Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #101 Skrevet 4. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor kritiserte du da Himmel og Hav som har normale forhold, hvor man ikke dobbelsjekker hverandre og ikke er mistenksom, men har tillit til hverandre? Jeg spurte deg om tillit tidligere her - hva legger du i begrepet? Og hvordan plasserer du det i et forhold? Hva skal til for at du skal ha tillit til mannen din? Eller har du ikke tillit til ham? Anonymkode: 0a136...002 Nå må jeg sove, leser du mine svar har jeg svart på dette. Hvorfor er det så viktig for deg hva jeg mener? Anonymkode: d1e12...f20
Iiiiik Skrevet 4. april 2017 #102 Skrevet 4. april 2017 (endret) 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har ikke noe med å ta vansker på forhånd å gjøre. Det handler om å være realistisk, ikke naiv. Lever man to separate liv "sammen" så er ikke forholdet liv laga tenker jeg. Men mine meninger får jeg altså ikke ha? Sier DIB politiet? Anonymkode: d1e12...f20 Det er klart du får ha dine meninger. Du har til og med rett til å mene at jeg er dum, godtroende eller naiv. Jeg har rett til å være uenig med deg, og til å si at det virker som om du har trust issues. Du har også rett til å være stor i kjeften først og deretter bli forurettet når du får svar på tiltale. Jeg har rett til å mene at det er litt rart, og også litt umodent. Endret 4. april 2017 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #103 Skrevet 4. april 2017 24 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Det er jo du som trekker ting ut av konteks. Jeg har ikke svart et eneste sted på hva jeg syns om at mannen hadde vært ute hele helgen og komt ramlende hjem på søndagen, eller at man ikke aner hvor i verden han befinner seg. Jeg ser at du har svart de som sier at de ikke vet hvilket hotell mannen bor på eller at de (vi) som har bestemt oss for å ha tillit til partneren er med på å legge til rette for at han skal være utro. Du har sagt at vi velger å være naive og ha skylapper fordi vi ikke orker å ta til oss trusselen om at mannen ikke er til å stole på. Du har sidestilt tillit med skylapper. Om man aldri snakker sammen, ikke aner hva og hvor partneren er eller når tid han kommer tilbake har man neppe et godt forhold, og det er ikke det som har vært diskutert i denne tråden til nå. Hehe..jo det er jo nettopp det JEG har diskutert her... hallo? Anonymkode: d1e12...f20
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #104 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe..jo det er jo nettopp det JEG har diskutert her... hallo? Anonymkode: d1e12...f20 Nei, du har forfektet at _grunnen_ til at man har et godt forhold er at man holder følge med hverandre. (Og nei, ingen syns det er viktig hva du mener. Du stakk selv hodet fram og påsto at konene muliggjorde utroskap ved å følge for lite med.) Anonymkode: fe23d...e9d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #105 Skrevet 4. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må jeg sove, leser du mine svar har jeg svart på dette. Hvorfor er det så viktig for deg hva jeg mener? Anonymkode: d1e12...f20 Nei, du har ikke svart på hva du legger i det å ha tillit til den man er sammen med. Du har likestilt det å ha tillit til mannen med å ha skylapper på. Og du har beskyldt personer som har tillit til sine menn for å være åraken til at menn er utro? For meg personlig er det ikke viktig, men jeg mener likevel det er viktig at du er tydelig når du velger å kritisere andre og kaste ut av deg beskyldninger og så ikke begrunner hva du egentlig mener. Så igjen - hva legger du i det å ha tillit til mannen, hva skal til for at man skal ha tillit til mannen man er sammen med? Du burde jo svare på det når du mener kvinner som har tillit til mennene sine kun har satt på seg skylapper og ikke vil se det mannen gjør eller bryr seg om mannen? Det er du som har trukket disse slutningene, da bør du også forklare hva du baserer dem på. Og så lurer jeg på hvordan du lever i et forhold om du ikke har tillit til mannen, hvis det er slik at du ikke har tillit til mannen din? Det er ikke ment som kritikk fra min side, jeg lurer oppriktig, for jeg kunne aldri være i et forhold hvor jeg ikke hadde tillit til mannen, for det ville gjort at jeg ble utrygg, mistenksom, sjalu og trolig kontrollerende. Jeg greier ikke se for meg et forhold uten tillit, og derfor er jeg oppriktig veldig nysgjerrig på hvorfor du snakket så negativt om det å ha tillit til partneren. Anonymkode: 0a136...002
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #106 Skrevet 5. april 2017 Det kalles tillit og går begge veier, så min mann er i følge deg en godtroende fjott han også. Utover det så bryr jeg meg fint lite om hva mannen faktisk gjør når han sier han jobber/er på guttetur etc. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke orker bruke tid på det. Det er ikke verdt det. Det blir på samme måte som jeg ikke lar meg styre av en evt terrorfrykt. Men akuratt som med terror forsøker jeg være observant (ikke mistenksom!) og følger litt med rundt meg. Så, dukker det opp grunner til å reagere en dag, tar jeg det da! Mener du man preventivt bør nekte menn overtid og egentid? Anonymkode: 7f107...d09
amandine Skrevet 5. april 2017 #107 Skrevet 5. april 2017 God morgen! Nå ringte min mann og sjekket at vi her hjemme var våkne. Han skulle gjerne vært her til frokost med oss, men sitter da på et eller annet hotell i Oslo, vet fremdeles ikke hvilket. Vi har jo to liv som går parallelt, som du ikke synes er ok, HI. For oss er det det som er hele greia. Våre liv går parallelt, vi trekker lasset samme vei sammen. Hvis jeg må bruke mannens telefon gjør jeg det, han bruker min pc hvis det trengs. Vi har ikke meldeplikt, men vi har tillit. Jeg ønsker å være gift med ham og enn så lenge ser det ut som om han ønsker å være gift med meg. Og da gjør jeg som Iiik nevnte kongen gjør, sover godt til det motsatte er bevist. Om min mann hadde hatt kontrollbehov som du beskriver, Hi, hadde vi ikke vært gift. Da hadde jeg rømt.
Huldra11 Skrevet 5. april 2017 Forfatter #108 Skrevet 5. april 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde min kjære vært utro så hadde han gått fra meg. Hadde ikke hatt ansikt til å stå ved min side. Anonymkode: 7412a...e17 Hvordan kan du vite det så sikkert?
Huldra11 Skrevet 5. april 2017 Forfatter #109 Skrevet 5. april 2017 Ser at mange stoler blindt på mannen sin. Det er jo vel og bra, så lenge de ikke har noen grunn til annet. Men i det tilfellet jeg var borti, så burde jo absolutt kona begynt å lure. Nok av mistenksomme ting som skjedde. Det er de tilfellene jeg egentlig spurte om, ikke de som har menn som sitter hjemme hver kveld, lar telefonen sin ligge framme og aldri f eks overnatter borte.
Iiiiik Skrevet 5. april 2017 #110 Skrevet 5. april 2017 27 minutter siden, Huldra11 skrev: Ser at mange stoler blindt på mannen sin. Det er jo vel og bra, så lenge de ikke har noen grunn til annet. Men i det tilfellet jeg var borti, så burde jo absolutt kona begynt å lure. Nok av mistenksomme ting som skjedde. Det er de tilfellene jeg egentlig spurte om, ikke de som har menn som sitter hjemme hver kveld, lar telefonen sin ligge framme og aldri f eks overnatter borte. Så bare menn som sitter hjemme hver kveld, aldri overnatter borte, og som lar telefonen ligge framme er utenfor mistanke? Burde de ikke si opp jobben sin også? Så vidt jeg vet, er mange utro med en kollega.
sug lut Skrevet 5. april 2017 #111 Skrevet 5. april 2017 32 minutter siden, Huldra11 skrev: Ser at mange stoler blindt på mannen sin. Det er jo vel og bra, så lenge de ikke har noen grunn til annet. Men i det tilfellet jeg var borti, så burde jo absolutt kona begynt å lure. Nok av mistenksomme ting som skjedde. Det er de tilfellene jeg egentlig spurte om, ikke de som har menn som sitter hjemme hver kveld, lar telefonen sin ligge framme og aldri f eks overnatter borte. Hvordan kan du se på en "ting" at den er "mistenksom"?
amandine Skrevet 5. april 2017 #112 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, sug lut skrev: Hvordan kan du se på en "ting" at den er "mistenksom"? Mistenkelig mistenksom whatever. Ost er ost lissom!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #113 Skrevet 5. april 2017 37 minutter siden, Huldra11 skrev: Ser at mange stoler blindt på mannen sin. Det er jo vel og bra, så lenge de ikke har noen grunn til annet. Men i det tilfellet jeg var borti, så burde jo absolutt kona begynt å lure. Nok av mistenksomme ting som skjedde. Det er de tilfellene jeg egentlig spurte om, ikke de som har menn som sitter hjemme hver kveld, lar telefonen sin ligge framme og aldri f eks overnatter borte. Du tar feil, det å velge å ha full tillit til mannen betyr ikke at man blir blind! Jeg synes anonym rett over Amadines siste svar beskrev det godt. Det å velge å ha full tillit betyr ikke at man ikke er oppmerksom på den andre. Men man velger å leve livet normalt og uten bekymringer inntil det ev. skulle foreligge noe å bekymre seg over. Det betyr ikke at man er naiv, det betyr ikke at man er blind, det betyr ikke at man ikke er oppmerksom på partneren. Det betyr bare at man ikke lager problemer der det ikke er noen problemer, og velger å heller vente til et problem eventuelt oppstår før man forholder seg til det. Og i mellomtiden tar man vare på forholdet slik at det blir et godt sted å forbli for begge to. I de tilfellene du her sier du snakker om - og om jeg forstår deg riktig så er det tilfeller hvor mennene er urimelig (?) mye borte fra hjemmet pga. langvarig utroskap, og kommer med forklaringer hjemme som ikke er troverdige - så tror jeg at forholdet i de fleste tilfeller har et problem før utroskapen oppstod. Om to som velger å leve sammen ikke har noen interesse av hverandre og hverandres liv, da er det ikke rart om en eller begge velger seg nærhet der den/de kan få det. Ingenting tar knekken så fort på et forhold som likegyldighet og ignorering og fjernhet - det ødelegger tilknytningen i forholdet, man slutter å se hverandre. Da blir selvfølgelig hvorfor det er blitt slik. Skyldfordelingen i forholdet er ikke nødvendigvis opplagt. Det er ikke alltid den som er utro er alene om skyld. Det eneste som er sikkert er at når et par ikke lenger bryr seg om hverandre så sklir de fra hverandre og føler seg alene i forholdet. Og når forhold er kommet på tur, da tror jeg det er lett å velge å overse, eller faktisk overse signaler, fordi man gjerne ikke bryr seg - eller kanskje man egentlig bryr seg for mye og overser i håp om at de skal greie å reparere forholdet? Det kan være utrolig mange årsaker til at noen velger å overse signaler om at partneren er utro. Det finnes selvfølgelig også noen som er så avhengig av sex med flere og det å få oppmerksomhet fra flere at de er notorisk utro selv om de egentlig lever med den de ønsker å bo med. Da er det kanskje ingen signaler mellom de to i forholdet, alt kan synes tilsynelatende bra. Slike partnere gjør da også svært mye for å skjule sin utroskap, fordi de ikke vil miste familien. Men av alle som er utro vil jeg tro flertallet ligger i det jeg beskrev over, at to i et forhold ikke lenger greier å opprettholde godheten i forholdet, ikke greier å holde på tilknytningen og nærheten. (Jeg ser her bort fra f.eks. ennatts utroskap under spesielle forhold, det setter jeg på kontoen for at alle kan gjøre feil og blir noe annet enn det du snakker om, tror jeg?) Jeg tror alle kunne hatt nytte av å lese Sissel Grans bok "Det er slutt". Ikke etter det er slutt, men for å forstå mange av mekanismene som skjer mellom to i et forhold før det kommer til brudd. Anonymkode: 0a136...002
Etenia Skrevet 5. april 2017 #114 Skrevet 5. april 2017 På 4.4.2017 den 13.12, Huldra11 skrev: Som singel så møter jeg ofte på gifte menn som er ute etter både kortvarige eventyr og langvarige forhold til andre kvinner. Det jeg lurer på er om konene er så utrolig godtroende og sluker alle løgnene disse mennene serverer, eller om de stikker hodet i sanden og tenker at bare han betaler regningene og måker snøen og maler huset slik at naboene ikke skuler på det dårlige vedlikeholdet , så later jeg som jeg ikke har noen mistanke. Har sjøl hatt et langvarig forhold til en gift mann og at kona ikke fattet mistanke, det skjønner jeg ikke. Har i tillegg hørt om flere andre lignende tilfeller. Hadde jeg vært gift, så hadde jeg i alle fall holdt både øyne og ører bittelittegrann åpne Eller tenker alle at : Alle andre menn kan være utro, men ikke MIN mann?? Forstod liksom ikke helt hvorfor graden av utdannelse hadde noe relevans her? Du høres bare bitter ut for å være ærlig. Litt slik at samme hva du forteller deg selv om hvor bra du har det nå osv. Så vet du jo at til syvende og sist, så var han utro mot deg av en grunn. Og ja, min mann har vært utro mot meg. Og ja jeg hadde definitivt skyld i det selv. Vi valgte derimot å jobbe oss igjennom det i stede for å gå videre bittre. Og det hjelper ikke å være skadefro.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #115 Skrevet 5. april 2017 2 timer siden, Huldra11 skrev: Hvordan kan du vite det så sikkert? Fordi jeg kjenner han. Anonymkode: 7412a...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå