Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #26 Skrevet 11. november 2016 Hele luggen og bak til ørene er klippet til rota.... Hi Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Når luften er så kort blir det kanskje verre. Kanskje det går an å hente en liksomlugg fra litt lengre bak? Tror jeg ville tatt henne med til frisør og sett hva de foreslo. Kanskje hun kan ha på et bredt hårbånd eller en tøff/søt lue/hatt? Skjønner at det er kjedelig, men gjort er gjort, dessverre. Anonymous poster hash: a48e4...053
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #27 Skrevet 11. november 2016 Når luften er så kort blir det kanskje verre. Kanskje det går an å hente en liksomlugg fra litt lengre bak? Tror jeg ville tatt henne med til frisør og sett hva de foreslo. Kanskje hun kan ha på et bredt hårbånd eller en tøff/søt lue/hatt? Skjønner at det er kjedelig, men gjort er gjort, dessverre. Anonymous poster hash: a48e4...053 Luggen ikke luften... Anonymous poster hash: a48e4...053
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #28 Skrevet 11. november 2016 Når luften er så kort blir det kanskje verre. Kanskje det går an å hente en liksomlugg fra litt lengre bak? Tror jeg ville tatt henne med til frisør og sett hva de foreslo. Kanskje hun kan ha på et bredt hårbånd eller en tøff/søt lue/hatt? Skjønner at det er kjedelig, men gjort er gjort, dessverre. Anonymous poster hash: a48e4...053 Hun kan jo ikke gå med lue og hatt i 1 år 😫 Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #29 Skrevet 11. november 2016 Hun kan jo ikke gå med lue og hatt i 1 år 😫 Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Tenkte på på bildet, jeg. Det vokser ut og ser greit ut i løpet av noen måneder og før det er hårbånd/lue/hatt en mulighet når hun skal være fin. Anonymous poster hash: a48e4...053
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #30 Skrevet 11. november 2016 Tenkte på på bildet, jeg. Det vokser ut og ser greit ut i løpet av noen måneder og før det er hårbånd/lue/hatt en mulighet når hun skal være fin. Anonymous poster hash: a48e4...053 Ser vel ikke greit ut om noen mnd, er jo klippet helt inntil rota.... Huff 😩 Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8
Gjest Antarctica Skrevet 11. november 2016 #31 Skrevet 11. november 2016 Hele luggen og bak til ørene er klippet til rota.... Hi Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Ta barnehagebilder med akkurat den sveisen hun har nå! Om ti år syns du dette er hylende festlig, og bildene likeså.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #32 Skrevet 11. november 2016 Ta barnehagebilder med akkurat den sveisen hun har nå! Om ti år syns du dette er hylende festlig, og bildene likeså. Dette hverken er eller blir festlig. Ikke engang om 10 år. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8
Gjest Antarctica Skrevet 11. november 2016 #33 Skrevet 11. november 2016 Dette hverken er eller blir festlig. Ikke engang om 10 år. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Oj. Tar du en frisyre så hardt?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #34 Skrevet 11. november 2016 Oj. Tar du en frisyre så hardt? Ja. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #35 Skrevet 11. november 2016 Nå tror jeg det er på tide med litt perspektiv! Jenta er ikke skjønn og fin fordi hun har langt hår. Hun kommer til å være nydelig og jentete med kort hår også. Ta bilde i barnehagen og la henne få lov å like bildet sitt! Hun er ikke en barbiedukke. Hun har akkurat bevist at hun er et levende og initiativrik menneskebarn. Akkurat slik hun skal være. Selvfølgelig skal hun lære at det ikke er lurt å klippe seg selv - eller andre for den del. Men å sitte å sippe og mene at det tar flere år før hun kommer til å være fin igjen det er komplett hysteri! Selvfølgelig kommer hun til å være fin i mellomtiden også før håret er like langt igjen. Det kan også være hun før den tiden bestemmer seg for at hun ikke vil ha langt hår likevel. Om hun selv vil kommer hun til å ha langt hår i fremtiden. Hvis hun ikke vil kommer hun etterhvert til å gjøre akkurat som det passer henne i den saken. Uansett om moren hennes sitter og sukker i sofaen. Ikke legg så stor betydning i håret hennes. Det er bare hår! Anonymous poster hash: 408c3...473
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #36 Skrevet 11. november 2016 Ja. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Jeg forstår deg kjempegodt. Hadde blitt RASENDE. Dersom mitt barn hadde gjort noe slikt hadde det blitt barbering av hodet, skaut utendørs og husarrest. Hadde holdt henne innendørs så mye som mulig til det så noenlunde normalt ut. Inndragelse av saks på livstid. Null eksponering i sosiale medier, besøk, turer etc. Hadde nektet henne å være med på gruppebildet i barnehagen. Når man er fem år _vet_ man at man ikke klipper seg selv.
Gjest Antarctica Skrevet 11. november 2016 #37 Skrevet 11. november 2016 Jeg forstår deg kjempegodt. Hadde blitt RASENDE. Dersom mitt barn hadde gjort noe slikt hadde det blitt barbering av hodet, skaut utendørs og husarrest. Hadde holdt henne innendørs så mye som mulig til det så noenlunde normalt ut. Inndragelse av saks på livstid. Null eksponering i sosiale medier, besøk, turer etc. Hadde nektet henne å være med på gruppebildet i barnehagen. Når man er fem år _vet_ man at man ikke klipper seg selv. Ok. Jeg klipper meg fortsatt selv. Og når ungene har skamklippet seg, har jeg bare ledd. Det er da ikke JEG som skal gå rundt med den frisyren. Den ene klipte faktisk øyenvippene en gang...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #38 Skrevet 11. november 2016 Ok. Jeg klipper meg fortsatt selv. Og når ungene har skamklippet seg, har jeg bare ledd. Det er da ikke JEG som skal gå rundt med den frisyren. Den ene klipte faktisk øyenvippene en gang... Pashla? Jeg tror hun var sarkastisk. Anonymous poster hash: 11b6b...1ff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #39 Skrevet 11. november 2016 Dette hverken er eller blir festlig. Ikke engang om 10 år. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Fristende til å tro at datteren din protesterer mot dine overfladiske verdier. ikke ta bilde fordi hun ikke er pen nok? My god... Ungdomsårene kan bli harde for dem Anonymous poster hash: 030d0...851
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #40 Skrevet 11. november 2016 Det var hennes hår. Hva er problemet? Nå som det blir vinter og kaldt er det veldig greit med kort hår som tørker fort dessuten sitter luene bedre. Jenta er sikkert tøff med kort hår. Anonymous poster hash: 62648...e61
Mandala Skrevet 11. november 2016 #41 Skrevet 11. november 2016 Fikk time hos frisør som gjorde det beste ut av det samme ettermiddag. Det ble kort sveis, men ikke fem mm. Prøvde å beholde litt lengde på det slik at det var "jentekort", og så fikk vi bare tåle at det noen steder var for kort i forhold til resten av sveisen. Vi kjøpte ikke portrettbildet det året, men det tok ikke så lang tid før det så greit ur igjen. Anonymous poster hash: a48e4...053 Det er det portettbildet jeg virkelig hadde kjøpt! Oppstilte bilder er jo så kjedelig, morsomt med en tøff vri. Og hi, det er åpenbart at du mangler litt perspektiv her. Hvorfor skal jenta di absolutt ha "langt og nydelig" hår? Kanskje det var bra at hun gjorde det, for å vise at hun ikke er pyntedukken din.
*Miss Marple* Skrevet 11. november 2016 #42 Skrevet 11. november 2016 Jeg spurte: "Er det greit". Mao har jeg ikke vært det. Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Da har toget på en måte gått, vel? Man bli ikke sint flere timer etter handlingen. Ta henne med til frisør og la hun gjøre det beste ut av det. Det vokser ut igjen og om ikke annet blir det en god historie. Og til hun som lot jenta gå unødig lenge med skamklipt hår - det er jo ren ondskap.
Ophiophagus Hannah Skrevet 11. november 2016 #43 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde barberte hele håret. Jeg barberte datteren min da hun var liten og gikk i barnehage. Hun har veldig krøllete hår og nektet å stelle håret, noe som resulterte i "dreads". Jeg klippet det og det så veldig fint ut - du kunne virkelig se det vakre ansiktet hennes. Dahun ble eldre og gikk med på å stelle håret fikk hun selvfølgelig lov til å få langt hår. Så klipp det kort, og bare ta det rolig, det vokser ut!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #44 Skrevet 11. november 2016 Skjønner godt fortvilelsen, men om få år kommet dere til å se tilbake og le av dette 😊 Pass på å ta bilder dere kan vise frem på konfirmasjonen hennes 😉 Anonymous poster hash: 16b05...512
Mostly Harmless Skrevet 11. november 2016 #45 Skrevet 11. november 2016 Er det greit å bli sint? Anonymous poster hash: 2fb7a...2a8 Hvis du ikke synes sveisen er straff nok i seg selv, kjøper du portrettbilde fra barnehagefotograferingen og tyner henne med det i konfirmasjonstalen. Jeg skjønner du var stolt av det fine, lange håret til jenta di, men det er heldigvis bare hår. Det vokser ut igjen, og nå har du allerede fått herdet deg litt før hun kommer hjem som pønker eller noe tilsvarende i tenårene.
Roheryn Skrevet 11. november 2016 #46 Skrevet 11. november 2016 Trøste meg, hvis du ikke evner å humoren i en skamklipt femåring om ti år skal du få et tøft liv... Det er hår. Det vokser ut, og i mellomtiden ser det litt skamklipt ut. Jeg skamklipte meg med saks som toåring, fra midjelangt til guttekort. Det tok maks et par år så var det midjelangt igjen. Og historien har skapt betydelig mer latter og glede de siste 30 åra enn et barnehagebilde med lange fletter ville gjort. Da jeg var 22 gjentok jeg stuntet, hadde hår til rumpa og barberte det med høvel. Bare fordi jeg måtte prøve. Det ble et par gode historier av det og (særlig om farmors åttiårsdag to dager senere), og så lærte jeg at å glattbarbere hodet i januar er litt dust (måtte gå med lue døgnet rundt, selv inne og når jeg sov), men at jeg faktisk kledde kort hår (når det vokste ut litt). Og søskenbildet vi tok det året, der jeg og brødrene mine har samme praktiske piggsveis, henger fint på veggen hos både foreldre og besteforeldre. Selv er jeg pr i dag mor til en skamklipt ettåring, fordi jeg klipte det jeg rakk på det halvminuttet han satt i ro da jeg måtte ta unna noe. Nei, han er ikke dukkepen. Han er et bustete lite sjarmtroll <3 og bildene forteller akkurat det, at han er en sånn en som ikke finner seg i å sitte musestille.
sug lut Skrevet 11. november 2016 #47 Skrevet 11. november 2016 Alltid en fryd! Panneluggen bak hjernen og generell stubbmark - sånn er livet.
Himmel og hav Skrevet 11. november 2016 #48 Skrevet 11. november 2016 Jeg har en lillesøster som hadde nydelige krøller i luggen som liten. Alle tanter, fremmede damer og sikkert også mamma skrøt av de nydelige krøllene. Hun ble så lei at hun klipte dem av seg som 4-5.åring. Kanskje din jente, HI, også er lei av alt preiket om det nydelige håret? Uansett. Det hjelper ikke for noe å ta sånn på vei. Det er bare hår. Av alle deler på kroppen som kunne blitt skamfert så er det den delen som vokser relativt raskt ut som det har gått ut over. Håret er borte. Slutt for all del å sutre over håret så hun hører det. Hun kunne jo komme til å tro at det var håret som gjorde at du syntes hun var skjønn.
skinnfilla Skrevet 11. november 2016 #49 Skrevet 11. november 2016 Herregud,det er bare hår!! Jeg måtte klippe et område på ca 5x5 cm midt oppå hodet til ene jenta. Hun tok en bil dro den max bakover og satte den rett oppå hodet🙄 Masse hår ble dratt inn i hjulene og hodebunnen dratt opp fra skallen. Grabbet en saks og klippet😂 Hun hadde forresten caps på bhgbildet😉
sug lut Skrevet 11. november 2016 #50 Skrevet 11. november 2016 Herregud,det er bare hår!! Jeg måtte klippe et område på ca 5x5 cm midt oppå hodet til ene jenta. Hun tok en bil dro den max bakover og satte den rett oppå hodet🙄 Masse hår ble dratt inn i hjulene og hodebunnen dratt opp fra skallen. Grabbet en saks og klippet😂 Hun hadde forresten caps på bhgbildet😉 Haha, det samme skjedde her, bare at det var et batteridrevet Brio-lokomotiv!😋 Det satt godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå