Gå til innhold

Gravid, men har et problem!....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 18 år og gravid! Første reaksjon var at jeg var superglad! Kjæresten ble også superglad da alle andre vennene hans har unger selv. Men hva synest dere om at en 18 åring skal oppdra en unge? 👶🏼

Takk til dere som tar dere tid til å svare, setter pris på det❤

IMG_5026.PNG

Anonymkode: 771b2...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det deg med kobberspiralen?

Jeg tenker jo at du er litt ung, men nå er du jo gravid og mener ikke at du burde tatt abort bare pga ung alder. Andre har klart det på din alder, og du kan også fint klare det. Hvorfor er du så opptatt av hva andre tenker og mener? Hadde du tatt abort om du fikk mange negative svar her? Det er snakk om ditt liv og ditt barn.

Gratulerer og lykke til med graviditeten og med din nye lille familie! :)

Anonymkode: 2df2e...cfa

Skrevet

Du er alt for ung. Lev livet, ta en utdannelse og få deg fast jobb. La barnet ditt få trygge rammer.

Anonymkode: d59bf...a08

Skrevet

Jeg tenker at man i utgangspunktet er altfor ung, du skal utvikle deg urolig mye de neste 4-5 årene, så mye at veldig mange ender opp med en helt annen partner enn den man har når man er 18.

Men når du først er gravid, og ikke klarer ta abort, så tenker jeg at vi klarer det vi må klare. Det er utfordrende på mange måter å være ung mor, men er du innstilt på opp og nedturer, fullfører utdanning osv så kommer det nok til å gå bra. 

Hadde du vært min datter (jeg har barn på 17 år selv) så ville jeg rådet deg til abort, men støttet deg om du beholdt. 

Om det er deg med kobberspiralen og du vil beholde må du komme deg til lege i morgen, da må den fjernes. Barnet skal ikke trenge dele livmor med en spiral ettersom den vokser. 

Anonymkode: 9c558...253

Skrevet

Ja. Jeg er litt opptatt av det fordi folkene som mener vi må gå den rekkefølgen: Utdanning, høgskole, kjærest, giftemål, hus og deretter barn er litt mer negative til at en 18 åring er gravid. Og jeg er redd for at folk som bor rundt oss (bor i en liten bygd) skal se negativt ned på meg og graviditeten. Har fast jobb og har god økonomi både meg og partner. Tusen takk, setter pris på dine fine ord <3 Er veldig spent! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at man i utgangspunktet er altfor ung, du skal utvikle deg urolig mye de neste 4-5 årene, så mye at veldig mange ender opp med en helt annen partner enn den man har når man er 18.

Men når du først er gravid, og ikke klarer ta abort, så tenker jeg at vi klarer det vi må klare. Det er utfordrende på mange måter å være ung mor, men er du innstilt på opp og nedturer, fullfører utdanning osv så kommer det nok til å gå bra. 

Hadde du vært min datter (jeg har barn på 17 år selv) så ville jeg rådet deg til abort, men støttet deg om du beholdt. 

Om det er deg med kobberspiralen og du vil beholde må du komme deg til lege i morgen, da må den fjernes. Barnet skal ikke trenge dele livmor med en spiral ettersom den vokser. 

Anonymkode: 9c558...253

Ja, jeg tenker nok at jeg er utgangspunktet er for ung selv. Av og til må jeg si til meg selv at jeg bare er 18 år, nett som om jeg glemmer det innimellom. Hehe ;)  Kan jo føye til at jeg blir 19 år om 2 uker. Ja, legetime er bestilt. Har time på tysdag. Håper alt går fint. 

Skrevet

Det vil selvsagt være folk som tenker sitt om at en 18-åring blir mor. Men du kan jo ikke la det styre livet ditt. Du får heller bevise for dem alle at dette klarer du. Bli en god mor for det lille barnet ditt, men ikke la det stoppe deg i å ta en utdannelse. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det vil selvsagt være folk som tenker sitt om at en 18-åring blir mor. Men du kan jo ikke la det styre livet ditt. Du får heller bevise for dem alle at dette klarer du. Bli en god mor for det lille barnet ditt, men ikke la det stoppe deg i å ta en utdannelse. 

Takk <3 Selvtilliten øker litt, når jeg ser at dere mener det går bra. Setter pris på det. Nei, utdanning er noe jeg synest er viktig. Målet mitt er å bli jordmor, ironisk nok. ;)

Skrevet

Gratulerer med graviditeten :-) Ikke bry deg om hva folk tenker. Mange reiser, tar utdanning, gifter seg, bygger hus osv, og så finner de ut at det er for sent å bli gravid. Du kan alltids ta en utdanning senere. 

Anonymkode: e0f77...996

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med graviditeten :-) Ikke bry deg om hva folk tenker. Mange reiser, tar utdanning, gifter seg, bygger hus osv, og så finner de ut at det er for sent å bli gravid. Du kan alltids ta en utdanning senere. 

Anonymkode: e0f77...996

Tusen takk, kjære deg :*  

Skrevet

Oi, var visst lenger på veg enn foeventa! Håper alt går fint med knøtten i magen.😊 Skal prøve å skyve legetimen fram til i morgen!

IMG_5025.PNG

Skrevet

Gratulerer! Det går nok helt fint, det er mange 18-19åringer som ikke "orker " skole og jobber isteden. Skolemotivasjon kommer gjerne tilbake etter noen år.

utdanning kan du ta senere, veldig greit å ta det mens barnet er i Bhg Feks.  

Skrevet

Jeg ble mamma når jeg var 19 år. Jeg hadde jobbet noen år, men hadde ikke utdannelse. Nå har jeg utdannelse, møtte etter hvert drømmemannen (var alenemor noen år) og har tatt utdannelse. Det var utrolig tøft, og jeg fikk en del kommentarer på alderen. Må også legge til at det ikke har skremt meg fra å få flere barn senere:)

Anonymkode: 0161f...fdc

Skrevet
6 minutter siden, skinnfilla skrev:

Gratulerer! Det går nok helt fint, det er mange 18-19åringer som ikke "orker " skole og jobber isteden. Skolemotivasjon kommer gjerne tilbake etter noen år.

utdanning kan du ta senere, veldig greit å ta det mens barnet er i Bhg Feks.  

Tusen takk, skinnfilla! :) Jeg har fast jobb nå i tillegg til skole, venner, trening og kjæreste og klarer meg fint. Skolemotivasjon er fortsatt der, men nå vil jeg heller prioritere barnet. Di sier vell at du er flinkere på skolen dess eldre du blir også, så da kan det ikke vere annet en positivt, hehe :)

Skrevet

Jeg ble mamma når jeg var 19 år. Jeg hadde jobbet noen år, men hadde ikke utdannelse. Nå har jeg utdannelse, møtte etter hvert drømmemannen (var alenemor noen år) og har tatt utdannelse. Det var utrolig tøft, og jeg fikk en del kommentarer på alderen. Må også legge til at det ikke har skremt meg fra å få flere barn senere:)

Dersom du greide det som alenemamma, så skal jeg også greie det (med samboer). Du er tøff! Det er bra. Har du flere unger nå? :) 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom du greide det som alenemamma, så skal jeg også greie det (med samboer). Du er tøff! Det er bra. Har du flere unger nå? :) 

Jeg planlegger nr 3:)

Skrevet

Jeg planlegger nr 3:)

Så kjekt! Håper alt går bra! Lykke til :)

Skrevet

Du klarer det helt sikkert fint, men personlig synes jeg synd på deg som kommer til å gå glipp av noen veldig fine år :( Selv om du kan ta utdannelse og reise senere med barn, vil det aldri bli det samme som å oppleve de heftige årene rundt 20 års alder! Den frihetsfølelsen vil du aldri få i hele ditt liv.

Anonymkode: 281aa...9b5

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, var visst lenger på veg enn foeventa! Håper alt går fint med knøtten i magen.😊 Skal prøve å skyve legetimen fram til i morgen!

IMG_5025.PNG

Det haster da ikke med den legetimen. Den kan du fint ta om noen uker. Du må velge hva du vil gjøre selv. Men ta en kikk på unge mødre programmet, så forstår du hvorfor folk har fordommer mot unge mødre. Du er jo tydeligvis ikke ferdig med videregående engang, så veien til utdannelse kan bli lang. I tillegg er andelen av de som blir foreldre så unge og holder sammen resten av livet veldig lav. Så sjansen er stor for at du blir alenemor etterhvert. 

Anonymkode: c69a8...560

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det haster da ikke med den legetimen. Den kan du fint ta om noen uker. Du må velge hva du vil gjøre selv. Men ta en kikk på unge mødre programmet, så forstår du hvorfor folk har fordommer mot unge mødre. Du er jo tydeligvis ikke ferdig med videregående engang, så veien til utdannelse kan bli lang. I tillegg er andelen av de som blir foreldre så unge og holder sammen resten av livet veldig lav. Så sjansen er stor for at du blir alenemor etterhvert. 

Jo, hi burde prioritere å ha den legetimen, hi har nemlig kobbersprial inne 😊

Anonymkode: a88b6...9bc

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, hi burde prioritere å ha den legetimen, hi har nemlig kobbersprial inne 😊

Må nok ikke ha time i morgen læll. Er jo en viss abortfare med å fjerne den også. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, ja har kobberspiral så håper på å få den ut så fort som mulig. Jeg føler også at di som melder seg på unge mødre er litt "spesielle", i og med at di har valgt å melde seg på eit program der di viser alt av fødsel, og livet deires. Det er noe jeg ikke kunne ha tenkt meg å gjort. Jeg og typen har allerede vert i lag i tre år og jeg kunne ikke tenkt meg noen andre enn han. Han er en skikkelig gentleman, hehe😊 Men takk for svar!😊

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må nok ikke ha time i morgen læll. Er jo en viss abortfare med å fjerne den også. 

Ja, men det burde kanskje legen til hi vurdere? 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det. Håper alt går bra. 

Skrevet

Jeg syns ikke du skal bry deg om hva andre mener, men heller hva som er riktig for deg. Jeg var 18 da jeg fikk mitt første barn, samboeren min var 17. Det var ikke planlagt. Det gikk veldig fint og jeg føler ikke at jeg har gått glipp av noe. MEN det er viktig å ha støttende og hjelpende familie rundt seg! Vi hadde det og kunne reise ut på fest en gang i blandt, dra på kino eller bare spise ute oss to. Vi er nå 28 og 27 år, holder fremdeles sammen og venter barn nr 3 😊 Så det finnes noen solskinnshistorier for dem som får barn tidlig også 😊

Anonymkode: 7a0dc...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...