Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #26 Skrevet 9. november 2016 Nå må dere roe dere ned et par hakk. Trump ble valgt som president og ikke kom og si at halvparten av USAs velgere er stokkdumme eller bare kålhuer som ikke vet bedre. Amerikanere har rett å bestemme selv hva som er riktig og hva er galt, det er ikke oss her i Norge. Hvorfor kommer egentlig aldri frem noen av hans faktiske fornuftige mål? Som f.eks. begrense hvor ofte folk kan bli valgt igjen til congress eller the house. Noen har vært der i flere tiår. Bare for å gjøre det klart, jeg hadde aldri stemt for Trump. Men heller ikke for Clinton. Anonymous poster hash: 8a106...a7c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #27 Skrevet 9. november 2016 Nå må dere roe dere ned et par hakk. Trump ble valgt som president og ikke kom og si at halvparten av USAs velgere er stokkdumme eller bare kålhuer som ikke vet bedre. Amerikanere har rett å bestemme selv hva som er riktig og hva er galt, det er ikke oss her i Norge. Hvorfor kommer egentlig aldri frem noen av hans faktiske fornuftige mål? Som f.eks. begrense hvor ofte folk kan bli valgt igjen til congress eller the house. Noen har vært der i flere tiår. Bare for å gjøre det klart, jeg hadde aldri stemt for Trump. Men heller ikke for Clinton. Anonymous poster hash: 8a106...a7c De er jo tydeligvis det da... Jeg visste at mange av dem var dumme, men trodde faktisk ikke de var SÅ dumme. Anonymous poster hash: 242c7...012
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #28 Skrevet 9. november 2016 Tja...det som blir spennende nå er om han faktisk viser seg å være i stand til å gjennomføre noe av "politikken" sin, eller om hans totale mangel på politisk erfaring vil gjøre at han omringer seg av politiske hauker. Om sistnevnte skjer får vi en Bush Jr to periode....Jeg tror uansett Trump vil moderere seg kraftig, og at mye av hans ape-oppførsel har vært for å sanke stemmer. Og det er faktisk slik at republikanerne er generelt langt mindre krikshissende enn demokratene (historisk sett) Det er skummelt, men jeg tror ikke vi ser den store kursendringen, altså utenrikspolitikken. Det er mulig det vil bli store tumulter innenriks, har sett hva han vil gjennomføre de første 100 dager i stolen, og her var det mye meget skumle politiske grep. Men vi trodde alt skulle bli bra når Obama kom i embetet, men det er jo faktisk ikke kjempemye som har skjedd da..... Anonymous poster hash: d67ea...cdf http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144299211-make-america-great-again/page-2#entry148177267 Obama har oppnådd mye. Helsereform som faktisk gir muligheter for helsevern for de fattige, (Obamacare), likekjønnet ekteskap tilgjengelig i alle stater, åpen linje til Cuba, 7% færre uten forsikringer. Det ER faktisk kjempemye. Anonymous poster hash: f9c24...0d0
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #29 Skrevet 9. november 2016 Det er jo et tankekors at det her er utrolig mange fattige som stemmer på mannen som går mot helsereformen (Obamacare) og vil erstatte den med en markedsdrevet versjon. Disse velgerne er folk uten mulighet til preventiv helsehjelp eller akutt helsehjelp, i mange tilfeller. Obamacare har gitt 17 millioner flere mennesker helseforsikring, antas å redde 24000 liv i året, har hatt positiv effekt på alle raser og etnisiteter, og ikke minst for kvinner og barn. Dette stemmer de nå for å fjerne. Anonymous poster hash: f9c24...0d0 tja..det er jo som her hjemme. Se på primærvelgermassen til FRP, det er stort sett lavtlønnede eller trygdede. Disse gruppene er jo taperne dersom FRPs politikk faktisk hadde blitt realisert Anonymous poster hash: d67ea...cdf
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #30 Skrevet 9. november 2016 Obama har oppnådd mye. Helsereform som faktisk gir muligheter for helsevern for de fattige, (Obamacare), likekjønnet ekteskap tilgjengelig i alle stater, åpen linje til Cuba, 7% færre uten forsikringer. Det ER faktisk kjempemye. Anonymous poster hash: f9c24...0d0 For ikke å snakke om ti millioner jobber i privat sektor. Det er ikke ubetydelig. Anonymous poster hash: f9c24...0d0
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2016 #31 Skrevet 9. november 2016 Det er jo et tankekors at det her er utrolig mange fattige som stemmer på mannen som går mot helsereformen (Obamacare) og vil erstatte den med en markedsdrevet versjon. Disse velgerne er folk uten mulighet til preventiv helsehjelp eller akutt helsehjelp, i mange tilfeller. Obamacare har gitt 17 millioner flere mennesker helseforsikring, antas å redde 24000 liv i året, har hatt positiv effekt på alle raser og etnisiteter, og ikke minst for kvinner og barn. Dette stemmer de nå for å fjerne. Anonymous poster hash: f9c24...0d0 Men ingen tror vel at de stemmer slik fordi de har kunnskap om hva dette alternativet vil gi dem.
sug lut Skrevet 9. november 2016 #32 Skrevet 9. november 2016 Men ingen tror vel at de stemmer slik fordi de har kunnskap om hva dette alternativet vil gi dem. Det er jo nettopp det - og det er velgergruppene som aktivt ikke VIL ha kunnskap heller. Igjen, nøyaktig som Brexit.
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2016 #33 Skrevet 9. november 2016 Tja...det som blir spennende nå er om han faktisk viser seg å være i stand til å gjennomføre noe av "politikken" sin, eller om hans totale mangel på politisk erfaring vil gjøre at han omringer seg av politiske hauker. Om sistnevnte skjer får vi en Bush Jr to periode....Jeg tror uansett Trump vil moderere seg kraftig, og at mye av hans ape-oppførsel har vært for å sanke stemmer. Og det er faktisk slik at republikanerne er generelt langt mindre krikshissende enn demokratene (historisk sett) Det er skummelt, men jeg tror ikke vi ser den store kursendringen, altså utenrikspolitikken. Det er mulig det vil bli store tumulter innenriks, har sett hva han vil gjennomføre de første 100 dager i stolen, og her var det mye meget skumle politiske grep. Men vi trodde alt skulle bli bra når Obama kom i embetet, men det er jo faktisk ikke kjempemye som har skjedd da..... Anonymous poster hash: d67ea...cdf
sug lut Skrevet 9. november 2016 #34 Skrevet 9. november 2016 Positivt: Mot TISA/TTIP Mot å gå til mer krig i Midtøsten Støtter ikke Saudi Arabia Anonymous poster hash: 610de...d74 Du vet at ethvert maktvakum i Midt-Østen eller hvor som helst ellers vil fylles av Russland eller Kina?
Blomstogbier Skrevet 9. november 2016 #35 Skrevet 9. november 2016 Slutt å sutre. Hillary er faktisk hakket verre, med henne hadde det garantert blitt krig. Og hun er gransket av FBI, ikke grunnløst.
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2016 #36 Skrevet 9. november 2016 Nei eh... Bananer, var det ikke det vi burde pakke? Lurer på om Bhutan tar imot...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #37 Skrevet 9. november 2016 Jeg tror også at en god del av resultatet kan forklares med at USA ikke var klar for en kvinne som president....Det var ikke mye kvinnelig ved HC Anonymous poster hash: 31704...8cd
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2016 #38 Skrevet 9. november 2016 Slutt å sutre. Hillary er faktisk hakket verre, med henne hadde det garantert blitt krig. Og hun er gransket av FBI, ikke grunnløst. Hvis de ikke fant noe da de gransket er det jo beviselig grunnløst... Hallooooo?!?
sug lut Skrevet 9. november 2016 #39 Skrevet 9. november 2016 Slutt å sutre. Hillary er faktisk hakket verre, med henne hadde det garantert blitt krig. Og hun er gransket av FBI, ikke grunnløst. Virkelig? Garantert blitt krig? Opplyst.
Mamma til 2 søte Skrevet 9. november 2016 #40 Skrevet 9. november 2016 (endret) Slutt å sutre. Hillary er faktisk hakket verre, med henne hadde det garantert blitt krig. Og hun er gransket av FBI, ikke grunnløst.Og hva skjedde med granskingen? Hvem som helst kan visst bli president i USA. DET er skummelt det! I starten var jeg sikker på at dette kun var ett pr-stunt, det viste seg at det var det jo absolutt ikke! Hva skjer om han fjerner retten til selvbestemt abort? Mer fattigdom. Itillegg til å senke skatten. Han kommer til å kjøre USA i grøfta med kvinnesynest sitt og de rasistiske holdningene. Kun den hvite overklassen kommer best ut av dette. Endret 9. november 2016 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #41 Skrevet 9. november 2016 Alle USAs hvite bitre menn pisset nettopp på hele verden. Anonymous poster hash: b19be...568
sug lut Skrevet 9. november 2016 #42 Skrevet 9. november 2016 Alle USAs hvite bitre menn pisset nettopp på hele verden. Anonymous poster hash: b19be...568 Nettopp. Det spørs bare hvor lenge det tar dem å skjønne at de også pissa nedover egne buksebein.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #43 Skrevet 9. november 2016 De er jo tydeligvis det da... Jeg visste at mange av dem var dumme, men trodde faktisk ikke de var SÅ dumme. Anonymous poster hash: 242c7...012 Da, de har jo bevist at det fins så mange kålhuer i USA. Man må faktisk være idiot for å ønske Trump som president i USA (med mindre man er Putin, som nå kanskje ser sitt snitt til å erobre nabolandene uten at USA eller Nato forsøker å stoppe ham.) Anonymous poster hash: 2d77f...bc3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #44 Skrevet 9. november 2016 Make America great again, ja. Kanskje for noen. Utad mistet de i alle fall all troverdighet. Blir en stund før Amerika blir great again for resten av verden. Anonymous poster hash: 257dd...f76
Hjertefru Skrevet 9. november 2016 #45 Skrevet 9. november 2016 Alle USAs hvite bitre menn pisset nettopp på hele verden. Anonymous poster hash: b19be...568 Nå er vel hvite menn ikke noen majoritet i USA lenger, så noen andre må også ha stemt på klovnen.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #46 Skrevet 9. november 2016 Virkelig? Garantert blitt krig? Opplyst. https://youtu.be/HTBdFccqDns Anonymous poster hash: 610de...d74
sug lut Skrevet 9. november 2016 #47 Skrevet 9. november 2016 (endret) Du er åtte år for seint ute. Clinton har innnrømmet at hennes holdning til Irak var en feil. Mens Trump, som også er dokumentert å ha vært for en Irak-krig, bare benekter at han noengang har sagt det. Endret 9. november 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #48 Skrevet 9. november 2016 Anonymous poster hash: 610de...d74 Eh, hehe, ser ut som om det er du som har misforstått grunnen til at mange er redd for verdensfteden nå. Hva vil du med å vise dette? Et gammelt klipp av Ckinton der hun snakker om Iran - på den tiden man var redd for at de var i ferd med å utvikle atomvåpen og dermed true Vesten med atomkrig. Anonymous poster hash: 2d77f...bc3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #49 Skrevet 9. november 2016 Du vet at ethvert maktvakum i Midt-Østen eller hvor som helst ellers vil fylles av Russland eller Kina? Nå har Russland gjort mer for å stanse IS i Syria enn USA noen gang har gjort. Hva godt har USA's tilstedeværelse gjort for Midtøsten? De støtter Saudi Arabia som er roten til de fleste islamistiske opprør der nede. Inkludert IS. Anonymous poster hash: 610de...d74
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #50 Skrevet 9. november 2016 Eh, hehe, ser ut som om det er du som har misforstått grunnen til at mange er redd for verdensfteden nå. Hva vil du med å vise dette? Et gammelt klipp av Ckinton der hun snakker om Iran - på den tiden man var redd for at de var i ferd med å utvikle atomvåpen og dermed true Vesten med atomkrig. Anonymous poster hash: 2d77f...bc3 Holder hun ikke det hun lover? Hillary er ekstremt krigshissende. Og USA sin politikk har de siste 12 årene (minst) vært ekstremt uheldig for verdensfreden! En tragedie som har kostet millioner av liv. Anonymous poster hash: 610de...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå