Gå til innhold

Make America Great Again


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk flest er idioter. Også i USA.

 

Men sånn om jeg skal være litt optimistisk... Mannen eier ikke politisk erfaring. Direkte dum er han heller ikke. Forhåpentligvis er han omringet av rådgivere og erfarne folk som vil bruke han som nikkedukke og forhindrer for store internasjonale blemmer.

 

(Så får vi bare håpe at han ikke går på en diplomatisk smell som trigger andre forgubbede statsledere og psykopater til å trykke på en rød knapp)

Skrevet

Nå har Russland gjort mer for å stanse IS i Syria enn USA noen gang har gjort. Hva godt har USA's tilstedeværelse gjort for Midtøsten? De støtter Saudi Arabia som er roten til de fleste islamistiske opprør der nede. Inkludert IS.

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

 

Det at Russland har handlet bør ikke forblinde deg til å tro at de har handlet rett.

Skrevet

Det at Russland har handlet bør ikke forblinde deg til å tro at de har handlet rett.

Jeg skjønner at du mener du sitter med fasiten her. At jeg er blind, men ikke du. Jeg synes faktisk Russland har vært bedre for Syria enn USA. Merkelig å mene at støtten til opprørerene (IS) har vært bedre.

 

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Skrevet

Det at Russland har handlet bør ikke forblinde deg til å tro at de har handlet rett.

 

 

Nei, selvfølgelig, de gjør alt feil og USA gjør alt rett. Du ønsker å fremstå som kunnskapsrik og belest, men gjør ikke det akkurat her...

Skrevet

Jeg skjønner at du mener du sitter med fasiten her. At jeg er blind, men ikke du. Jeg synes faktisk Russland har vært bedre for Syria enn USA. Merkelig å mene at støtten til opprørerene (IS) har vært bedre.

 

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

 

Russland støtter det autoritære Assad-regimet, og er særdeles interesserte i å beholde sin eneste flåtebase i Middelhavet, som ligger i Syria. At de i tillegg ved å bombe kjøper seg godvilje for "ha gjort noe" er jo en bonus for dem, men ikke for verden.

Skrevet

Nei, selvfølgelig, de gjør alt feil og USA gjør alt rett. Du ønsker å fremstå som kunnskapsrik og belest, men gjør ikke det akkurat her...

 

Vet du hva, nå begynner du å bli fryktelig gjentakende. Så jeg utfordrer deg til å påvise ett eneste sted hvor jeg har sagt noe i nærheten av at USA gjør alt rett.

Skrevet

Nå er det jo slik at vi i Norge synes Obamacare er fantastisk. Realiteten er at de som bor i USA hater den. Det er en grunn til det. Det er ikke så lett for å sette oss inn i ett land vi tror er så likt vårt men alle de fundamentale prinsippene og kulturen er utrolig forskjellig. La oss nå ikke ta dette som verdens undergang. Og for Guds skyld hold små barn utenfor dette sirkuset. Ser så mange foreldre som har gjort barn livredde for krig og den store stygge mannen. Slikt trenger virkelig ikke barn å måtte forholde seg til så lenge ting er slik de er nå

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nå er det jo slik at vi i Norge synes Obamacare er fantastisk. Realiteten er at de som bor i USA hater den. Det er en grunn til det. Det er ikke så lett for å sette oss inn i ett land vi tror er så likt vårt men alle de fundamentale prinsippene og kulturen er utrolig forskjellig. La oss nå ikke ta dette som verdens undergang. Og for Guds skyld hold små barn utenfor dette sirkuset. Ser så mange foreldre som har gjort barn livredde for krig og den store stygge mannen. Slikt trenger virkelig ikke barn å måtte forholde seg til så lenge ting er slik de er nå

Hvorfor hater amerikanere Obamacare? Hvilke amerikanere? De priviligerte eller alle?

Skrevet

Det var ikke mye kvinnelig ved HCAnonymous poster hash: 31704...8cd

Du mener vel "er ikke mye kvinnelig ved Hillary".

 

Jo det synes jeg at det er. Uansett så tror jeg ikke at hvorvidt Hillary er feminin nok, eller ikke, er det som gjorde utslaget her. Tror det er mange grunner til at hun tapte, muligens er kontroversen rundt en eventuel kvinnelig president en av årsakene.

Skrevet

Russland støtter det autoritære Assad-regimet, og er særdeles interesserte i å beholde sin eneste flåtebase i Middelhavet, som ligger i Syria. At de i tillegg ved å bombe kjøper seg godvilje for "ha gjort noe" er jo en bonus for dem, men ikke for verden.

Nå er vel ikke akkurat Russland alene om å ha interesser i Midtøsten? Er jo en grunn for at USA har ødelagt regionen så til de grader også.

Å støtte det autoritære Assad-regimet er det minste av to onder her. Mye bedre enn å bevæpne de islamistiske opprørerene, og Saudi Arabia.

Jeg besøkte Syria rett før krigen brøt ut. Og ja, landet var styrt av en diktator. Men en diktator som beskyttet minoriteter og støttet religiøs frihet og utdanning til folket. Jeg ser for meg de jeg ble kjent med der nede, og lurer på hvordan de har det nå, etter at USA og deres beste venner støttet opprørerene.

Vi har jo sett hvordan det går når vi ved makt fjerner sekulære og sosialistiske diktatorer som Saddam og Ghadaffi.

Katastrofe!

 

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Skrevet

Nå er vel ikke akkurat Russland alene om å ha interesser i Midtøsten? Er jo en grunn for at USA har ødelagt regionen så til de grader også.

Å støtte det autoritære Assad-regimet er det minste av to onder her. Mye bedre enn å bevæpne de islamistiske opprørerene, og Saudi Arabia.

Jeg besøkte Syria rett før krigen brøt ut. Og ja, landet var styrt av en diktator. Men en diktator som beskyttet minoriteter og støttet religiøs frihet og utdanning til folket. Jeg ser for meg de jeg ble kjent med der nede, og lurer på hvordan de har det nå, etter at USA og deres beste venner støttet opprørerene.

Vi har jo sett hvordan det går når vi ved makt fjerner sekulære og sosialistiske diktatorer som Saddam og Ghadaffi.

Katastrofe!

 

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

 

Jeg er enig. Det er slett ikke alle verdensdeler som er klar for demokrati som vi i vesten mener fungerer best. Jeg er heller for fred med Assad enn borgerkrig mot Assad, ledet av IS. Og når man graver litt skjønner man jo fort hvem som er ansvarlig for IS i utgangspunkt.

Skrevet

Hvorfor hater amerikanere Obamacare? Hvilke amerikanere? De priviligerte eller alle?

Det er bare å Google å se. Obamacare fungerte ikke helt slik det var ment og i hverfall ikke slik helsevesenet er i Norge. Mange fikk mye dårligere tilbud og mange mange medisinske vurderinger ble aldri tatt fordi de ikke var dekt. Var nok kun de absolutt fattigste som det var bra for ikke de som jobbet eller middelklassen
Skrevet

Det er bare å Google å se. Obamacare fungerte ikke helt slik det var ment og i hverfall ikke slik helsevesenet er i Norge. Mange fikk mye dårligere tilbud og mange mange medisinske vurderinger ble aldri tatt fordi de ikke var dekt. Var nok kun de absolutt fattigste som det var bra for ikke de som jobbet eller middelklassen

Og da teller det jo ikke.

 

Anonymous poster hash: f9c24...0d0

Skrevet

Det er bare å Google å se. Obamacare fungerte ikke helt slik det var ment og i hverfall ikke slik helsevesenet er i Norge. Mange fikk mye dårligere tilbud og mange mange medisinske vurderinger ble aldri tatt fordi de ikke var dekt. Var nok kun de absolutt fattigste som det var bra for ikke de som jobbet eller middelklassen

Nå var vel målet til Hillary å forbedre obamacare. Det var noen feil med systemet, men for svært mange fungerte det mye bedre enn å ikke ha rett på helsehjelp i det hele tatt. Hillary sa jo selv at det ikke var optimalt, men hadde klare planer for hva som måtte gjøres for å forbedre.

 

Trump vil fjerne obamacare helt. Han vil over på private ordninger. Det vil si at et barn av rike foreldre er mer verdt enn barn av fattige foreldre. Det vil øke skilnaden på rik og fattig ennå mer

 

 

 

 

Anonymous poster hash: d1726...c70

Skrevet

Og da teller det jo ikke.

 

Anonymous poster hash: f9c24...0d0

Nå må du lese hva jeg skriver! Har ikke sagt det ikke teller eller at dette er min mening!! Men det er slik AMERIKANERE ser dette. Og ja de har andre meninger enn oss her i norden. Det er de som valgte sin president ikke jeg
Skrevet

Nå var vel målet til Hillary å forbedre obamacare. Det var noen feil med systemet, men for svært mange fungerte det mye bedre enn å ikke ha rett på helsehjelp i det hele tatt. Hillary sa jo selv at det ikke var optimalt, men hadde klare planer for hva som måtte gjøres for å forbedre.

 

Trump vil fjerne obamacare helt. Han vil over på private ordninger. Det vil si at et barn av rike foreldre er mer verdt enn barn av fattige foreldre. Det vil øke skilnaden på rik og fattig ennå mer

 

 

 

 

Anonymous poster hash: d1726...c70

Jeg er klar over dette ! Jeg har ikke sagt at hillery eller Trump er bedre / værre forklarte bare om hvordan amerikanere ser på Obama care. Jeg er absolutt ikke enig med dem og kan ikke fatte og begripe hvorfor det er så vanskelig for amerikanere å ha ett ordentlig velferdssystem med i hverfall lege hjelp. Men det er nå en gang slik det er

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg skjønner at du mener du sitter med fasiten her. At jeg er blind, men ikke du. Jeg synes faktisk Russland har vært bedre for Syria enn USA. Merkelig å mene at støtten til opprørerene (IS) har vært bedre.

 

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Spør syrerne, om de syns det var noen direkte fordel i at en tredje aktør ga seg til å bombe?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er enig. Det er slett ikke alle verdensdeler som er klar for demokrati som vi i vesten mener fungerer best. Jeg er heller for fred med Assad enn borgerkrig mot Assad, ledet av IS. Og når man graver litt skjønner man jo fort hvem som er ansvarlig for IS i utgangspunkt.

Borgerkrigen mot Assad startet ikke med IS' deltakelse. IS blandet seg inn etter hvert, fordi de så sitt snitt.

Skrevet

Spør syrerne, om de syns det var noen direkte fordel i at en tredje aktør ga seg til å bombe?

Mange syrere er svært takknemlige for at de nå får hjelp til å bekjempe IS, etter årevis med stadig forverring i en grusom situasjon.

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Skrevet

Borgerkrigen mot Assad startet ikke med IS' deltakelse. IS blandet seg inn etter hvert, fordi de så sitt snitt.

Hvem står bak IS? Amerikas bestevenner Saudi Arabia. Hvem trodde de opprørerne var? Her var det NULL kontroll. Lærte de absolutt ingenting av krigen i Irak og Libya?

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Skrevet

Borgerkrigen mot Assad startet ikke med IS' deltakelse. IS blandet seg inn etter hvert, fordi de så sitt snitt.

 

Det skrev jeg ingenting om heller. Startpunkt var fredelige protester ifm arabisk vår, men i det øyeblikk det ikke ble noe av burde man ha støttet Assad for i det minste komme tilbake til utgangspunkt. Det skjedde ikke, forskjellige grupper med forskjellige mål kom frem og siden har det bare blitt kaos, krig og død for sivilbefolkningen. Jeg er rimelig sikker at de fleste heller ønsket Assad med sitt regime tilbake, da hadde de i det minste mat og livet i behold.

Skrevet

Det skrev jeg ingenting om heller. Startpunkt var fredelige protester ifm arabisk vår, men i det øyeblikk det ikke ble noe av burde man ha støttet Assad for i det minste komme tilbake til utgangspunkt. Det skjedde ikke, forskjellige grupper med forskjellige mål kom frem og siden har det bare blitt kaos, krig og død for sivilbefolkningen. Jeg er rimelig sikker at de fleste heller ønsket Assad med sitt regime tilbake, da hadde de i det minste mat og livet i behold.

Tilby kolera til pestofre er ikke en løsning. Syria hadde et av de verste regimene i verden når det gjaldt menneskerettigheter, talefrihet, forsamlingsfrihet og rettigheter for kvinner og etniske minoriteter, i følge Human Rights Watch. De var på Freedom House sin liste over "the worst of the worst". 17.000 døde i fengslene av tortur og mishandling bare siden 2011, ifølge Amnesty International, https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/08/harrowing-accounts-of-torture-inhuman-conditions-and-mass-deaths-in-syrias-prisons/ og dette var bare en videreføring av Assad-regimets vanlige modus operandi. At "de fleste" ønsker seg dette er nok å overdrive. Det i hvert fall de 50.000 syriske underskriverne av  The Freedom Charter https://newint.org/features/special/2015/09/01/what-do-syrians-want/ vil ha er det motsatte av Assads styre - "the right for all Syrians to live in peace and dignity; to freely practise their religious and political beliefs; to be equal citizens before the law."

Gjest Antarctica
Skrevet

Det skrev jeg ingenting om heller. Startpunkt var fredelige protester ifm arabisk vår, men i det øyeblikk det ikke ble noe av burde man ha støttet Assad for i det minste komme tilbake til utgangspunkt. Det skjedde ikke, forskjellige grupper med forskjellige mål kom frem og siden har det bare blitt kaos, krig og død for sivilbefolkningen. Jeg er rimelig sikker at de fleste heller ønsket Assad med sitt regime tilbake, da hadde de i det minste mat og livet i behold.

Støttet Assad? Altså, hjelpe han å nedkjempe den frie syriske hæren?

Gjest Antarctica
Skrevet

Det skrev jeg ingenting om heller. Startpunkt var fredelige protester ifm arabisk vår, men i det øyeblikk det ikke ble noe av burde man ha støttet Assad for i det minste komme tilbake til utgangspunkt. Det skjedde ikke, forskjellige grupper med forskjellige mål kom frem og siden har det bare blitt kaos, krig og død for sivilbefolkningen. Jeg er rimelig sikker at de fleste heller ønsket Assad med sitt regime tilbake, da hadde de i det minste mat og livet i behold.

Støttet Assad? Altså, hjelpe han å nedkjempe den frie syriske hæren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...