skinnfilla Skrevet 11. november 2016 #51 Skrevet 11. november 2016 Haha, det samme skjedde her, bare at det var et batteridrevet Brio-lokomotiv!😋 Det satt godt! Haha😂 Ja satt jækli godt! Dette var en svær ,gul offroader!
Salla Skrevet 11. november 2016 #52 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde lyst på krøller når jeg var liten, og en dag fant jeg ut at en kam var perfekt til å rulle opp håret slik mamma gjorde med krølltangen. Jada, det gikk som det måtte gå. En stor tust med hår måtte klippes av ved rota. Mamma ble ikke blid og jeg hadde en frekk sveis en god stund, men det grodde ut igjen og alt ble glemt. Jenta di blir nok tøff på de bildene med kort sveis, og plutselig er håret langt igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #53 Skrevet 11. november 2016 Jeg får litt vondt av denne lille jenta som ser at mor friker helt ut! Gjort er gjort og det er ikke mer å mase med! Anonymous poster hash: 0843d...a7e
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #54 Skrevet 11. november 2016 (endret) Jeg får litt vondt av denne lille jenta som ser at mor friker helt ut! Gjort er gjort og det er ikke mer å mase med! Anonymous poster hash: 0843d...a7e Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man skal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt.Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. Jeg har hatt langt hår så lenge jeg kan huske. Det har ALDRI falt meg inn å gå løs på det med saks. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet på grunn av håret mitt og jeg har elsket det. Endret 11. november 2016 av MammantilNurket
*Miss Marple* Skrevet 11. november 2016 #55 Skrevet 11. november 2016 Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man sjal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt. Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. For noe sludder! Jeg håper du fleiper?
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #56 Skrevet 11. november 2016 Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man sjal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt. Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. Håper du tuller! Dersom du er seriøs håper jeg virkelig ikke du har eller får jenter!
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #57 Skrevet 11. november 2016 (endret) For noe sludder! Jeg håper du fleiper?Nei. Jeg fleiper ikke. Hår, og særlig en kvinnes, har en enorm symbolsk verdi. Tror du at det var tilfeldig at de såkalte "tyskertøsene" ble klippet håret av etter WW2? Hvorfor tror du enkelte muslimer mener at det mest moralske er å dekke til en kvinnes hår? For ikke å snakke om at nazistene barberte hodene på fangene i konsentrasjonsleirene ... Endret 11. november 2016 av MammantilNurket
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. november 2016 #58 Skrevet 11. november 2016 Dette hverken er eller blir festlig. Ikke engang om 10 år. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Herregud, skulle tro ungen hadde klipt av seg høyrearmen!
*Miss Marple* Skrevet 11. november 2016 #59 Skrevet 11. november 2016 Nei. Jeg fleiper ikke. Ok. Da lurer jeg bare på hvordan du reagerer på ting som virkelig betyr noe. Heldigvis har jentene rundt meg mer ved seg enn et pent hår.
Mostly Harmless Skrevet 11. november 2016 #60 Skrevet 11. november 2016 Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man skal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt. Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. Jeg har hatt langt hår så lenge jeg kan huske. Det har ALDRI falt meg inn å gå løs på det med saks. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet på grunn av håret mitt og jeg har elsket det. Du hadde hatt fokuset der, ja? Du hadde ikke vært bare bittelitt takknemlig for at det bare var hår og ikke et øye som ble "skjendet" i klippefeberen?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #61 Skrevet 11. november 2016 Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man skal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt. Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. Jeg har hatt langt hår så lenge jeg kan huske. Det har ALDRI falt meg inn å gå løs på det med saks. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet på grunn av håret mitt og jeg har elsket det. Du må være dum som et brød om du virkelig mener en jente skjender håret sitt om hun ikke har det langt. Jeg lærer heldigvis mine døtre at de er perfekte akkurat som de er, og at de selv velger hva som gjør at de føler seg vakre, det være seg langt hår, kort hår, rosa hår, hvem bryr seg? Men selvsagt, bare lær ungene dine at de ødelegger seg selv om de ikke har langt slitt hår ned til rumpa. Håper ditt eget faller av slik at du lærer at fint hår kan ikke kamuflere et dårlig indre. Anonymous poster hash: 54be2...3e6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #62 Skrevet 11. november 2016 Jeg har lest en del av kommentarene, ikke alle. Men herregud - det er da ikke ditt hår, og ungen din er vel herlig åkke som? Jeg har hatt en 11-åring som har tenkt at hårklipp er lett, og har kommet hjem fra lange lokker til skampklipt katastrofe. Og jeg har vært lei meg fordi hun har vært lei seg, vi gikk til frisøren og gjorde det beste ut av det - på dagen. Men utover det, ærlig talt. Det er bare hår. Ungen er nydelig allikevel. De lærer en lekse og ferdig med det. Det er deres problem, ikke mitt. Og foto - hallo, det er jo perfekt å få dokumentert en slik hendelse, det kan dere begge le av senere. Eldste min er er 13 nå. Jeg er sant og si mer bekymret for at hun skal velge modellyrket enn at hun skal ta estetiske valg som er helt på trynet. Anonymous poster hash: 49c0e...a45
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #63 Skrevet 11. november 2016 Jammen så bra at hun får en reaksjon, da. Man skal ikke skamklippe seg selv. Håret er (som regel) det vakreste på en kvinne eller pike. Det skal tas være på og vises frem. Det handler om feminitet og identitet. Det er en skam når et menneske, uansett alder, "skjender" håret sitt. Hvis mitt barn hadde gjort noe slikt ville det ha fått konsekvenser. Jeg har hatt langt hår så lenge jeg kan huske. Det har ALDRI falt meg inn å gå løs på det med saks. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet på grunn av håret mitt og jeg har elsket det. Tja... jeg har alltid fått mye oppmerksomhet på grunn av store pupper og smal midje. Jeg vil ikke av den grunn bli sint på min datter dersom hun en dag ønsker brystreduksjon eller lignende. Og ikke minst, den oppmerksomheten jeg har fått om utseende mitt, ser jeg på som overfladisk og ubetydelig. Setter mye større pris på når jeg får komplimenter om mitt intellekt eller faglige kompetanse! Jeg er meget bevist på at jeg roser mine barn for deres evner og medmenneskelighet. Fokuset på utseende er lite, på tross av at de alle er vakre barn.
sug lut Skrevet 11. november 2016 #64 Skrevet 11. november 2016 Egentlig lurer jeg mest på hvor mye mindre du hadde reagert om det var en gutt. Og så vil jeg anføre at da jeg var liten hadde annenhver jente kort hår.
frustrert som faen... Skrevet 11. november 2016 #65 Skrevet 11. november 2016 Du må jo ha barnehagebilde med skamklipt sveis på! Det er jo så gøy å se på/tenke på i ettertid! 😁 Da jeg var liten skulle familien til fotograf å ta familiebilder. Luggen min var rett og slett skamklipt av en ivrig storebror, men bilder, det skulle vi ta! Fotografen simpelthen elsket sveisen min, og tok noen bilder av kun meg, selv om det egentlig ikke var avtalen. Bildene ble utrolig bra, og fotografen forstørrer og stilte ut dette bildet i butikken sin, på "skryteveggen"! Bildet fikk mamma gratis etterhvert. Dette bildet har jeg i voksen alder fått av mamma. Det henger på veggen her hjemme.
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #66 Skrevet 11. november 2016 Egentlig lurer jeg mest på hvor mye mindre du hadde reagert om det var en gutt. Og så vil jeg anføre at da jeg var liten hadde annenhver jente kort hår.Jeg hadde klikket! Min sønn har nydelige blonde krøller.
sug lut Skrevet 11. november 2016 #67 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde klikket! Min sønn har nydelige blonde krøller. Lille Lord Fauntleroy?
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #68 Skrevet 11. november 2016 Du må være dum som et brød om du virkelig mener en jente skjender håret sitt om hun ikke har det langt. Jeg lærer heldigvis mine døtre at de er perfekte akkurat som de er, og at de selv velger hva som gjør at de føler seg vakre, det være seg langt hår, kort hår, rosa hår, hvem bryr seg? Men selvsagt, bare lær ungene dine at de ødelegger seg selv om de ikke har langt slitt hår ned til rumpa. Håper ditt eget faller av slik at du lærer at fint hår kan ikke kamuflere et dårlig indre. Anonymous poster hash: 54be2...3e6 Sier ikke at hun skal ha det langt. Poenget mitt er at det er STOR forskjell på "frisyre" og "skamklippet". Når det er sagt synes jeg at de aller fleste jenter og kvinner tar seg best ut med langt hår.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #69 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde klikket! Min sønn har nydelige blonde krøller. Så han skal ha nydelige blonde krøller hele livet, for om han klipper seg elsker jo mamma han litt mindre Anonymous poster hash: 54be2...3e6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #70 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde klikket! Min sønn har nydelige blonde krøller. Godt at du ikke hadde overreagert da 😂 Du vet at hår vokser ut igjen? Anonymous poster hash: 0843d...a7e
*Miss Marple* Skrevet 11. november 2016 #71 Skrevet 11. november 2016 Sier ikke at hun skal ha det langt. Poenget mitt er at det er STOR forskjell på "frisyre" og "skamklippet". Når det er sagt synes jeg at de aller fleste jenter og kvinner tar seg best ut med langt hår. Det er jo ingen som ønsker at ungen skal skamklippe seg. Poenget er hvordan man reagerer om det skjer. Om dette er krise håper jeg at man ikke kommer opp i virkelig alvorlige situasjoner.
Roheryn Skrevet 11. november 2016 #72 Skrevet 11. november 2016 (endret) Jeg hadde klikket! Min sønn har nydelige blonde krøller.Med den hårfetishen din skal du se du ender opp med noen ganske spenstige frisyrer når barna blir tenåringer. Tenk så kult å kunne gi mamma sitt livs sjokk bare ved å la vennegjengen slå seg løs med saks og farge! Hva skal man med ring i nesa da...? Endret 11. november 2016 av Roheryn
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #73 Skrevet 11. november 2016 Jeg lo da min 4-åring vekket meg en morgen med håret i hånda og kort på ene siden. "Kan du ta det på igjen nå?" Nei, det kan jeg ikke.. men hun ble NYDELIG etter en tur hos frisøren. Eneste var at hun så nesten litt for stor ut med den nye sveisen 😆 Hun ble plutselig altfor voksen;) Legger ved et bilde om det hjelper mer enn "trøstende ord" (har redigert det mørkt for å sensurere ansiktet) Forresten, hun har nå langt hår nesten helt ned til rumpa etter bare to år. Fatter ikke at hår kan vokse så fort. Kanskje det vokser fortere på barn? Anonymous poster hash: 55394...26f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #74 Skrevet 11. november 2016 Får ondt i magen av å tenke på de som har klippet seg selv og så straffes for det. Stebarnet på ni som måtte gå med skamklipt frisyre i flere uker ~ for en følelse av å bli hengt ut av sine foreldre/ steforeldre. Og ei jente på 5 år ha klipt seg -- hun er da vel den samme gode vakre ungen din allikevel? Det er hår for svarte !!!! I morgen tar du jenta di på fanget og forteller at det kanskje ikke var så lurt , men at hun er nydelig uansett ❤️ Og så gjør dere det beste utav det 😊 Anonymous poster hash: 9472d...374
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #75 Skrevet 11. november 2016 Får ondt i magen av å tenke på de som har klippet seg selv og så straffes for det. Stebarnet på ni som måtte gå med skamklipt frisyre i flere uker ~ for en følelse av å bli hengt ut av sine foreldre/ steforeldre. Og ei jente på 5 år ha klipt seg -- hun er da vel den samme gode vakre ungen din allikevel? Det er hår for svarte !!!! I morgen tar du jenta di på fanget og forteller at det kanskje ikke var så lurt , men at hun er nydelig uansett ❤️ Og så gjør dere det beste utav det 😊 Anonymous poster hash: 9472d...374 Jammen hun _er_ jo ikke det. Hvorfor lure det stakkars barnet. Du kan jo risikere at hun gjør det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå