Gå til innhold

Gravid, men har et problem!....

Anbefalte innlegg

Skrevet
36 minutter siden, sug lut skrev:

Ei helt bygd med innavla tullinger uten fullført videregående? Eller finnes det oppegående mennesker du kunne ta en prat med? Du har kanskje foreldre?

Med oppegåande mennesker mener du det omvendte av deg? Hvor gammel er du egentlig. Dømmer en jente på 18 år, når du ikke er hakket betre selv? 

Anonymkode: 771b2...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fødte min datter da jeg var 19. Mange rådet meg til abort og jeg er så glad jeg ikkd hørte på de! Ja det har vert tøft men aner ikke hva jeg hadde gjort uten henne! Har nå født barn Nr3 har meget god økonomi og tjener mye penger. Nå har 12 år godt og livet mitt er fantastisk.

Anonymkode: 49a14...231

Så bra❤ 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at man må være 18 for å drikke alkohol? Og at det er en lov i Norge som sier det? Har du for vane å bryte loven? Du er nok kanskje ikke så moden som du tror. 

Anonymkode: c69a8...560

Ikke alle kan vere perfekt. Men nei, bryter ikke loven på noen andre måter. 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle kan vere perfekt. Men nei, bryter ikke loven på noen andre måter. 

Du bryter ingen lov, det er anonym som ikke har lest lovteksten godt nok. ;)

Det er ikke ulovlig å drikke alkohol før man er 18 i dette landet, men utrolig mange later til å tro at dette er lovfestet. Den som selger/gir deg alkoholen derimot, bryter loven.

Endret av HvittHus
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du hadde lest litt før du svarer, så har jeg planer om å fullføre vidregåande. Skrivefeil har vi alle, og grunnen kan vere fordi jeg egentlig skriver nynorsk, men byter nå til bokmål fordi alle ikke forstår nynorske ord like godt😉 

Jeg har lest. Det jeg lurer på er hvorfor du tror du kommer til å klare å fullføre videregående med et barn på slep, når du ikke har klart det uten?

Anonymkode: 281aa...9b5

Skrevet
4 minutter siden, HvittHus skrev:

Du bryter ingen lov, det er anonym som ikke har lest lovteksten godt nok. ;)

Det er ikke ulovlig å drikke alkohol før man er 18 i dette landet, men utrolig mange later til å tro at dette er lovfestet. Den som selger/gir deg alkoholen derimot, bryter loven.

Men når man ikke har lov å kjøpe det og ikke har lov å få det av andre da er det jo ikke meningen at man skal drikke. Jeg har iallefall orden på ungene mine og sørger for at de ikke drikker før de er myndige. Har vært med og pumper utallige mindreårige som får lov å drikke av far og mor. Veldig sjarmerende med spy, kull, roping, skriking og holding av barn som må pumpes. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når man ikke har lov å kjøpe det og ikke har lov å få det av andre da er det jo ikke meningen at man skal drikke. Jeg har iallefall orden på ungene mine og sørger for at de ikke drikker før de er myndige. Har vært med og pumper utallige mindreårige som får lov å drikke av far og mor. Veldig sjarmerende med spy, kull, roping, skriking og holding av barn som må pumpes. 

Vi kan tolke og mene så mye vi vil om alkohol og mindreårige, men det beste er å faktisk forholde seg til den lovteksten som står. Det er IKKE ulovlig å drikke alkohol som mindreårig, noe du eksplisitt skrev i ditt innlegg at det er.

Er man usikker på lovteksten er det ikke dumt å lese loven før man uttaler seg.

At mindreårige ikke BØR drikke alkohol er en helt annen sak. :)

Skrevet
5 minutter siden, HvittHus skrev:

Vi kan tolke og mene så mye vi vil om alkohol og mindreårige, men det beste er å faktisk forholde seg til den lovteksten som står. Det er IKKE ulovlig å drikke alkohol som mindreårig, noe du eksplisitt skrev i ditt innlegg at det er.

Er man usikker på lovteksten er det ikke dumt å lese loven før man uttaler seg.

At mindreårige ikke BØR drikke alkohol er en helt annen sak. :)

Skal de brenne selv da eller? Uansett så har ungen gjort noe ulovlig, med foreldres viten, når de skaffer seg alkohol. Og i mange av tilfellene kobler vi også inn barnevernet, så det er nok ikke meningen at mindreårige skal drikke.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest. Det jeg lurer på er hvorfor du tror du kommer til å klare å fullføre videregående med et barn på slep, når du ikke har klart det uten?

Jeg har fortsatt 1 år igjen av vidregåande? Som jeg har planer om å fullføre. Har fullført to år og har ett år igjen? Skjønner ikke hva du mener med at jeg ikke har klart det uten?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal de brenne selv da eller? Uansett så har ungen gjort noe ulovlig, med foreldres viten, når de skaffer seg alkohol. Og i mange av tilfellene kobler vi også inn barnevernet, så det er nok ikke meningen at mindreårige skal drikke.

Uff da. Du var da fælt til viktigper.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke viktigper. Har bare orden og kustus på ungene mine. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som selger eller skjenker den mindreårige har gjort noe ulovlig. Den mindreårige har ikke gjort noe ulovlig! Moralsk er det selvfølgelig ikke greit å be andre gjøre seg til lovbrytere, men det er også en annen sak.

Les gjerne loven her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27

Skrevet
5 minutter siden, HvittHus skrev:

Den som selger eller skjenker den mindreårige har gjort noe ulovlig. Den mindreårige har ikke gjort noe ulovlig! Moralsk er det selvfølgelig ikke greit å be andre gjøre seg til lovbrytere, men det er også en annen sak.

Les gjerne loven her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27

Så da mener du det er helt greit å stjele alkohol fra noen for å drikke da? Herlig. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja. Noen må jo holde moralen oppe i samfunnet, når dere er så slepphendte og har null kontroll. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hallo???!! Hun er 18. Veldig få 18-åringer som er ferdig med videregående! 

Anonymkode: 2bb57...42d

Skrevet

Du vet at man må være 18 for å drikke alkohol? Og at det er en lov i Norge som sier det? Har du for vane å bryte loven? Du er nok kanskje ikke så moden som du tror. 

Ja, HI er sikkert den eneste her i landet som har drukket alkohol før hun var 18.........

Anonymkode: 2bb57...42d

Skrevet

Hjelpes tid

Anonymkode: 63431...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...