Gå til innhold

Uff, jeg har blitt kjeftemamma...f

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, herregud. Trollmor. Det er jo dere som mener at jeg brøler hele tiden, roper hele tiden og bare kjefter. Det er jo ikke sånn, men de dagene jeg må være streng føles det slik. Er du skuffa fordi det ikke er verre?

Anonymous poster hash: 75dce...4cd

Vi mener da ikke mer enn hva du forteller oss. Om det kun er en gang i blant du må heve stemmen er det da ikke noe problem? De fleste av oss må nok ty til det noen ganger. Av hovedinnlegget ditt og flere av svarene dine fikk jeg inntrykk av at dette er et daglig problem. Om det ikke stemmer får du da bare fortsett som du gjør, da er det jo kun en normal hverdag du beskriver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, denne tråden underholder meg noe enormt

Vil bare minne om: DU startet den selv... Sånn hvis du hadde glemt det! Alle beskrivelsene kommer fra deg selv. (De bare, hva skal man si, veksler litt ettersom hvilket humør du selv er i og hvor mye motstand du får! Det er hylende morsomt!)

Anonymous poster hash: c8e15...314

Den underholder meg også. Veldig stas når man ligger hjemme med influensa:) Og jeg kan billedlig se for meg deg der du står og synger sammen dine barn, og ser helt fullstendig gal ut. Priceless. Vi lo mye av det her hjemme i går. 

Skrevet

Den underholder meg også. Veldig stas når man ligger hjemme med influensa:) Og jeg kan billedlig se for meg deg der du står og synger sammen dine barn, og ser helt fullstendig gal ut. Priceless. Vi lo mye av det her hjemme i går.

Og jeg kan så godt se for meg deg som står og hoier ved porten for å samle ungene dine mens de springer vilmann rundt barnehagen. Det er jo egentlig ikke morsomt at noen har så dårlig kontroll, men jeg hadde nok ledd godt i bilen likevel.

Anonymous poster hash: b74ef...42c

Skrevet

Og jeg kan så godt se for meg deg som står og hoier ved porten for å samle ungene dine mens de springer vilmann rundt barnehagen. Det er jo egentlig ikke morsomt at noen har så dårlig kontroll, men jeg hadde nok ledd godt i bilen likevel.

hehe, ja, det er nok bare jeg som har måttet stå å rope navnene til ungene for at de skal komme, ever lizzom... herregud, dere azz *LOL*

Skrevet

Jeg er utdannet i sang, så jeg synger bra, da. Og man ser ikke galere ut om man former munnen til "hoooooo🎶🎶🎶🎶" enn om man remjer "Timian-Leaaaaander! Liam-Luuuuuukas! Alvilde-Matheeeeeeeeeea!!!!!" (som jeg antar du roper?)

Skrevet

God bedring, forresten!

(Ja, og med influensaen også da.)

Skrevet

Jeg er utdannet i sang, så jeg synger bra, da. Og man ser ikke galere ut om man former munnen til "hoooooo" enn om man remjer "Timian-Leaaaaander! Liam-Luuuuuukas! Alvilde-Matheeeeeeeeeea!!!!!" (som jeg antar du roper?)

Hvorfor skulle jeg rope navnene til barna dine? Jeg regner med det kommer lyd ut av munnen, det er DA du virker gal. Folk synger ikke inn ungene, det gjør budeier. Men barna dine er kanskje på nivå som kuer?

Skrevet

Nei, det der funker ikke, det finner du ut når barna dine blir større. Å få kle på seg sist er ikke prositivt, de vil vinne, og komme først ut. Og nei, ingen skal leke mens de andre kler på seg, det blir bare tull. Det er jo der vi er i dag... hehehe. Når alle er på plass og kler på seg sammen så går det fint.

Det er veldig vanskelig å få klarhet i hva eksakt som er problemet. Stikker de av når de skal kle seg eller ikke? Hvis det er så negativt å bli sist, så tar du den ene med deg og så kommer den andre av seg selv fordi han ikke vil bli sist. Eller er det ikke så farlig å bli sist likevel?

Her løste det mye at fireåringen fikk leke mens ettåringen kledde på seg. Vi hadde nemlig kaos i gangen da fireåringen skulle kle seg mens jeg skulle kle meg og ettåringen. Vi spaserer til barnehagen, så det er mye klær som skal på nå om dagen. Det ble bare tull og tøys, jeg måtte ty til kjeft og alle ble varme og sure.

Nå kler jeg ettåringen mens fireåringen leker. Da er avtalen at han må komme med en gang jeg roper og kle seg uten tull. Skjærer det seg, må han kle på seg først neste dag. Hos oss blir dette ikke bare tull, det går faktisk fortere siden fireåringen samarbeider i stedet for å sabotere.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg rope navnene til barna dine? Jeg regner med det kommer lyd ut av munnen, det er DA du virker gal. Folk synger ikke inn ungene, det gjør budeier. Men barna dine er kanskje på nivå som kuer?

Nei, jeg er dyktig. Så jeg virker ikke gal. Jeg virker nok musikalsk.

HI, det er bare litt synd på deg. Hvis du angrer på hele tråden, så er det vanlig å skrive "takk for alle tips, noen dager er vriene, og jeg er heldigvis ikke normalt så kjeftete og slem som jeg følte meg i går."

(Problemet er bare at etter dine utgytelser i tråden ville nok ingen tro deg om du kom med det nå...)

Skrevet

Det er veldig vanskelig å få klarhet i hva eksakt som er problemet. Stikker de av når de skal kle seg eller ikke? Hvis det er så negativt å bli sist, så tar du den ene med deg og så kommer den andre av seg selv fordi han ikke vil bli sist. Eller er det ikke så farlig å bli sist likevel?

Her løste det mye at fireåringen fikk leke mens ettåringen kledde på seg. Vi hadde nemlig kaos i gangen da fireåringen skulle kle seg mens jeg skulle kle meg og ettåringen. Vi spaserer til barnehagen, så det er mye klær som skal på nå om dagen. Det ble bare tull og tøys, jeg måtte ty til kjeft og alle ble varme og sure.

Nå kler jeg ettåringen mens fireåringen leker. Da er avtalen at han må komme med en gang jeg roper og kle seg uten tull. Skjærer det seg, må han kle på seg først neste dag. Hos oss blir dette ikke bare tull, det går faktisk fortere siden fireåringen samarbeider i stedet for å sabotere.

Nå har du bekskrevet dette veldig mange ganger altså. Tror folk har fått med seg hvordan dere gjør det nå. Og slik funker hos deg. Med to barn. Good for you.

Skrevet

Nei, jeg er dyktig. Så jeg virker ikke gal. Jeg virker nok musikalsk.

HI, det er bare litt synd på deg. Hvis du angrer på hele tråden, så er det vanlig å skrive "takk for alle tips, noen dager er vriene, og jeg er heldigvis ikke normalt så kjeftete og slem som jeg følte meg i går."

(Problemet er bare at etter dine utgytelser i tråden ville nok ingen tro deg om du kom med det nå...)

Men whats the fun in that?

Skrevet

Syns det er en veldig, veldig stor klarhet omkring problemet. Det er HIs egen aggressive personlighet og manglende kommunikasjonsferdigheter. Alle lure tips i verden kan ikke kurere det.

Du er snill som ikke gir opp, da.

Skrevet

hehe, ja, det er nok bare jeg som har måttet stå å rope navnene til ungene for at de skal komme, ever lizzom... herregud, dere azz *LOL*

Ja, vet du, det har jeg aldri opplevd faktisk. Jeg er på mitt tredje barnehagebarn og har selvsagt både opplevd selv og sett at andre har problemer med å hanke inn barna når de er i lek, men etter at de har vært i garderoben og hentet sakene sine har jeg aldri opplevd at foreldrene må løpe rundt/rope på barn som har stukket av.

Og igjen, det var du som først sa at du følte deg dum der du sto og hoiet. Er det plutselig ikke flaut lenger?

Skrevet

Nå har du bekskrevet dette veldig mange ganger altså. Tror folk har fått med seg hvordan dere gjør det nå. Og slik funker hos deg. Med to barn. Good for you.

Var det det tredje barnet som veltet lasset hos dere altså?

Skrevet

Så alt i alt er konklusjonen at du ikke har noe problem og ikke trenger hverken råd eller tips?

Skrevet

Tror det lasset lå i bakken lenge før barn nr. 1.

Skrevet

Jeg tror også veldig mange har fått med seg dette nå. Det var deg jeg var usikker på. Ut fra svarene dine så det ikke ut som du hadde lest noe som helst annet enn det jeg skrev om trappegrind.

Du svarer ikke på hvorfor du ikke kan ordne deg slik at ettåringen blir værende i gangen, mens du henter de to store, eller henter dem en etter en hvis det passer deg bedre. Du bare sier det ikke går.

Du har nå nokså uhøflig avvist alt av forslag, prøvd som uprøvd. Hva vil du vi skal si? At ja, det er helt nødvendig i din unike situasjon å være, etter ditt eget utsagn, en kjeftemamma?

Skrevet

Ja, vet du, det har jeg aldri opplevd faktisk. Jeg er på mitt tredje barnehagebarn og har selvsagt både opplevd selv og sett at andre har problemer med å hanke inn barna når de er i lek, men etter at de har vært i garderoben og hentet sakene sine har jeg aldri opplevd at foreldrene må løpe rundt/rope på barn som har stukket av.

Og igjen, det var du som først sa at du følte deg dum der du sto og hoiet. Er det plutselig ikke flaut lenger?

Hehe, du har virkelig ikke opplevd mye du da? I vår bhg er det en mamma, som kun har to. SOm ved HVER henting stresser til hun er helt rød, og strever virkelig med å få med sine barn. Hun roper og løper og ender som regel opp med å gå til bilen og stroppe fast en unge, så en til, og så hente alle klær og ting som ligger igjen etter dem. Og det er flere eksempler også.

Uansett, hvordan vet unger om de skal komme om de ikke blir ropt på? Joda sang har vi hørt om, men telepati da kanskje? På sommeren får de jo altid gå ut å leke mens jeg pakker sammen siste barnet. Ingen vits å stå å sparke i garderoben liksom.

Skrevet

Hehe, du har virkelig ikke opplevd mye du da? I vår bhg er det en mamma, som kun har to. SOm ved HVER henting stresser til hun er helt rød, og strever virkelig med å få med sine barn. Hun roper og løper og ender som regel opp med å gå til bilen og stroppe fast en unge, så en til, og så hente alle klær og ting som ligger igjen etter dem. Og det er flere eksempler også.

Uansett, hvordan vet unger om de skal komme om de ikke blir ropt på? Joda sang har vi hørt om, men telepati da kanskje? På sommeren får de jo altid gå ut å leke mens jeg pakker sammen siste barnet. Ingen vits å stå å sparke i garderoben liksom.

Fint å høre at du kan trøste deg med at i alle fall ÉN mamma der er mindre kompetent enn du.

Skrevet

Lasset er ikke veltet på langt nær, det er deres oppfinnelse. Jeg har kun snakket om min frustrasjon over å måtte heve stemmen en gang i blant, de dagene ørene deres ikke virker. Det er ikke akkurat noe veltet lass. Tror det er ganske vanlig, kanskje ikke i glansbildeland her inne, men i det virkelig liv så har nok de fleste opplevd det en gang eller to.

Skrevet

Lasset er ikke veltet på langt nær, det er deres oppfinnelse. Jeg har kun snakket om min frustrasjon over å måtte heve stemmen en gang i blant, de dagene ørene deres ikke virker. Det er ikke akkurat noe veltet lass. Tror det er ganske vanlig, kanskje ikke i glansbildeland her inne, men i det virkelig liv så har nok de fleste opplevd det en gang eller to.

Men det var du som anså det for å være alvorlig nok til å be om råd.

(Råd du ikke vil ha, fordi de minner deg om egen manglende mestring. Men likevel - du åpnet tråden for å få råd.)

Skrevet

Fint å høre at du kan trøste deg med at i alle fall ÉN mamma der er mindre kompetent enn du.

Du, så stygg du er da. Gleder du deg over andres skjebne? Såklart du gjør, lyser jo langt av deg det. Jeg synes oppriktig synd på dama, men ikke mye en kan gjøre da. Ungene hennes er ikke lette å ha med å gjøre, de lager leven på avdelingen for å si det slik.

Skrevet

Ja, men kjære deg, blir du flau av å rope EN gang??? Sånn som du la det frem såg jeg for meg at du måtte rope mange ganger.

Så jeg sier som andre, konklusjonen er at du ikke har noe problem, barna dine hører nesten alltid etter, bortsett fra ca en gang pr 14 dag, det er helt naturlig at de stikker av mellom garderoben og porten i barnehagen.

Hva var problemet ditt igjen?

Skrevet

Men det var du som anså det for å være alvorlig nok til å be om råd.

(Råd du ikke vil ha, fordi de minner deg om egen manglende mestring. Men likevel - du åpnet tråden for å få råd.)

Alvorlig nok til å be om råd? hahaha, dagens! Alt som tas opp her inne og man spør om er altså grav alvorlig og store problemer?

Du VET hvor du er sant? hehehe....

Skrevet

Du, så stygg du er da. Gleder du deg over andres skjebne? Såklart du gjør, lyser jo langt av deg det. Jeg synes oppriktig synd på dama, men ikke mye en kan gjøre da. Ungene hennes er ikke lette å ha med å gjøre, de lager leven på avdelingen for å si det slik.

Jeg syns mest synd på ungene til hovedinnlegger her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...