Gå til innhold

Make America Great Again


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir det spennende å se hva som skjer. 



Anonymous poster hash: aaf2e...931
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😭

 

Anonymous poster hash: 99856...f6c

Skrevet

Det samme lovet en liten mann med bedre hårsveis enn Trump da han lovet jobb og brød til folket...



Anonymous poster hash: 3d051...731
Skrevet (endret)

Det er få morgener som har vært så preget av fremtidsangst. Det eneste man får håpe på nå er checks and balances. Jeg tviler på at det er nok, og det er en jævlig mørk morgen for USA, for Europa og for Norge. Ikke raart at børsene stuper over hele verden. Misnøyen, vulgariteten, fremmedhatet, kvinneforakten og kunnskapsløsheten vant valget

Endret av sug lut
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dette er i sannhet en av de absolutt tristeste morgnene på 2000-tallet. Hva er det folk tenker på? Og med?

Skrevet

Sorgens dag. Jeg er redd. Jeg har ikke ord. Venter på at de skal si at det har skjedd en feil

 

Anonymous poster hash: 711d6...8f9

Skrevet

Trump der og Putin her.

Det kan fort bli mer spennende enn godt er.

Skrevet

Ikke glem Korea Kim... han venter på en mulighet han. Og Trump vil gi han det.

 

Anonymous poster hash: f2ebb...05c

Skrevet

Nå venter jeg bare på at Christian Tybring-Gjedde blir statsminister (kaster kongen og blir president?) her hjemme.



Anonymous poster hash: b19be...568
Skrevet

Misnøye og usikkerhet fører ofte til dårlige valg. Det har historien dessverre ofte vist. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle gå an å vinne valget i USA ved å oppføre seg så usmakelig som mulig. En trist morgen.

Skrevet

Trump der og Putin her.

Det kan fort bli mer spennende enn godt er.

Selv Putin er jo en dannet mann - tenk deg Trump i selskap med resten av verdens ledere...

 

Anonymous poster hash: f9c24...0d0

Skrevet

 

Nå venter jeg bare på at Christian Tybring-Gjedde blir statsminister (kaster kongen og blir president?) her hjemme.

 

Anonymous poster hash: b19be...568

 

Lekre utsikter...

 

Anonymous poster hash: f9c24...0d0

Skrevet

Det er få morgener som har vært så preget av fremtidsangst. Det eneste man får håpe på nå er checks and balances. Jeg tviler på at det er nok, og det er en jævlig mørk morgen for USA, for Europa og for Norge. Ikke raart at børsene stuper over hele verden. Misnøyen, vulgariteten, fremmedhatet, kvinneforakten og kunnskapsløsheten vant valget

Mtp en brutto nasjonalgjeld eid av Kina så har fremyidsangsten vært eksisterende lenge.

Fremmedhat, kvinneforakt og kunnskapsløshet lever i beste velgående i store deler av verden fra før. Jeg kan være enig at d er tatt til et nytt offentlig nivå, men disse fordømmende lever i samfunnet. Jeg håper at dette er slutten på kjøpte og betalte politikere, Ikke bare i USA, men også her.

Republikanerne vant i senatet så den store forskjellen blir det ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: a73bd...6f3

Skrevet

Og der var han president.

 

Fallet til USA har begynt!



Anonymous poster hash: 3d051...731
Skrevet

Dette viser styrken eller svakheten med demokrati. Alt hvordan du ser det.



Anonymous poster hash: aaf2e...931
Skrevet

 

Dette viser styrken eller svakheten med demokrati. Alt hvordan du ser det.

 

Anonymous poster hash: aaf2e...931

 

 

Som Brexit.

Skrevet

USA har vel lenge ligget med en geografisk sammensetning tilsvarende U-land. Dvs gjennomsnittslønn og arbeidsledighet, analfabetisme og manglende skolegang i større omfang enn flere lans som allerede har fått benevnelsen U-land,- ikke rart mange da stemmer på Trump.

 

Han bruker et enkelt, lettselgende språk (han er jo tross alt forretnignsmann) som de uskolerete skjønner, det i politikken hans  som kommer til å slå negativt ut på disse folkene sin livssituasjon, gjemmer han bak ord de ikke er utdannet til  å forstå,- ergo stemmer de på ham.

 

Det positive for Norge er at han er mot TISA/TIPP avtalen som er under utarbeidelse.... Men selv om jeg personlig  er glad for det,- så er jeg mer bekymret for verden enn for landet Norge mtp konsekvenser dette kan få. Håper og ber om at mye har vært et spill for galleriet,- nettopp for å fenge og fange velgere,- og at han faktisk er helt annerledes når alt kommer til stykket..



Anonymous poster hash: a6d0d...d1d
Gjest Antarctica
Skrevet

De tar åpenbart HVA det skal være, selv en bavian i dress - bare for å slippe å få en kvinne. Hvis DTs motstander hadde vært hvem som helst annen kandidat (med penis) ville han ha blitt avkledd og hadde framstått som latterlig.

Skrevet

9. november
1938: krystallnatta
1989: murens fall

2016: Murer skal bygges opp igjen. 

 

 

Gratulerer med å gå 50 år tilbake i tid, USA. Drittfolk. 



Anonymous poster hash: ed25a...a3a
Skrevet

Har lenge mistenkt at mange amerikanere er komplett idioter, det er nå bevist. Fullstendig hårreisende at de har valgt denne mannen til å være deres leder.



Anonymous poster hash: 795de...844
Skrevet

Positivt:

Mot TISA/TTIP

Mot å gå til mer krig i Midtøsten

Støtter ikke Saudi Arabia

 

Anonymous poster hash: 610de...d74

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men har en syk trang til å si:

 

God have mercy on us all!

 

Anonymous poster hash: 705de...423

Skrevet

De tar åpenbart HVA det skal være, selv en bavian i dress - bare for å slippe å få en kvinne. Hvis DTs motstander hadde vært hvem som helst annen kandidat (med penis) ville han ha blitt avkledd og hadde framstått som latterlig.

Jeg tror også at en god del av resultatet kan forklares med at USA ikke var klar for en kvinne som president....

Skrevet

Tja...det som blir spennende nå er om han faktisk viser seg å være i stand til å gjennomføre noe av "politikken" sin, eller om hans totale mangel på politisk erfaring vil gjøre at han omringer seg av politiske hauker. Om sistnevnte skjer får vi en Bush Jr to periode....Jeg tror uansett Trump vil moderere seg kraftig, og at mye av hans ape-oppførsel har vært for å sanke stemmer. Og det er faktisk slik at republikanerne er generelt langt mindre krikshissende enn demokratene (historisk sett)

 

Det er skummelt, men jeg tror ikke vi ser den store kursendringen, altså utenrikspolitikken. Det er mulig det vil bli store tumulter innenriks, har sett hva han vil gjennomføre de første 100 dager i stolen, og her var det mye meget skumle politiske grep. Men vi trodde alt skulle bli bra når Obama kom i embetet, men det er jo faktisk ikke kjempemye som har skjedd da..... 



Anonymous poster hash: d67ea...cdf
Skrevet

Det er jo et tankekors at det her er utrolig mange fattige som stemmer på mannen som går mot helsereformen (Obamacare) og vil erstatte den med en markedsdrevet versjon. Disse velgerne er folk uten mulighet til preventiv helsehjelp eller akutt helsehjelp, i mange tilfeller. Obamacare har gitt 17 millioner flere mennesker helseforsikring, antas å redde 24000 liv i året, har hatt positiv effekt på alle raser og etnisiteter, og ikke minst for kvinner og barn. Dette stemmer de nå for å fjerne.



Anonymous poster hash: f9c24...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...