger noen trøstende ord. Jeg ble raskt gravid etterpå igjen og hadde da et problemfritt svangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trotwood skrev:

Da har jeg vært hos UL, og det er MA. Må på sykehuset i morgen :( Helt jævlig.

:-( forferdelig. Kjenner så altfof godt til den følelsen og opplevelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trotwood skrev:

Da har jeg vært hos UL, og det er MA. Må på sykehuset i morgen :( Helt jævlig.

Ånei, så forferdelig trist! :( Jeg har hatt 4 MA, og vet hvor fælt det er. :( Hadde du noe tegn på at noe som helst kunne være galt? Stor klem <3 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, LusiLyn said:

Ånei, så forferdelig trist! :( Jeg har hatt 4 MA, og vet hvor fælt det er. :( Hadde du noe tegn på at noe som helst kunne være galt? Stor klem <3 <3 

Huff, så trist :( Nei, ingen tegn til at noe ikke er som det skal, er fremdeles kvalm og trøtt men føler meg frisk ellers og har ikke hatt noen smerter i livmor. 

25 minutes ago, minera2011 said:

:-( forferdelig. Kjenner så altfof godt til den følelsen og opplevelsen. 

:klem:

26 minutes ago, pæreblomst said:

Uff, det var leit å høre. 💕Fryktelig vondt å oppleve, føler med deg💕 Har vært igjennom det en gang selv også, første gangen jeg var gravid. Bare si ifra hvis det er noe du lurer på eller du trenger noen trøstende ord. Jeg ble raskt gravid etterpå igjen og hadde da et problemfritt svangerskap. 

Takk, hjelper å høre at det kan gå bra. Jeg var jo godt forberedt på at det kunne skje, men føler meg allikevel helt crap og er helt motløs på tanken på å måtte begynne på ny. Også gruer jeg meg til sykehus i morgen :/

 

Masse lykke til til dere andre! :)❤️

Endret av Trotwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trotwood skrev:

Huff, så trist :( Nei, ingen tegn til at noe ikke er som det skal, er fremdeles kvalm og trøtt men føler meg frisk ellers og har ikke hatt noen smerter i livmor. 

:klem:

Takk, hjelper å høre at det kan gå bra. Jeg var jo godt forberedt på at det kunne skje, men føler meg allikevel helt crap og er helt motløs på tanken på å måtte begynne på ny. Også gruer jeg meg til sykehus i morgen :/

 

Masse lykke til til dere andre! :)❤️

Det virker som du hadde en magefølelse på det? Lykke til neste omgang! <3 <3 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...