Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #51 Skrevet 13. november 2016 Men er dere fra tidlig morgen frem til klokken 17.00 på rommet til den syke datteren ( og er hun bevisst at det er julaften og ikke en vanlig tirsdag?) Sier både du, bror din, mor, mannen, alle nei til å inngå kompromisset 16.00 istedenfor 15.00 og 17.00?? Anonymous poster hash: 15337...48e Hva hun er bevisst på eller ikke vet man ikke,men at hennes søsken og far ønsker å være med henne har jeg stor forståelse for. Livet hennes henger i en tynn tråd.Vi kunne klart å være hos mine foreldre til kl 16 ja,men de andre står steil på kl 15,og da må vi reise kl 14 fra datteren,og det vil absolutt ikke min mann og barna. Anonymous poster hash: 06fe4...161
Mmmmmils Skrevet 13. november 2016 #52 Skrevet 13. november 2016 Men har du , Hi fortalt din mor hvorfor det ikke passer å ha middagen tidligere? Kanskje det er lurt å ringe tilbake og fortelle hvorfor du ønsker det slik og at det er viktigere ting som må tas hensyn til (dine barns søster) enn dems leggetid? Ring og fortell , så er det opp til henne hva hun avgjør! Dere kan jo møtes halvveis , din brors familie får evntuelt reise hjem 18.30 og dere kan jo fortsette å feire som vanlig? Jeg ville ikke ødelagt for mine barn ved å la din bror og svigerinne "vinne " dette! Det er jo også deres dag og det er like viktig for dine barn å være med bestemor og bestefar ❤️
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #53 Skrevet 13. november 2016 Jeg syns hele gjengen er sære når det blir så firkantet og "enten eller".. Hvilken lov sier at man ikke kan åpne gaver før middagen feks?.. Her har vi baby som er 1 år like etter jul. Han MÅ ha rutiner på søvn ellers blir han helt på trynet i flere dager, gråter og sutrer men får ikke sove osv.. Middagen på julaften blir som planlagt likevel. De fleste gavene åpner han før middag. Leggetid/kveldsstell er kl 19 og middagen blir servert 1700 som før. Etter middagen skal vi en kort tur til halvsøskenene (2 min gåtur). Der borte åpner han gavene fra dem. Så drar vi hjem tidsnok til leggetid. Anonymous poster hash: 17f49...441
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #54 Skrevet 13. november 2016 Men har du , Hi fortalt din mor hvorfor det ikke passer å ha middagen tidligere? Kanskje det er lurt å ringe tilbake og fortelle hvorfor du ønsker det slik og at det er viktigere ting som må tas hensyn til (dine barns søster) enn dems leggetid? Ring og fortell , så er det opp til henne hva hun avgjør! Dere kan jo møtes halvveis , din brors familie får evntuelt reise hjem 18.30 og dere kan jo fortsette å feire som vanlig? Jeg ville ikke ødelagt for mine barn ved å la din bror og svigerinne "vinne " dette! Det er jo også deres dag og det er like viktig for dine barn å være med bestemor og bestefar ❤️ Dette er de alle sammen veldig klar over. Julaften har vært slik for oss i årene etter ulykken. De har ingen forståelse for at vi prioriterer henne i den grad vi gjør. Hun er ikke deres barnebarn eller niese. Så vi har bestemt oss for å feire alene i år. Blir hos datteren uten tidspress. Anonymous poster hash: 06fe4...161
Mmmmmils Skrevet 13. november 2016 #55 Skrevet 13. november 2016 Dette er de alle sammen veldig klar over. Julaften har vært slik for oss i årene etter ulykken. De har ingen forståelse for at vi prioriterer henne i den grad vi gjør. Hun er ikke deres barnebarn eller niese. Så vi har bestemt oss for å feire alene i år. Blir hos datteren uten tidspress. Anonymous poster hash: 06fe4...161 Ok , da forstår jeg deres reaksjon ❤️ Ønsker dere lykke til med valget , jeg ville også blitt veldig såret og valgt det samme !
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #56 Skrevet 13. november 2016 Spør du meg, så er det aller best å feire jul hjemme hos seg selv, uansett. Anonymous poster hash: 75147...24b
Havhesten Skrevet 13. november 2016 #57 Skrevet 13. november 2016 Herlighet, du høres ut som du er 80 år og tradisjoner er viktigere enn menneskelige relasjoner. Hvorfor er det så vanskelig å være fleksibel, menneskelig og komme familie i møte? Jeg har endel ufleksible i slekta og har hatt flere juler der barna er totalt utslitte ved desserten. Så kommer kaffe og kaker. Så kommer juletregang. Så kommer pakkene. Bara er overtrøtte og det blir et mareritt. Alt fordi julemiddagen på død og liv ikke skal fortæres før kl 17 og tradisjoner er det viktigste. Ingen kommer godt ut av slike scenarioer. Det virker som om det faktum at broren din får bestemme er det avgjørende elementet her, heller enn utkomme? Hører dine foreldre mer på din bror enn på deg?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #58 Skrevet 13. november 2016 Den opprinnelige planen var kl 17! Det er min bror og svigerinne som har fått mine foreldre til å endre på planen. Anonymous poster hash: 06fe4...161 Det spiller ingen rolle hva den opprinnelige planen var! Vertinnen har informert deg om endring i planen og du responderer som en ufin, bortskjemt tenåring. Det er ditt valg å reagere som du gjør. Ta ansvar for egen atferd. Anonymous poster hash: b3f12...1ab
Bringebæret Skrevet 13. november 2016 #59 Skrevet 13. november 2016 Jeg synes det er flott at du og din mann vil prioritere hans skadde datter. Uansett om hun registrerer at det er jul eller ei. De av dere her som kaller Hi egoist burde gå litt i tenkeboksen. Hva er egentlig viktigst? Være tilstede for sitt syke/skadde barn som ikke er så heldig å kunne leve et normalt liv med tradisjonell julefeiring sammen med familie eller barna til onkel som må i seng til kl 19 ellers blir de sutrete?
geitemarken Skrevet 13. november 2016 #60 Skrevet 13. november 2016 Ord blir litt fattige når mange ikke klarer å se det litt større bildet enn akkurat sin egen nese (les opplevelse). Dette er en familie med et alvorlig sykt barn, så sykt at det ikke kan bo hjemme en gang, 2 andre barn og voksne. Det er ikke mange juler de har igjen å feire med det alvorlig syke barnet, kanskje dette er dette faktisk siste jula. En ting er det alvorlige syke barnet men like mye søskene til dette barnet. De får med seg hvordan den alvorlige syke blir behandlet av de voksne i familien. De er glad i sitt søsken som betyr mye for de. De har feiret ilag i flere år, og det er mest sansynlig et viktig rituale for de. Så har bror til mor fått et barn som MÅ legge seg kl 19 uansett derfor MÅ middag serveres kl 15. Det er ikke bare, bare for den andre familien å skyve på sine planer skal jeg si dere. Det tar så og så lang tid med stell, mat, medisiner osv. Det er faktisk mange faktorer de ikke kan påvirke der fordi barnet bor på institusjon. Mener dere virkelig at de skal korte tiden ned hos detre barnet fordi middagen serveres kl 15 pga leggetid til et frisk barn (muligens søvnproblematikk)? Synes dere virkelig at det er denne familien som er sære (eller begge for den sagt skyld)? Virkelig??? Ord blir fattige her altså. Til HI: dere er ikke sære. Jeg blir oppriktig lei meg på deres vegne. Tror nok dere får den beste julen hjemme uansett høres det ut som. Vern om det dere har så lenge dere har det ❤
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #61 Skrevet 13. november 2016 Jeg syns absolutt din bror m. samboer er sære her. Og, uansett, middagen blir jo bare stress hvis dere må skynde dere å spise fordi dere også må rekke gaveåpning før de må dra hjem. Det høres jo ikke noe koselig ut i det hele tatt! Hadde også heller feiret hjemme i ditt tilfelle. Trist å høre om din mann`s datter..... Ønsker dere en god jul!! :-) Anonymous poster hash: 00716...d3c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #62 Skrevet 13. november 2016 Jeg syns det er sært. Vi hadde tidlig julemiddag da eldste var ett. Han ble helt krakilsk v senere legging enn kl 19:00. Så for at det skulle bli en hyggelig julekveld for alle, så ble det middag kl 15 det ENE året. De barna vi fikk senere har tålt tøying av leggetider uten problemer, så da har vi kjørt vanlig opplegg m middag kl 17. Fatter ikke at det her er noen sak i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7f96b...769
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #63 Skrevet 13. november 2016 Herlighet, du høres ut som du er 80 år og tradisjoner er viktigere enn menneskelige relasjoner. Hvorfor er det så vanskelig å være fleksibel, menneskelig og komme familie i møte? Jeg har endel ufleksible i slekta og har hatt flere juler der barna er totalt utslitte ved desserten. Så kommer kaffe og kaker. Så kommer juletregang. Så kommer pakkene. Bara er overtrøtte og det blir et mareritt. Alt fordi julemiddagen på død og liv ikke skal fortæres før kl 17 og tradisjoner er det viktigste. Ingen kommer godt ut av slike scenarioer. Det virker som om det faktum at broren din får bestemme er det avgjørende elementet her, heller enn utkomme? Hører dine foreldre mer på din bror enn på deg? Har du i det hele tatt fått med deg grunnen til at hi og hennes familie tviholder på sine tradisjoner? En alvorlig syk datter trumfer helt klart behovet broren og hans kone har om å legge barna på akkurat samme tidspunkt som vanlig. Anonymous poster hash: 4bc27...4aa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #64 Skrevet 13. november 2016 Jeg syns det er sært. Vi hadde tidlig julemiddag da eldste var ett. Han ble helt krakilsk v senere legging enn kl 19:00. Så for at det skulle bli en hyggelig julekveld for alle, så ble det middag kl 15 det ENE året. De barna vi fikk senere har tålt tøying av leggetider uten problemer, så da har vi kjørt vanlig opplegg m middag kl 17. Fatter ikke at det her er noen sak i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7f96b...769 Men hvorfor kunne dere ikke ha hatt middag 17 og barnet i seng 19? Barnet kunne ha fått åpne gaver før middag. En ettåring er jo nesten mest interessert i papiret uansett. For meg er middag kl 17 på julaften nesten hellig. Anonymous poster hash: 04f65...f43
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #65 Skrevet 13. november 2016 Nei, du er overhodet ikke sær. Hadde nektet selv, og feiret hjemme. Og moren din kan bli så sur hun bare vil, det er hun som sitter der kl 18:30 alene på julekvelden. Blir så oppgitt av foreldre som må holde rutiner uansett hva. Bare tull at man ikke kan strekke ut en dag i året,når man har fridager påfølgende. Og små barn bør også læres å legges andre steder. De foreldrene som er nazi på leggerutiner uansett hva, er det som oftes for egen del. For de selv vil ha fred og ro, og orker ikke grinete unger. De skyver bare ungene foran seg når egentlig de vil er å ta hensyn til dem selv. Nå kommer mange til å hyle opp, og skrike det ene og det andre. Ingen tvil om at barn er forskjellige, og at noen krever andre rutiner enn andre. Men at man ikke kan strekke ut et par timer eller legge, er bare for at man selv ikke orker. De kan bare argumentere så mye de vil, men alle rundt vet jo at de i bunn og grunn det. Derfor trenger dere ikke ta hensyn til slike ting. Dere trenger heller ikke endre deres tradisjoner. Bare til å feire hjemme og kose dere sammen. Så kan dere heller ha en av juledagene sammen. Brunsj burde jo passe ypperlig for broren din f.eks....Anonymous poster hash: 88081...2cf Hahaha!!! "Blir så oppgitt av foreldresamtaler må holde rutiner uansett hva" Men vi skal faen ikke ha noe av å endre tidspunktet for julemiddagen altså. Vi har alltid spist kl 17 og det skal vi fortsette med. Punktum. Vi skal IKKE fire på våre rutiner!! Anonymous poster hash: 3b9e1...346
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #66 Skrevet 13. november 2016 Hahaha!!! "Blir så oppgitt av foreldresamtaler må holde rutiner uansett hva" Men vi skal faen ikke ha noe av å endre tidspunktet for julemiddagen altså. Vi har alltid spist kl 17 og det skal vi fortsette med. Punktum. Vi skal IKKE fire på våre rutiner!! Anonymous poster hash: 3b9e1...346 Mm. Pga ((insert sob story)) etter at svarene ikke går i min favør. Anonymous poster hash: d9194...c20
geitemarken Skrevet 13. november 2016 #67 Skrevet 13. november 2016 Jeg syns det er sært. Vi hadde tidlig julemiddag da eldste var ett. Han ble helt krakilsk v senere legging enn kl 19:00. Så for at det skulle bli en hyggelig julekveld for alle, så ble det middag kl 15 det ENE året. De barna vi fikk senere har tålt tøying av leggetider uten problemer, så da har vi kjørt vanlig opplegg m middag kl 17. Fatter ikke at det her er noen sak i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7f96b...769 Det ENE året, som kanskje er det siste de får feiret med den skadde datteren. Håper dette innlegget kom av at du ikke har lest hele tråden. Hvis ikke MÅ du få litt perspektiv.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #68 Skrevet 13. november 2016 Dere er IKKE sære. Det er helt legitimt å takke nei til en fering med et program som ikke passer dere! Det blir oftest ikke hyggelig, om msn ikke får være med på å bestemme hvordan en så spesiell dag skal feires, men at man skal dikteres av andre (din bror). Særlig kjipt blir det å imøtekomme krav og rutiner man selv synes er helt på jorde som man ikke har respekt for. Til dere som oppriktig mener HI er vanskelig her, synes dere det er så urimelig å ha lyst til å ha julekvelden mer på sine premisser? Det ER ekstremt å spise kl 15, for så å forlate selskapet kl 1830. Jeg tenker at om man har et så stort problem med ungene og leggetider, så må man kanskje rett og slett feire jul i sitt eget hjem og invitere på disse premissene. Man kan faktisk ikke pålegge alle rundt å tilpasse seg i en storfamiliesetting. Jeg synes det er utrolig merkelig og mangel på sosiale evner at dere ikke ser dette. Forlanger dere dette av familiene deres? I så fall forklarer det JAGGU MEG hvorfor så mange har konflikter med sine respektive foreldre/svigerforeldre/søsken/svigersøsken! Da er det mye bedre at dere feirer hver for dere, og at begge familiene har en hyggelig kveld! Kanskje det blir lettere for dere å feire sammen når barna blir litt større, og regelrytterne letter litt på regimet? Anonymous poster hash: 91181...1c3
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2016 #69 Skrevet 13. november 2016 Hva hun er bevisst på eller ikke vet man ikke,men at hennes søsken og far ønsker å være med henne har jeg stor forståelse for. Livet hennes henger i en tynn tråd. Vi kunne klart å være hos mine foreldre til kl 16 ja,men de andre står steil på kl 15,og da må vi reise kl 14 fra datteren,og det vil absolutt ikke min mann og barna. Anonymous poster hash: 06fe4...161 Tror du det har noe å gjøre med at dine foreldre ikke er "ekte" besteforeldre her? Jeg syns ellers din bror og svigerinne, som har 3 friske barn selv, burde kunne vise den forståelsen og empatien som trengs for å ikke sette mor di under krysspress.
Havhesten Skrevet 13. november 2016 #70 Skrevet 13. november 2016 Har du i det hele tatt fått med deg grunnen til at hi og hennes familie tviholder på sine tradisjoner? En alvorlig syk datter trumfer helt klart behovet broren og hans kone har om å legge barna på akkurat samme tidspunkt som vanlig. Anonymous poster hash: 4bc27...4aa Nei, det hadde jeg ikke fått med meg, leste ikke alle svarene. Da er selvsagt situasjonen helt omvendt!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #71 Skrevet 13. november 2016 Det spiller ingen rolle hva den opprinnelige planen var! Vertinnen har informert deg om endring i planen og du responderer som en ufin, bortskjemt tenåring. Det er ditt valg å reagere som du gjør. Ta ansvar for egen atferd. Anonymous poster hash: b3f12...1ab alvorlig talt! Selvfølgelig spiller det en rolle hva den opprinnelige planen var...det er jo den man har takket ja til, og oftest er det den som gjør at man kan takke ja. Om planene endres, endres også premissene for om man kan/vil delta. Når noen i tillegg har en familiesituasjon som gjør at man krever mye (veldig syke barn), så er det naturlig at andre tilpasser seg. Det at du presterer å skrive en tilbakemeldinig på denne måten viser at du overhode ikke klarer å ta ansvar for din egen adferd, så kanskje du ikke er helt rett person å rådgi? Anonymous poster hash: 91181...1c3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #72 Skrevet 13. november 2016 Herlighet, du høres ut som du er 80 år og tradisjoner er viktigere enn menneskelige relasjoner. Hvorfor er det så vanskelig å være fleksibel, menneskelig og komme familie i møte? Jeg har endel ufleksible i slekta og har hatt flere juler der barna er totalt utslitte ved desserten. Så kommer kaffe og kaker. Så kommer juletregang. Så kommer pakkene. Bara er overtrøtte og det blir et mareritt. Alt fordi julemiddagen på død og liv ikke skal fortæres før kl 17 og tradisjoner er det viktigste. Ingen kommer godt ut av slike scenarioer. Det virker som om det faktum at broren din får bestemme er det avgjørende elementet her, heller enn utkomme? Hører dine foreldre mer på din bror enn på deg? Hva med den menneskelige relasjonen til samboeren til hi sin datter da? Eller teller ikke den? Anonymous poster hash: 27293...4b1
Havhesten Skrevet 13. november 2016 #73 Skrevet 13. november 2016 Hva med den menneskelige relasjonen til samboeren til hi sin datter da? Eller teller ikke den? Anonymous poster hash: 27293...4b1 jojojo, fikk ikke med meg at det var noe spesielt med familien, leste ikke alle svarene. All min sympati er selvsagt hos HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #74 Skrevet 13. november 2016 Djeezus, er det rart det er krig i verden... Ja dere høres sære ut. Ikke noe å krangle og lage bråk for. Jeg vil tro dere og barna deres ikke får noe varige men eller traumer av å spise middag klokka 15 istedet for 17. Anonymous poster hash: ff8b6...969
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #75 Skrevet 14. november 2016 Hi, dere prioriterer helt riktig. Dere var invitert til middag kl. 17 og takket ja. Så blir det fremskyndet til et tidspunkt som ikke er mulig for dere. Da er det bare å si nei, og selv om din mor kan være skuffet fordi hun kanskje hadde gledet seg til å ha hele familien der, så har hun ingen grunn til å bli sur. Det er hun som har gått med på å endre premissene i så stor grad at dere ikke kan komme. Det at din familie har så minimal forståelse for situasjonen med din manns datter, det er forferdelig hjerteløst. Den jenta er like mye familie som de andre barna, hun er søster til dine barn. Å ikke engasjere seg eller ikke bry seg mer enn de gjør mener jeg er respektløst i tillegg til hjerteløst. Men ikke lag et stort nummer ut av det, da tror jeg du bare blir mer såret. Familien din viser ingen forståelse for noe som er en rimelig ekstrem situasjon. Du vet tydeligvis dette fra tidligere, så prøv å legge minst mulig følelser i det de gjør, for din egen del. Jeg synes det er flott at barna dine er så opptatt av sin søster til tross for at hun har det som hun har. Det viser at du og mannen din har vist barna deres de viktige verdiene i livet. Dere har tydeligvis langt mer kjærlighet enn det resten av din familie har. Se på dette som en mulighet til å ha akkurat den julen dere selv ønsker dere. Anonymous poster hash: 5dd15...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå