Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #26 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men det burde kanskje legen til hi vurdere? Anonymkode: a88b6...9bc Spiralen må ut uansett om hun skal ta abort eller beholde. Anonymkode: 1c284...be0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #27 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns ikke du skal bry deg om hva andre mener, men heller hva som er riktig for deg. Jeg var 18 da jeg fikk mitt første barn, samboeren min var 17. Det var ikke planlagt. Det gikk veldig fint og jeg føler ikke at jeg har gått glipp av noe. MEN det er viktig å ha støttende og hjelpende familie rundt seg! Vi hadde det og kunne reise ut på fest en gang i blandt, dra på kino eller bare spise ute oss to. Vi er nå 28 og 27 år, holder fremdeles sammen og venter barn nr 3 😊 Så det finnes noen solskinnshistorier for dem som får barn tidlig også 😊 Anonymkode: 7a0dc...ef7 Det er bra å vite!😊 Dere er flinke da! Samboeren min er 26 år, så jeg trur vi greier oss, og håper familien støtter oss! Vet i vert fall at moren til samboer kommer til å juble, hehe😉 Åå, so kosligt! Når har du termin?❤ Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #28 Skrevet 9. juli 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, hi burde prioritere å ha den legetimen, hi har nemlig kobbersprial inne 😊 Anonymkode: a88b6...9bc Og det hadde du villet at fastlegen skulle rotet med? Anonymkode: c69a8...560
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #29 Skrevet 9. juli 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det haster da ikke med den legetimen. Den kan du fint ta om noen uker. Du må velge hva du vil gjøre selv. Men ta en kikk på unge mødre programmet, så forstår du hvorfor folk har fordommer mot unge mødre. Du er jo tydeligvis ikke ferdig med videregående engang, så veien til utdannelse kan bli lang. I tillegg er andelen av de som blir foreldre så unge og holder sammen resten av livet veldig lav. Så sjansen er stor for at du blir alenemor etterhvert. Anonymkode: c69a8...560 Vidregående kan jeg fullføre mens jeg går gravid. 😉 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #30 Skrevet 9. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det hadde du villet at fastlegen skulle rotet med? Anonymkode: c69a8...560 Fastlegen må henvise videre. Anonymkode: 1c284...be0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #31 Skrevet 9. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vidregående kan jeg fullføre mens jeg går gravid. 😉 Anonymkode: 771b2...1ce Men må må du bestemme deg. Tidligere skrev du at du hadde fast jobb, nå går du på videregående? Anonymkode: c69a8...560
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #32 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men må må du bestemme deg. Tidligere skrev du at du hadde fast jobb, nå går du på videregående? Anonymkode: c69a8...560 Jeg har fast jobb på sjukeheim (omsorgstun). Jeg jobber etter skolen (siden det er turnus), og i jobbhelger😊 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #33 Skrevet 9. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fastlegen må henvise videre. Anonymkode: 1c284...be0 Riktig. Prøvde å bestille time rett til gynokolog, men måtte bli henvist i fra legem (som har tatt ferie)... 😉 Får en annen lege da. Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #34 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har fast jobb på sjukeheim (omsorgstun). Jeg jobber etter skolen (siden det er turnus), og i jobbhelger😊 Anonymkode: 771b2...1ce Så det vil jo si at du får ganske lite i permisjonspenger feks. Det blir nok noe vanskeligere å gå på jobb etter skolen som gravid. Anonymkode: c69a8...560
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #35 Skrevet 9. juli 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bra å vite!😊 Dere er flinke da! Samboeren min er 26 år, så jeg trur vi greier oss, og håper familien støtter oss! Vet i vert fall at moren til samboer kommer til å juble, hehe😉 Åå, so kosligt! Når har du termin?❤ Anonymkode: 771b2...1ce Jeg har termin i desember ❤️ Da jeg ble gravid som 18-åring gikk både jeg og sambo på videregående og bodde hjemme ennå. I dag har vi begge full fast jobb, kjøpt hus og har ingen andre ettervirkninger på at vi startet tidlig annet enn at vi ikke har noen høyere utdannelse, bare vgs. Men vi klarer oss fint allikevel 😊 Anonymkode: 7a0dc...ef7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #36 Skrevet 9. juli 2017 Jeg ble selv mor som 19 åring. Føler ikke at jeg har gått glipp av festligheter, ferier osv. Var midt i utdannelsen som 19 åring. Tok pause og fortsatte på skolen senere. I dag nærmer jeg meg 40 år, har 3 barn og universitetsutdanning. Tjener godt og har enebolig. Mine foreldre var ikke blide når jeg fortalte om min første graviditet. Men det kom seg etterhvert. Nå forguder de alle sine barnebarn. Er selv fra bygden, hørte ikke noe "bygdesladder", ikke sikkert det blir så ille Lykke til! Dette går bra! Anonymkode: 21b6a...5e9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #37 Skrevet 9. juli 2017 Jeg kjenner ei som fikk sitt første barn da hun nettopp hadde fylt 17. Bf var 3 år eldre. De er i dag gift og har fått 2 barn til. De er nå i 40-åra. Det KAN gå bra!! Lykke til!! Anonymkode: 2bb57...42d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #38 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har termin i desember ❤️ Da jeg ble gravid som 18-åring gikk både jeg og sambo på videregående og bodde hjemme ennå. I dag har vi begge full fast jobb, kjøpt hus og har ingen andre ettervirkninger på at vi startet tidlig annet enn at vi ikke har noen høyere utdannelse, bare vgs. Men vi klarer oss fint allikevel 😊 Anonymkode: 7a0dc...ef7 Kosligt med desemberbaby❤❄️ Har du en bedre unnskyldning til å sitte inne😉 Så bra, håper det blir sånn for oss også😉 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #39 Skrevet 9. juli 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble selv mor som 19 åring. Føler ikke at jeg har gått glipp av festligheter, ferier osv. Var midt i utdannelsen som 19 åring. Tok pause og fortsatte på skolen senere. I dag nærmer jeg meg 40 år, har 3 barn og universitetsutdanning. Tjener godt og har enebolig. Mine foreldre var ikke blide når jeg fortalte om min første graviditet. Men det kom seg etterhvert. Nå forguder de alle sine barnebarn. Er selv fra bygden, hørte ikke noe "bygdesladder", ikke sikkert det blir så ille Lykke til! Dette går bra! Anonymkode: 21b6a...5e9 Takk for støtten❤ Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #40 Skrevet 9. juli 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner ei som fikk sitt første barn da hun nettopp hadde fylt 17. Bf var 3 år eldre. De er i dag gift og har fått 2 barn til. De er nå i 40-åra. Det KAN gå bra!! Lykke til!! Anonymkode: 2bb57...42d 😘❤ Jeg håper det. Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #41 Skrevet 9. juli 2017 Ikke bry deg om hva andre tenker!:-) gratulerer så mye med graviditet😊 Jeg var selv 18-år når jeg fikk min første og jeg er så glad for det. Elsker det å ha et barn som er såpass stor å jeg er fortsatt ung(ish) 😊 Det er ingen fasit på når man skal ha barn. Å jeg spyr av den først utdanning, jobb, giftemål så barn. Elsker at jeg er ung mor. Heller 18 enn 35 sier nå jeg 👍🏼 Anonymkode: 6cc80...7e3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #42 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så det vil jo si at du får ganske lite i permisjonspenger feks. Det blir nok noe vanskeligere å gå på jobb etter skolen som gravid. Anonymkode: c69a8...560 Det kan hende, men jeg er veldig aktiv og sterk, så jeg håper på det beste😊 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #43 Skrevet 9. juli 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke bry deg om hva andre tenker!:-) gratulerer så mye med graviditet😊 Jeg var selv 18-år når jeg fikk min første og jeg er så glad for det. Elsker det å ha et barn som er såpass stor å jeg er fortsatt ung(ish) 😊 Det er ingen fasit på når man skal ha barn. Å jeg spyr av den først utdanning, jobb, giftemål så barn. Elsker at jeg er ung mor. Heller 18 enn 35 sier nå jeg 👍🏼 Anonymkode: 6cc80...7e3 Tusen takk❤ Hehe, jeg er veldig enig der! Må vere greitt å kunne leke med barna uten å få vondt i alle muskler å ledd😉 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #44 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tusen takk❤ Hehe, jeg er veldig enig der! Må vere greitt å kunne leke med barna uten å få vondt i alle muskler å ledd😉 Anonymkode: 771b2...1ce Ja for man er jo lutgammel og har vondt i alle ledd som 35 åring Du virkel veldig ung for dine 18 år. Anonymkode: 1c284...be0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #45 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så det vil jo si at du får ganske lite i permisjonspenger feks. Det blir nok noe vanskeligere å gå på jobb etter skolen som gravid. Anonymkode: c69a8...560 Jeg har hatt jobb siden jeg var 13 år. Både i barnehage, og på to forskjellige hotell og nå på omsorgstun. Har ikke det noe å si? Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #46 Skrevet 9. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja for man er jo lutgammel og har vondt i alle ledd som 35 åring Du virkel veldig ung for dine 18 år. Anonymkode: 1c284...be0 Det var en spøk😉 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #47 Skrevet 9. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja for man er jo lutgammel og har vondt i alle ledd som 35 åring Du virkel veldig ung for dine 18 år. Anonymkode: 1c284...be0 Unnskyld om du blei fornærmet. Det var ikke noe vondt med det og heller ikke hensikten med den kommentaren.😉 Anonymkode: 771b2...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #48 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt jobb siden jeg var 13 år. Både i barnehage, og på to forskjellige hotell og nå på omsorgstun. Har ikke det noe å si? Anonymkode: 771b2...1ce Du skriver du har fast jobb så da trenger du ikke tenke på det. Det er den faste jobben din som blir utgangspunkt for foreldrepengene. Og klarer du ikke jobbe kan du få sykemelding fra bare jobben og ikke skolen. Anonymkode: 1c284...be0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #49 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Unnskyld om du blei fornærmet. Det var ikke noe vondt med det og heller ikke hensikten med den kommentaren.😉 Anonymkode: 771b2...1ce Nei jeg ble ikke fornermet Anonymkode: 1c284...be0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #50 Skrevet 9. juli 2017 Jeg var akkurat fylt 20 og min samboer var 22 da vi fikk vårt første barn. Jeg fødte rett etter jeg var ferdig med videregående(gikk 4 år på vgs siden jeg byttet studieretning etter første året) Jeg søkte meg inn på høyskole og fikk plass og søkte om permisjon siden jeg akkurat hadde født og fikk da fødselstipend. Vi leide bolig og samboeren min gikk som lærling. Hadde ikke mye penger, men vi klarte oss. Vi fikk andremann når jeg var 22 år og min samboer hadde da tatt fagbrevet og fikk jobb offshore. Jeg hadde jobbet i mellomtiden og tok utdannelse på videregående nivå etter vi fikk andremann. Vi kjøpte vår første bolig når jeg var 25, 4 roms leilighet. Vi er nå 30 og 32 år og har akkurat fått barn nr 3. Vi har bra inntekt selvom vi begge kun har utdannelse fra videregående, han har 550 000 og jeg har 420 000 i året så vi klarer oss bra. jeg har aldri angret på at jeg beholdt førstemann(første var ikke planlagt) Vi har vært sammen i 14 år og han er min bestevenn. Vi har vært heldige som har vokst oss sterke sammen. Har 4 andre venninner som ble gravid mellom 19-21 år og alle ble singel innen barna var 2 år. Jeg har aldri savnet livet uten barn og mange mener jeg har gått glipp av mye, men jeg føler ikke det. Jeg har aldri vært noe fest menneske og å gå på fyll hver helg hadde jeg uansett ikke gjort selvom jeg ikke hadde fått barn så tidlig. Det eneste er vel at jeg hadde nok valgt en annen utdannelse hadde jeg ikke blitt gravid så ung. Men trives i jobben jeg har så ikke noe jeg går å tenker på. Jeg tror nok du skal klare deg fint, samboeren din er noen år eldre og det er jo bare positivt siden menn/gutter ofte er litt mer barnslig og mindre moden rundt begynnelsen av 20 årene enn jenter er(min erfaring) Lykke til ❤ Anonymkode: 248a9...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå