Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Var på foreldremøte i barnehagen i går og er fremdeles provosert. Det ble snakk om kostholdet i barnehagen og styrer informerte om at det ikke er kake på bursdagen, men fruktspyd osv. De får et varmt måltid i uken, ofte i forbindelse med turdagen. Men avogtil er det risgrøt på fredagen, kanskje en gang i mnd i snitt. Så ble det da en voldsom diskusjon om det var nødvendig med sukker på grøten. De unge og syltynne mødrene var helt bestemt på at det var døden i pulverform og om de begynte med det var det rett på sukkerkjøret! Helst ville de ikke ha grøt i det hele, men gikk under tvil med på at det var et Ok måltid iblant. Men sukker, fysj og fy! Noen andre, stort sett litt eldre foreldre, tok til orde for at en teskje sukker nok ikke gjør den store forskjellen og at kanel og sukker hører til på grøt. Diskusjonen ble høylydt og enden på visa ble at vi må melde fra om barnet kan få sukker på eller ikke 😱 Vanlig kanel fra matbutikken var forresten heller ikke bra, helst skulle de sende etter en spesiell type man ikke får her på vår lille plass. Hvordan har disse foreldrene tenkt å komme seg gjennom barndommen til barna med en så fanatisk holdning til både kosthold og andres meninger? Anonymous poster hash: 28381...f9f
Ladybird2014 Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Navlebeskuende foreldre er det eneste jeg ikke kan fordra med å ha barna i barnehage. Disse foreldrene skulle fått seg en studietur til et av verdens U-land for å få litt perspektiv....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Mat- og sukkerfanatikere burde starte egne barnehager der de kan få utløp for fanatismen sin uten å plage andre med den. Anonymous poster hash: c64d9...9ad
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 😂😂😂 Skjønner at du blir provosert. Bestefaren min spiste kake og søtsaker hver dag i 96 år.. man dauer ikke av sukker på grøten😉 Anonymous poster hash: f96b1...dea
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Herregud. Går ut fra at de ikke har fått med seg at frukt er fullt av sukker? 😂 Anonymous poster hash: b0d5f...8d4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Vet ikke om jeg skal le eller gråte - Først le - for det er helt utrolig - og så gråte på vegne av disse barna Anonymous poster hash: 9d886...9c3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Dere skulle bare visst hvor mange rare og urimelige spørsmål og krav man får som barnehageansatt. Hos oss er det og barn som ikke får lov til å ha kanel eller sukker på havregrøten. Anonymous poster hash: 40340...73e
Hjertefru Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 Helt enig med deg. Er gammel" mor og mener at kakeforbud i barnehagen er hysteri. Jørgen Skavlan hadde også for litt siden en uttalelse om dette. " Vi forbyr sukker i barnehagen og skaper andre problemer". Jeg er vokst opp med et tradisjonelt og måteholden kosthold, men er vant til at litt sukker hører med både på pannekaka og risgrøten. Men vent, pannekaker er sikkert ikke greit det heller? Må vel være grååååve.... De ansatte er enige med meg, men må rette seg etter regimet som kommer fra ledelsen og noen få foreldre. Mange av disse kostholdsfrikene er rimelig fanatiske, så jeg råder deg til ikke å gå inn i en diskusjon med dem. Ingen vits.Det er best å jatte med (til doktoren kommer).
Mamma_til_2 Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 Små barn * under 3 år, skal ikke ha kanel. Men litt sukker på grøten skader ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Tja... får barna ha på sukker selv? I såfall hadde jeg sagt at mitt barn ikke fikk, for da er det langt fra bare snakk om en teskje. Anonymous poster hash: 0535f...09e
Superdolly Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Stakkars unger som skal sitte der og se på at de andre barna får sukker på grøten, men ikke de. Hva gjør og sier barnehageansatte i slike tilfeller egentlig? "Beklager, lille Petter, mamma har sagt at du ikke får lov å spise sukker. Så spis grøten din som den er."
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 Stakkars unger som skal sitte der og se på at de andre barna får sukker på grøten, men ikke de. Hva gjør og sier barnehageansatte i slike tilfeller egentlig? "Beklager, lille Petter, mamma har sagt at du ikke får lov å spise sukker. Så spis grøten din som den er." Ser for meg at dette vil virke mot sin hensikt for mange barn. Når de får penger mellom hendene er det rett på sukkerkjøret... Anonymous poster hash: f8c2c...9ba
Superdolly Skrevet 18. oktober 2016 #13 Skrevet 18. oktober 2016 Tja... får barna ha på sukker selv? I såfall hadde jeg sagt at mitt barn ikke fikk, for da er det langt fra bare snakk om en teskje. Anonymous poster hash: 0535f...09e Man må vel anta at de ansatte i barnehagen tar på sukker? Både for å begrense mengden til hvert enkeltbarn, og for å hindre at enkelte velger å spise sukkeret rett fra skålen.
Superdolly Skrevet 18. oktober 2016 #14 Skrevet 18. oktober 2016 Ser for meg at dette vil virke mot sin hensikt for mange barn. Når de får penger mellom hendene er det rett på sukkerkjøret... Anonymous poster hash: f8c2c...9ba Det tror jeg du har rett i.
Hjertefru Skrevet 18. oktober 2016 #15 Skrevet 18. oktober 2016 Når jeg tenker meg om er det faktisk forbud mot sukker på havregrøten i barnehagen til sønnen min. For å få barna til å spise den strør de stakkars ansatte rosiner oppå den. Men det måtte de nylig slutte med, da de små ikke gjorde annet enn å bæsje på do/bleie slik at de faktisk ikke fikk tid til å gå ut på tur... Så hva de gjør nå aner jeg ikke. Skal sjekke med de, kanskje de har en pakke sukker på hemmelig sted som de strør på når ingen ser? Synd om barna slutter å spise grøt fordi de ikke får noe på....
klg,2 boys now:) Skrevet 18. oktober 2016 #16 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke sant.som vi i ett foreldremøte på skolen hadde en 45 min lang "krangel" om det var nødvendig med dressing på hamburger som ble servert 1 gang på SFO i løpet av skoleåret.rektor sa til slutt at det ene måltidet i løpet av ett helt år var ikke avgjørende på om ungene ble overvektig eller ikke
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #17 Skrevet 18. oktober 2016 Her fikk vi en vennlig epost om å ikke sende brødskiver med sjokoladepålegg, eller prim. Den ble sendt fordi vi av og til sender prim. Brunost er uproblematisk, forstå det den som kan.. Anonymous poster hash: d299b...731
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #18 Skrevet 18. oktober 2016 Oi. Da har jeg gjort mye galt. Alle har fått kanel før treårsdagen og sukker på grøten før skolealder.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #19 Skrevet 18. oktober 2016 Små barn * under 3 år, skal ikke ha kanel. Men litt sukker på grøten skader ikke. Hvorfor ikke kanel? Har du kilde på det? Anonymous poster hash: e7f9d...64c
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #20 Skrevet 18. oktober 2016 Hvorfor ikke kanel? Har du kilde på det? Anonymous poster hash: e7f9d...64c http://www.dagbladet.no/2010/10/13/tema/mat/matsikkerhet/kanel/13820488/ Men de kan få kanel, altså. Bare ikke for mye.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #21 Skrevet 18. oktober 2016 De har ikke sukker på grøten i bhg vår heller. De har eplemos. Barna elsker det og det er sunt. Vinn vinn. Anonymous poster hash: 5ecfc...fef
Mamma_til_2 Skrevet 18. oktober 2016 #22 Skrevet 18. oktober 2016 Hvorfor ikke kanel? Har du kilde på det? Anonymous poster hash: e7f9d...64c Så klart har vært her inne så lenge at jeg vet at ting må dokumenteres, selv om det bare er og Google det. http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/Diverse_retter__produkter_og_ingredienser/storforbrukere_bor_begrense_inntaket_av_kanel
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #23 Skrevet 18. oktober 2016 De har ikke sukker på grøten i bhg vår heller. De har eplemos. Barna elsker det og det er sunt. Vinn vinn. Anonymous poster hash: 5ecfc...fef Eplemos = sukker. Anonymous poster hash: b0d5f...8d4
Fandens Oldemor Skrevet 18. oktober 2016 #24 Skrevet 18. oktober 2016 Stakkars barn. Støtter forslaget om egen bhg for fanatikere.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #25 Skrevet 18. oktober 2016 Wow, aldri vært borti så hysteriske foreldre jeg 😅😂 Men jeg er vokst opp med ei venninne som hadde ei så hysterisk mor.. ingen yoghurt, ingen sukker, ekstremt sunn mat uten saus osv.. hva skjedde med barna? De er alle ekstreme usunne matvrak som voksne 😅 Anonymous poster hash: 79db0...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå