Gå til innhold

Er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommentar nr 100 fra HI selv.

Jeg ser at alle er uenig med meg, jeg velger likevel å holde fast ved det jeg har sagt til 7- åringen.

Kommer ikke til å kommentere mer her.

God jul 🎄

Anonymous poster hash: a338f...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er psykisk syk og ond. Blir helt kvalm av denne posten, stakkars stakkars gutt med en sånn mor.

Skrevet

Jeg ser at alle er uenig med meg, jeg velger likevel å holde fast ved det jeg har sagt til 7- åringen.

God jul 🎄

Karma is a bitch ❤️

Anonymous poster hash: 0e56d...490

Skrevet

God jul 🎄

Hvorfor spør du egentlig om du er for streng når du likevel ikke har tenkt å ta til deg noe av det vi sier?

Anonymous poster hash: 69226...10d

Skrevet

God jul 🎄

Fantastisk. Side opp og side ned med rungende "ja!" på spørsmålet ditt, men du står likevel på ditt. Man må jo undre seg på hvorfor du tok deg bryet å spørre i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er lærer selv og mor til en veloppdragen 6- åring. Han er blitt slik helt uten trusler og uforståelige konsekvenser. Det er mulig å være streng uten å være slem. Helt sant. Man må bare ha hjertet på rette stedet.

Du (HI) burde lese om den autoritative voksenroller. Det virker som du kjører en autoritær stil, noe som gjerne gir lydige barn med mye motstand og aggresjon på innsiden.

Jeg hadde urimelige foreldre som godt kunne gjort som deg. I min fars begravelse felte jeg ikke en tåre...

Anonymous poster hash: 6c3dd...f97

Skrevet

Tipper den "ekstremt veloppdragne" 9-åringen din er vettskremt sin langsinte, urimelige mor. Du ender opp med å skyve barna dine fra deg på denne måten. De fleste av oss får veloppdragne barn uten skremselspropaganda og urimelige straffer. Du burde virkelig fått hjelp til barneoppdragelsen, og at du er lærer håper jeg ikke stemmer, for da er du totalt malplassert!

Skrevet

Hvorfor spurte du egentlig om andres mening?

Skrevet

Fy flate du er syk i hode!! Håper barna dine blir tatt fra deg før du ødelegger de enda mer!! Straffer et LITE barn for en RAMPESTREK han gjorde for 1 ÅR siden!! Å skal nå ødelegge hele julemåneden ETT år etter for dette ?!?? Er det mulig?!?? Og hva i alle dager tror du storebror lærer og tenker nå?? Hvis han er ulik deg og har et snev av empati vil det gjøre like vondt i hjerte hannes hver dag han åpner og sett at sin lillebror blir totalt holdt utenfor av sin egen mor!! SKAM DEG, blir faen kvalm av at det finnes slike ondskapsfulle mødre!!

Anonymous poster hash: 35396...18e

Skrevet

Må dere slappe av! HI troller som bare det. Ingen er så Kokkelimonke som det der..

Anonymous poster hash: e307a...673

Skrevet

Vi kan bare håpe at hi har en ektemann som ser hvilke jævel hun er, og kaster henne ut fortest mulig. Disse barna burde reddes fra sin mor, og bli satt under omsorg av folk som faktisk innehar evnen til empati.

Anonymous poster hash: c2f86...be3

Skrevet

Må dere slappe av! HI troller som bare det. Ingen er så Kokkelimonke som det der..

Anonymous poster hash: e307a...673

Dessverre jo 😭

Anonymous poster hash: 0e56d...490

Skrevet

Regner med at Hi troller, for ingen behandler barna sine slik uten å ha alvorlige problemer med seg selv!

Hvis du mot formodning ikke troller, Hi...

Barna dine er 7 og 9 år nå. Jeg regner med at dette bare er et lite eksempel på flere lignende horrible eksempler av din såkalte "barneoppdragelse".

Da kan jeg nesten garantere deg at du kommer til å høste som du i flere år tydeligvis allerede har sådd. Når barna dine blir voksne og har kommet seg bort fra deg vil motviljen mot deg og sinnet mot deg komme frem. I beste fall får dere et komplisert forhold, i verste fall kommer barna dine til å ta avstand fra deg. Og da vil du oppdage at straff som kommer så lenge etter dine dårlige handlinger kommer til å såre deg forferdelig, og du vil mene at straffen på ingen måte står i stil med det du på det tidspunktet knapt husker at du har gjort. Og om du husker det du i barnas oppvekst gjorde horribelt feil, så kommer du garantert til å bagatellisere hendelsene, kanskje kalle ungene dine for puslinger... eller hva som helst annet for å fraskrive deg ethvert ansvar for egen adferd og egne valg.

I fjor handlet seksåringen din helt naturlig, han var seks år!

Du var voksen i fjor, men valgte å ikke oppføre deg slik.

Du er voksen i år, og velger på nytt å ta veldig feil valg.

Det er umodent, det er ansvarsfraskrivelse og det er forferdelig feigt av deg!

Hadde du hatt noe som helst forståelse for hvordan barn fungerer og hva som gjør barn trygge og naturlig veloppdragne, da hadde du tatt samtalen med syvåringen din nå, sagt at han skal få adventskalender likevel, for din egen reaksjon med å nekte ham det var feil. Men også fortelle ham hva du forventer av ham i år, at han ikke sniker i kalenderen og så gi en passende reaksjon hvis han gjør det likevel, f.eks. at han ikke får noen pakker fra kalenderen i  x antall dager fremover. DA hadde du vist deg som en ansvarlig og omtenksom mor. Om du velger din egen strategi så velger du å skyve barna dine fra deg. Og straffen din kommer ikke før barna dine er voksne nok til å selv kunne ta avstand fra deg...

Jeg tenker du nå kan begynne å forberede deg på at barna dine om 10-15-20 år kutter kontakten med deg til et minimum. Dessverre så tror jeg det vil fungere likedan som din barneoppdragelse - du lærer ikke noe av det.

Gled deg til fremtiden...

Anonymous poster hash: 14e00...0a4
Skrevet

Æsj, ingen jeg kjenner kunne ha vært så ond som dette. 100% sikker på at jeg ikke kjenner deg.

Anonymous poster hash: 978f4...45a

Skrevet

Jeg ser at alle synes jeg er for streng. Det gjør mine nærmeste også. Men, jeg gjør dette for mine barn. Ingen har sagt at det å oppdra barn er en enkel jobb nei

Å lære dem til å bli kloke, indrestyrte personer er vanskelig, ja.

Men å bare "ta hevn" som du gjør, det er sørgelig lett. Nå slapp du jo en viktig prat som kunne ha utviklet både barnet og deg selv.

Anonymous poster hash: 32f00...88e

Skrevet

God jul

Nei, det er sikkert like lurt. Er sannelig ikke sikker på om jeg skal gå på, og tenke at dette er sant. Men hvis det allikevel er sant, så tenker jeg at du lager et regime som overhodet ikke er i samsvar med barnets utviklingsnivå. Det er slett ikke alle 6-åringer som har nok impulskontroll til å la alle pakkene henge uten å snikkikke. Kanskje er også ditt voldsomme kontrollbehov med på å undergrave barnets egen evne til å regulere impulser. "Alt er lov så lenge jeg slipper unna med det, bare ikke mamma merker meg, så er det greit". Tiden mellom handling og konsekvens er også altfor lang til at den regulerer selve atferden. Du oppnår i beste fall lydighet, fordi barna dine vet at det å bryte en regel koster dem voldsomt. Å få barn som utvikler det indre kompasset får du ikke gjennom et slikt regime. Som en annen har vært inne på i tråden - det er for så vidt greit å være høyt på kontroll, men de velfungerende barna har også foreldre som skårer høyt på varme, og slik du fremstiller deg selv i denne tråden kommer du til kort på varmedimensjonen. 

Skrevet

Aldri tidligere har jeg sett alle på dette forumet mer enig. Det er nesten fascinerende at hi ikke tar til seg noe overhode av det som blir skrevet. Og overhode ikke forstår innholdet i det som blir fornidlet.

Hi, du virker fullstendig overbevist om at "veloppdragne" barn, som ikke kikker i kalenderen, er det viktigste i verden. Mine barn kikker ikke i kalenderen, og det har jeg fått til helt uten syke konsekvenser - så det finnes andre måter, du må bare jobbe litt for det.

Jeg tror ikke du kommer til å lytte dessverre, men synes det var litt passende å sitere fritt fra Astri Lindgren her " gi barna kjærlighet, mer kjærlighet og enda mer kjærlighet, så kommer folkeskikken av seg selv".

Skrevet

Straff et helt år senere for noe han gjorde da han var 6år? Det er ALT for strengt! Stakkars barn.

En konsekvens på skje umiddelbart hvis den skal ha effekt.

Anonymous poster hash: b010f...c0a

Skrevet

Trodde jeg var streng jeg. 😊

Du er egentlig mer slem enn streng.

Anonymous poster hash: 7dd25...f56

Skrevet

Unnskyld meg, men hvem ble skadet av at han snek på pakkene?

Mange unger prøver seg på slikt.

Det bærer straffen i seg selv siden hele spenningen forsvinner.

Absolutt ingen andre blir påvirket av handlingen.

Så ille er det ikke og om han ikke lærte av å gjøre det i fjor kommer ikke dette til å lære ham det heller.

Spilte krefter.

I tillegg må jeg bare lure på hva i al verden du gir som konsekvens om en av dem gjør noe galt når du kan overreagere så heidundrendes for en bagatel....

Anonymous poster hash: 64cd2...7de

Skrevet

Det knytter seg i magen her! Er du sånn med ALT? I så fall - stakkars barna dine + Du burde hatt et foreldrekurs! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...