Nullstress;) Skrevet 14. november 2016 #101 Skrevet 14. november 2016 Les hele tråden så kan vi se om du endrer mening om hvem som burde skamme seg! Anonymous poster hash: 3e6f7...7d5 Hi svarte meg, og selvsagt hr jeg endret mening. Men jeg syntes det er litt dumt at man ikke skriver alle fakta i hovedinnlegget. Jeg leser ikke fire sider med svar. Jeg svarer ut ifra hovedinnlegget. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde.
Nullstress;) Skrevet 14. november 2016 #102 Skrevet 14. november 2016 Håper virkelig at mange av svarene her er som de er fordi folk ikke har lest hele tråden!!! Eller mener dere det er viktigere å ta hensyn til en frisk 1-åring (og sikkert de to eldre barna også...) som MÅ legge seg klokka sju, enn å ta hensyn til en familie som med stor sannsynlighet feirer den siste julen sammen med en datter/søster?????!! I så fall er det GRUSOMT at dere kan ha sånne meninger!!! Anonymous poster hash: 00716...d3c Jeg er 100% sikekr på at de fleste som svarer her ikke har lest alt. Inkludert meg,som først mente både hi og broren var bortskjemte! Oppfordrer alle som lager slike tråder om å legge all fakta på bordet før man ber om råd! Ellers blir det bare misforståelser!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #103 Skrevet 14. november 2016 Jeg forstår godt at hi og familien må ta hensyn til den siste datteren, men ikke spessielt siden hun er syk. Det hadde vært minst like viktig om hun var frisk. I familien hadde vi en mann som var syk. I 10 år ble det forventet at alle la sine planer ut fra at det kanskje var siste gangen det var mulig å gjøre ting med ham. Da han til slutt døde forventet til og med enken at alt fortsatt skulle gjøres på samme måte , til minne om ham. Det har ødelagt mye. Når sykdom går over lang tid kan de friske bli veldig lei av å bli satt i annen rekke bestandig. Anonymous poster hash: 051af...be2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #104 Skrevet 14. november 2016 Jeg forstår godt at hi og familien må ta hensyn til den siste datteren, men ikke spessielt siden hun er syk. Det hadde vært minst like viktig om hun var frisk. I familien hadde vi en mann som var syk. I 10 år ble det forventet at alle la sine planer ut fra at det kanskje var siste gangen det var mulig å gjøre ting med ham. Da han til slutt døde forventet til og med enken at alt fortsatt skulle gjøres på samme måte , til minne om ham. Det har ødelagt mye. Når sykdom går over lang tid kan de friske bli veldig lei av å bli satt i annen rekke bestandig.Anonymous poster hash: 051af...be2 Enig i dette, har også en i nær slekt som har ligget for døden i mange år, men lever ennå. Hver høytid tilpasses personen, for kanskje akkurat i år er siste gang men så er det ikke det. Heldigvis, men kan bli litt trettende å hele tiden legge alt på is, for kanskje i år er siste. Om hver 17. mai feiring, jukefeiring, nyttår, familieselskaper, eventuelle ferier osv osv i mange år har gått på premissende til et barn som ikke er bevisst hvilken dag det er uansett og som ikke er blodfamilie kan jeg skjønne om slekten blir trett av det. Men har ikke jenta en mor og slekt på morssiden som besøker på julaften? Anonymous poster hash: 15337...48e
Superdolly Skrevet 14. november 2016 #105 Skrevet 14. november 2016 Jeg er 100% sikekr på at de fleste som svarer her ikke har lest alt. Inkludert meg,som først mente både hi og broren var bortskjemte! Oppfordrer alle som lager slike tråder om å legge all fakta på bordet før man ber om råd! Ellers blir det bare misforståelser! Nettopp. Jeg svarte også ut fra hovedinnlegget. Og det er jo nettopp det som viser seg her (nok en gang) at når hi ikke tar med alt i hovedinnlegget så får hun svar ut fra det hun skriver. For folk er jo ikke tankelesere!
Gjest Antarctica Skrevet 14. november 2016 #106 Skrevet 14. november 2016 Nettopp. Jeg svarte også ut fra hovedinnlegget. Og det er jo nettopp det som viser seg her (nok en gang) at når hi ikke tar med alt i hovedinnlegget så får hun svar ut fra det hun skriver. For folk er jo ikke tankelesere! Jeg syntes allerede etter hovedinnlegget at HIs mor og bror var urimelige. Samme om grunnen er slik eller sånn til at HI vil ankomme seint: er det ok å endre invitasjoner omkring og forvente at noen hopper når man roper hopp?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #107 Skrevet 14. november 2016 Enig i dette, har også en i nær slekt som har ligget for døden i mange år, men lever ennå. Hver høytid tilpasses personen, for kanskje akkurat i år er siste gang men så er det ikke det. Heldigvis, men kan bli litt trettende å hele tiden legge alt på is, for kanskje i år er siste. Om hver 17. mai feiring, jukefeiring, nyttår, familieselskaper, eventuelle ferier osv osv i mange år har gått på premissende til et barn som ikke er bevisst hvilken dag det er uansett og som ikke er blodfamilie kan jeg skjønne om slekten blir trett av det. Men har ikke jenta en mor og slekt på morssiden som besøker på julaften? Anonymous poster hash: 15337...48e Moren og to andre søsken døde i ulykken. Og her er det mine barn som er halvsøsken til jenta som overlevde,som vil til henne på julaften. Det er ikke noe vi som voksne presser på. HI Anonymous poster hash: 06fe4...161
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #108 Skrevet 14. november 2016 alvorlig talt! Selvfølgelig spiller det en rolle hva den opprinnelige planen var...det er jo den man har takket ja til, og oftest er det den som gjør at man kan takke ja. Om planene endres, endres også premissene for om man kan/vil delta. Når noen i tillegg har en familiesituasjon som gjør at man krever mye (veldig syke barn), så er det naturlig at andre tilpasser seg. Det at du presterer å skrive en tilbakemeldinig på denne måten viser at du overhode ikke klarer å ta ansvar for din egen adferd, så kanskje du ikke er helt rett person å rådgi? Anonymous poster hash: 91181...1c3 Det er bare tull! Vert/vertinne står fritt til å endre en invitasjon. Gjestene står da selvsagt fritt til å takke nei. Det å reagere som en furten unge er bare uverdig og flaut. Det er HI in atferd og reaksjon jeg kommenterer. Ikke at hun og familien pga endrede betingelser velger å feire et annet sted. Anonymous poster hash: b3f12...1ab
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #109 Skrevet 14. november 2016 Jeg syntes allerede etter hovedinnlegget at HIs mor og bror var urimelige. Samme om grunnen er slik eller sånn til at HI vil ankomme seint: er det ok å endre invitasjoner omkring og forvente at noen hopper når man roper hopp? Enig! Det er greit at noen ganger må planer endres, men da kan man faktisk ikke som vertskap reagere med å slenge på telefonrøret når gjestene må melde avbud. Synes både vertskapet og de øvrige gjestene oppfører seg svært ufint. Og etter den nye informasjonen blir inntrykket av at både foreldre og bror med familie er noen usympatiske folk kraftig forsterket. Anonymous poster hash: 91181...1c3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #110 Skrevet 14. november 2016 Det er bare tull! Vert/vertinne står fritt til å endre en invitasjon. Gjestene står da selvsagt fritt til å takke nei. Det å reagere som en furten unge er bare uverdig og flaut. Det er HI in atferd og reaksjon jeg kommenterer. Ikke at hun og familien pga endrede betingelser velger å feire et annet sted. Anonymous poster hash: b3f12...1ab men det er da ikke dette som har skjedd!! Invitasjonen er blitt endret, HI gir beskjed om at da kan ikke hun med familie komme, vertskapet slenger på røret og nekter å snakke. Hvem mener du er den uhøflige i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 91181...1c3
Superdolly Skrevet 14. november 2016 #111 Skrevet 14. november 2016 Jeg syntes allerede etter hovedinnlegget at HIs mor og bror var urimelige. Samme om grunnen er slik eller sånn til at HI vil ankomme seint: er det ok å endre invitasjoner omkring og forvente at noen hopper når man roper hopp? Vel, jeg syntes det var sært at voksne skal være så rigide at de hyler opp om at ettåringer må være fleksible så de voksne slipper. Selvsagt er situasjonen en annen nå som jeg vet grunnen til hi. Hun nevnte heller ikke noe i hovedinnlegget om at invitasjonen var endret, hun skrev bare at de skulle feire sammen for første gang på flere år, og at moren hadde sagt de måtte spise klokken 15.00 fordi broren med familie måtte dra klokken 18.30. Jeg svarte på dette ut fra mine egne erfaringer med et barn som var veldig avhengig av fast leggetid. Jeg mener fortsatt at voksne må kunne være mer fleksible enn svært små barn, men his spesielle situasjon trumfer selvsagt dette. Likevel kan man ta hensyn til opplysninger man ikke vet om når man svarer og det er derfor lurt å få med de vesentlige tingene i hovedinnlegget. Her er hva hun skrev og hva jeg svarte på: I år skal alle samles hos mine foreldre på julaften,det er noen år siden sist. Min bror og svigerinne har 3 barn i alderen 7 til 1 år, vi har 3 barn i alderen 10 til 3 år. I dag ringte min mor og sa julemiddagen ble servert så tidlig som kl 15,for de andre måtte dra senest 18.30 fordi barna skulle legge seg. Ærlig talt,det er julaften! Vi har mange tradisjoner som vi vil holde på, og som våre barn gleder seg til,så kl 15 blir altfor tidlig for oss. Jeg sa til min mor at da ble vi hjemme og feiret for oss selv. Hun ble sint og kjeftet i vei,og mente at vi var urimelige. Er vi det? Eller min bror/svigerinne som legger føringer for alle andre på julaften fordi deres barn må legges til normal tid? Min mor la på med meg,så jeg planlegger nå julefeiring her hjemme med mann og barn. Anonymous poster hash: 06fe4...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå