Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #101 Skrevet 3. februar 2017 Søknaden ble sendt for flere dager siden men takk for din hyggelig beskymring.. Anonymous poster hash: 11d36...91f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #102 Skrevet 3. februar 2017 Nei, det tror ikke jeg heller, men det er ikke det samme som at man kan være sikker på at han har Asperger. Det kan være evnenivå generelt, eller det kan være uttrykk for vansker med sosial forståelse selv om han ikke har noen gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. PPT pleier å ha bedre forutsetninger til å fange opp symptomer på Asperger enn en privat barnevakt. Tror du det er noe vi bør be om utredning for? Jeg tror han bare kverulerer, men jeg er neimen ikke sikker, for han gjør egentlig aldri noe han vet han ikke har lov til... litt sånn regelrytter. Men han er veldig smart ellers, ligger foran i det meste fikk vi høre i bhg. Klarer seg godt sosialt også. Anonymous poster hash: 21518...6b1
Iiiiik Skrevet 3. februar 2017 #103 Skrevet 3. februar 2017 Tror du det er noe vi bør be om utredning for? Jeg tror han bare kverulerer, men jeg er neimen ikke sikker, for han gjør egentlig aldri noe han vet han ikke har lov til... litt sånn regelrytter. Men han er veldig smart ellers, ligger foran i det meste fikk vi høre i bhg. Klarer seg godt sosialt også. Anonymous poster hash: 21518...6b1 Du er ikke HI? Nei, jeg tror ikke jeg ville bedt om utredning for dette. Hvis han klarer seg bra både faglig, og sosialt, men strever med å tolke alt for bokstavelig pr i dag, ville jeg avventet og sett om han får problemer med sosial avkoding etter hvert. De sosiale kodene blir jo vanskeligere og mer av kommunikasjonen blir mer subtil. Ut fra det du sier, så vil jeg tro at det er oppfatningen din om at han er regelrytter som utfordres, eventuelt at han nå som litt eldre faktisk ikke er 100% regelrytter lenger. Det er helt aldersadekvat, og en viktig del av det å utvikle autonomi og selvstendighet - han skal jo utfordre noen regler og finne ut hvordan verden responderer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå