Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #51 Skrevet 30. november 2016 Dette nekter jeg å tro er sant, jeg kan virkelig ikke få meg til å tro at en mamma ville gjennomføre noe sånt som dette.... Greit at du tenkte det, og derfor laget et trolleinnlegg her om det, men at du virkelig kan gjøre noe sånt mot en 7-åring nekter jeg å tro. Anonymous poster hash: 19f96...94a Når man leser om alle de vanvittige foreldrene folk har vokst opp med har jeg dessverre ikke vansker med å tro at noen kan syns at denne reaksjonen er grei. Et menneske som kan gjennomføre noe slikt som hi forteller her er nok ikke helt stabil i andre situasjoner mtp oppdragelse heller så man kan jo håpe at noen oppdager hvordan hun er og melder fra til rett instans. Anonymous poster hash: 47dcc...a7c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #52 Skrevet 30. november 2016 Ville heller innrømmet at jeg overreagerte i fjor, men at det fremdeles er en konsekvens, for eksempel at du kun henger på en gave av gangen på hans kalender, nå som du først har valgt å si det skulle få en konsekvens. Husker min søster gjorde det samme som din sønn da hun var i samme alder. Straffen hennes var at gavene var pakket opp og hun måtte se på at jeg og broren min fikk pakker resten av adventstiden uten å få nye gaver selv. Det er jo å lære av konsekvenser Anonymous poster hash: 9c444...b3b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #53 Skrevet 30. november 2016 For en urettferdig og slem ting å gjøre mot en 6-åring. Anonymous poster hash: e0036...557
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #54 Skrevet 30. november 2016 HI, takk for at du fikk meg til å fremstå som en snill og hyggelig mor etter jeg siste år "nektet" min sønn pakke dagen etter han hadde vært slem - Nissen gir jo ikke gaver til slemme barn. Fy så skuffet han ble, men skjønte hvorfor (han var 6 år). Og hos oss kommer Nissen hver morgen for å unngå at små ivrige juleglade unger pakker alt opp på en dag. Om dette stemmer er du ond og smålig. Tenke seg å ødelegge julegleden til dit barn. Anonymous poster hash: 67eba...74f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #55 Skrevet 30. november 2016 HI Skal du svare? Eller er du opptatt med å pakke inn gaver til kalendern til 6 åringen ? Anonymous poster hash: 7916f...870
soleia Skrevet 30. november 2016 #56 Skrevet 30. november 2016 Dette må berre vere trolling. Nektar å tru at nokon er så empatilaus.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #57 Skrevet 30. november 2016 Hvis dette er sant, skal jeg for første gang her inne si at her burde barnevernet vært inne. Ikke pga dette alene, men med denne type holdninger til barn tror at du på generelt grunnlag trenger foreldreveiledning. Dette er ikke bra. Anonymous poster hash: 1f6e9...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #58 Skrevet 30. november 2016 Denne tråden fikk jeg tårer i øynene av.. Anonymous poster hash: d00f9...8d7
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #59 Skrevet 30. november 2016 Hi her Barnevernet har nok annet å gjøre, enn å redde en 7- åring som ikke får pakkekalender. Han overlever nok. Og lærer at når mor sier at slik blir det, ja da blir det slik! Anonymous poster hash: a338f...f16
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #60 Skrevet 30. november 2016 Hi her Barnevernet har nok annet å gjøre, enn å redde en 7- åring som ikke får pakkekalender. Han overlever nok. Og lærer at når mor sier at slik blir det, ja da blir det slik! Anonymous poster hash: a338f...f16 Du er så fæl! At det er viktigere for deg at du vinner,enn at sønnen din har det bra.FY SKAM! Anonymous poster hash: 7916f...870
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #61 Skrevet 30. november 2016 Blir helt uvel. Du minner meg om min egen mor som jeg ble helt ødelagt av. Sliter fortsatt. Håper dette er tull, men det er dessverre mange der ute som aldri skulle hatt barn. Anonymous poster hash: f6cd3...5aa
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #62 Skrevet 30. november 2016 Hi her Barnevernet har nok annet å gjøre, enn å redde en 7- åring som ikke får pakkekalender. Han overlever nok. Og lærer at når mor sier at slik blir det, ja da blir det slik! Anonymous poster hash: a338f...f16 Du bare troller, det her er bare tull Anonymous poster hash: 7b0b8...921
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #63 Skrevet 30. november 2016 Du bare troller, det her er bare tull Anonymous poster hash: 7b0b8...921 Det gjør jeg ikke. Jeg ønsker ikke at mine barn skal være uoppdragne. Jeg er lærer og makan til hvor mange uoppdragne barn det finnes i en og samme klasse. Grøss Anonymous poster hash: a338f...f16
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #64 Skrevet 30. november 2016 Det gjør jeg ikke. Jeg ønsker ikke at mine barn skal være uoppdragne. Jeg er lærer og makan til hvor mange uoppdragne barn det finnes i en og samme klasse. Grøss Anonymous poster hash: a338f...f16 Jeg syns DU er uoppdragen! Det er IKKE sånn man behandler barn. Hvorfor spør du om du er streng? ALLE kommentarene er like, at du er helt tett. Muligens DEG det er noe galt med ?? Jeeez...stakkars stakkars barn Anonymous poster hash: 7916f...870
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #65 Skrevet 30. november 2016 Jeg syns DU er uoppdragen! Det er IKKE sånn man behandler barn. Hvorfor spør du om du er streng? ALLE kommentarene er like, at du er helt tett. Muligens DEG det er noe galt med ?? Jeeez...stakkars stakkars barn Anonymous poster hash: 7916f...870 Jeg ser at alle synes jeg er for streng. Det gjør mine nærmeste også. Men, jeg gjør dette for mine barn. Ingen har sagt at det å oppdra barn er en enkel jobb nei Anonymous poster hash: a338f...f16
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #66 Skrevet 30. november 2016 Men kvifor tok du deg bryet med å be om meiningar her i det heile då? Dersom du alikavel er overbevist om at du gjer det riktige... Trur nok dette er bare tull, men visst det mot formodning er riktig så synes eg du skal skamme deg! Anonymous poster hash: fdf5b...7d7
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #67 Skrevet 30. november 2016 Det gjør jeg ikke. Jeg ønsker ikke at mine barn skal være uoppdragne. Jeg er lærer og makan til hvor mange uoppdragne barn det finnes i en og samme klasse. Grøss Anonymous poster hash: a338f...f16 Hvis du er lærer er du en skam for hele lærerstanden. Som lærer burde du også har litt mer peiling på hvordan et barnesinn fungerer. Fy skam deg... Anonymous poster hash: 4b59b...8a8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #68 Skrevet 30. november 2016 Jeg ser at alle synes jeg er for streng. Det gjør mine nærmeste også. Men, jeg gjør dette for mine barn. Ingen har sagt at det å oppdra barn er en enkel jobb nei Anonymous poster hash: a338f...f16 Du kommer til å få en real smekk i ansiktet, når barna dine hater deg som tenåringer og voksne. Og jeg tror IKKE du er lærer av yrke. Da hadde du nemlig visst at barn i 6-års alderen handler ofte på impuls og tenker ikke konsekvenser. De trenger veiledning og samtale rundt det å følge regler for sitt eget beste. Straff i slik utstrekning bare sårer og skaper usikkerhet. Siden du ikke vet dette, er du enten en uskikket lærer (og mor) eller et troll. Uansett, så regner jeg med alle andre lesere tar dette som et eksempel til skrekk og advarsel, og husker på at barn ikke trenger straff, men forståelse og hjelp. Hva angår ditt barn, jaja, det kommer nok til å fryse deg ut av livet sitt etter hvert, om oppdragelsen foregår som du beskriver her. Anonymous poster hash: 8bf1f...d18
Elsker livet Skrevet 30. november 2016 #69 Skrevet 30. november 2016 Tenk om barnet ditt synes straffen er urimelig og bestemmer seg for å straffe deg tilbake. En passende straff kan f.eks være at du om 18 år ikke får besøke ditt nyfødte barnebarn før dåpsdagen, mens de andre besteforeldrene får besøke han på sykehuset og så ofte de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #70 Skrevet 30. november 2016 Jeg ser at alle synes jeg er for streng. Det gjør mine nærmeste også. Men, jeg gjør dette for mine barn. Ingen har sagt at det å oppdra barn er en enkel jobb nei Anonymous poster hash: a338f...f16 Du gjør det IKKE for dine barn nei.Du gjør det kun for deg selv. Fortsett i den stilen du...barna dine kommer til å hate deg!hvis de ikke gjør det allerede. Jo, barneoppdragelse er enkelt. Anonymous poster hash: 7916f...870
Engeln Skrevet 1. desember 2016 #71 Skrevet 1. desember 2016 Hvis dette virkelig er sant er du faktisk etter min mening ond. Og Det er ikke noe jeg sier om noen.... Fikk regelrett vondt i hjertet mitt, stakkars stakkars lille barn...du bør skamme deg..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #72 Skrevet 1. desember 2016 Jeg har en 7 og 9 åring. De hadde hver sin pakkekalender i fjor. Jeg gav tydelig beskjed at hvis de åpnet den i skjul, så ble det ingen kalender året etter. 6- åringen den gangen klarte ikke å holde seg. Det blir derfor ingen kalender på ham i år. Flere synes jeg er for streng.. Jeg derimot har ikke dårlig samvittighet, da han visste konsekvensene. Hva synes dere? Anonymous poster hash: a338f...f16 Dette må være et troll Anonymous poster hash: 2eb61...9f2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #73 Skrevet 1. desember 2016 Om dette er sant er du psykisk syk og jeg synes synd på barna som må vokse opp med deg. Du minner om min far, og vi har null kontakt i dag. Han kjenner ikke barnebarna sine.. Grunnen til at jeg tenker du er syk på sinnet er ikke en manglende kalender, det er din totale mangel for forståelse av barnet. Din totale mangel av empati. Det at du tror oppdragelse er en demonstrasjon av makt. Det at du et så sikker på at du har rett og ikke tar til deg kritikk overhodet. Anonymous poster hash: 19f96...94a
Ophiophagus Hannah Skrevet 1. desember 2016 #74 Skrevet 1. desember 2016 Hi her Barnevernet har nok annet å gjøre, enn å redde en 7- åring som ikke får pakkekalender. Han overlever nok. Og lærer at når mor sier at slik blir det, ja da blir det slik! Anonymous poster hash: a338f...f16 Det er nettopp det han ikke lærer! Han lærer ingen ting av dette. Det eneste erfaringen du gir din sønn er et dårlig minne. Og eventuelt at han ikke kan stole på deg.
Mostly Harmless Skrevet 1. desember 2016 #75 Skrevet 1. desember 2016 Hi her Barnevernet har nok annet å gjøre, enn å redde en 7- åring som ikke får pakkekalender. Han overlever nok. Og lærer at når mor sier at slik blir det, ja da blir det slik! Anonymous poster hash: a338f...f16 Det syvåringen oppfatter her, er nok heller at mor bare er glad i niåringen. Hvis du tror syvåringen bruker de neste 24 dagene på å reflektere over fjorårets feiltrinn, har du ikke mye peiling på barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå