Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #76 Skrevet 15. februar 2017 De legger jo heroinmisbrukere i koma for at de skal slippe å være våkne når de får abstinenser. De færreste blir rusfrie i det lange løp av det Anonymous poster hash: 6a276...c2d Ja, ikke sant. Trangen til junket er jo i hodet. Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #77 Skrevet 15. februar 2017 Men hvis vi følger argumentet ditt: "med mindre du har hatt en spiseforstyrrelse eller annen avhengighet så har du ingen forutsetninger for å skjønne hva dette er snakk om" - tror du en heroinist eller en alkoholiker kan bli clean av en operasjon? Altså, hvis en slik operasjon fantes? Sitter ikke problemet et HELT annet sted enn i magesekken...? Det er jo en psykisk lidelse du har (har hatt), den blir jo ikke borte av kirurgi. Anonymous poster hash: 38bad...4cd De gjør jo forsåvidt noe av det samme når de skriver ut medisiner som gjør at heroinisten ikke får effekt av heroin, eller alkoholikeren blir dårlig og ikke får effekt av alkohol, da. Anonymous poster hash: 98a6f...4e4
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #78 Skrevet 15. februar 2017 De gjør jo forsåvidt noe av det samme når de skriver ut medisiner som gjør at heroinisten ikke får effekt av heroin, eller alkoholikeren blir dårlig og ikke får effekt av alkohol, da. Anonymous poster hash: 98a6f...4e4 Ja - og det er den kjappe løsningen som fjerner deres avhengighet? Det et jo ikke det, vøtt. Nå kjenner jeg MEGET godt to personer som har måttet slutte å drikke. Og det er ikke noen medisin i verden som kan "fikse" det for dem. De har måttet gjennomgå laaaaaaaange og frustrerende perioder, sprekker, tilbakefall og nye kneiker. Den ene hadde 2x3 måneder opphold på en institusjon, og er nå tilbake i jobb. Den andre har gått på AA-møter i 5 år og har bodd i en verna bolig. Han drikker ikke mer, men kan neppe bli arbeidsfør. Avhengighetsproblematikk er mer enn slå av og slå på. Og så lenge man lurer folk med spiseforstyrrelser til å tro at operasjonen skal gjøre dem lykkelige, så belaster man helsevesenet på helt feil måte. Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #79 Skrevet 15. februar 2017 Ja - og det er den kjappe løsningen som fjerner deres avhengighet? Det et jo ikke det, vøtt. Nå kjenner jeg MEGET godt to personer som har måttet slutte å drikke. Og det er ikke noen medisin i verden som kan "fikse" det for dem. De har måttet gjennomgå laaaaaaaange og frustrerende perioder, sprekker, tilbakefall og nye kneiker. Den ene hadde 2x3 måneder opphold på en institusjon, og er nå tilbake i jobb. Den andre har gått på AA-møter i 5 år og har bodd i en verna bolig. Han drikker ikke mer, men kan neppe bli arbeidsfør. Avhengighetsproblematikk er mer enn slå av og slå på. Og så lenge man lurer folk med spiseforstyrrelser til å tro at operasjonen skal gjøre dem lykkelige, så belaster man helsevesenet på helt feil måte. Anonymous poster hash: 38bad...4cd Så akkurat en episode av Extreme weightloss på youtube, og jeg skulle virkelig ønske det fantes en 5 år etter episode... Som du sier sitter det med overspising, matavhengighet, misbruk av mat for å døyve følelser og traumer osv i hodet og ikke magesekken. Alle klarer å gå ned i vekt på en bootcamp o.l. opplegg, men hvordan klarer de seg når de er på egenhånd etterpå. Neste gang livet butter imot, neste gang de føler seg ensom eller er lei seg? Den desperate trangen til å spise, den du ikke klarer stoppe uansett hvor deprimert du er over eget speilbilde og overvekt, den blir ikke borte ved en operasjon.... Anonymous poster hash: 61c63...7a8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #80 Skrevet 15. februar 2017 Hvorfor gidde å trene når jeg er slank å har fin kropp? Trening er for de overvektige menneskene som til vanlig ikke gjør annet enn å trykke mest mulig usunn mat og drikke i seg. Anonymous poster hash: 1aa9e...5c4 Trollet avslørte seg veldig tidlig her. For sååå kunnskapsløs er du ikke... eller? Anonymous poster hash: 3be1b...445
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #81 Skrevet 15. februar 2017 Så akkurat en episode av Extreme weightloss på youtube, og jeg skulle virkelig ønske det fantes en 5 år etter episode... Som du sier sitter det med overspising, matavhengighet, misbruk av mat for å døyve følelser og traumer osv i hodet og ikke magesekken. Alle klarer å gå ned i vekt på en bootcamp o.l. opplegg, men hvordan klarer de seg når de er på egenhånd etterpå. Neste gang livet butter imot, neste gang de føler seg ensom eller er lei seg? Den desperate trangen til å spise, den du ikke klarer stoppe uansett hvor deprimert du er over eget speilbilde og overvekt, den blir ikke borte ved en operasjon.... Anonymous poster hash: 61c63...7a8 Det er jo det som er så trist. Jeg syns dessverre det virker som om en del mennesker blir lurt av den forlokkende tanken på å få det overstått og bare bli tynn og bli mett uten overspising. Og så fungerer det bare ikke sånn! Når man skal sammenligne med alkoholikeren eller heroinisten 5 år etter så må man også dessverre si at de på én måte har det "lettere". De kan slutte å bruke dopet sitt for all framtid. Den matavhengige må forholde seg til det, og porsjonere det, hver eneste dag resten av livet. Det er jo som om alkoholikeren skulle måtte drikke vin hver dag for å overleve, men aldri mer enn ett glass... Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #82 Skrevet 15. februar 2017 Det er som å føde med smertestillende. Man har klart å føde men fikk litt ekstra hjelp. Anonymous poster hash: da41b...1aa
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #83 Skrevet 15. februar 2017 Det er som å føde med smertestillende. Man har klart å føde men fikk litt ekstra hjelp. Anonymous poster hash: da41b...1aa Hi her Der traff du spikeren på hodet. Skikkelig bra sagt! 🤦♀️ Anonymous poster hash: 6a276...c2d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #84 Skrevet 15. februar 2017 Når du har vært feit, så har du ødelagt noe i kroppen din for bestandig, så det er vanskelig å holde vekten nede. Bare 95-97% av de som har gått ned i vekt klarer å beholde vekten nede. De har gjort mange forsøk på dette, de tar f.eks to like høye damer som begge veier 65 kg. Den ene har alltid veid 65 kg, den andre har veid 95 kg og gått ned i vekt. Det viser seg at den dama som har vært feit, hun kan ikke spise på langt nær så mange kalorier i døgnet som hun som alltid har vært slank. Du må altså etter endt slankekur fortsatt leve på mye færre kalorier enn en som alltid har vært slank for å holde vekten. Stoffskifte og forbrenning har blitt skadet av å være overvektig, kroppen vil desperat lagre og spare opp igjen de fettlagrene du har slitt for å slanke vekk. For slankeopererte er statistikken bedre, mange flere klarer å holde vekten nede etterpå. Det er nok derfor det har blitt såpass populært. De fleste som opererer seg har slanket seg på egenhånd mange ganger, men gått opp alt sammen og gjerne litt til igjen etterpå. Som sagt gjør over 95% av de som slanker seg på egenhånd det. Når de da ser statistikken for opererte, at langt færre går opp igjen i vekt etter en slik operasjon, ja da velger de det. Veldig mange av de som er opererte går mye ned, men de også går gjerne opp litt igjen før de stabiliserer vekten. Men de går ikke opp igjen alt de har gått ned, så sluttresultatet blir gjerne lavere enn den overvekten de hadde før operasjonen. Jeg personlig kjenner fire slankeopererte, to av dem er like store igjen som de var før operasjonen. De to andre gikk ned masse, gikk opp litt igjen, men har stabilisert der. De er altså ikke sylfider, vil tippe de har en bli på 25+, men de er ikke sykelig overvektig lenger. I følge han ene er det ganske normalt, og målet hans var også å bli ca normalvektig, han er fornøyd med å være i helt øvre normalsjikte eller litt overvektig. Han har et mye bedre liv nå enn da han var sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 61c63...7a8 Både min egen erfaring og erfaring gjennom mange år med overvektige viser et litt annet bilde enn det du skriver i første avsnitt. Når man har vært såpass overvektig så har man ofte fått et problem med ustabilt blodsukker, ev. insulinresistens. Selv om man går ned i vekt så vil ofte en insulinresistens eller tilbøyeligheten til det vedvare selv etter vektreduksjonen. Når man ikke tar høyde for dette, eller ikke har kunnskap om det, da er det dessverre lett for at det blir slik du skriver. Men de som har lært om dette og derfor velger å ta hensyn til det i kostholdet sitt, de beholder som regel vekten. Og ikke minst, så lenge de spiser mat som holder blodsukkeret sitt stabilt så trenger de ikke telle kalorier! Mange av de forskningsartiklene som er skrevet om det du viser til har ikke tatt høyde for det jeg skriver her, de her ofte ensidig sett på kaloriinntak, og da vil man dessverre også få ut et resultat som sier at tidligere overvektige må leve resten av livet på kaloriredusert kosthold. Jeg skriver dessverre av to grunner. Det ene er at det ikke trenger være sant, og det andre er fordi mange overvektige mister motivasjonen pga. disse studiene som ikke tar hensyn til fysiologien, men bare teller kalorier. Jeg var 25 + kg overvektig for mange år siden. Har holdt meg stabil i alle år etterpå. Men det er definitivt ikke fordi jeg lever på kalorilavt kosthold, men kun fordi jeg spiser mat som holder blodsukkeret mitt stabilt. Spiser jeg for lite og/eller for mye karbohydrater så legger jeg på meg - selv om jeg kalorimessig ligger lavt. Kalorimessig ligger jeg godt over det mine venninner gjør pr. dag, likevel er jeg den som holder mest stabil vekt av oss. Min vekt er stabil, de må stadig jobbe med vekten for å holde den. Jeg spiser riktig for min kropp. En over her skriver at hun var den eneste av tre søsken som var lubben, at hun er overvektig nå, og at en av hennes tre barn også er lubben "selv om vi spiste normalt norsk kosthold i begrensede mender", tror jeg hun skrev. Mest trolig så er det kostholdet hun er vokst opp med et kosthold som ikke passer hennes kropp, i motsetning for hennes søsken som det passet for. Nå videreføres det som voksen hvor hun fremdeles spiser ganske likt, hele familien spiser det samme, og hennes ene barn er lubbent. Det hun og ene barnet mye trolig gjør er å spise feil mtp. hva deres kropp fungerer best med å gjøre. Om hun tar tak i dette så gjør hun ikke minst sitt barn en stor tjeneste, for da vil barnet slippe å vokse opp i troen om at det bare er sånn og det er ikke noe å gjøre med det. Det å legge på seg når man ikke spiser mer enn andre, og spiser det samme som andre som er slanke, det er veldig nedbrytende for de fleste. Det gjør at man føler man mister kontrollen over egen kropp, og det er lett for at man begynner å rakke ned på seg selv. Finner man imidlertid ut av hva som er best for egen kropp, og er villig til å gjøre det som skal til for å skape nye vaner, da vil vekt som problem ofte forsvinne. Anonymous poster hash: 3be1b...445
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #85 Skrevet 15. februar 2017 Så akkurat en episode av Extreme weightloss på youtube, og jeg skulle virkelig ønske det fantes en 5 år etter episode... Som du sier sitter det med overspising, matavhengighet, misbruk av mat for å døyve følelser og traumer osv i hodet og ikke magesekken. Alle klarer å gå ned i vekt på en bootcamp o.l. opplegg, men hvordan klarer de seg når de er på egenhånd etterpå. Neste gang livet butter imot, neste gang de føler seg ensom eller er lei seg? Den desperate trangen til å spise, den du ikke klarer stoppe uansett hvor deprimert du er over eget speilbilde og overvekt, den blir ikke borte ved en operasjon.... Anonymous poster hash: 61c63...7a8 Ja, en sånn 5-år-etter-episode skulle jeg ofte ønsket meg når jeg har sett sånne programmer. For hva sjer når de er tilbake i hverdagen igjen, uten oppfølging?? Anonymous poster hash: 674e3...08f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #86 Skrevet 15. februar 2017 Det er som å føde med smertestillende. Man har klart å føde men fikk litt ekstra hjelp. Anonymous poster hash: da41b...1aa Øøøh? Har aldri hørt om at barselkvinner plages av at babyen sniker seg tilbake i magen deres etterpå. Så den metaforen var ikke helt passende, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #87 Skrevet 15. februar 2017 Det er nettopp det. Jeg bare forstår det ikke. Det at man får masse hjelp i forkant av en operasjon, med psykolog, ernæringsterapeuter og sånt, slik at man går ned en del først, gjør også at jeg tenker at det muligens heller er "hjelp til selvhjelp" operasjonskandidatene egentlig trenger. Og muligens oppfølging med jevne mellomrom for å holde vekta etter man går ned også. Men jeg er som sagt uviten, og prøver bare å forstå! Anonymous poster hash: 98a6f...4e4 Det er jo bare trist at denne oppfølgingen med lege, psykolog, ernæringsfysiolog og fysioterapeut, den oppfølgingen får man ikke før man er så overvektig at man kvalifiserer til fedmeoperasjon. Tenker man samfunnsøkonomi burde det vært faste team i alle kommuner som jobbet med nettopp dette. Både et lavterskeltilbud og et behandlingstilbud for de som er ekstremt overvektige. Da kunne folk f.eks. fått dette på type "grønn resept" og fått profesjonell hjelp til å finne årsaken til vektøkning mens overvekten fremdeles var på et ganske håndterbart nivå og før det ble et alvorlig helsetilbud. At et slikt tverrfaglig tilbud først blir gitt til de som "er gitt opp", det er bare en falitterklæring fra helsevesenet. Dette burde være en sak for politikerne. Men det koster penger, og det går jo fra andre budsjett enn hva sykepenger, aap og uføretrygd og sykehusdrift kommer fra. Og dermed ser de ikke langtidsbesparelsene for samfunnet, men velger å se hver budsjettpost for seg. Du kaller deg uvitende... men du har stilt veldig viktige og relevante spørsmål, for det er mye i slankeoperasjonspolitikken (om man kan kalle det det) og diskusjoner om overvekt som samfunnsproblem som ikke er særlig logisk. De mest logiske spørsmålene forholder man seg ikke til Anonymous poster hash: 3be1b...445
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #88 Skrevet 15. februar 2017 Jeg kjenner 3 slankeoprererte og de trener mer enn mange andre. De får motivasjon til å sette i gang fordi de vet at denne gangen har de ekstra hjelp. Trener ca 4 ganger i uken, spiser mindre og sunnere og gjør egentlig alt alle som slanker seg gjør i tillegg til å ha blitt operert. Kan de ikke være stolte av det? Anonymous poster hash: 42371...a9a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #89 Skrevet 15. februar 2017 Øøøh? Har aldri hørt om at barselkvinner plages av at babyen sniker seg tilbake i magen deres etterpå. Så den metaforen var ikke helt passende, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 38bad...4cd Ha-ha... enig Takk for at du ga meg noen veldig morsomme bilder i hodet Ser levende for meg alle kvinner som plutselig, fra en dag til neste, går med struttemage igjen. "Ja, det kom litt brått på, men lille Anne på seks år fant ut at hun ville vente et år slik at hun kunne gå i samme klasse som bestevenninnen som er et årskull yngre enn henne." "Må innrømme at det er litt tungt nå, ja. Må jo ta ganske mange hensyn, og mannen må nå ta alt av husarbeid mens jeg går sykemeldt. Men det er jo en veldig stor belastning å gå med Per i magen, han var jo nesten like høy som far da han bestemte seg for å ta en pause. Disse 15-åringene kan jo være litt ustabile. Men er man mor så er man mor, da risikerer man å være evig rugekasse." Anonymous poster hash: 3be1b...445
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #90 Skrevet 15. februar 2017 Det er jo bare trist at denne oppfølgingen med lege, psykolog, ernæringsfysiolog og fysioterapeut, den oppfølgingen får man ikke før man er så overvektig at man kvalifiserer til fedmeoperasjon. Tenker man samfunnsøkonomi burde det vært faste team i alle kommuner som jobbet med nettopp dette. Både et lavterskeltilbud og et behandlingstilbud for de som er ekstremt overvektige. Da kunne folk f.eks. fått dette på type "grønn resept" og fått profesjonell hjelp til å finne årsaken til vektøkning mens overvekten fremdeles var på et ganske håndterbart nivå og før det ble et alvorlig helsetilbud. At et slikt tverrfaglig tilbud først blir gitt til de som "er gitt opp", det er bare en falitterklæring fra helsevesenet. Dette burde være en sak for politikerne. Men det koster penger, og det går jo fra andre budsjett enn hva sykepenger, aap og uføretrygd og sykehusdrift kommer fra. Og dermed ser de ikke langtidsbesparelsene for samfunnet, men velger å se hver budsjettpost for seg. Du kaller deg uvitende... men du har stilt veldig viktige og relevante spørsmål, for det er mye i slankeoperasjonspolitikken (om man kan kalle det det) og diskusjoner om overvekt som samfunnsproblem som ikke er særlig logisk. De mest logiske spørsmålene forholder man seg ikke til Anonymous poster hash: 3be1b...445 Så sant. Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #91 Skrevet 15. februar 2017 Betalte du for kirurgens utdannelse også, og anestesisykepleiernes, og intensivsykepleiernes?! Anonymous poster hash: 38bad...4cd Hæ? Hva slags sammenligning er dette? Anonymous poster hash: 3d347...4fd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #92 Skrevet 15. februar 2017 Har tatt slankeoperasjon, og betalt alt selv, nesten 100000 Gått ned mange kilo, men er ikke stolt av det. Operasjonen som hjelper meg. Jeg må selv gjøre jobben når effekten forsvinner om et par år. Jeg føler meg bra nå som slank, og har fått en ekstra motivasjon til å ikke spise dårlig mat og godterier. Har klart å holde meg unna i et helt år, og belønningen er en slank kropp. Du får mye gratis ved operasjon, men effekten er ikke evig, og har du ikke etablert nye vaner, kan du legge på deg igjen. Det er hele hemmeligheten. Men ikke noe å være stolt av. Jeg ser opererte som starter å spise usunt og sjokolade så fort de kan, for de skal på død og liv leve normalt. Mange av de kommer til å gå opp i vekt igjen. Og det er deres egen skyld. Jeg for min del må leve på rundt 1200 kalorier i døgnet, ellers legger jeg på meg igjen. Andre som veier det samme som meg og alltid har veid det, kan spise mye mye mer. Men det klarer jeg uten problem. Er kvitt overspisingsforstyrrelsen jeg hadde som feit. Heldigvis. Men hadde ikke klart det uten operasjonen. Anonymous poster hash: 3a17d...f44
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #93 Skrevet 15. februar 2017 Jeg er litt for den at tar du en operasjon må du i hvert fall stå for det. Ei som er like gammel som meg ble plutselig så tynn og begynte selvfølgelig å legge ut mange bilder av seg selv. Folk gav henne komplimenter å spurte hva hun hadde gjort for å få det til. Joda, hun hadde lagt om kostholdet og endret livsstil!!!! Ops, glemte å si at jeg tok også en slankeoperasjon liksom!!! Anonymous poster hash: 9e5b3...40d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #94 Skrevet 15. februar 2017 Jo det fikser faktisk endel av problemet i hodet også for mange for man blir tvunget til en ny tilnærming til mat og man KAN ikke overspise. I tillegg er det ett sulthormon som sitter i magesekken som hos veldig mange sitter i delen som blir operert ut, slik at man i etterkant ikke får lyst på mat og ting på den måten man hadde før. Så dette fysiske tiltaket fører ogaå til forandringer mentalt tro det eller ikke. Hele min mentalitet er forandret og synet av min mye slankere kropp er med på å holde meg sunn. I tillegg til dette sover jeg mye bedre enn før noe som også gjør at det er lettere å spise sunnere og ikke ha lyst på junk fordi man føler seg uvel. Det at så mange som 95 % legger på seg vekten igjen stemmer overhodet ikke. Anonymous poster hash: a5065...b3a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #95 Skrevet 15. februar 2017 Øøøh? Har aldri hørt om at barselkvinner plages av at babyen sniker seg tilbake i magen deres etterpå. Så den metaforen var ikke helt passende, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 38bad...4cd Hvis du tenker litt lengre enn nesa rekker så skjønte du tegningen. Anonymous poster hash: da41b...1aa
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #96 Skrevet 15. februar 2017 Lurer på hvor mange av dere som virkelig har kunnskap om overvekt som skriver her. Hvis du ikke har kunnskap om overvekt og kroppens funksjoner og reaksjonsmønster så anbefaler jeg dere å lese dere opp. Har selv mange kilo for mye og vært igjennom mange slankekurer og opphold på NIMI hvor alt går bra så lenge man har oppfølging og tilrettelegging. Men når hverdagen møter en og en skal klare det alene blir det vanskelig for de fleste. Kroppen jobber i mot en hele tiden, man kan ikke ha en klipp. En lege sa engang "at det er lettere å bli kvitt avhengighet av herorin enn av mat. Herorin kan man slutte med, mat er en livsnødvendighet" Anonymous poster hash: f47cf...f7e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #97 Skrevet 15. februar 2017 Hæ? Hva slags sammenligning er dette? Anonymous poster hash: 3d347...4fd I Norge er universitetsutdannelse GRATIS. Hva slags ressurser tror du samfunnet pøser inn for å utdanne én kirurg? Én sykepleier? Og hva skal samfunnet ha igjen for det? Hvordan skal disse være oss alle til nytte i fortsettelsen? Skal de ha gratis utdannelse for deretter å ta jobb innen kosmetisk kirurgi på en privat institusjon? Er det slik vi bruker midlene våre best? Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #98 Skrevet 15. februar 2017 Jo det fikser faktisk endel av problemet i hodet også for mange for man blir tvunget til en ny tilnærming til mat og man KAN ikke overspise. I tillegg er det ett sulthormon som sitter i magesekken som hos veldig mange sitter i delen som blir operert ut, slik at man i etterkant ikke får lyst på mat og ting på den måten man hadde før. Så dette fysiske tiltaket fører ogaå til forandringer mentalt tro det eller ikke. Hele min mentalitet er forandret og synet av min mye slankere kropp er med på å holde meg sunn. I tillegg til dette sover jeg mye bedre enn før noe som også gjør at det er lettere å spise sunnere og ikke ha lyst på junk fordi man føler seg uvel. Det at så mange som 95 % legger på seg vekten igjen stemmer overhodet ikke. Anonymous poster hash: a5065...b3a Et sulthormon som "sitter i magesekken"...??? Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #99 Skrevet 15. februar 2017 Hvis du tenker litt lengre enn nesa rekker så skjønte du tegningen. Anonymous poster hash: da41b...1aa Syns ikke en operasjon for å fjerne magesekken ligner smertelindring under en spontan og ellers naturlig fødsel, nei. Hvis du må sammenligne med fødsel så ligner det vel mest på surrogati. Anonymous poster hash: 38bad...4cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #100 Skrevet 15. februar 2017 Et sulthormon som "sitter i magesekken"...??? Anonymous poster hash: 38bad...4cd Ja sulthormonet ghrelin produseres i magesekken. Igjen, dere som Uttaler dere så bastant bør lese dere ordentlig opp. Les første avsnitt under videoen: http://www.overvektsoperasjon.no/behandlinger/slankeoperasjon/gastric-sleeve Anonymous poster hash: a5065...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå