Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #76 Skrevet 13. desember 2016 Har ikke noe imot å belønne med ros, og det gjør jeg jo også som jeg har skrevet. Har noe imot å belønne med andre ting, slik at barna forventer belønning for alt de gjør. Helsestasjonen her vi bor er det ikke noe hjelp i med slike ting. De måler og veier og setter vaksiner, noe særlig annet duger de ikke til dessverre. Ikke får man time heller før etter mange mange uker. Anonymous poster hash: 75dce...4cd Nei men da så. Om mange mange uker har det sikkert løst seg uansett, så da trenger du neppe den timen mer. Anonymous poster hash: c8e15...314
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #77 Skrevet 13. desember 2016 Det skjønte jeg. Hun svarte ikke like, skal vi si, hyggelig. Bare full av påskudd for hvorfor tipsene ikke ville hjelpe. Anonymous poster hash: c8e15...314 Man svarer ikke troll hyggelig. Gå og syng et sted du. Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Mostly Harmless Skrevet 13. desember 2016 #78 Skrevet 13. desember 2016 Men er det virkelig ingen av barna det går an å lage en avtale med? Fireåringen her får leke mens ettåringen gjør seg klar, men det er på betingelse av at han kommer når jeg roper. Gjør han ikke det, må han gjøre seg klar først neste dag, og det synes han nå er så kjedelig at han kommer når han roper. Og ja, jeg vet du har tre men ta den minste og den største med deg i gangen, da. Hvis treåringen nekter å komme, så avtaler du ned femåringen at neste dag skal han få være igjen og leke men at han da må komme når du roper. Så må treåringen gå først i gangen neste dag. Samme avtale kan gjelde for treåringen, de to store kan få leke mens minste kler seg dersom de viser at de klarer å komme når det er deres tur. Og er alt dette helt umulig, så kjøp en trappegrind til en hundrings på Finn, monter den nederst i trappa og lemp ungene over en etter en.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #79 Skrevet 13. desember 2016 Men er det virkelig ingen av barna det går an å lage en avtale med? Fireåringen her får leke mens ettåringen gjør seg klar, men det er på betingelse av at han kommer når jeg roper. Gjør han ikke det, må han gjøre seg klar først neste dag, og det synes han nå er så kjedelig at han kommer når han roper. Og ja, jeg vet du har tre men ta den minste og den største med deg i gangen, da. Hvis treåringen nekter å komme, så avtaler du ned femåringen at neste dag skal han få være igjen og leke men at han da må komme når du roper. Så må treåringen gå først i gangen neste dag. Samme avtale kan gjelde for treåringen, de to store kan få leke mens minste kler seg dersom de viser at de klarer å komme når det er deres tur. Og er alt dette helt umulig, så kjøp en trappegrind til en hundrings på Finn, monter den nederst i trappa og lemp ungene over en etter en. Du synes jeg skal sette ettåringen opp i trappa?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #80 Skrevet 13. desember 2016 Du synes jeg skal sette ettåringen opp i trappa?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd Det var det eneste du klarte å få ut av et flott svar med en god løsning? Virkelig? Du vet at ingen her inne vet hvordan planløsning dere har hjemme? At du må, nok en gang, tenke selv, og sette svaret inn i en kontekst som fungerer for deg. En trappegrind er supert for å sperre av et lite område. Om det er trapp, døråpning eller hva søren. Du skjønte poenget ikke sant? Jeg synes du sa du kunne tenke selv. Anonymous poster hash: 7f9e9...150
*Miss Marple* Skrevet 13. desember 2016 #81 Skrevet 13. desember 2016 Har ikke noe imot å belønne med ros, og det gjør jeg jo også som jeg har skrevet. Har noe imot å belønne med andre ting, slik at barna forventer belønning for alt de gjør. Helsestasjonen her vi bor er det ikke noe hjelp i med slike ting. De måler og veier og setter vaksiner, noe særlig annet duger de ikke til dessverre. Ikke får man time heller før etter mange mange uker. Anonymous poster hash: 75dce...4cd Det finnes ingen mellomting hos deg? Det må være alltid eller aldri? Små barn er ofte svært samarbeidsvillige om man tar dem på rette måten. Gjør avtaler, appeler til eldste om å være stor og flink, skryt hemningsløst og ja, gi gjerne en belønning. Og altså, helsestasjonen har lang ventetid? Så bestill time i dag da, problemet ditt er neppe bedre om mange, mange uker. Du er jo fullstendig uten vilje til å ta imot råd og innspill her inne og om du ikke tar tak nå kommer du til å brøle ungene dine inn i tenårene. Da er de så vant til kjeften din at den preller av og de gjør akkurat som de vil, det blir jo ingen konsekvens fordi mor er imot både å straffe og belønne.
Superdolly Skrevet 13. desember 2016 #82 Skrevet 13. desember 2016 Du synes jeg skal sette ettåringen opp i trappa?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd Jeg lurer på hvorfor du spør her inne. Mostly Harmless ga deg mange gode tips, men det eneste du legger merke til i innlegget hennes var at hun ikke kjenner planløsningen i huset ditt. Du forventer sikkert at en eller annen her inne skal gi deg en trylleformel som virker. Det finnes ikke! Du har fått mange gode råd, blant annet fra MH akkurat, men du velger å ignorere dem eller sable dem ned. Du fremstår som kjeftete, sur og særdeles lite løsningsorientert.
Mostly Harmless Skrevet 13. desember 2016 #83 Skrevet 13. desember 2016 Du synes jeg skal sette ettåringen opp i trappa?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd Nei, i gangen på nedsiden av trappa. Ettåringen her har ventet i gangen de gangene jeg har måttet gå opp igjen og hente fireåringen. Ettåringen kan være litt alene i gangen nettopp fordi vi har trappegrind nedenfor trappa så han ikke løper opp trappa mens han er alene.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #84 Skrevet 13. desember 2016 Jeg lurer på hvorfor du spør her inne. Mostly Harmless ga deg mange gode tips, men det eneste du legger merke til i innlegget hennes var at hun ikke kjenner planløsningen i huset ditt. Du forventer sikkert at en eller annen her inne skal gi deg en trylleformel som virker. Det finnes ikke! Du har fått mange gode råd, blant annet fra MH akkurat, men du velger å ignorere dem eller sable dem ned. Du fremstår som kjeftete, sur og særdeles lite løsningsorientert. Word. Pass deg så hun ikke legger deg for hat og begynner å si at du bare troller... Anonymous poster hash: c8e15...314
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #85 Skrevet 13. desember 2016 Man svarer ikke troll hyggelig. Gå og syng et sted du. Anonymous poster hash: 75dce...4cd Bare for ordens skyld: de tipsene mine som hun siterte og takka for, handlet ikke om sang. Men du ignorerte dem like herlig likevel. Anonymous poster hash: c8e15...314
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #86 Skrevet 13. desember 2016 Det finnes ingen mellomting hos deg? Det må være alltid eller aldri? Små barn er ofte svært samarbeidsvillige om man tar dem på rette måten. Gjør avtaler, appeler til eldste om å være stor og flink, skryt hemningsløst og ja, gi gjerne en belønning. Og altså, helsestasjonen har lang ventetid? Så bestill time i dag da, problemet ditt er neppe bedre om mange, mange uker. Du er jo fullstendig uten vilje til å ta imot råd og innspill her inne og om du ikke tar tak nå kommer du til å brøle ungene dine inn i tenårene. Da er de så vant til kjeften din at den preller av og de gjør akkurat som de vil, det blir jo ingen konsekvens fordi mor er imot både å straffe og belønne. Du altså, det er ikke ofte jeg brøler. Har skjedd kanskje to ganger på fem år? Og jeg kjefter ikke, jeg hever stemmen. Men føler jo at det er å kjefte. Og hever jeg stemmen hører de ALLTID, det er ikke sånn at det preller av. Det som er frustrerende er at jeg en gang i blant MÅ heve stemmen for at de skal høre. Du blåser jo opp dette helt utenfor alle proporsjoner... Og nei, helsestasjonen vår duger ikke. Synd, men sånn er det. Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #87 Skrevet 13. desember 2016 Nei, i gangen på nedsiden av trappa. Ettåringen her har ventet i gangen de gangene jeg har måttet gå opp igjen og hente fireåringen. Ettåringen kan være litt alene i gangen nettopp fordi vi har trappegrind nedenfor trappa så han ikke løper opp trappa mens han er alene. Det er jo der vi alltid er. De store ungene løper inn i stua. Men dette har da ingenting med at de ikke hører å gjøre?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #88 Skrevet 13. desember 2016 Dere kan slutte nå, dere henger dere opp i feil ting, og ser ikke hva problemet vårt er. Så da blir jo alle merkelige tips dere kommer med bare rart. Jeg får stå å synge nederst i trappa mens jeg stenger ettåringen opp i trappa med trappegrind, så lover jeg de gull og grønne skoger og kler på dem og rydder etter dem, og bærer dem en og en inn i bilen mens jeg synger. Og så ler vi og morer oss i bilen mens vi gjør avtaler og planlegger taktikken for å komme inn i bhg, alt mens vi synger. Og så når de er levert drar jeg og kjøper alle bbeløpnningene deres. Tjoho! Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #89 Skrevet 13. desember 2016 Dere kan slutte nå, dere henger dere opp i feil ting, og ser ikke hva problemet vårt er. Så da blir jo alle merkelige tips dere kommer med bare rart. Jeg får stå å synge nederst i trappa mens jeg stenger ettåringen opp i trappa med trappegrind, så lover jeg de gull og grønne skoger og kler på dem og rydder etter dem, og bærer dem en og en inn i bilen mens jeg synger. Og så ler vi og morer oss i bilen mens vi gjør avtaler og planlegger taktikken for å komme inn i bhg, alt mens vi synger. Og så når de er levert drar jeg og kjøper alle bbeløpnningene deres. Tjoho! Anonymous poster hash: 75dce...4cd Seriøst, søk hjelp. Du har jo inntaksstopp i internminnet. Anonymous poster hash: c8e15...314
*Miss Marple* Skrevet 13. desember 2016 #90 Skrevet 13. desember 2016 Du altså, det er ikke ofte jeg brøler. Har skjedd kanskje to ganger på fem år? Og jeg kjefter ikke, jeg hever stemmen. Men føler jo at det er å kjefte. Og hever jeg stemmen hører de ALLTID, det er ikke sånn at det preller av. Det som er frustrerende er at jeg en gang i blant MÅ heve stemmen for at de skal høre. Du blåser jo opp dette helt utenfor alle proporsjoner... Og nei, helsestasjonen vår duger ikke. Synd, men sånn er det. Anonymous poster hash: 75dce...4cd I overskriften din skriver du at du er blitt en kjeftemamma. Det er altså ikke mine ord. Og det nytter å heve stemmen nå. Tror du det fortsetter? Tror du ikke de blir vant til at du hever stemmen, men det skjer jo ikke noe mer så da trenger de ikke høre etter før du roper? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du tror noen kan hjelpe deg med. Det er du som ikke beregner nok tid, det er du som ikke evner å få ungene til å høre etter uten å heve stemmen. Det er du som ikke klarer å holde ungene i et rom mens du hjelper dem etter tur. Det er du som er den voksne og som skal veilede ungene sånn at de slipper å både starte og slutte (barnehage)dagen med å få kjeft. Ikke minst hadde jeg syns det var dødsflaut å stå og gaule ved barnehageporten hver dag for å få samlet flokken. Du beviser jo for alle rundt deg at du ikke takler jobben med å være mamma, og jo, ungene blir eldre og kommer til å strekke strikken lengre og lengre, noe som med din praksis bare resulterer i at du hever stemmen mer og mer. Og om helsestasjonen din er så håpløs kan du kanskje be om samtale med ped.leder i barnehagen? Hun/han kjenner jo barna dine og kan sikkert komme med råd og tips om hvordan de gjør det der.
*Miss Marple* Skrevet 13. desember 2016 #91 Skrevet 13. desember 2016 Dere kan slutte nå, dere henger dere opp i feil ting, og ser ikke hva problemet vårt er. Så da blir jo alle merkelige tips dere kommer med bare rart. Jeg får stå å synge nederst i trappa mens jeg stenger ettåringen opp i trappa med trappegrind, så lover jeg de gull og grønne skoger og kler på dem og rydder etter dem, og bærer dem en og en inn i bilen mens jeg synger. Og så ler vi og morer oss i bilen mens vi gjør avtaler og planlegger taktikken for å komme inn i bhg, alt mens vi synger. Og så når de er levert drar jeg og kjøper alle bbeløpnningene deres. Tjoho! Anonymous poster hash: 75dce...4cd Wow!!!
Mostly Harmless Skrevet 13. desember 2016 #92 Skrevet 13. desember 2016 Det er jo der vi alltid er. De store ungene løper inn i stua. Men dette har da ingenting med at de ikke hører å gjøre?? Anonymous poster hash: 75dce...4cd Det var du som nevnte det at ettåringen stakk opp trappa som et problem. Det problemet lar seg lett eliminere om du er interessert. Mitt tips for at barna ikke hører etter, er å ta de store for seg en og en. De rotter seg sammen, så ta en av dem med deg. Hvis den eldste samarbeider i gangen selv om treåringen stikker av, er det hans tur til å få kle seg sist neste dag på betingelse av at han da kommer når du roper. Samarbeider femåringen ikke i gangen, har han vist at han trenger tiden til påkledning, og må bli med først neste dag også. Treåringen får gjøre som han vil inntil du har en avtale med femåringen. Deretter tar du samme metode med treåringen. Samarbeid medfører at han kan få leke mens ettåringen kler seg. For at du skal kunne holde den store du har med deg på plass, må du sørge for at ettåringen ikke kan stikke av. Om det er dører eller grinder eller løpeline som skal til, vet bare du. PS. Før du kommenterer det, det med løpelinen var en spøk.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #93 Skrevet 13. desember 2016 Her er det vel et stjerneeksempel på en som har fått flere barn enn hun makter. Hi, det er ingen skam å be om hjelp, noe du må gjøre før ting kommer helt ut av kontroll. Det er ikke normalt at barn gir så fullstendig blanke i hva mor sier. Hos deg er det barna som bestemmer, og det er ikke rett. Og du, hvordan er det du svarer folk da? Du er jo virkelig tåpelig og ufin i svarene dine, og det forklarer i hvert fall for meg mye av problemet ditt. Du har rett og slett et holdningsproblem. Anonymous poster hash: b74ef...42c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #94 Skrevet 13. desember 2016 Her er det vel et stjerneeksempel på en som har fått flere barn enn hun makter. Hi, det er ingen skam å be om hjelp, noe du må gjøre før ting kommer helt ut av kontroll. Det er ikke normalt at barn gir så fullstendig blanke i hva mor sier. Hos deg er det barna som bestemmer, og det er ikke rett. Og du, hvordan er det du svarer folk da? Du er jo virkelig tåpelig og ufin i svarene dine, og det forklarer i hvert fall for meg mye av problemet ditt. Du har rett og slett et holdningsproblem. Anonymous poster hash: b74ef...42c [/acrony Altså, barna gir blanke? Hvor har du det fra? Miss Marple? Hun kjenner ikke meg... Dette er noe som skjer en gang i blandt, en gang annenhver uke? Og for å få de til å høre disse dagene dette skjer, må jeg heve stemmen og bli streng. Liker ikke det, føler meg som en kjeftemamma da. Er jo ikke slik at de ikke hører hele tiden og at jeg går rundt og brøler. Dere har en vanvittig fantasi, og det er jo derfor jeg ikke kan ta dere seriøst? Dere blåser det jo ut av alle proporsjoner... Men det er DIB i et nøtteskall. Kaklehøns som skal svare på noen annet enn det spørres om og endre historien helt. Og så rakke ned på personen som skrev hi. Barnevernet neste tenker jeg? *koko* Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #95 Skrevet 13. desember 2016 Altså, barna gir blanke? Hvor har du det fra? Miss Marple? Hun kjenner ikke meg... Dette er noe som skjer en gang i blandt, en gang annenhver uke? Og for å få de til å høre disse dagene dette skjer, må jeg heve stemmen og bli streng. Liker ikke det, føler meg som en kjeftemamma da. Er jo ikke slik at de ikke hører hele tiden og at jeg går rundt og brøler. Dere har en vanvittig fantasi, og det er jo derfor jeg ikke kan ta dere seriøst? Dere blåser det jo ut av alle proporsjoner... Men det er DIB i et nøtteskall. Kaklehøns som skal svare på noen annet enn det spørres om og endre historien helt. Og så rakke ned på personen som skrev hi. Barnevernet neste tenker jeg? *koko* Anonymous poster hash: 75dce...4cd Oj... Bare ...oj. Du syns SELV du er en kjeftemamma, syns selv ungene ikke hører, sier selv at du står og roper i porten i barnehagen - og plutselig er det alle andres feil, for du kjefter bare hver 14.dag, og ingen kjenner dere, og ingen skjønner deg og hva ditt problem EGENTLIG er - og til slutt er det faktisk VI som er problemet?!?! Du fortjener jammen alle de damp ungene du klarer å pådra deg. Men de fortjener IKKE deg. Anonymous poster hash: c8e15...314
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #96 Skrevet 13. desember 2016 Oj... Bare ...oj. Du syns SELV du er en kjeftemamma, syns selv ungene ikke hører, sier selv at du står og roper i porten i barnehagen - og plutselig er det alle andres feil, for du kjefter bare hver 14.dag, og ingen kjenner dere, og ingen skjønner deg og hva ditt problem EGENTLIG er - og til slutt er det faktisk VI som er problemet?!?! Du fortjener jammen alle de damp ungene du klarer å pådra deg. Men de fortjener IKKE deg. Anonymous poster hash: c8e15...314 Jaja, herregud. Trollmor. Det er jo dere som mener at jeg brøler hele tiden, roper hele tiden og bare kjefter. Det er jo ikke sånn, men de dagene jeg må være streng føles det slik. Er du skuffa fordi det ikke er verre? Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #97 Skrevet 13. desember 2016 Altså, barna gir blanke? Hvor har du det fra? Miss Marple? Hun kjenner ikke meg... Dette er noe som skjer en gang i blandt, en gang annenhver uke? Og for å få de til å høre disse dagene dette skjer, må jeg heve stemmen og bli streng. Liker ikke det, føler meg som en kjeftemamma da. Er jo ikke slik at de ikke hører hele tiden og at jeg går rundt og brøler. Dere har en vanvittig fantasi, og det er jo derfor jeg ikke kan ta dere seriøst? Dere blåser det jo ut av alle proporsjoner... Men det er DIB i et nøtteskall. Kaklehøns som skal svare på noen annet enn det spørres om og endre historien helt. Og så rakke ned på personen som skrev hi. Barnevernet neste tenker jeg? *koko* Anonymous poster hash: 75dce...4cd Ved levering og henting i barnehagen er det verst. Da har ingen av dem ører. Jeg står og hoier ved porten. En slipper alltid unna (når du har fått de ut i gangen). De hører etter når du hever stemmen. De leker istede for å gjøre som de får beskjed om. De stikker av i barnehagen mens du kler de andre. Jeg får ikke til å sitere fra mobilen, men dette er sånn ca hva du har fortalt oss er problemet. Hva er det jeg og andre dikter opp av problemer som du ikke har beskrevet for oss, mener du? Og siden vi alle har misforstått, hva er EGENTLIG problemet ditt? At du må heve stemmen hvert skuddår? Anonymous poster hash: b74ef...42c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #98 Skrevet 13. desember 2016 Jaja, herregud. Trollmor. Det er jo dere som mener at jeg brøler hele tiden, roper hele tiden og bare kjefter. Det er jo ikke sånn, men de dagene jeg må være streng føles det slik. Er du skuffa fordi det ikke er verre? Anonymous poster hash: 75dce...4cd Nei, denne tråden underholder meg noe enormt 😀 Vil bare minne om: DU startet den selv... Sånn hvis du hadde glemt det! Alle beskrivelsene kommer fra deg selv. (De bare, hva skal man si, veksler litt ettersom hvilket humør du selv er i og hvor mye motstand du får! Det er hylende morsomt!) Anonymous poster hash: c8e15...314
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #99 Skrevet 13. desember 2016 Ved levering og henting i barnehagen er det verst. Da har ingen av dem ører. Jeg står og hoier ved porten. En slipper alltid unna (når du har fått de ut i gangen). De hører etter når du hever stemmen. De leker istede for å gjøre som de får beskjed om. De stikker av i barnehagen mens du kler de andre. Jeg får ikke til å sitere fra mobilen, men dette er sånn ca hva du har fortalt oss er problemet. Hva er det jeg og andre dikter opp av problemer som du ikke har beskrevet for oss, mener du? Og siden vi alle har misforstått, hva er EGENTLIG problemet ditt? At du må heve stemmen hvert skuddår? Anonymous poster hash: b74ef...42c Ikke hvert skuddår, men en gang i blandt. Den dagen jeg skrev innlegget var en slik. Anonymous poster hash: 75dce...4cd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #100 Skrevet 13. desember 2016 Ved levering og henting i barnehagen er det verst. Da har ingen av dem ører. Jeg står og hoier ved porten. En slipper alltid unna (når du har fått de ut i gangen). De hører etter når du hever stemmen. De leker istede for å gjøre som de får beskjed om. De stikker av i barnehagen mens du kler de andre. Jeg får ikke til å sitere fra mobilen, men dette er sånn ca hva du har fortalt oss er problemet. Hva er det jeg og andre dikter opp av problemer som du ikke har beskrevet for oss, mener du? Og siden vi alle har misforstått, hva er EGENTLIG problemet ditt? At du må heve stemmen hvert skuddår? Anonymous poster hash: b74ef...42c At alle i hele verden er så teite asså, og ingen gjør som hun bestemmer, ikke verken ungene eller dibberne eller været! Anonymous poster hash: c8e15...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå