Gå til innhold

Fosterreduksjon ; for eller imot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

FOSTERREDUKSJON:

Stortinget skal i morgen ta stilling til om «Lov om svangerskapsavbrudd» også skal åpne for fosterreduksjon, for eksempel at ett av to tvillingfostre kan fjernes. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: ec96b...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VELDIG MOT!!!!!!!!!

Skrevet

VELDIG MOT!!!!!!!!!

Syns det er et interessant tema. Mener du det er forskjell på om det er to eller fire fostre f.eks? Er begge deler like gale?

Anonymous poster hash: ec96b...90e

Skrevet

Imot.

Anonymous poster hash: 5375d...a20
Skrevet

Imot!! Kun om det er snakk om sykdom ikke forenlig med liv

Skrevet

Er imot i prinsippet. Synes det er galt, mye verre enn "vanlig" abort, og ville aldri gjort det selv. Men er for å begrense menneskers selvbestemmelsesrett så lite som mulig. Derfor synes jeg adgangen til dette må åpnes.

Anonymous poster hash: 448f3...f32

Skrevet

veldig imot, helt grusomt

Skrevet

Jeg er veldig liberal når det kommer til det meste, men dette er jeg ekstremt imot.

Eneste unntaket er hvis ene barnet er sykt og det andre vil dø hvis en ikke gjør noe....ikke om jeg vet det er et alternativ noengang.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet imot abort generelt, ville aldri tatt det selv med mindre det gikk utover mitt eget liv om jeg gjennomførte. Men at svangerskapsreduksjon skal være noe værre en abort og at mange er så imot det, det overrasker meg.

Anonymous poster hash: 48703...8d6
Skrevet

Må få være opp til den enkelte å bestemme hva som er rett og galt for de. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 45be5...c57

Skrevet

Mot!

Anonymous poster hash: d8651...f7e

Skrevet

Enig med 8d6... jeg synes det er rart at så mange er helt åpne for abort, men ikke abort hvis det er flerlinger. Ser ikke helt forskjellen?

Skrevet

Jeg er for retten til selvbestemt abort. Derfor er jeg også for at kvinner skal få velge fosterreduksjon.

Kan dere som er for selvbestemt abort, men i mot fosterreduksjon forklare meg forskjellen?

Anonymous poster hash: c6df3...620

Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort og jeg er også for fosterreduksjon. Det er av den enkle grunn at jeg møter altfor mange foreldre som har tatt seg vann over hodet. Dersom man kjenner på at man ikke kan gi det fremtidige barnet et godt liv så synes jeg det er ansvarlig å ta abort eller redusere et foster.

Alle har hver sin livssituasjon og det er kun de det gjelder som vet hva de takler. Ingen barn fortjener å bli født inn i et liv hvor de ikke kan bli ivaretatt på en forsvarlig måte.

I prinsippet er det ingen forskjell på en abort og en fosterreduksjon.

Anonymous poster hash: af5c2...d0f

Skrevet

For!

Anonymous poster hash: 7dbd8...69c

Skrevet

Jeg er fullstendig for selvbestemt abort. Men dette er jeg svært sterkt i mot.

Jeg er for i tilfeller hvor den ene er syk/døende, eller det er så mange at det vil ende med død for alle.

Men jeg klarer ikke være for det på alment grunnlag.

For meg er selvbestemt abort og fosterreduksjon to ting hvor man kan mene ulike ting. Jeg er jo feks ikke for abort gjennom hele svangerskapet, men jeg er enig i våre regler om uke 12, så nemd i noen uker og uke 22 som absolutt grense.

For meg er det litt sånn enten så er man i en situasjon hvor man klarer barn, eller så gjør man ikke det. Jeg ser ikke det naturlige i å kun makte en.

Men dette er jo kun mitt syn.

Anonymous poster hash: 31f1d...f3d

Skrevet

Imot

Anonymous poster hash: ef6e4...0bc

Skrevet

Jeg er fullstendig for selvbestemt abort. Men dette er jeg svært sterkt i mot.

Jeg er for i tilfeller hvor den ene er syk/døende, eller det er så mange at det vil ende med død for alle.

Men jeg klarer ikke være for det på alment grunnlag.

For meg er selvbestemt abort og fosterreduksjon to ting hvor man kan mene ulike ting. Jeg er jo feks ikke for abort gjennom hele svangerskapet, men jeg er enig i våre regler om uke 12, så nemd i noen uker og uke 22 som absolutt grense.

For meg er det litt sånn enten så er man i en situasjon hvor man klarer barn, eller så gjør man ikke det. Jeg ser ikke det naturlige i å kun makte en.

Men dette er jo kun mitt syn. Anonymous poster hash: 31f1d...f3d

Har du tvillinger siden du ikke ser forskjellen på å makte et barn vs. To? En er som ingen, to er som ti. Når de er babyer er to som en million :P

Anonymous poster hash: af5c2...d0f

Skrevet

Forstår virkelig ikke hva som er forskjellen på "fosterreduksjon" og "abort", det er nøyaktig det samme. Finnes ikke forskjell.

Barn er barn! Skal man drepe barn spiller det liten rolle om man dreper én eller tre, gitt..

Anonymous poster hash: e1075...a1d
Skrevet

Jeg er veldig liberal når det kommer til det meste, men dette er jeg ekstremt imot.

Eneste unntaket er hvis ene barnet er sykt og det andre vil dø hvis en ikke gjør noe....ikke om jeg vet det er et alternativ noengang.

Helt enig.

Skrevet

Jeg er for abort, men mot fosterreduskjon. Hvorfor? Fordi har du først tatt valget om å få barn så kan du ikke bare velge bort så du sitter igjen med det antallet som passer deg. All or nothing!

Anonymous poster hash: df444...e06

Skrevet

Jeg er for abort, men mot fosterreduskjon. Hvorfor? Fordi har du først tatt valget om å få barn så kan du ikke bare velge bort så du sitter igjen med det antallet som passer deg. All or nothing!

Anonymous poster hash: df444...e06

Hvorfor det? Det er på ingen måte et argument som holder vann. "Hvis du har tatt valget om å få barn", mener du også ta de som tok valget om å bli gravide, ikke kan ta abort innen 12. uke, dersom de angrer? Fordi de valgte å få barn.. Hva mener du, egentlig? 

Blir barnet mer verdt hvis moren ønsker barnet? Får ikke babyen verdi før moren sier "velkommen, lille venn"? 

Mister babyen sin verdi når moren sier: "Æsj, jeg vil ikke ta ansvar for egne handlinger, jeg vil drepe babyen min"?

(Selvsagt ikke, er vel heller "Moren" som mister sin verdi som menneske) 

Anonymous poster hash: e1075...a1d

Skrevet

Er for fosterreduksjon i de tilfellene der det er så mange foster at det er sannsynlig at alle dør dersom ikke noen blir tatt bort (ikke normalt, men ved kunstig befruktning er det ikke uvanlig med flerlinger), eller dersom ett/flere fostre er sykt og evt risikerer livet til resterende foster.

Men fosterreduksjon i form av å ta bort en av to tvillinger, uten spesiell grunn? Nei det er jeg imot. Ikke klarer jeg å forstå at noen kan finne på å ønske det heller... Når vi prøvde bli gravid så var vi veldig forberedt på at det likegjerne kunne bli to babyer, men det var overhodet ikke en bekymring. Da hadde vi heller latt være å få barn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 88ec0...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...