Gå til innhold

Folk som tar slankeoperasjon og er så stolte av seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

janteloven lenge leve. 

Anonymous poster hash: 029bd...d18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slit å måtte bevege på kroppen vettu,så hun er sååå stolt av at hun klarer å trene sånn som alle oss andre gjør nå.Er ikke lett når hun har gått i 25 år uten trene eller gått lengre enn til bilen sin. Anonymous poster hash: 1aa9e...5c4

Fy f... for ei megge du er!

Du har ingen som helst idé om hvorfor jeg var overvektig.

Jeg trente som overvektig også, men det det er lettere å trene nå.

Jeg trener garantert mer enn deg nå, og er garantert mye sprekere enn deg.

Så ja, jeg er stolt.

Håper du er tøff nok til å si slike ting til de vennene du måtte ha som er overvektige.....eller huffda, du har nok ingen venner du

Anonymous poster hash: 032ff...c31

Skrevet

Det er slit å måtte bevege på kroppen vettu,så hun er sååå stolt av at hun klarer å trene sånn som alle oss andre gjør nå.

Er ikke lett når hun har gått i 25 år uten trene eller gått lengre enn til bilen sin.

Anonymous poster hash: 1aa9e...5c4

Mulig du er slank og flink til å trene ,men det gjør deg ikke til noe mindre drittkjerring

Anonymous poster hash: 0967d...bd6

Skrevet

For noen stygge kommentarer her!!!

Dere som sier at de som har operert seg ikke skal være stolte av seg selv, aner nok ikke hva dette går ut på.

Det er en hard jobb etter operasjonen, og ikke alle som greier det. Vet om tilfeller der de har gått opp igjen etter operasjon.

Anonymous poster hash: 674e3...08f
Skrevet

Ja jeg er kjempe stolt! Jeg er kjempe stolt for at jeg har gått ned i vekt. Jeg er stolt for at jeg har klart å beholde mye av meg selv, stolt for at jeg klarer å trene flere ganger i uken, stolt for at jeg har taklet denne psykiske påkjenningen det er å gå ned 50 kg. Jeg jeg er stolt for at jeg holder vekten, jeg er stolt for at jeg Jeg går med hodet hevet.

Anonymous poster hash: 7476e...6f4

Skrevet

Ja jeg er kjempe stolt! Jeg er kjempe stolt for at jeg har gått ned i vekt. Jeg er stolt for at jeg har klart å beholde mye av meg selv, stolt for at jeg klarer å trene flere ganger i uken, stolt for at jeg har taklet denne psykiske påkjenningen det er å gå ned 50 kg. Jeg jeg er stolt for at jeg holder vekten, jeg er stolt for at jeg Jeg går med hodet hevet.

Anonymous poster hash: 7476e...6f4

Skrevet

Regner med at du er rimelig ny operert?

Jeg skal spør deg om to år igjen, og se hva du svarer.

Jeg ble operet for snart tre år siden, og du har ikke peiling på hva du snakker om.

Les hva jeg skriver da, så ser du jo at jeg er enig i det du sier

Anonymous poster hash: 3d347...4fd

Skrevet

Jeg lurer på, hvis man må gå ned for å få operasjonen, hvorfor ikke bare fortsette å gå ned?

Anonymous poster hash: 36002...05f

Skrevet

Mulig du er slank og flink til å trene ,men det gjør deg ikke til noe mindre drittkjerring

Hvorfor gidde å trene når jeg er slank å har fin kropp?

Trening er for de overvektige menneskene som til vanlig ikke gjør annet enn å trykke mest mulig usunn mat og drikke i seg.

Skrevet

Fy f... for ei megge du er!

Du har ingen som helst idé om hvorfor jeg var overvektig.

Jeg trente som overvektig også, men det det er lettere å trene nå.

Jeg trener garantert mer enn deg nå, og er garantert mye sprekere enn deg.

Så ja, jeg er stolt.

Håper du er tøff nok til å si slike ting til de vennene du måtte ha som er overvektige.....eller huffda, du har nok ingen venner du

Nei du er nok overvektig fordi du spiste for mye salat og drakk for mye vann,sånn som alle de andre som er sykelig overvektig :P

Er så tragisk at dere ikke engang tør å innrømme at dere gafler i dere usunn mat og drikke konstant,å at DET er derfor dere er så overvektig.

Det dummeste jeg hører er folk som påstår at de ikke vet hvorfor de er så overvektig,de spiser jo baaare sunt.

Hadde du spist sunn mat så hadde du ikke vært 100 kg for mye!!

Skrevet

Jeg lurer på, hvis man må gå ned for å få operasjonen, hvorfor ikke bare fortsette å gå ned?

Hvorfor skal de gidde det når de vet at de får operasjonen gratis?

Skrevet

Nei du er nok overvektig fordi du spiste for mye salat og drakk for mye vann,sånn som alle de andre som er sykelig overvektig :P

Er så tragisk at dere ikke engang tør å innrømme at dere gafler i dere usunn mat og drikke konstant,å at DET er derfor dere er så overvektig.

Det dummeste jeg hører er folk som påstår at de ikke vet hvorfor de er så overvektig,de spiser jo baaare sunt.

Hadde du spist sunn mat så hadde du ikke vært 100 kg for mye!!

Tragisk at du kan sitte å fortelle fremmede på nett hvorfor de veier for mye, det vet jo du ingenting om.

Hakke på andre er fint når man er anonym på nett.

Syntes de som har slanket seg er flinke, enten de har gjort det den ene eller andre vegen. De har tatt tak i livet sitt og snudd det☺

Anonymous poster hash: 73dd7...984

Skrevet

Burde dei ikke få vere stolt?

Stolt over å ta ansvar for si egen helse?

Kan ikke dei få vere stolt over at dei har meir energi til trening f,ek?

Meir energi til familien ? Meir livsglede?

Trur dere det er lett å miste 50kg?

Hva med løshud?

Vitaminer må dei ta hver dag.

Passe på å spise nok.

Bli kjent med den nye kroppen.

Til dere som tror det er en enkel utveg, GROW UP !

Jeg har ikke gjort det selv, men jobbet med mennesker ang dette.

Dere skulle fått prøvd selv, da trur jeg visa hadde hatt en annen tone då ja ✌🏼

Anonymous poster hash: b9704...db3

Skrevet

Burde dei ikke få vere stolt?

Stolt over å ta ansvar for si egen helse?

Kan ikke dei få vere stolt over at dei har meir energi til trening f,ek?

Meir energi til familien ? Meir livsglede?

Trur dere det er lett å miste 50kg?

Hva med løshud?

Vitaminer må dei ta hver dag.

Passe på å spise nok.

Bli kjent med den nye kroppen.

Til dere som tror det er en enkel utveg, GROW UP !

Jeg har ikke gjort det selv, men jobbet med mennesker ang dette.

Dere skulle fått prøvd selv, da trur jeg visa hadde hatt en annen tone då ja ✌

Nei ta ansvar for egen helse burde være en selvfølge!

Skrevet

Tar ikke dei ansvar når dei legger seg på operasjonsbordet da?

Tror du dei legger seg der for å våkne opp som en pin up modell?

Skrevet

Hvorfor skal de gidde det når de vet at de får operasjonen gratis?

Jeg bare lurer. Forstår det ikke. Hvis man klarer det selv, hvorfor utsette seg for risikoen

Skrevet

Jeg bare lurer. Forstår det ikke. Hvis man klarer det selv, hvorfor utsette seg for risikoen

De er late å syns det er slitsomt nok å gå heeelt bort til bilen sin.

Skrevet

De er late å syns det er slitsomt nok å gå heeelt bort til bilen sin.

Grow up 😴

Skrevet

For noen stygge kommentarer her!!!

Dere som sier at de som har operert seg ikke skal være stolte av seg selv, aner nok ikke hva dette går ut på.

Det er en hard jobb etter operasjonen, og ikke alle som greier det. Vet om tilfeller der de har gått opp igjen etter operasjon.

Anonymous poster hash: 674e3...08f

Og det skal vi rundt dem betale for.

Anonymous poster hash: 38bad...4cd

Skrevet

Betaler du for det da?

Trudde du betalte skatt for at DU selv skal ha tilgang på gratis sjukehus/innleggelse.

Gratis tannlege og lege til barna dine!?

Skrevet

Du betaler for, er du morsom eller? Aner du for hvor lite din skatt rekker til. Den rekker ikke til det du tar ut selv engang

Skrevet

Betalte selv jeg takk. Ville aldri bedt om å få dekket min egen dumskap av staten!

Anonymous poster hash: 3d347...4fd

Skrevet (endret)

Jeg vet i alle fall at først skal de tape 15% av det ønskede vekttapet. Deretter kan de opereres.

Og da spør man seg: hvorfor ikke bare fortsette, da? Hvis de har en metode som fungerer på de første 15%, hvorfor ikke bare gjøre mer av det?

Å belaste helsevesenet med dyre og store inngrep - nei, det er ikke noe å smykke seg med. Og det er ikke en probat metode på lang sikt heller; man kan få bivirkninger som fordøyelsesbesvær, tarmslyng og uønsket vekttap og mye annet. Man blir en belastning på helsevesenet.

Det er slik at svært mange av dei som slankar seg mykje, type 20 - 40 kg,  går opp att i vekt over tid, og gjerne over utgangspunktet.  Dette fordi kroppen hugsar vekta dei hadde, og av ein eller annan grunn jobbar for å komme attende.  Dette ved å redusere forbrenning og skru opp appetitten. For å vedlikehalde vektnedgangen må ein ete mindre enn menneske som altid har vore slanke, og dette vil vere ein livslang kamp.

Slankeoperasjonar har vist seg å vere meir effektive for å få ned vekt, og det skjer og noko med apetittreguleringa som gjer at det er lettare å halde den nye, lave, vekta.  Så alt i alt, sjølv om slankeoperasjon kostar pengar, så kan det likevel lønne seg fordi ein reduserer helseutgifter på sikt som ei stor overvekt kan føre med seg.

http://forskning.no/helse-mat-overvekt/2016/05/tv-slankere-gikk-opp-i-vekt-igjen

Endret av soleia
Skrevet

Tenk om det hadde fantes en gratis quick-fix for oss som aldri går opp i vekt.

Anonymous poster hash: 187a9...096

Skrevet

Men å ta ansvar for å oppføre seg som eit anstendig menneske er visst ikkje like sjølvsagt ser det ut til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...